Pierrooradea Postat Septembrie 17, 2006 Share Postat Septembrie 17, 2006 salut am o inrebare in legatura cu uleiul pe care-l folosesc la Honda Hornet din 2000 producatorul da 10 W - 40 iar eu am pus ulei full sintetic OMW super racing SAE 10 W - 60 ulei acest ulei OMW nu are 4T pe flacon cum scrie pe Castrol, Motul sau alte uleiuri cu destinatie stricta ptr moto vanzatorul uleiului ma asigurat ca nu e nici o diferenta intre acest ulei si un ulei consacrat motoarelor ( castrol) si ca acesta se foloseste de catre echipele de rally OMW din toata lumea si + sunt si echipe de superbike care folosesc acest ulei intrebarea mea este este vreo problema ca nu folosesc ulei 4T ( strict ptr motoare) si apoi care este diferenta intre 10 W - 40 si 10 W - 60 avantaje / dezavantaje intre cele doua? astept pareri de la specialisti sau de la oameni patiti! merci mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Septembrie 17, 2006 Share Postat Septembrie 17, 2006 Uleiurile speciale de motociclete au aditivi anti-patinare pentru ca ambreiajele multidisc in ulei sa nu-si piarda aderenta. Uleiurile de masina sunt proiectate cu aditivi care micsoreaza frecarea pieselor. Daca ai ambreiaj uscat, cum au Simson-urile, poti pune ulei de masina, daca nu, nu prea e bine, decat eventual pt completare. Sunt uleiuri de norme inferioare, sau neaditivate, cu care ambreiajele in ulei nu vor patina, dar nu fac bine la restul motorului, care ar vrea ceva mai bun la turatii mari. Deci, Motul 10W40, 50, 60 de motocicleta si daca vrei un long-life al motorului, un tratament cu Metabond. A, si daca tot vorbim de uleiuri, n-ar strica sa iei de la cineva care ti-l aduce din afara acestei tari de tepari organizati. Sper ca nu te-am indispus... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 17, 2006 Share Postat Septembrie 17, 2006 4T probabil vine de la 4 timpi, nu neaparat ca sunt uleiuri create expres pt. moto! Daca uleiul e "wet clutch compatible" e OK, daca nu il schimbi!! Tu zici ca ai pus ulei 10w60 in loc de 10w40 din specificatiile producatorului... nu are prea mare importanta acum, dar mai spre sfarsitul toamnei - inceputul iernii conteaza fiind mai viscos (la cald) decat cel w40. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 17, 2006 Share Postat Septembrie 17, 2006 1. intrebarea mea este este vreo problema ca nu folosesc ulei 4T ( strict ptr motoare) si apoi 2. care este diferenta intre 10 W - 40 si 10 W - 60 avantaje / dezavantaje intre cele doua? 1. nu e mare diferenta insa gasesti si "dedicate" la preturi rezonabile 2. diferenta e ca 10w60 nu'si schimba vascozitatea specifica la temperaturi mai mari decat celalalt...si e mai scump daca cumva iti patineaza ambreajul (si nu e uzat), lasi discurile o noapte in kerosen si se rezolva p.s. vezi ca multi vorbesc dar putin se pricep intr'adevar la uleiuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motororult Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 salut ............vanzatorul uleiului ma asigurat ca nu e nici o diferenta intre acest ulei si un ulei consacrat motoarelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucasone Postat Septembrie 18, 2006 Share Postat Septembrie 18, 2006 Mecanicul meu zice ca 40, respectiv 60 sunt grade Celsius pana la care uleiul isi mentine proprietatile de ungere, avand vascozitatea optima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 19, 2006 Share Postat Septembrie 19, 2006 Mecanicul meu zice ca 40, respectiv 60 sunt grade Celsius pana la care uleiul isi mentine proprietatile de ungere, avand vascozitatea optima. cred ca n'ai inteles bine in totalitate...mai intreaba'l odata! daca zice acelasi lucru... schimba'l! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 19, 2006 Share Postat Septembrie 19, 2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Septembrie 19, 2006 Share Postat Septembrie 19, 2006 Mecanicul meu zice ca 40, respectiv 60 sunt grade Celsius pana la care uleiul isi mentine proprietatile de ungere, avand vascozitatea optima. Eu zic sa-ti schimbi mecanicul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Septembrie 19, 2006 Share Postat Septembrie 19, 2006 Si eu... N-are nici o legatura cu temperatura ci cu vascozitatea la temperaturi mari, whatever... Cu cat uleiul e mai bun si e si sintetic si nu e luat din Romania de la benzinariile si distribuitorii autorizati a lu' peshte e mai bine. Tristul adevar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat Septembrie 19, 2006 Share Postat Septembrie 19, 2006 uleiul pt motociclete este diferit de uleiuirle auto, avand in componenta sa aditivi speciali (la moto este ungere comuna cutie + motor !!!!). referitor la ciferle existente pe ambalajul uleiurilor: primul coeficient urmat de "w" - 10w, 15w - reprezinta indice de VASCOZITATE. cel de-al doilea numar reprezinta un COEFICIENT de temperatura, ci NU temperatura pana la care uleiul isi dezvolta cel mai bine proprietatile (adica un 10w/50 NU rezista pana la 50 grade) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mavetz Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 valorile X W Yreprezinta urmatoarele: X vascozitatea uleiului la rece iar Y vascozitatea uleiului la temperatura normala de functionare a motorului. cu cat prima cifra este mai mica este mai bine deoarce la pornire sunt uzurile cele mai mari ale motorului (motorul nu are jocuri, uleiul nu patrunde in toate locurile unde este nevoie sa fie lubrifiat etc). din aceasta cauza nu se recomanda pornirea cu acceleratie deoarece dca se tureaza motorul la pornire se poate rupe filmul de ulei si se va realiza contact direct intre piese si uzura este f mare! daca motorul este mai vechi este bine ca a doua cifra sa fie mai mare (50, 60) deoarece motorul poate fi uzat (segmentii) si manaca ulei ceva mai mult daca vascozitatea de regim normal este mica. de asemenea un ulei cu vascozitate mai mare in regim normal mai acopera unele mici batai la motor dar la motorul tau din 2000 nu cred ca este cazul, de aceea e mai bine sa fol uleiul recomandat, ei stiu mai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mavetz Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 ce am mai gasit http://auto.howstuffworks.com/question164.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 Va recomand calduros Engine Oil Bible: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html si specific despre viscozitate: http://www.carbibles.com/viscosity.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 (editat) sa lamurim si cu coeficientii astia cum e mai exact aceeasi vascozitate masurata la temperaturi diferite - grade 25w -10 20w -15 15w -20 10w -25 5w -30 0w -35 vascozitati diferite masurate la temperatura fixa 100 grade - cSt 60 21,9-26,1 50 16,5-21,9 40 12,5-16,3 30 9.3-12.5 20 5,6-9,3 Editat Septembrie 20, 2006 de Lizu-ka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mavetz Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 (editat) sa lamurim si cu coeficientii astia cum e mai exact aceeasi vascozitate masurata la temperaturi diferite - grade 25w -10 20w -15 15w -20 10w -25 5w -30 0w -35 vascozitati diferite masurate la temperatura fixa 100 grade - cSt 60 21,9-26,1 50 16,5-21,9 40 12,5-16,3 30 9.3-12.5 20 5,6-9,3 este justificarea perfecta pentru post-ul meu: avand in vedere urm principiu: creste teperatura scade vascozitatea asadar daca 0w la 35 grd are aceeasi vascoz ca 25w la 10 atunci 0w la 10 va avea o vascozitatea mai mica decat 25w la 10 corect? deci este corect ca prima cifra repezinta vascozitatea la "rece" si pt a doua cifra la fel: la aceeasi temp w20 e mai putin vascos decat w 60 si reprezina vascozitatea de regim normal a motorului sa te uti pe link-urile puse de mine si te vei lamuri perfect Editat Septembrie 20, 2006 de mavetz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
babyblade Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 e exact ce ai spus tu, dar am detaliat pt a clarifica dilema. plus ca al doilea numra nu are w. e simplu 00w/00 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 20, 2006 Share Postat Septembrie 20, 2006 Pentru cine chiar este interesat de uleiuri, poate are rabdare sa citeasca sinteza pe care am facut'o din ce'am gasit pe net. Sper sa elucidam odata pentru totdeauna aceasta eterna enigma. Lectura placuta! _aproape__totul_despre_ulei.rtf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mavetz Postat Septembrie 21, 2006 Share Postat Septembrie 21, 2006 concluzia: e de preferat ca prima valoare sa fie cat mai mica iar a doua depinde. daca motorul nu haleste ulei se pune cel recomandat daca haleste se pune ulei cu a doua valoare mai mare decat cea recomandata cred ca discutia s-ar intinde pe mii de pagini. consider concluzia trasa mai sus si ce s-a mai scris pe aici sufiecient sa lamureasca problema celui care a pornit topicul. acum sper sa fie si el lamurit ca noi am inceput sa o dam in diverse... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pierrooradea Postat Septembrie 25, 2006 Autor Share Postat Septembrie 25, 2006 (editat) salut! multumesc de sfaturi! acum sunt lamurit! ...... maine imi vine uleiul din "Jermania" uitasem sa specific ca e ulei dedicat 10 w 40 Editat Septembrie 25, 2006 de Pierrooradea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.