Soimul Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 Rodajul il fac ca la carte, insa mi-e foarte greu, sunt obisnuit cu viteza eu (bicicleta, masina, pe scuter la livrari, etc). Mai mult de 6000 RPM si 25 km/h nu am mers. Uleiul il voi schimba la prima revizie (250km). PS: Mi-am luat casca, e open-face, pana strang bani de una full-face noua (am luat-o de la un tovaras); e albastra, se asorteaza cu scuterul. PS2: Luni cred ca imi iau si eu nr de inamtriculare, deocamdata am decat asigurarea si taxele toate platite (94 lei pt cei interesati). ..pai cine a zis ca e usor sa faci un rodaj ca la carte?...e ultraplictisitor... -nu inteleg....la 25 km/h ajungi la 6000 rot/min????...nu e in 4 timpi?....mi se pare cam mult 6000....poate 2000.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 7, 2011 Autor Share Postat Mai 7, 2011 pai e relativ simplu. La relanti sta la 1500-2000 RPM (atat scrie si in carte ca tre' sa aiba). Si este in 4 timpi, are 13000 RPM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nimsocutt Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 pai e relativ simplu. La relanti sta la 1500-2000 RPM (atat scrie si in carte ca tre' sa aiba). Si este in 4 timpi, are 13000 RPM. Nu observi ca de la 7000 in sus e marcat cu rosu pe bord, el poate si 13000 dar il omori foarte rapid . Imi vine foarte greu sa cred ca la 6000 rpm ai 25km ora, as zice mai degraba 3500 rpm max. Daca ar fi cum zici tu la 45km/h ar trebui sa zbarnaie in vreo 13000 ture.Mai gandeste-te un pic. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Mai 7, 2011 Share Postat Mai 7, 2011 referitor la rodaj, zambesc de cate ori imi aduc aminte: Mergeam pe o strada principala din galati...si un biciclist tot statea in urma mea. Eu o tineam la 25km/h..set de 80, role de 8 gr. Destul de grele astfel incat parca mergeam la relanti. Nu se auzea mare lucru un jur. La un moment dat ma depaseste... si dupa 1-2 km inca intorcea capul si se uita dupa mine. era mirat saracul de ce merg asa incet. Felicitari pentru alegere...si lucrul nou...e lucru nou...chiar daca e chinezesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 pai e relativ simplu. La relanti sta la 1500-2000 RPM (atat scrie si in carte ca tre' sa aiba). Si este in 4 timpi, are 13000 RPM. 1. Daca are si turometru, e f.bine...de obicei la categoria 50cmc nu au... 2. relantiul de 1500-2000 e numai pt rodaj reglat asa, ca duce la un consum mare altfel; dupa rodaj se regleaza la revizie intre 800-1500....valorile mari sint pt. motoarele puternice care au nevoie de excedent de putere pt demaraje( de ex la motorul de 400 cmc relantiul este la 1500. Nu conteaza cit are turometrul plaja de actiune, probabil ca fabricantul l-a proiectat sa se potriveasca la mai multe motociclete de pe piata.Daca motorul tau ajunge la 13.000 rot/min, dau 5 beri mari...dar atentie sa nu stai linga el ca poate explodeaza! Eu as zice in rodaj sa nu depasesti 4000, de fapt sa ai grija la viteze, ca sint corelate, si mai putin la turometru... 3.Daca tot ai turometru, vezi daca in carte iti da la ce turatie se obtine "momentul motor maxim"...daca nu ai aceasta informatie poti face pipi pe turometru...nu iti foloseste la nimic, poate doar pt un relanti economic. 4. Si nu uita de incalzirea de 3-5 minute la prima pornire a zilei, sau daca a stat nefolosit mai mult de 3-4 ore; e inca racoare, azi-noapte catre zero grd, si trebuie incalzire inainte de a-l folosi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bassu86 Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 apropo de raportul turatie motor - viteza. Pe drumul spre bucursti a fost ceva de genul 5000 rotatii - 60km/h 6000 rotatii - 80km/h 7000 rotatii - 100km/h 8000 rotatii - 120km/h asta e viteza maxima pe care o atinge al meu scooter. nu atinge mai mult pentru ca sunt puse rolele intr-un anumit fel neinteles de mine, asa au fost puse de mecanic. La demaraj, cand bag mana in gaz urca foarte repede la 7000 rot/min si ajunge destul de repede la 50km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 8, 2011 Autor Share Postat Mai 8, 2011 Poate nu o fi nici turometrul exact,dar la 20 km/h aveam 6000 rpm pe drum drept, 6500-7000 la urcare usoara si 5500 in panta. Nu merge edit asa ca: Turometrul e pana la 12000 RPM, la relanti sta pe la 1500-2000. De la 8000 la 12000 e pe rosu...e ciudat, dar cred ca arata destul de aiurea, sau nu stiu, ca pleaca de pe loc abia la 4000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 nu-mi place asta,se tureaza aiurea. se tureaza rau-se aude motorul- sau e doar turometrul descentrat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Mai 8, 2011 Share Postat Mai 8, 2011 Poate nu o fi nici turometrul exact,dar la 20 km/h aveam 6000 rpm pe drum drept, 6500-7000 la urcare usoara si 5500 in panta. Nu merge edit asa ca: Turometrul e pana la 12000 RPM, la relanti sta pe la 1500-2000. De la 8000 la 12000 e pe rosu...e ciudat, dar cred ca arata destul de aiurea, sau nu stiu, ca pleaca de pe loc abia la 4000. ...ceva nu e in regula. 6000 rot/min pentru un motor in 4T este o turatie MARE, de regim nominal spre maxim...compara si tu cu un autoturism pe benzina...ai 4000 rot/min la 120 km/h...nu are cum sa fie 6000 la 20 km/h...cred ca sint 2 posibilitati: 1)Turometrul are 2 scale(probabil una cu rosu si una cu negru) si nu te uiti pe care trebuie, poate sint unitati de masura diferite, nu RPM...cine stie? 2)Poate turometrul nu este reglat corespunzator cu traductorul de la care primeste semnal, sau poate este dereglat in functionare. In acest caz trebuie sa mergi la vanzator sa clarifi treaba. 3)Poate acela nu este turometru ci alt indicator!!! ....eu nu inteleg la iti foloseste tie turometrul la acest scuter daca este limitat la 50 km/h...oricum tu nu schimbi vitezele, viteza variaza continuu, deci singura grija in legatura cu turatia ar putea sa-ti apara daca mergi la blana continuu, si evident fiind limitat nu ai cum sa ajungi la turatiile din zona rosie. Inteleg ca nu te-ai uitat in cartea cu specificatiile sa vezi daca este precizat "Momentul motor maxim" la ce turatie se obtine...sau te-ai uitat dar nu scrie...cunoasterea acestui parametru este utila ca iti arata ca daca mergi la aceasta turatie, obtii de la motor maximum de randament versus costuri si uzura motor... Am vazut in specificatie pe net ca puterea maxima se obtine la 7500 rot/min...probabil delimitat si cind ia cam 65 km/h... apropo de raportul turatie motor - viteza. Pe drumul spre bucursti a fost ceva de genul 5000 rotatii - 60km/h 6000 rotatii - 80km/h 7000 rotatii - 100km/h 8000 rotatii - 120km/h asta e viteza maxima pe care o atinge al meu scooter. nu atinge mai mult pentru ca sunt puse rolele intr-un anumit fel neinteles de mine, asa au fost puse de mecanic. La demaraj, cand bag mana in gaz urca foarte repede la 7000 rot/min si ajunge destul de repede la 50km/h. Bassule, cred ca la tine situatia este urmatoarea: -mecanicul a avut de ales intre 2 chestiuni cind ti-a ales rolele: 1)Sa ti le aleaga astfel incat sa ai demaraj mic dar viteza mare 2)Demaraj puternic dar viteza mai mica. Cred ca a ales in mod corect varianta 2...oricum te incadrezi in viteza legala si la un scuter ai nevoie totusi de demaraj, dupa ce te strecori si ajungi in fata la semafor...am constatat ca ai un demaraj foarte bun, azi la Baneasa, si cred ca mecanicul a ales bine rolele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 10, 2011 Autor Share Postat Mai 10, 2011 Cred ca turometrul ala e degeaba. Adica, sigur nu pot sa am 6000 RPM la 20km/h. Plus ca de la 8000 e deja pe rosu. Cred ca turometrul ala e universal si pus doar de forma ca sa dea bine, pentru ca motorul nu se tureaza mult, nu se aude ca si cum ar fi foarte turat. Abia azi am obtinut si nr de inmatriculare si pot sa merg lejer, fara stres; singurul si cel mai mare stres pe care il am acum e viteza cu care trebuie sa merg ca sa ii fac rodajul, ca la carte. E foarte dificil sa mergi prin Bucuresti in ora de varf si trebuie sa mai depasesti, cu 20km/h. Dar una peste alta, e bine. Astept sa fac mai rpd rodajul ca sa ma pot bucura si eu ca tot omul de plimbarile prin oras. Stickerele alea idioate or sa fie date jos azi sau maine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Mai 10, 2011 Share Postat Mai 10, 2011 ei, dar un rodaj bun nu se face in trafic!!!...ci pe stradute linistite si pustii sa te poti tine de el, sa nu fi concentrat pe trafic si evitari de pericole...si sa te poti tine de limitarile de viteza...70-80 km poti face si dupaamiaza spre seara zilnic iar sambata si duminica si mai mult...as fi totusi curios ce zic cei de la firma daca le zici ca e defect turometrul...poate-ti pun unul care se potriveste...poate exista o solutie, un reglaj, ceva, vreunj potentiometru de care da si se acordeaza cu o scula stroboscopica exact pe turatie...eu as incerca sa clarific, ca doar e scula noua nu e din talcioc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 10, 2011 Autor Share Postat Mai 10, 2011 La prima revizie (250km) o sa le zic de turometru. In alta ordine de idei: Maaamaaa ce ploua afara si eu tre sa merg 10 km pe ploaia asta )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 ..ar fi trebuit sa ai deja 250 km....sint curios ce ai facut la revizie cu turometrul...si vezi ca pina la revizia urmatoare sa nu depasesti viteza maxima recomandata...sambata si duminica ai putea face cel putin 150 km... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Mai 15, 2011 Share Postat Mai 15, 2011 interesant...am citit tot topicul si m-ati pus pe ganduri ( sh vs nou ) felicitari initiatorului pentru achizitie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 15, 2011 Autor Share Postat Mai 15, 2011 Nu am inca 250 km la bord,pt ca in afara de munca si casa am mers foarte putin, fiind destul de ocupat, in week-end la fel, cu multa treaba. Dar imi place cum merge, imi place mai mult decat in momentul in care l-am cumparat. Am vorbit cu mecanicul de la service sa il intreb daca trebuie sa vin cand am exact 250 km sau pot intarzia pentru ca nu pot ajunge decat in weeek-end; a zis ca nu-i problema; mi-a mai zis ca pot merge si cu 35, doar sa nu-l forjez, sa-i dau gaz maxim sau sa car mult cu el (cum ar fi sa merg cu pasager, ceea ce oricum n-am facut). Singura chestie dupa care pot face diferentieri deocamdata dintre ce am eu (chinezarie) vs. firma este ca materialele folosite sunt ieftine (plasticul, carenele etc), dar chiar nu ma deranjeaza; consumul este undeva la 3, 3 si ceva (am inteles ca va scadea dupa rodaj). Dar pentru mine este clar: Daca nu ai destui bani cat sa iei unul de firma sh dar si bun (adica vreo 1000 euro) si nu veniti acum cu idei de genul: "eu iti gasesc ceva bun in 600 euro" pentru ca nu-i adevarat (scuter bun, fara sa fie spart, zgariat, forjat, cu putini km, la bani putini,brand cunoscut, nu gasesti. Punct!) unul chinezesc este numai bun, atat timp cat ai grija de el, rodajul i-l faci ca la carte, fara sa te manance palma sa-l alergi. Cat de curand vreau sa ii fac si vreo 2-3 poze, asa pentru mine, si eventul sa il vedeti si voi. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Nu am inca 250 km la bord,pt ca in afara de munca si casa am mers foarte putin, fiind destul de ocupat, in week-end la fel, cu multa treaba. Dar imi place cum merge, imi place mai mult decat in momentul in care l-am cumparat. Am vorbit cu mecanicul de la service sa il intreb daca trebuie sa vin cand am exact 250 km sau pot intarzia pentru ca nu pot ajunge decat in weeek-end; a zis ca nu-i problema; mi-a mai zis ca pot merge si cu 35, doar sa nu-l forjez, sa-i dau gaz maxim sau sa car mult cu el (cum ar fi sa merg cu pasager, ceea ce oricum n-am facut). Singura chestie dupa care pot face diferentieri deocamdata dintre ce am eu (chinezarie) vs. firma este ca materialele folosite sunt ieftine (plasticul, carenele etc), dar chiar nu ma deranjeaza; consumul este undeva la 3, 3 si ceva (am inteles ca va scadea dupa rodaj). Dar pentru mine este clar: Daca nu ai destui bani cat sa iei unul de firma sh dar si bun (adica vreo 1000 euro) si nu veniti acum cu idei de genul: "eu iti gasesc ceva bun in 600 euro" pentru ca nu-i adevarat (scuter bun, fara sa fie spart, zgariat, forjat, cu putini km, la bani putini,brand cunoscut, nu gasesti. Punct!) unul chinezesc este numai bun, atat timp cat ai grija de el, rodajul i-l faci ca la carte, fara sa te manance palma sa-l alergi. Cat de curand vreau sa ii fac si vreo 2-3 poze, asa pentru mine, si eventul sa il vedeti si voi. Numai bine! Ai cautat destul, cred, si daca ai ales solutia unei chinezarii noi, cred ca ai vazut destul S/H-uri care nu te-au multumit deloc...cine sa-ti dea la "pret bun" ceva care merge bine si nu are nici o buba?...nu sintem in Germania!...poate vreun unchi, sau cineva grabit sa plece din tara si apare ocazia...dar altfel... Eu zic sa nu te iei dupa permisiunea mecanicului de a depasi conditiile de rodaj; sa faci oricit de greu ar parea rodajul exact ca in carte....nu ca s-ar strica scuterul, dar o sa se vada in parametrii de functionare si in rezistenta in timp a acestora..de mers o sa mearga oricum dar e important si CUM...gandeste-te ca mecanicul de la service, e doar mecanic la service, nu a scris el nici macar brosura de la scuterul tau...nicidecum un tratat de proiectare si utilizare motoare termice! Asa ca recomand inca odata mare rabdare cu rodajul, daca nu cumva la anul il vinzi si iti iei altceva... Faptul ca piesele de pe chinezarii sint ieftine e foarte bine...le schimbi fara efort financiar...20 roni un releu de incarcare, fata de Piaggio...(100???) La chinezarii mai trebuie ceva facut...luat la mina si strans cam toate suruburile si piulitele, altfel le mai pierzi... Consumul nu are rost sa-l verifici pina intr-o mie de kilometri..e neconcludent. Incearca sa termini rodajul pina nu vin caldurile, spre binele motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 23, 2011 Autor Share Postat Mai 23, 2011 Am fost la prima revizie: Mi-a setat relantiul la 1000-1400 RPM. Mi-a spus ca dupa ce se va mai lasa motorul o sa scada si consumul la 2.5-3 l/100km. A verificat cam ce era de verificat (bateria,franele,amortzior fata, carburator etc). Momentan am 330 km avand in vedere ca am mers destul de putin, ne prea avand timp sa merg in week-end-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Mai 23, 2011 Share Postat Mai 23, 2011 Am fost la prima revizie: Mi-a setat relantiul la 1000-1400 RPM. Mi-a spus ca dupa ce se va mai lasa motorul o sa scada si consumul la 2.5-3 l/100km. A verificat cam ce era de verificat (bateria,franele,amortzior fata, carburator etc). Momentan am 330 km avand in vedere ca am mers destul de putin, ne prea avand timp sa merg in week-end-uri. Mai nu ma face sa rad..ca rad de tine!...cum ti-a setat relantiul la 1000-1400???!!!???..adica la tine +/-40% este o toleranta acceptabila???..adica nu conteaza ca este 1000 sau 1400?...tot aia este, nu?...poate vrei sa spui la 1000+/-50...da cu turometrul cum ramane?..daca mergi cu 6000 rot/min la 25 km/h sa ti-l scoata si sa-ti dea de el cativa litri de ulei...mecanicul lui "peste prajit"..eu de la prima revizie mi-am dat seama cu cine am de-a face si am renuntat la garantie si mi-am facut singur toate reviziile...eu cred ca tu esti mai destept decat mecanicul ala...numai ca ala a pus mina mai mult ca tine...lasa ca e bine, ca asa se invata...macar sa inveti sa cunosti la oameni.. Vezi ce faci si nu-l fortza.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Mai 24, 2011 Share Postat Mai 24, 2011 cred ca turometrul asta e de la hukusima,e speriat de cutremur de tremura asa. ignora-l, asculta motorul si nu te mai uita la turometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Mai 24, 2011 Autor Share Postat Mai 24, 2011 Sta constant la 1200. Scuzele mele, nu m-am exprimat bine. Oricum si la 20 si la 35 tot la 6000 RPM sta. Singura diferenta e ca se tureaza mai mult la plecarile de pe loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soimul Postat Iunie 1, 2011 Share Postat Iunie 1, 2011 Si ti-l schimba, sau ce?...care e treaba cu turometrul asta?..ti s-a spus ca este doar ca sa astupe o gaura la bord?...sau ti-a facut o reducere de vreo 200 ron ca sa-l accepti asa cum e?..ca nu inteleg... ....mai zi-ne si noua noutati....cum mai merge?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fericitu Postat Iunie 3, 2011 Share Postat Iunie 3, 2011 (editat) Salutare. Am sa-mi permit sa intervin si eu, caci mi-am cumparat recent (de 1 saptamana indata) un peda shotgun, deci sunt direct interesat de discutie. Referitor la ce zicea iuli, eu obtin aceleasi valori ale turometrului la 20-25km/h. Un alt lucru suspect este consumul: Am apucat sa fac abia 70 de km, consumand aproape un full. Inteleg ca poate este normal, avand in vedere ca este in perioada rodajului? Alte doua lucruri de care vroiam sa va intreb, sunt : In fata, sub coarne, am 2 plasticuri iesite de sub plasticul mai mare, protector ( imi cer scuze sunt limitat in vocabularul tehnic - cred ca-i spune carena fata?). Cel putin cred ca-s iesite, caci uneori imi ingreuneaza coarnele la viraje ( si din mers si de pe loc). Credeti c-ar trebui sa merg la garanatie; sau sa incerc sa le repar singur? O problema similara cu aripa rotii din spate, care uneori atinge roata. Franele par sa nu fie foarte stranse. Am incercat cu cumnatul meu (care are scuter de 2 ani) sa mai strangem frana spate, insa parea ca franeaza roata (pusesem scuterul pe cric). Si-o intrebare pentru iuli. De unde ai luat asigurarea si cat te-a costat ? Nu-mi este mie clar la ce iti trebuie asigurare pentru scuter, dar in fine... Editat Iunie 3, 2011 de fericitu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anothergxg Postat Iunie 3, 2011 Share Postat Iunie 3, 2011 un plin la 70 km nu e normal. in mod normal in rodaj ar trebui sa ai cel mai mic consum, pentru ca mergi constant, fara plecari bruste de pe loc. plastice: mergi la garantie pentru orice rahatzel (carene, frane etc. RCA: pe 6 luni te costa pana in 100 RON. Trebuie RCA si trebuie inscris la primarie, pentru ca asa e normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Iuli_90 Postat Iunie 3, 2011 Autor Share Postat Iunie 3, 2011 (editat) Salutare. Am sa-mi permit sa intervin si eu, caci mi-am cumparat recent (de 1 saptamana indata) un peda shotgun, deci sunt direct interesat de discutie. Referitor la ce zicea iuli, eu obtin aceleasi valori ale turometrului la 20-25km/h. Un alt lucru suspect este consumul: Am apucat sa fac abia 70 de km, consumand aproape un full. Inteleg ca poate este normal, avand in vedere ca este in perioada rodajului? Alte doua lucruri de care vroiam sa va intreb, sunt : In fata, sub coarne, am 2 plasticuri iesite de sub plasticul mai mare, protector ( imi cer scuze sunt limitat in vocabularul tehnic - cred ca-i spune carena fata?). Cel putin cred ca-s iesite, caci uneori imi ingreuneaza coarnele la viraje ( si din mers si de pe loc). Credeti c-ar trebui sa merg la garanatie; sau sa incerc sa le repar singur? O problema similara cu aripa rotii din spate, care uneori atinge roata. Franele par sa nu fie foarte stranse. Am incercat cu cumnatul meu (care are scuter de 2 ani) sa mai strangem frana spate, insa parea ca franeaza roata (pusesem scuterul pe cric). Si-o intrebare pentru iuli. De unde ai luat asigurarea si cat te-a costat ? Nu-mi este mie clar la ce iti trebuie asigurare pentru scuter, dar in fine... Salut! Consumul este maricel, fie el si pe perioada rodajului.Poate nu este reglat cum trebuie carburatorul, debitul de aer etc. Referitor la ce zice anothergxg despre consum, ideea e ca un consum bun nu inseamna neaparat viteza mica. Spre exemplu, la mine cel putin, consuma mai mult cand mergeam incet (20-25), decat acum cand merg cu 40-45. Apoi, despre cele 2 plasticuri, am aceeasi problema, doar ca la mine le-am fixat cat de cat mai bine cu putina osteneala. Problema aceasta este cam la toate modelele shotgun din ce am auzit de la baietii de la service (deh, la chinzarii, plasticele sunt cea mai mare problema, imbinarile ,etc). La garantie nu prea are ce sa iti faca, pentru ca daca ti-l fixeaza cu ceva (surub+piulita) nu-ti mai poate da jos carena fata pentru a verifica firele de la faruri,claxon,etc. Despre frane, nu stiu ce sa zic, pentru ca eu nu am avut/am probleme; o vizita la service fie ea si pana la prima revizie este binevenita. Asigurarea este general obligatorie, fiindca circuli pe drumurile publice; in cazul in care faci accident cu scuterul si vina iti apartine, vatamatul isi poate repara masina,motorul, scuterul, tractorul etc. cu asgiurarea ta, iar la randul tau, scuterul ti-l repari din propriul buzunar. Pe mine m-a costat 72 lei pe 6 luni, asigurarea fiind facuta la cea mai proasta comapanie posibila - Carpatica, dar oricum nu prea ma intereseaza faptul ca ei nu platesc pentru ca nu merg cu gandul ca o sa fac accident cu atat mai mult din vina mea. Si ti-l schimba, sau ce?...care e treaba cu turometrul asta?..ti s-a spus ca este doar ca sa astupe o gaura la bord?...sau ti-a facut o reducere de vreo 200 ron ca sa-l accepti asa cum e?..ca nu inteleg... ....mai zi-ne si noua noutati....cum mai merge?... Nu mi-l schimba pentru ca asa merge scuterul; la plecarile de pe loc se tureaza mai tare (absolut normal) dupa care revine la o medie de 6000-6500 RPM.Destul despre turometru. De mers, merge super, doar ca pe mine ma enerveaza puterea scuterului, demarajul (care demaraj? unde,cum,cat? Ca eu nu-l simt), ca este cam lenes. Am mai mers cu chinezarii 4t si am observat chestia asta la majoritatea si pretentii prea mari nu pot sa am. Am dat abtibildele jos (yeeeeeay), nu mai arata asa "cocalaresc" acum. Imi place ca in ciuda aspectului, poti sa te inclini destul de mult in curbe, fiind foarte stabil si avand aderenta foarte buna (rotile groase isi zic cuvantul-probabil de aici si demajarul mai slabut). Am prins drag de el, ce pot sa zic, nu am avut nici cel mai mic incident, singurul lucru deranjant e puterea (care putere?! ) ) @fericitu: Fa-i rodajul ca lumea, cum s-a tot zis pe-aici, ca sa te bucuri de el o durata cat mai lunga. Numai bine! Editat Iunie 3, 2011 de Iuli_90 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fericitu Postat Iunie 3, 2011 Share Postat Iunie 3, 2011 Apropo de RCA, legea este ambigura, caci pe de-o parte: Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat, precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie. iar pe de alta: art. 76 Vehiculele inmatriculate sau inregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila in caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii. Iar scuterele sub 50cm, tot in legislatie scrie pe undeva, sunt mopede. Voi mi-ati explicat pe scurt cam ce presupune RCA-ul, dar nu asta era intrebarea mea. Intrebarea mea e cam ce dauna serioasa poti produce unei masini la o viteza maxima de 30 km/h, sa zicem (presupunand ca ai timp sa franezi macar putin). Ca-i indoi o portiera, ca-i smulgi oglinda, as prefera sa-i platesc pe loc, nu mi se pare ca ma va costa mai mult de 70 odata la 6 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.