Sari la conținut

schimbare burdufuri amortizor


XorX
 Share

Postări Recomandate

vreau sa schimb burdufurile de la furca si inainte sa ma apuc ma gindesc ca poate are cineva care a mai facut asta ceva sfaturi. In principiu am citeva intrebari:

1. nu merg bagate de jos in sus daca scot roata si desfac etrierul de pe jamba?

2. in caz ca trebuie sa dau amortizoarele jos, suruburile din "tripla" trebuiesc abligatoriu strinse la cuplu sau merge si la "mina". Problema aici ar fi ca nici cheie dinamometrica nu am, iar de cumparat nu stiu in ce plaja ca nu am gasit in manual date despre cuplu pentru suruburile triplei.

Aceeasi intrebare despre strins la cuplu sau la mina in cazul capacului ambreiajului. Trebuie schimbata garnitura ca "plinge" ulei dar mrge si fara cheie dimanometrica?

3. cu ce e mai bine sa prind burdufurile de amortizoare? "soricei" sau coliere auto?

 

In caz ca mai are cineva alte sfaturi pentru operatia asta mersi de ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau sa schimb burdufurile de la furca si inainte sa ma apuc ma gindesc ca poate are cineva care a mai facut asta ceva sfaturi. In principiu am citeva intrebari:

1. nu merg bagate de jos in sus daca scot roata si desfac etrierul de pe jamba?

2. in caz ca trebuie sa dau amortizoarele jos, suruburile din "tripla" trebuiesc abligatoriu strinse la cuplu sau merge si la "mina". Problema aici ar fi ca nici cheie dinamometrica nu am, iar de cumparat nu stiu in ce plaja ca nu am gasit in manual date despre cuplu pentru suruburile triplei.

Aceeasi intrebare despre strins la cuplu sau la mina in cazul capacului ambreiajului. Trebuie schimbata garnitura ca "plinge" ulei dar mrge si fara cheie dimanometrica?

3. cu ce e mai bine sa prind burdufurile de amortizoare? "soricei" sau coliere auto?

 

In caz ca mai are cineva alte sfaturi pentru operatia asta mersi de ajutor.

 

 

Salut !

Operatiunea e destul de simpla , dar trebuie sa demontezi tuburile din tripla, daca incerci sa le bagi pe jos te chinui pana le rupi. Nu umbli la piulita mare de pe coloana de directie decat daca eventual ai ceva joc in rulmenti si mai vrei sa ii strangi.

Suruburile care tin tuburile in tripla merg stranse la mana, atata timp cat nu te opintesti prea tare in suruburile de sus care intra in filet de aluminiu. Tine minte cam la ce forta se desfac si nu le strangi mai tare de atat. Unde ai 2 suruburi alaturate le strangi in tandem ,cate putin pe fiecare, nu pe rand.

 

La capacul de a ambreiaj la fel, nu iti trebuie dinamometrica, dar nu le strange prea tare ca smulgi filetele. Le strangi in cruce cate putin pe fiecare, iar cand esti in dubiu , nu mai pune forta pe ele in plus... mai bine sa ramana mai slabe si daca pica ulei le mai strangi putin, decat sa stragi prea tare sa rupi un filet. Daca schimbi si uleiul dai jos capacul cu motorul vertical, daca nu schimbi uleiul il culci pe o parte aproape la orizontala ( nu de tot , doar cat sa nu curga )

 

Burdufurile stau la fel de bine si in coliere si in soricei... e doar chestie de estetica si optiune personala. Ai gria sa le pui cu gaurile de aerisire spre spate, altfel iti intra apa si noroi in mers.

 

 

Revenind la chestia cu cuplul de strangere la filete...dupa ce strangi/desfaci destule, mana deja stie cat cuplu sa puna pe ele in functie de dimensiune si materialul in care intra. Daca ai piese vechi de orice fel, de aruncat, cu filete in aluminiu (M6 si M8 in principiu) prinde-le in menghina si strange suruburile pana smulgi filetele . Asta iti da un reper sa-ti dai seama cam cat de usor ajungi sa plangi dupa piesa daca te ia valul:P Fa la fel si cu suruburi si piulite simple, strange-le pana se reteaza sa vezi cam cum se simte. Incearca variante cu si fara vaselina/ulei pe filet, nu e tot una daca strangi pe uscat sau uns. Inca o smecherie, cand strangi filete in aluminiu (inclusiv bujii), nu apuca cheia de la capat ci mai din scurt, asta iti da un brat mai mic in care sa fortezi. Odata ce capeti ceva eperienta , nu iti mai trebuie dinamometrica decat la chiulasa sau alte locuri sensibile, cum ar fi lagare de axe cu came, cuzineti de biela samd

 

 

Spor la surubarit !!!!!

:)

 

P.S. daca tot ce ti-am povestit ti se pare complicat sau daca pana acum nu ai pus mana pe chei si surubelnite nici sa schimbi o priza, mai bine te duci la un service ... iti ia ceva bani dar e mai ieftin decat reparatiile la piesele pe care le strici :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

thx man, nu e problema, m-am mai murdarit de citeva ori pe miini de vaselina, daca nu e musai sa se stringa la cuplu (asa cum credeam si eu dar am vrut sa mai am inca un sfat de la cine a mai facut asta) atunci o sa ma apuc de ea.

 

bafta si mersi inca o data

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot esti minutios si te gandesti la cheie dinamometrica, nu inteleg cum poti sa te gandesti la coliere de plastic in loc de coliere metalice... este ca si cum ai pune un tzigan manelist la volanul unui Mercedes :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un colier de plastic negru (si burdufurile tot negre sunt) mi se pare mult mai frumos si mai discret decit un colier de tabla.. dar nah.. depinde de gust....

ma bucur ca ai avut ceva foarte util de adaugat la topic....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vreau sa schimb burdufurile de la furca si inainte sa ma apuc ma gindesc ca poate are cineva care a mai facut asta ceva sfaturi. In principiu am citeva intrebari:

1. nu merg bagate de jos in sus daca scot roata si desfac etrierul de pe jamba?

2. in caz ca trebuie sa dau amortizoarele jos, suruburile din "tripla" trebuiesc abligatoriu strinse la cuplu sau merge si la "mina". Problema aici ar fi ca nici cheie dinamometrica nu am, iar de cumparat nu stiu in ce plaja ca nu am gasit in manual date despre cuplu pentru suruburile triplei.

Aceeasi intrebare despre strins la cuplu sau la mina in cazul capacului ambreiajului. Trebuie schimbata garnitura ca "plinge" ulei dar mrge si fara cheie dimanometrica?

3. cu ce e mai bine sa prind burdufurile de amortizoare? "soricei" sau coliere auto?

 

In caz ca mai are cineva alte sfaturi pentru operatia asta mersi de ajutor.

 

Burduf

1. Trebuie bagate pe sus; nu cred ca ai cum pe jos.

2. Merge la mana, daca stii cam cum sa strangi; trebuie atentie mare, ca si la supape, insa cuplul de strangere e mult mai sus decat colo (4-6Nm vs 12-18Nm)

3. Coliere. Negre, daca vrei. Eu am negre la furtunele de la radiator. Soricerii nu ii poti strange destul de bine (cel putin mie nu mi-au inspirat incredere oricat de "maxim" ii strangeam)

 

Capacul, iarasi, se poate da jos, facuta garnitura (ori silicon rosu, ori garnitura OEM) si pus la loc si fara dinamometrica, cu conditia sa stii cam cat sa strangi la mana (10Nm e nominal parca la suruburile astea). Ideea e ca daca habar nu ai cat strangi, ori imprumuti o dinamometrica ori te risti.

 

Practic asta e valabila aproape peste tot: daca ai experienta la stransul "de mana", stii cam cat sa dai de un surub sa nu-l omori.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un colier de plastic negru (si burdufurile tot negre sunt) mi se pare mult mai frumos si mai discret decit un colier de tabla.. dar nah.. depinde de gust....

ma bucur ca ai avut ceva foarte util de adaugat la topic....

un topic foarte inteligent de altfel

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. ''Șoriceii'' de plastic merg, dar să fie de calitate/forță; dezavantaj-nu sunt refolosibili, evident

2. Toate burdufurile au găuri; se montează către spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este, au, dar nu le pot monta catre spate ca sunt 2 la numar, diametral opuse deci daca pun una spre spate cealalta va fi spre fata asa ca o sa le orientez lateral.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...