alex_en Postat Martie 25, 2011 Share Postat Martie 25, 2011 apropo de mecanic: cine stie cat e durata medie de viata a unui motor de En, in asa fel incat sa nu te apuci de supape, segmenti, set motor si alte astfel de "mici detalii" Motorul de pe EN 500 este celebrul EX folosit pe atatea modele. Cat despre durata medie de viata a motorului pot sa-ti spun ca nu exista asa ceva deoarece in Romania nu exista service autorizat Kawasaki la care sa mearga posesorii de EX-uri. Asa ca oricum informatia asta e lipsita de valoare, chiar daca ai afla despre o astfel de statistica (facuta in alta tara) nu ti-ar folosi la nimic. Parerea mea. Ceea ce pot sa-ti spun cu siguranta este ca eu am facut cu motorul meu peste 50 000 km si am facut O GRAMADA DE REPARATII LA EL: - schimbat lantul de distributie : 5 mil (piesa +manopera) - schimbat lantul de transmisie primara: 5 mil (piesa +manopera) - schimbat doua supape de admisie, garniturile de chiulasa si de bloc motor : 6.5 mil (manopera + piese) - schimbat kit ambreiaj: 4 mil (piesa +manopera) - schimbat garnitura capac motor, garnitura pompa de apa: 1 mil (piese + manopera) - schimbat antigel + ulei motor + filtre (la 30 000 km - antigel /la 5000km ulei +filtru) : 13 mil (ulei + antigel) - reparatie stator alternator: 1 mil (garnituri + manopera) TOTAL : APROX 35 MIL doar pentru motor/4 ani alte reparatii: - cumparat doua curele de transmisie : 12 mil - schimbat un set de anvelope+ camere + o anvelopa pe fata : 12 mil - schimbat tapiserie sa: 1 mil - suduri crash bar : 1 mil - schimbat baterie : 1.5 mi - schimbat becuri: 1mi - sincronizat + curatat carburatoare : 2 mil - uns, gresat, spalat : 2mil Achizitii: - parbriz : 7 mil - portbagaj : 4 mil - suporti cob-uri : 3 mil Benzina : 2000 EURO aprox TOTAL LA 4 ANI : Reparatii motor : 35 mil Alte reparatii: 32 mil Achizitii: 14 mil TOTAL GENERAL: 91 mil + 2000 EURO Din calculul asta rezulta ca ar veni un consum lunar de 350 ron la 50000 km facuti. Cam asta zic eu ca este pretul care-l dau lunar sa ma plimb cu un EN din 94' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorist1 Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 trebuie sa recunosc............ nu tocmai optimist calculul 350 ron / luna folosinta. PS: ai uitat asiguarea si vignieta din calcul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 Asigurare pentru 4 ani ar fi 4.5 mil Vinieta nu se plateste la motociclete; ITP in schimb am prins de doua ori si a costat 2.5 mil. Rezulta un total de 365 ron /luna Aaa , si inca ceva, poate nu le fel de important : rata la motor 360 ron/luna Si uite asa ajung la 725 ron/luna cheltuiala cu motoru... Apropo, la alte motoare e SI MAI SCUMP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorist1 Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 (editat) Asigurare pentru 4 ani ar fi 4.5 milVinieta nu se plateste la motociclete; ITP in schimb am prins de doua ori si a costat 2.5 mil. Rezulta un total de 365 ron /luna Aaa , si inca ceva, poate nu le fel de important : rata la motor 360 ron/luna Si uite asa ajung la 725 ron/luna cheltuiala cu motoru... Apropo, la alte motoare e SI MAI SCUMP trebuie sa spun ca mi-ai determinat o multime de stari cu calculele, numai nu pe cea de a cumpara motor! Editat Martie 26, 2011 de motorist1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 Cred ca starea care ti-am determinat-o o sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa iti cumperi un motor. Este posibil insa ca pretul lunar pentru un EN sa fie mai mic, dar nu semnificativ, pentru ca in cele din urma se ajunge cam la aceleasi preturi (manopera poate sa difere). Deci iti mai cumperi EN sau vrei Virago (bicicleta dinaia)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 (editat) deci chestia cu cheltuielile nu e ceva dinainte stabilit: eu am mers tot 50.000 cu a mea si nu am schimbat, in afara de consumabile, decat carbunii la electromotor (poate ca si asta e consumabil); in rest doar ulei, filtre, placute frana, antigel, cauciucuri, cabluri, becuri, curea; am un tacanit la motor, doar la rece, care nu s-e amplificat in timp (se pare ca sunt tachetii); cand am schimbat uleiul acu o saptamana (il schimb la 5000 km) am pus un full sintetic si tacanitul asta s-a amplificat; in plus am masurat compresia si am 7 intr-un cilindru si 8 in celalalt; in conditiile in care ideal este 12; asta inseamna ca ma asteapta niste reparatii in motor; sau poate sa cumpar alta motocicleta; oricum nu renunt la modelul asta; ideea e ca fata de alex am cheltuit mult mai putin; important e sa gasesti un motor bun de care sa fii sigur ca are km reali putini si atunci te tine 3-4 sezoane fara reparatii costisitoare; despre motoarele astea de GPZ, cum le zice, se spune ca sunt printre cele mai fiabile ever Editat Martie 26, 2011 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 Nu uitati sa veniti diseara, incepand cu ora 20, la Eugen (Pe Baricade). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorist1 Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 deci chestia cu cheltuielile nu e ceva dinainte stabilit: eu am mers tot 50.000 cu a mea si nu am schimbat, in afara de consumabile, decat carbunii la electromotor (poate ca si asta e consumabil); in rest doar ulei, filtre, placute frana, antigel, cauciucuri, cabluri, becuri, curea; am un tacanit la motor, doar la rece, care nu s-e amplificat in timp (se pare ca sunt tachetii); cand am schimbat uleiul acu o saptamana (il schimb la 5000 km) am pus un full sintetic si tacanitul asta s-a amplificat; in plus am masurat compresia si am 7 intr-un cilindru si 8 in celalalt; in conditiile in care ideal este 12; asta inseamna ca ma asteapta niste reparatii in motor; sau poate sa cumpar alta motocicleta; oricum nu renunt la modelul asta; ideea e ca fata de alex am cheltuit mult mai putin; important e sa gasesti un motor bun de care sa fii sigur ca are km reali putini si atunci te tine 3-4 sezoane fara reparatii costisitoare; despre motoarele astea de GPZ, cum le zice, se spune ca sunt printre cele mai fiabile ever am gasit un En, dar are 72000 de km, insa pana acum nenea proprietarul nu mi-a zis sa fi avut vreo pb la motor (de orice fel). km par foarte reali, dar nu stiu cu starea tehnica toate detaliile si oricum imi sunt putin peste mana de verificat, motocicleta fiind in Cluj, iar eu in Crangasi. Mesaj completat Cred ca starea care ti-am determinat-o o sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa iti cumperi un motor. Este posibil insa ca pretul lunar pentru un EN sa fie mai mic, dar nu semnificativ, pentru ca in cele din urma se ajunge cam la aceleasi preturi (manopera poate sa difere). Deci iti mai cumperi EN sau vrei Virago (bicicleta dinaia)? ideea de a-mi cumpara EN sau Virago o pastrez, in ciuda tuturor barierelor financiare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 26, 2011 Share Postat Martie 26, 2011 am gasit un En, dar are 72000 de km, insa pana acum nenea proprietarul nu mi-a zis sa fi avut vreo pb la motor (de orice fel).km par foarte reali, dar nu stiu cu starea tehnica toate detaliile si oricum imi sunt putin peste mana de verificat, motocicleta fiind in Cluj, iar eu in Crangasi. La 72 k km e deja gambling cu norocul. O sa incepa sa cada de pe ea una dupa alta cam toate: curele, lanturi, etc... Las-o! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amedock Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 Asigurare pentru 4 ani ar fi 4.5 milVinieta nu se plateste la motociclete; ITP in schimb am prins de doua ori si a costat 2.5 mil. Rezulta un total de 365 ron /luna Aaa , si inca ceva, poate nu le fel de important : rata la motor 360 ron/luna Si uite asa ajung la 725 ron/luna cheltuiala cu motoru... Apropo, la alte motoare e SI MAI SCUMP Sal alex am o problema la rotor (oala cu magneti) a sarit un magnet nu mi-a facut alte stricaciuni dar as vrea sa o schimb stii unde as putea gasi una si cam ce pret ar fi astept un raspuns Multumesc Mesaj completat La 72 k km e deja gambling cu norocul. O sa incepa sa cada de pe ea una dupa alta cam toate: curele, lanturi, etc...Las-o! Sal alex am o problema la rotor (oala cu magneti) a sarit un magnet nu mi-a facut alte stricaciuni dar as vrea sa o schimb stii unde as putea gasi una si cam ce pret ar fi astept un raspuns Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 27, 2011 Share Postat Martie 27, 2011 (editat) Incearca sa editezi dupa ce faci o "chifla"... Un rotor de alternator poti sa cumperi cu 184 euro inclusiv transport. Poti sa gasesti pe e-bay mai ieftin... Mesaj completat Mai pun o data link-ul Editat Martie 27, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Aprilie 1, 2011 Share Postat Aprilie 1, 2011 (editat) Asadar, cum am stabilit, vom incepe de luna asta sa ne tinem de cuvant in ceea ce priveste intalnirea lunara "EN 500" (dar cine vrea sa mai vina cu noi, este binevenit). Intalnirea va fi in ultimul Weekend (29 aprilie-1 mai). Prima varianta ar fi pe Cheia, iar a doua la mare. Cum eu am o problema cu litoralul romanesc, votez prima varianta, si cea mai eleganta. Va rog sa confirmati pe topicul de intalniri daca veniti, si cati, pentru a putea inchiria camerele din timp. Detalii aici: /index.php?...t&p=2801985 Editat Aprilie 1, 2011 de Beatrice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Aprilie 5, 2011 Share Postat Aprilie 5, 2011 Vand Ugent urmatoarele piese de Kawasaki EN 500, portbagaj cromat (fara urme de rugina)+cutii (uzate, dar incape in ele toata casa, 2 cutii laterale +un top case) Hepco& Becker, stop original, semnalizari, ghidonul de fabrica, scarite pasager+inca cateva..sa vad ce mai pica de pe motor. Detalii pe pm. Am sa pun si poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Aprilie 5, 2011 Share Postat Aprilie 5, 2011 Il dezmembrezi, sau il "cioparesti"? Hai cu pozele ca stam pe margine ca vulturii sa vedem ce mai pica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 6, 2011 Share Postat Aprilie 6, 2011 (editat) Azi am dat peste o oferta mai mult decat interesanta... Am sunat si am vorbit cu omul... nu are acte pe ea, motorul e adus din Franta pentru piese de schimb, el avand EN ul asta, tot la vanzare...vrea un turing. Lipseste cureaua si tobele, iar motorul este defect (are ceva pe la ambreiaj). In rest sunt cam toate piesele disponibile... Editat Aprilie 6, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 Astea is de vanzare, toate sunt de EN 500 model 1993, saua este costum, portbagajul este H&B, am la el si 2 side case si un top case. Vin cu poze zilele astea. Preturile sunt negociabile,daca e interesat cineva PM..si discutam. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 N-ai pus tocmai ce asteptam... Cutiile!!! Oricum, baga si niste preturi, ca sa avem de la ce negocia... Sa ne putem orienta si noi. De exemplu, pe mine m-ar interesa, pe langa cutii , semnalizarile... Oglinzi daca le scoti, eventual farul, daca-l schimbi... Presupun ca-l vrei sa-i faci numai modificari, nu sa-l dezmembrezi cu totul, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cretzu_Dej Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 N-ai pus tocmai ce asteptam... Cutiile!!! Oricum, baga si niste preturi, ca sa avem de la ce negocia... Sa ne putem orienta si noi. De exemplu, pe mine m-ar interesa, pe langa cutii , semnalizarile... Oglinzi daca le scoti, eventual farul, daca-l schimbi... Presupun ca-l vrei sa-i faci numai modificari, nu sa-l dezmembrezi cu totul, nu? Farul nu-l schimb...fac modificari. Am bagat flexu in el si astea au picat pana acum. Ar mai fi aripa fata cromata. semnalizarile originale, dar doar o pereche. Poze cu cutiile fac azi si maine dimineata le urc si pe alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorist1 Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 (editat) apropo de far..... asta e de EN? PS: Beatrice stie de ce intreb. Editat Aprilie 10, 2011 de motorist1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 Motorist1, da si tu niste dimensiuni daca poti. Farul de EN are diametrul peste 14cm... Cred ca vreo 20cm, deci mie mi-ar trebui si mai mare de atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorist1 Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 Motorist1, da si tu niste dimensiuni daca poti. Farul de EN are diametrul peste 14cm... Cred ca vreo 20cm, deci mie mi-ar trebui si mai mare de atat. am masurat si e diametrul in jur de 15-16 cm.(am folosit o ruleta fara a avea pretentia unei acurateti a masuratorii) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 (editat) Nu e bun ala pentru niciun fel de EN sau LTD. Ala e un far mic, de un 125 sau un 250 ceva chopper... Prinderile difera si ele, ala e bun pentru un bober, de fapt pentru boberul meu EN 500 cand o sa fie cazul (la anu sper). Editat Aprilie 10, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorist1 Postat Aprilie 10, 2011 Share Postat Aprilie 10, 2011 Nu e bun ala pentru niciun fel de EN sau LTD. Ala e un far mic, de un 125 sau un 250 ceva chopper... Prinderile difera si ele, ala e bun pentru un bober, de fapt pentru boberul meu EN 500 cand o sa fie cazul (la anu sper). gospodarul isi face vara car si iarna sanie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 va salut am si eu o intrebare pt voi are cineva en400.eu nu prea am gasit pe la noi de vanzare as vrea sa imi iau unul si caut ceva info despre el nici piese si consumabile nu am gasit pe siteuri romanesti .. is compatibile cu en500?.is diferente mari intre ele(in afara de cilindree) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Beatrice Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 Piesele de motor, cred ca 90% nu sunt compatibile. Fiind un motor mai mic, are si alte componente. Te-ai putea potrivi numai la piesele de caroserie, nu stiu sa-ti zic sigur pentru ca nu am vazut vreun EN de 400. Dar de ce vrei sa-ti iei de 400cmc? Este un motor facut pentru aia cu ochii mici, pentru ca la ei este problema cu motoarele peste 400cmc. Este foarte greu sa gasesti piese pentru el, mai ales daca este si putin mai vechi, iar din cate stiu eu, EN-ul de 400cmc a fost facut in `92. O sa te dai cu capul de pereti ca stai cu motoru'-n curte, ca iti trebuie o porcarie de piesa pe care nu o gasesti pe nicaieri. Si are si rezervorul mai mic, dar consumul am vazut ca ajunge si la 5%. In conditiile in care al meu si al lui Alex_en consuma maxim 5% in oras, iar afar 3.5%. Ia-ti si tu unu' normal de 500cmc... Oricum iesi mai ieftin in timp, pentru ca gasesti si piese pentru el. Si nici nu o sa-ti consume atat de mult cand il vei incarca cu bagaje si pasager. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.