Sari la conținut

Kawasaki EN500


stoeanp
 Share

Postări Recomandate

salutare,

inteleg ca ai 2 probleme:1-distributia

2- cea cu carburatoarele;asta problema o am si eu partial:filtrul de aer are un furtun de drenaj;cand opresc mobra pe acolo se scurge benzina(face o baltoaca de 5-7 cm;nu merge in hopuri nu mi-a crescut consumul

mecanicul meu a a zis acelasi lucru:carburatoare murdare,nu inchide cuiul pontou,etc

sunt 2 probleme sau una a derivat din cealalta?

 

 

Problema asta cu benzina in filtru de aer mi-a aparut sporadic de cand o am, facea cam o data pe an, cu simptomele descrise mai sus; practic isi revenea singura; de data asta a facut mai rau (benzina in ulei) dar si eu am fortat-o, ca trebuia sa ajung in bucuresti; nu cred ca e de la carburatoare pt ca eu le-am curatat la fiecare inceput de sezon, mai putin anul asta; mai degraba fisele au fost cauza, nu lasau bujiile sa dea scanteie cum trebuie; la tine cred ca e alta problema; mie imi baga benzina direct in filtru, la tine din cate inteleg curge pe furtunul ala lung care iese din rezervor si se scurge direct pe jos; nu stiu care poate fi cauza, dar nu cred ca e ceva grav; am mai aflat ca la EN-uri sita din rezervor se desprinde destul de usor si mizeriile ajung direct in carburator; solutia ar fi montarea unui filtru (sita) pe furtunul care iese din rezervor si duce la carburatoare; stie cineva unde gasim sita din asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multzam de raspuns. Sunt pe dimensiuni, se monteaza usor?

pai din cate stiu sunt in general pentru motoare pe carburatie, au o singura dimensiune, sunt din plastic transparent si au filtru din hartie galbena;

doar tai furtunul de benzina si interpui filtrul intre cele 2 bucati

mai este si o varianta de filtru metalic, cu sita care se spala, dar nu stiu unde il gasesti.

astea din plastic nu se spala, se schimba, insa sunt mult mai ieftine si cel putin la fel de eficiente, daca nu mai eficiente.

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai din cate stiu sunt in general pentru motoare pe carburatie, au o singura dimensiune, sunt din plastic transparent si au filtru din hartie galbena;

doar tai furtunul de benzina si interpui filtrul intre cele 2 bucati

mai este si o varianta de filtru metalic, cu sita care se spala, dar nu stiu unde il gasesti.

astea din plastic nu se spala, se schimba, insa sunt mult mai ieftine si cel putin la fel de eficiente, daca nu mai eficiente.

bafta

Sunt o mizerie filtrele alea...

Asa ceva am avut si eu montat la mine, si cand faceam naveta, timpul de mers mi se dubla din simplu motiv ca mi se oprea motoru'-n mers (nu mai curgea benzina), si trebuia sa ma opresc mereu sa bâțâi filtrul ala ca sa mai curga niste benzina.

Filtrul era ok, curat, nou, totul ok; dupa ce l-am desfiintat (EN 500 nu e prevazut cu asa ceva din fabrica) parca aveam alt motor.

 

Daca "fraierii" aia cu ochii mici nu au pus asa ceva din fabrica, stiau ei ceva... In cazul in care sita aia din rezervor a picat de acolo (putin probabil), mai bine o inlocuiesti sau o fixezi la loc. Nu mai tre' sa tai furtunul, sa fixezi filtrul si tot asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o porcarie filtrul ala din plastic...scade debitul de benzina care ajunge la carburatoare ("sugruma" alimentarea)iar filtrul care se alfa in rezervor este piesa originala, tot din plastic si se poate curata destul de usor, cand desfaci robinetul de benzina. Cat despre desprins, nu prea cred, ala nu se desprinde doar daca desfaci suruburile de la robinetul de benzina...

I l-am curatat lui Beatrice si stiu ce zic...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul ala merge bine pe masina cu motor de 2,5 litrii, deci la un motor de 0,5 nu cred ca debitul este problema.

la vulcanul de 800 insa este un vacuum care trage banzina din rezervor, la voi poate e doar prin cadere...

asta ar putea fi o explicatie si un impediment, intr-adevar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul ala merge bine pe masina cu motor de 2,5 litrii, deci la un motor de 0,5 nu cred ca debitul este problema.

la vulcanul de 800 insa este un vacuum care trage banzina din rezervor, la voi poate e doar prin cadere...

asta ar putea fi o explicatie si un impediment, intr-adevar.

Masina cu motor de 2.5 litri are pompa de benzina imersata in rezervor (sau montata pe conducta de tur) iar rezistenta opusa de un filtru este insignifianta la ce presiune debiteaza pompa (de la 0.3 - la 3 bar). In schimb, vacuumul ala de care zici tu nu "trage" benzina din rezervor, el doar deschide o supapa vacuumetrica aflata in robinetul de benzina si care deschide circuitul de alimentare. Acest circuit este la TOATE motociclete care le cunosc eu, fiind unul gravimetric (adica prin gravitatie, cadere libera), inclusiv la Vulcanul tau. Asa ca un filtru de hartie introdus pe circuitul de alimentare introduce o rezistenta sesizabila in momentul in care vrei sa "tragi" de motor.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la constanta am desfacut si golit rezervorul dupa care l-am batait sa iasa tot si nu se auzea ca ar fi ceva desprins in el; mecanicul la care am fost zicea ca e ok cu filtru pus pe furtun dar nu a zis de care; radu, tu ai observat o diferenta cu si fara filtrul ala? ma gandeam sa-l pun asa preventiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Preventiv" mi l-a pus si mie mecanicul respectiv, si mai rau mi-a facut.

Tu nu ai probleme pentru ca nu iti curge benzina, din contra, tie iti curgea prea multa si ajungea in cilindru, apoi in baia de ulei... Daca pui filtru, nu rezolvi nimic, doar vei lungi traseul pe care il face benzina cu cativa cm.

Deci benzina ta nu este arsa complet si d-aia se aduna prea multa si da p-afara.

Oi avea tu schimbate pipele si fisele, dar bujiile mai stii cand le-ai schimbat, sau macar curatat? :P

 

Uite ce zicea un "nene" mai experimentat: /index.php?/topic/537615-filtru-de-aer/page__view__findpost__p__2467692

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce de mecanici p-aici... Eu zic sa iti cauti un mester calumea, d-astia pe bajbaite mergeau la Ij-urile de acum 10-15 ani. Serios. Nu o mai zbanganiti aiurea avand impresia ca daca ati schimbat o bujie aveti habar ce si cum prin motoarele voasre, "zgarcitul mai mult pagubeste" spune o vorba batraneasca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai aflat ca la EN-uri sita din rezervor se desprinde destul de usor si mizeriile ajung direct in carburator; solutia ar fi montarea unui filtru (sita) pe furtunul care iese din rezervor si duce la carburatoare; stie cineva unde gasim sita din asta?

treaba asta am patit-o si eu la eliminator, la un moment dat imi venea sa-i dau foc

sarise elementul filtrant montat pe robinet ( in interiorul rezervorului)

am desfacut robinetul, am pescuit sita, fixat sita in robinet cu niscai adeziv( picatura)

apoi am mers la un magazin cu piese moto( first bike) de unde am cumparat un filtru de benzina pentru 125 cm3. pus pe conducta care ducea la carburatoare si ... rezolvat broblem.

 

 

cand am patit prima oara minunea asta ( sarise filtrul) ma intrebam ca prostu " de unde pisici am o musca in capul cuiului poanto"

 

iar filtrul care se alfa in rezervor este piesa originala, tot din plastic si se poate curata destul de usor, cand desfaci robinetul de benzina. Cat despre desprins, nu prea cred, ala nu se desprinde doar daca desfaci suruburile de la robinetul de benzina...

 

la mine s-a desprins ... si se plimba prin rezervor , stiu si eu ce zic, iar cu filtru suplimentar ( atentie nu cu hartie ci cu sita) nu am sesizat gatuieli deloc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...] cu filtru suplimentar ( atentie nu cu hartie ci cu sita) nu am sesizat gatuieli deloc

Despre cel cu sita nu pot spune nimic, pentru ca nu am avut; dar cel de hartie, la care se face referire mai sus, este o mizerie. Am observat eu destule gatuieli... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine bujiile sunt noi, iar faptul ca intra prea multa benzina poate fi de la mizeria care din rezervor ajunge in carburator, si blocheaza cuiul pontou; ma gandesc ca degeaba am curatat carburatoarele daca am problema asta pt ca simptomele vor apare din nou; tiranspider: si la tine facea la fel cum am descris eu mai sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tiranspider: si la tine facea la fel cum am descris eu mai sus?

dap :)

am gasit tot soiul de nenorociri in carburi, venite din rezervor.

 

pune filtru,sufla carburile cu aer ... si ai scapat

la mine era asa : luni dimineata am alimentat, sseara curgea , desfacut /suflat/pus la loc, dimineata mergea, seara can sa plec de la servici .. baltoaca, iar ajuns acasa iar desfacut.... dimineata mergea seara baltoaca.. cred ca se numeste "sindromul mesterului manole "

 

o saptamana intreaga am avut distractia asta zilnic

 

pana nu am pus sita la loc ( sita de pe robinet) si filtru pe alimentare, numa asa mi-a facut

 

 

repet " atentie la filtru, sa nu fie cu element de hartie"

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la mine este cu sita, dupa cum am spus.

nu exista nici o gatuire, am mers pe autostrada la 130 multi km, acuma daca cel cu hartie o fi mai nasol, nu stiu din experienta. da ele sunt facute sa nu gatuiasca.

in fine, daxa vrei sa te asiguri ca nu ajunge mizerie in carburi, pune si unul suplimentar, da si eu zic ca nu-ti va rezolva problema cu benzina.

si speedyk, mai sunt si mecanici pe aici, chiar daca de masini, nu motoare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la mine este cu sita, dupa cum am spus.

nu exista nici o gatuire, am mers pe autostrada la 130 multi km, acuma daca cel cu hartie o fi mai nasol, nu stiu din experienta. da ele sunt facute sa nu gatuiasca.

 

 

cel de hartie ( unde calitatea hartiei de filtru lasa muuult de dorit) se imbiba cu apa (.. da da .. ati citit bine apa) de prin benzina si devine greu permeabil, de aici si gatuiturile acuzate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu bagatul benzinei in filtrul de aer mai poate avea inca o cauza. fenomenul se intampla cu moto oprit (chiar si peste noapte). in robinetul de benz e un arculetz care tine benzina cand e oprit motorul. se desface robinetul se curata bine si se intinde (cu simt) arcul acela astfel incat sa inchida in absenta vacumului. normal ca fenomenul se combina cu cuiul pontou care nu inchide perfect. am patit si la en si la un er5. spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu bagatul benzinei in filtrul de aer mai poate avea inca o cauza. fenomenul se intampla cu moto oprit (chiar si peste noapte). in robinetul de benz e un arculetz care tine benzina cand e oprit motorul. se desface robinetul se curata bine si se intinde (cu simt) arcul acela astfel incat sa inchida in absenta vacumului. normal ca fenomenul se combina cu cuiul pontou care nu inchide perfect. am patit si la en si la un er5. spor!

 

 

In cazul asta fenomenul se produce mereu sau sporadic, cum e la mine? Trebuie sa lamurim problema, e aiurea sa ramai cu moto in camp din motive penibile ca astea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu bagatul benzinei in filtrul de aer mai poate avea inca o cauza. fenomenul se intampla cu moto oprit (chiar si peste noapte). in robinetul de benz e un arculetz care tine benzina cand e oprit motorul. se desface robinetul se curata bine si se intinde (cu simt) arcul acela astfel incat sa inchida in absenta vacumului. normal ca fenomenul se combina cu cuiul pontou care nu inchide perfect. am patit si la en si la un er5. spor!

stai ca da cu virgula.... ce are arculetul cu filtrul de aer???

 

 

 

in apsenta vacum ( daca membrana e bulita+arc prastie) benzina vine tiptil tiptil pe furtunete pana ajunge la ansamblul ac/sediu ( cui poanto ) daca ala e blocat pe deschis, benzinica merge mai departe tiptil tiptil pe de o parte pana inunda galeria de admisie pe cilindrul respectiv iar in cazul in care gaseste o supapa binevoitoare treece mai departe spre cilindru, pe de alta parte ...poate sa iasa afara pe furtunetele de "prea plin" al carburatorului .

 

cazul in care benzinica inunda carburatorul apoi porneste pe galeria de admisie aer catre airbox denota faptul ca ceva e in neregula cu furtunul de supraplin al carburatoarelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai, de ce nu te duci la Bogdan, ca iti spune imediat care-i problema...

De ce sa faci atatea artificii (gen filtre, sau naiba mai stie ce) si sa-ti pui atatea intrebari, cand de fapt, problema poate fi alta?

Editat de Beatrice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai, de ce nu te duci la Bogdan, ca iti spune imediat care-i problema...

De ce sa faci atatea artificii (gen filtre, sau naiba mai stie ce) si sa-ti pui atatea intrebari, cand de fapt, problema poate fi alta?

 

 

E, mai vorbim si noi; eu am fost deja la un mecanic in c-ta care mi-a zis de treaba cu filtrul pe furtun; acum am aflat ca si altii au avut aceeasi problema cu mizeria din carburator; o sa vorbesc si cu bogdan cand schimb lantul de distributie, probabil saptamana viitoare, dar primul lucru pe care l-am facut la c-ta a fosat sa-l sun si el mi-a zis ca e de la cuiul pontou blocat de mizerie. Intrebare: cine a mai avut problema asta a fost tot pe carburatorul/cilindrul din stanga? ma gandesc ca vaca stand pe crick inclinata pe partea aia, benzina si mizeria au tendinta sa se duca in carburatorul din stanga. La mine a fost numai pe stanga de fiecare data.

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E, mai vorbim si noi; eu am fost deja la un mecanic in c-ta care mi-a zis de treaba cu filtrul pe furtun; acum am aflat ca si altii au avut aceeasi problema cu mizeria din carburator; o sa vorbesc si cu bogdan cand schimb lantul de distributie, probabil saptamana viitoare, dar primul lucru pe care l-am facut la c-ta a fosat sa-l sun si el mi-a zis ca e de la cuiul pontou blocat de mizerie. Intrebare: cine a mai avut problema asta a fost tot pe carburatorul/cilindrul din stanga? ma gandesc ca vaca stand pe crick inclinata pe partea aia, benzina si mizeria au tendinta sa se duca in carburatorul din stanga. La mine a fost numai pe stanga de fiecare data.

bingo :)

deci nu discutam degeaba :)

executa ce ti-am povestit ( cu filtrul) si scapi de dude

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...