Sari la conținut

Stiati Ca...


redplanet
 Share

Postări Recomandate

Copiii,in primul rind ,nu mai injurati ca ultimii......,asta daca chiar aveti intentii frumoase visavisde motoru romanesc,in al doilea rind sa stiti ca am luat legatura cu factorii de raspundere si de la muzeu si de la cei care-i tuteleaza si le-am spus despre propunerile voastre.S-au dovedit foarte interesati de problema numai ca i-am cam luat pe nepregatite si nu am primit inca un raspuns ferm.In cursul zilei voi primi un raspuns pe care o sa vi-l comunic si voua.Tinem legatura.Tu belbody ,fi un belbody si scoate pe clape si ceva mai de doamneajuta.Am vazut ca ai deschis un topic nou.Bravo si fara fack. Bunu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 146
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut.Am vorbit la muzeu la Sighet cu dl.muzeograf sef Robert Furtos,care in principiu a fost de acord cu propunerea de reconditionare a motocicletei dar mi-a dat un nr.de tl.de la Alianta Civica din Buc.unde am vorbit cu domnisoara Ioana Boca,ce respunde direct de muzeu.Dinsa m-a ascultat cu atentie,a priceput ce i-am spus si mi-a promis ca va vorbi cu sefi cei mari ai Aliantei Civice.A ramas sa o mai sun saptamina care vine.Deocamdata atit.bunu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a marcat.Daca va fi nevoie o sa apelez.Apreciez faptul ca va intereseaza.Bravo.bunu. :banana:

daca se rezolva si primesti acordul ptr. reconditionare poti sa deschizi un cont la o banca serioasa[in lei,valuta etc.] pentru donatii din partea doritorilor.cred ca e singurul mod in care putem ajuta imediat.va fi nevoie de o gramada de bani ptr. a duce treaba la bun sfarsit.eu unu sunt dispus sa dau cat pot doar ca sa vad motorul ala pe roate.singura mea conditie e ca totul sa fie facut cat mai transparent[daca se poate ceva de genu` reportaj serial la Moto Mania,or something].nu de alta dar sa vada fiecare pe ce da banu`. :baldy: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si totusi, reconditionare...da...foarte frumos...dar, nu ar fi mai placut sa il faca functional, sa o intretina importiva coroziunii cu ceva substante, si sa o lase asa cum au facut-o ei?inclusiv vopsea si altele?

 

ma ofer si eu cu ceva bani....defapt, cred ca vor fi mai multi...si am sa incerc sa fac cat mai cunoscuta aceasta actiune...bravo, si asteptam vesti :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si totusi, reconditionare...da...foarte frumos...dar, nu ar fi mai placut sa il faca functional, sa o intretina importiva coroziunii cu ceva substante, si sa o lase asa cum au facut-o ei?inclusiv vopsea si altele?

 

ma ofer si eu cu ceva bani....defapt, cred ca vor fi mai multi...si am sa incerc sa fac cat mai cunoscuta aceasta actiune...bravo, si asteptam vesti :baldy:

daca aia ce mai e pe moto o mai consideri vopsea,imi cer scuze!daca era cine stie ce negru nuanta rara mai ziceam,dar si asa folosind tehnologia moderna se poate reproduce orice nuanta.dar cand ma gandesc ca e un nenorocit de email de doi lei[la propriu]ma gandesc ca o vopsea noua[si aici nu zic de cine stie ce negru metalizat ci pur si simplu 2-3 straturi de emaur negru si un strat doua de lac incolor]ar face minuni ptr. a pune in valoare munca acestor oameni.daca tu esti adeptul rat-bike-urilor de ce nu faci cum sugerezi cu Simsoneta ta.cat despre cromat piese cred ca te gandesti ca la o blasfemie,nu? :banana: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am mai uitat odata la poza de inceput de topic. Daca te uiti mai atent la cadru , primul lucru care-ti vine in cap e Simson Sport cu fata de inspiratie M.Z. 250/175. Si tot daca te mai uiti , constati ca motocicleta a ajuns intr-un stadiu de degradare totala , un morman de fiare vechi care mai poate fi admirat doar de unu' cu adevarat pasionat de socialiste. 80% din motoristii actuali nu cred ca ar intelege mare lucru din ea , da' sa o mai si monteze la loc. E jegoasa frate' , un diamant plin de noroi. Toale de firma , da rupte si jegoase , cam asa se vede. Mare rusine pt. romanasi , eu , par examplu , nu m-asi duce cu un motorist strain sa-i prezint marea realizare , ca nu ma caracterizeaza asa ruginitura. Sint sigur ca nici la producatorii ei nu i-ar mai place.

Vopsea- negru de garduri , ceva semimat, sa se vada ca-i veche. Sa-piele e pe toate gardurile , cine se ofera sa o coase ? Crom - nu prea necesita neaparat , poate pe roti si amortizoare , da mai bine le vacsim si pe alea. Motorul - spalat bine si atit . Cauciucuri -de ij/nipru. Ghidonu' nu-l mai vad , da merge tot de socialista , etc. Comenzi electrice ??? Vechi de pe la 1950 , se mai gasesc. Stop pe spate si oglinzi , facem cumva , contact nu stiu. Cine mai are idei ? Facem o baza de date cu donatori ? Mai are careva ideii ? Ceva de oferit ?

Ma duc sa ma mai gindesc. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca aia ce mai e pe moto o mai consideri vopsea,imi cer scuze!daca era cine stie ce negru nuanta rara mai ziceam,dar si asa folosind tehnologia moderna se poate reproduce orice nuanta.dar cand ma gandesc ca e un nenorocit de email de doi lei[la propriu]ma gandesc ca o vopsea noua[si aici nu zic de cine stie ce negru metalizat ci pur si simplu 2-3 straturi de emaur negru si un strat doua de lac incolor]ar face minuni ptr. a pune in valoare munca acestor oameni.daca tu esti adeptul rat-bike-urilor de ce nu faci cum sugerezi cu Simsoneta ta.cat despre cromat piese cred ca te gandesti ca la o blasfemie,nu? :banana: :ok:

stii doar ca sunt adeptul reconditionarii, si salvarii unor vehicule istorice, dar nu stiu de ce, ma gandesc ca poate ar fii mai bine sa o lasam asa...ma intreb de ce nu s-au ingrijit de ea chiar ei, pt ca e clar ca motocicleta asta a ajuns asa din cauza nepasarii multora...da, am zis ca e un gest frumos incercarea reconditionarii ei, dar nu stiu de ce, constiinta imi spune ca nu ar fi bine sa fie reconditionata, desi ar merita :baldy:

 

(poate cred prea mult in sufletul depus in acel motor si in soarta lui...poate a mai ramas ceva din cei ce l-au facut :P parerea mea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stii doar ca sunt adeptul reconditionarii, si salvarii unor vehicule istorice, dar nu stiu de ce, ma gandesc ca poate ar fii mai bine sa o lasam asa...ma intreb de ce nu s-au ingrijit de ea chiar ei, pt ca e clar ca motocicleta asta a ajuns asa din cauza nepasarii multora...da, am zis ca e un gest frumos incercarea reconditionarii ei, dar nu stiu de ce, constiinta imi spune ca nu ar fi bine sa fie reconditionata, desi ar merita :ok:

 

(poate cred prea mult in sufletul depus in acel motor si in soarta lui...poate a mai ramas ceva din cei ce l-au facut :P parerea mea)

la care ei te referi cand zici de ce nu l-au pastrat chiar ei?ei cei care aproape ca au murit in inchisoare si care daca au scapat au fugit cat mai departe de asemenea orori,sau poate cei care au murit schingiuiti si torturati ,sau mai bine poate chiar tortionarii comunisti,sadisti fara egal care in week-end ,ca un hobby,sa restaureze un motor trudit cu greu de victimele lor.ma dezamagiti rau,fratilor.voi va aprindeti repede si va stingeti ca un fas[pardon sa-mi fie de expresia asta urata!].

@lil`debul:ce sa le aratam strainilor atunci:un (cuvant urat) rusesc copiat dupa nemti si postat drept BMW,vopsit cu vopsea metalizata si purtand embleme taiate cu laserul?sau poate te referi la Mobra?Grow up!noi adevaratele valori nu le-am recunoscut niciodata decat dupa ce creatorii lor au murit sau emigrat.de ce am incepe acum?ptr. informatia ta Simson Sport a fost lansat chiar in 1956 daca nu ma insel si nu poti sa-mi spui ca oamenii aia[in inchisoare fiind]s-au putut inspira dupa un model care abia aparuse.da,unele subansamble[telescoape,roti,far]sunt imprumutate probabil de la constructii contemporane dar asta faceau oricum majoritatea producatorilor seriosi,cumparau piese de la subcontractori. :banana: :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai sunteti grozavi.Pune-ti atita suflet si atita pasiune ca ma uimiti.Si mai zice unii ca motociclisti e bagabonti si batausi si huligani si alte alea urite.La un astfel de topic iese la iveala adevarata fata iese aurul si sensibilitatea.Ma refeream la bunii nostri baieti,desigur.Nu mai continui asa ca v-o luati in cap.In orice caz am convingerea ca nu a fost o pierdere de timp,interventia mea la responsabili de soarta acestei motociclete.Miine ii sun din nou pe cei din Bucuresti si daca nu se misca scoatem din mineca asul cu pilele mai sus.Ceva trebuie sa functioneze.O meritati din plin.Aveti veste de la mine .bunu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kyvacka tata stiu la ce te referi, si iti dau dreptate...totusi, de ce nicio initiativa din partea muzeului pana acum?a trebuit sa ii sune bunu sa vb cu ei si asta ma enerveaza...crezi ca daca nu ne sesizam noi aici se mia facea ceva? :ok: si eu as vrea sa o vedem frumoasa...sincer...doar stii boala mea cu reconditionarea motoarelor care merita...dar, nu stiu, ce sa zic...poate oi fi medium, dar simt eu unu ca nu e bine sa o facem...stiu ca e cel mai bun gest si chiar imi doresc asta...

 

pt cei care au facut-o si nu numai, clientii puscariilor regimului si nu numai lor, acel multi oameni deosebiti din care faceau parte si cei ce au muncit pt aceasta opera, RIP :baldy:

 

bunu, sa ne tii la curent....i-m in... :P sper ca nu m-ai inteles gresit kyvacka, si sincer, si eu imi doresc sa o vad reconditionata :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haoleu , micatia-si , nu sari pe mine ca am zis ca motocicleta aduce a Simson si ca faru aduce a M.Z. Am vrut sa scot in evidenta faptul ca pina si ei au folosit piese care erau sau aduceau cu altceva , asta pt. ca inteleg ca acel motor nu poate fi restaurat fiindca nu e piese. Adica se punea problema ca nu avem cu ce sa-l facem , nu mai avem chestii originale de la el. Dar este clar ca e unh unicat din punct de vedere al modelului si mai ales al conditiilor de lucru si al locului unde a fost fabricat. E ruginit , arata nasol , dar e piesa frate , e singurul si daca se duce si el e nasol , de aia ma tot agot sa string oamenii in jurul ideii de restaurare. Din punctul de vedere al celor care se chinuie sa faca un custom in garaj eu cred ca acei prizonieri au fost peste toti fabricantii gen OCC cu 1000 de clase. Ne taie pe toti frate , ce au creat ei ACOLO , nu o sa reusim noi afara nici in 10 vieti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haoleu , micatia-si , nu sari pe mine ca am zis ca motocicleta aduce a Simson si ca faru aduce a M.Z. Am vrut sa scot in evidenta faptul ca pina si ei au folosit piese care erau sau aduceau cu altceva , asta pt. ca inteleg ca acel motor nu poate fi restaurat fiindca nu e piese. Adica se punea problema ca nu avem cu ce sa-l facem , nu mai avem chestii originale de la el. Dar este clar ca e unh unicat din punct de vedere al modelului si mai ales al conditiilor de lucru si al locului unde a fost fabricat. E ruginit , arata nasol , dar e piesa frate , e singurul si daca se duce si el e nasol , de aia ma tot agot sa string oamenii in jurul ideii de restaurare. Din punctul de vedere al celor care se chinuie sa faca un custom in garaj eu cred ca acei prizonieri au fost peste toti fabricantii gen OCC cu 1000 de clase. Ne taie pe toti frate , ce au creat ei ACOLO , nu o sa reusim noi afara nici in 10 vieti.

pai ce piese originale sa avem daca acea constructie a fost unicat.tocmai in asta consta restaurarea.se iau toate piesele si se readuc la conditia sau cat mai aproape de conditia originala.daca ii pui un stop de IJ sau un far de Simson atunci ai dat chix.asa ceva ai putea face cu un motor vechi dar nu rar caruia pe moment nu i-ai putea gasi piese originale si cu care ai vrea totusi sa circuli intre timp pe la intruniri.dar cand e vorba de un unicat asa ceva nu se mai accepta.chiar de aceea ar trebui cu toti sa realizam ca va fi o munca titanica in care numai oameni seriosi si cu experienta se vor putea implica efectiv.noi ceilalti,profanii,vom putea ajuta cel mai bine cu donatii in bani,nu piese. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ce piese originale sa avem daca acea constructie a fost unicat.tocmai in asta consta restaurarea.se iau toate piesele si se readuc la conditia sau cat mai aproape de conditia originala.daca ii pui un stop de IJ sau un far de Simson atunci ai dat chix.asa ceva ai putea face cu un motor vechi dar nu rar caruia pe moment nu i-ai putea gasi piese originale si cu care ai vrea totusi sa circuli intre timp pe la intruniri.dar cand e vorba de un unicat asa ceva nu se mai accepta.chiar de aceea ar trebui cu toti sa realizam ca va fi o munca titanica in care numai oameni seriosi si cu experienta se vor putea implica efectiv.noi ceilalti,profanii,vom putea ajuta cel mai bine cu donatii in bani,nu piese. :baldy:

 

asta cam asa e...plus ca, asa cum stii, poate sa nici nu mearga, pt ca de ex, daca aprinderea e lipsa, nu poti pune de ij, precum ai zis....dar, stim ca exista modele foarte valoroase, reconditionate, care nu merg, dar au fost recond pt valoarea lor...va fi greu, dar sper sa iasa...precum am spus, nu dau inapoi, asa ca, i-m in...

 

bafta :banana: :ok:

 

asadar, se reconditioneaza toate piesele , se vopseste si cromeaza undeva, de calitate extraordinara(ca nu facem un minsk doar), si se monteaza...numa sa nu fie piese lipsa ca din alta parte nu putem lua doar pt ca au aceleasi dimensiuni, etc...daca poate cineva, sa dea o tura pe acolo, poate il lasa sa investigheze starea pieselor si lipsa lor daca e cazul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare natiune , tot eu , din nou.

E clar ca nimeni nu vrea sa faca o tiganeala din motorul ala , dar eu unu nu am vazut ghidonul si sint sigur ca mai lipsesc piese disparute in decursul anilor. Sper sa ma insel , dar daca am dreptate , cam unde se poate ajunge cu compromisul ? Ghidonul de IJ sau niciun ghidon , cea ce ar da cam nasol estetic ? Auzi , fara ghidon ?! Poate nu o sa putem da o tura cu motorul , poate lipsesc piese vitale , dar macar sa-l facem sa arate beton , ca pina la urma vizitatorii il vad , nu-l incearca. Si ma gindesc ca neaparat tre' sa-i facem un postament din piatra si otel , ceva rustic si sobru , EVENTUAL cu o placuta comemorativa , sa stie orisicine ce reprezinta exponatul , nu doar un motor , ci o realizare mareata ( hmm, ce vorba mare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit astazi dinnou cu domnisoara de la alianta civica si bineinteles ca uita-se de noi si marea noastra problema.Cind am amenintat-o ca vorbesc cu Ana Blandiana mi-a promis ca vorbeste la comitet saptamina asta.Cind intri pe mina baietilor astia care maninca si ei o piine buna la un loc cald daca nu esti nesimtit si nu insisti nu obtii nimic.Eu ma zbat acum sa capat un raspuns ferm de orice fel.Ori e laie ori balaie.Mai asteptam.bunu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit astazi dinnou cu domnisoara de la alianta civica si bineinteles ca uita-se de noi si marea noastra problema.Cind am amenintat-o ca vorbesc cu Ana Blandiana mi-a promis ca vorbeste la comitet saptamina asta.Cind intri pe mina baietilor astia care maninca si ei o piine buna la un loc cald daca nu esti nesimtit si nu insisti nu obtii nimic.Eu ma zbat acum sa capat un raspuns ferm de orice fel.Ori e laie ori balaie.Mai asteptam.bunu.

vad ca esti din bucuresti, deci, cam slabe sanse sa inspectezi mobra...

 

poate cineva sa dea o tura acolo sa vada exact conditia ei?ar trebui desfacut cumva motoru ala si verificat macar...ca aspectul se face, nu-i bai...

 

e laudabil ceea ce faci si se vede ca ai o varsta si pasiunea nu ti-ai pierdut-o...felicitarile mele :banana:

 

Salutare natiune , tot eu , din nou.

E clar ca nimeni nu vrea sa faca o tiganeala din motorul ala , dar eu unu nu am vazut ghidonul si sint sigur ca mai lipsesc piese disparute in decursul anilor. Sper sa ma insel , dar daca am dreptate , cam unde se poate ajunge cu compromisul ? Ghidonul de IJ sau niciun ghidon , cea ce ar da cam nasol estetic ? Auzi , fara ghidon ?! Poate nu o sa putem da o tura cu motorul , poate lipsesc piese vitale , dar macar sa-l facem sa arate beton , ca pina la urma vizitatorii il vad , nu-l incearca. Si ma gindesc ca neaparat tre' sa-i facem un postament din piatra si otel , ceva rustic si sobru , EVENTUAL cu o placuta comemorativa , sa stie orisicine ce reprezinta exponatul , nu doar un motor , ci o realizare mareata ( hmm, ce vorba mare).

 

la asa ceva e indicat sa il lasi incomplet si sa reconditionezi doar ce are el...parerea mea...e pacat sa trantesti un ghidon de ij sa zicem, ca atunci, poat emerge si o furca de simson, o chiulasa de ifa, ceva, care da bine cu aspectul si o face sa functioneze, dar, cred eu nu mai ramane autenticitatea ei...aia e unica, si asa si trebuie sa ramana...

 

inca odata, asta e parerea mea...sper sa se poata face ceva...bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca esti din bucuresti, deci, cam slabe sanse sa inspectezi mobra...

 

poate cineva sa dea o tura acolo sa vada exact conditia ei?ar trebui desfacut cumva motoru ala si verificat macar...ca aspectul se face, nu-i bai...

 

e laudabil ceea ce faci si se vede ca ai o varsta si pasiunea nu ti-ai pierdut-o...felicitarile mele :baldy:

la asa ceva e indicat sa il lasi incomplet si sa reconditionezi doar ce are el...parerea mea...e pacat sa trantesti un ghidon de ij sa zicem, ca atunci, poat emerge si o furca de simson, o chiulasa de ifa, ceva, care da bine cu aspectul si o face sa functioneze, dar, cred eu nu mai ramane autenticitatea ei...aia e unica, si asa si trebuie sa ramana...

 

inca odata, asta e parerea mea...sper sa se poata face ceva...bafta

pai chiulasa de IFA n-ai cum sa-i pui decat ca ornament ptr. ca motorul ala e in patru timpi si IFA e doar in doi timpi.in rest I agree,dar parca totusi odata reconditionat si cu motorul functional as face o tura cu el,nu de alta dar sa vad in realitate cele 8000 de ture atinse pe bancul de probe. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai chiulasa de IFA n-ai cum sa-i pui decat ca ornament ptr. ca motorul ala e in patru timpi si IFA e doar in doi timpi.in rest I agree,dar parca totusi odata reconditionat si cu motorul functional as face o tura cu el,nu de alta dar sa vad in realitate cele 8000 de ture atinse pe bancul de probe. :banana:

 

stiu ca nu merge :ok: daia am si zis...(ca tot boxulea e) :D ...

 

pai, multi ar face, iti dai seama, si chiar cred ca s-ar putea...adica, nu sunt de acord cu punerea, cum am spus mai sus, a pieselor de serie, dar, asa, pt proba....ar merge :jump: dupaia, date jos, si hopa sus pe piedestal :D

 

mai traieste Ing Sorin Tulea?cu el ar trebui sa vorbim...culmea, ca nu stim cum a aratat initial motocicleta....si lipsesc ceva piese si la motor din ce am vazut :P daca mai traieste ultimul inginer, poate mai are schemele, desenele, etc...chiar poze...stie cineva ceva? :baldy:

 

culmea, din ce vad, nici nume nu i-au pus :P sau s-a uitat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum spuneam, as vrea sa pot ajuta. mi-ar placea foarte mult, din respect pentru oamenii care l-au facut si cei care au fost acolo. eu din cate imi amintesc era destul de complet (cred ca avea si ceva cabluri, aprindere...). sunt de parere ca ar trebui reconditionat tot ce este acum, nu venit cu improvizatii. cred ca as putea sa ma descurc cu saua, desi am mai facut doar una de la 0, refacerea cred ca nu o sa fie foarte dificila. problema este ca lipsea un carburator, dar se poate realiza altul dupa cel existent (deci nu se poate numi adaptare, se face altul nou...). cred ca si farul se poate completa, ca tot din ceva existent a fost facut, din nou piesa care nu se poate numi modificare ci reconditionare. ghidon si comenzi... nu stiu ce sa zic, nu stim cum au fost cele originale. planuri si fotografii nu cred ca exista, din cauza modului de musamalizare comunist.

 

Felicitari Bunule pentru implicare... si celorlalti. sper sa nu ramanem la stadiul de vorbe. tinem legatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...