Sari la conținut

Intrebare In Legatura Cu Uleiul


Pierrooradea
 Share

Postări Recomandate

salut

am o inrebare in legatura cu uleiul pe care-l folosesc la Honda Hornet din 2000

producatorul da 10 W - 40 iar eu am pus ulei full sintetic OMW super racing SAE 10 W - 60 ulei

acest ulei OMW nu are 4T pe flacon cum scrie pe Castrol, Motul sau alte uleiuri cu destinatie stricta ptr moto

vanzatorul uleiului ma asigurat ca nu e nici o diferenta intre acest ulei si un ulei consacrat motoarelor ( castrol) si ca acesta se foloseste de catre echipele de rally OMW din toata lumea si + sunt si echipe de superbike care folosesc acest ulei

intrebarea mea este este vreo problema ca nu folosesc ulei 4T ( strict ptr motoare) si apoi care este diferenta intre 10 W - 40 si 10 W - 60 avantaje / dezavantaje intre cele doua?

astept pareri de la specialisti sau de la oameni patiti!

merci mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile speciale de motociclete au aditivi anti-patinare pentru ca ambreiajele multidisc in ulei sa nu-si piarda aderenta. Uleiurile de masina sunt proiectate cu aditivi care micsoreaza frecarea pieselor. Daca ai ambreiaj uscat, cum au Simson-urile, poti pune ulei de masina, daca nu, nu prea e bine, decat eventual pt completare. Sunt uleiuri de norme inferioare, sau neaditivate, cu care ambreiajele in ulei nu vor patina, dar nu fac bine la restul motorului, care ar vrea ceva mai bun la turatii mari. Deci, Motul 10W40, 50, 60 de motocicleta si daca vrei un long-life al motorului, un tratament cu Metabond. A, si daca tot vorbim de uleiuri, n-ar strica sa iei de la cineva care ti-l aduce din afara acestei tari de tepari organizati.

Sper ca nu te-am indispus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4T probabil vine de la 4 timpi, nu neaparat ca sunt uleiuri create expres pt. moto!

Daca uleiul e "wet clutch compatible" e OK, daca nu il schimbi!!

Tu zici ca ai pus ulei 10w60 in loc de 10w40 din specificatiile producatorului... nu are prea mare importanta acum, dar mai spre sfarsitul toamnei - inceputul iernii conteaza fiind mai viscos (la cald) decat cel w40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. intrebarea mea este este vreo problema ca nu folosesc ulei 4T ( strict ptr motoare) si apoi

2. care este diferenta intre 10 W - 40 si 10 W - 60 avantaje / dezavantaje intre cele doua?

 

1. nu e mare diferenta insa gasesti si "dedicate" la preturi rezonabile

2. diferenta e ca 10w60 nu'si schimba vascozitatea specifica la temperaturi mai mari decat celalalt...si e mai scump

 

daca cumva iti patineaza ambreajul (si nu e uzat), lasi discurile o noapte in kerosen si se rezolva

 

p.s. vezi ca multi vorbesc dar putin se pricep intr'adevar la uleiuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanicul meu zice ca 40, respectiv 60 sunt grade Celsius pana la care uleiul isi mentine proprietatile de ungere, avand vascozitatea optima.

 

 

cred ca n'ai inteles bine in totalitate...mai intreaba'l odata! daca zice acelasi lucru... schimba'l!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu... N-are nici o legatura cu temperatura ci cu vascozitatea la temperaturi mari, whatever...

Cu cat uleiul e mai bun si e si sintetic si nu e luat din Romania de la benzinariile si distribuitorii autorizati a lu' peshte e mai bine. Tristul adevar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul pt motociclete este diferit de uleiuirle auto, avand in componenta sa aditivi speciali (la moto este ungere comuna cutie + motor !!!!). referitor la ciferle existente pe ambalajul uleiurilor:

primul coeficient urmat de "w" - 10w, 15w - reprezinta indice de VASCOZITATE.

cel de-al doilea numar reprezinta un COEFICIENT de temperatura, ci NU temperatura pana la care uleiul isi dezvolta cel mai bine proprietatile (adica un 10w/50 NU rezista pana la 50 grade)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

valorile X W Yreprezinta urmatoarele: X vascozitatea uleiului la rece iar Y vascozitatea uleiului la temperatura normala de functionare a motorului. cu cat prima cifra este mai mica este mai bine deoarce la pornire sunt uzurile cele mai mari ale motorului (motorul nu are jocuri, uleiul nu patrunde in toate locurile unde este nevoie sa fie lubrifiat etc). din aceasta cauza nu se recomanda pornirea cu acceleratie deoarece dca se tureaza motorul la pornire se poate rupe filmul de ulei si se va realiza contact direct intre piese si uzura este f mare! daca motorul este mai vechi este bine ca a doua cifra sa fie mai mare (50, 60) deoarece motorul poate fi uzat (segmentii) si manaca ulei ceva mai mult daca vascozitatea de regim normal este mica. de asemenea un ulei cu vascozitate mai mare in regim normal mai acopera unele mici batai la motor :crack: dar la motorul tau din 2000 nu cred ca este cazul, de aceea e mai bine sa fol uleiul recomandat, ei stiu mai bine :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa lamurim si cu coeficientii astia cum e mai exact

 

aceeasi vascozitate masurata

la temperaturi diferite - grade

 

25w -10

20w -15

15w -20

10w -25

5w -30

0w -35

 

 

 

vascozitati diferite masurate la temperatura fixa 100 grade - cSt

 

60 21,9-26,1

50 16,5-21,9

40 12,5-16,3

30 9.3-12.5

20 5,6-9,3

Editat de Lizu-ka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa lamurim si cu coeficientii astia cum e mai exact

 

aceeasi vascozitate masurata

la temperaturi diferite - grade

 

25w -10

20w -15

15w -20

10w -25

5w -30

0w -35

vascozitati diferite masurate la temperatura fixa 100 grade - cSt

 

60 21,9-26,1

50 16,5-21,9

40 12,5-16,3

30 9.3-12.5

20 5,6-9,3

 

 

este justificarea perfecta pentru post-ul meu:

 

avand in vedere urm principiu: creste teperatura scade vascozitatea

 

asadar daca 0w la 35 grd are aceeasi vascoz ca 25w la 10 atunci 0w la 10 va avea o vascozitatea mai mica decat 25w la 10 corect? deci este corect ca prima cifra repezinta vascozitatea la "rece"

 

si pt a doua cifra la fel: la aceeasi temp w20 e mai putin vascos decat w 60 si reprezina vascozitatea de regim normal a motorului

 

sa te uti pe link-urile puse de mine si te vei lamuri perfect

Editat de mavetz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

concluzia: e de preferat ca prima valoare sa fie cat mai mica iar a doua depinde. daca motorul nu haleste ulei se pune cel recomandat daca haleste se pune ulei cu a doua valoare mai mare decat cea recomandata :crack:

 

cred ca discutia s-ar intinde pe mii de pagini. consider concluzia trasa mai sus si ce s-a mai scris pe aici sufiecient sa lamureasca problema celui care a pornit topicul. acum sper sa fie si el lamurit ca noi am inceput sa o dam in diverse... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...