Sari la conținut

O sa le vina vremea...


Lonerider
 Share

Postări Recomandate

Vreme trece, vreme vine,

M-uri-s vechi si Simson toate;

Ce e de reparat si ce e bine

Tu te-ntreaba si socoate;

Nu spera si nu ai teama,

Ce e moto ca moto se repara;

De te-enervezi si vrei a trece ,

Tu ramâi la bere rece.

Editat de mihai_prd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ceva de lucru... Sunt in lucru, nu sunt ale mele, nu sunt de vanzare, voi tine la curent cu evolutiile. Primul va fi Simsonul...

 

Mai ,pe soselele Romaniei sau lustru si repede la Amsterdam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ceva de lucru... Sunt in lucru, nu sunt ale mele, nu sunt de vanzare, voi tine la curent cu evolutiile. Primul va fi Simsonul...

 

 

spor la lucru :laugh:

 

mai simplu e de reparat m72 decit simsonul...chiar daca e chletuiala mai mare, dar macar ala va circula pe cind simsonul...azi merge.. miine nu..si tot asa..

Editat de dany_oldmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreme trece, vreme vine,

M-uri-s vechi si Simson toate;

Ce e de reparat si ce e bine

Tu te-ntreaba si socoate;

Nu spera si nu ai teama,

Ce e moto ca moto se repara;

De te-enervezi si vrei a trece ,

Tu ramâi la bere rece.

 

Mihai, meseriase versuri

 

Mai ,pe soselele Romaniei sau lustru si repede la Amsterdam?

 

Propietarul e patriot, le vrea aici, si nu pune problema vanzarii.

 

spor la lucru :)

 

mai simplu e de reparat m72 decit simsonul...chiar daca e chletuiala mai mare, dar macar ala va circula pe cind simsonul...azi merge.. miine nu..si tot asa..

S-ar putea sa devenim "parteneri de afaceri". Am vazut in semnatura ca te ocupi de piese pentru asa ceva. Oricum, pana prin mai nu o sa am timp sa ma ocup de el.

 

 

Deocamdata astept alezarea cilindrului la Simson si-mi bat capul sa fac o cutie de viteze functionala in intregime, apoi vine randul tablariei.

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai, meseriase versuri

 

 

 

Propietarul e patriot, le vrea aici, si nu pune problema vanzarii. Uraaaaaaaaaaaaaaaa.Felicitari proprietarului .

 

 

S-ar putea sa devenim "parteneri de afaceri". Am vazut in semnatura ca te ocupi de piese pentru asa ceva. Oricum, pana prin mai nu o sa am timp sa ma ocup de el.

 

 

Deocamdata astept alezarea cilindrului la Simson si-mi bat capul sa fac o cutie de viteze functionala in intregime, apoi vine randul tablariei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa devenim "parteneri de afaceri". Am vazut in semnatura ca te ocupi de piese pentru asa ceva. Oricum, pana prin mai nu o sa am timp sa ma ocup de el.

 

 

Deocamdata astept alezarea cilindrului la Simson si-mi bat capul sa fac o cutie de viteze functionala in intregime, apoi vine randul tablariei.

 

ce tine de simson si m72 am tone de piese si multe moto intregi.

m72 le visez in somn,niste moto simple si usor de reparat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spor la lucru :)

 

mai simplu e de reparat m72 decit simsonul...chiar daca e chletuiala mai mare, dar macar ala va circula pe cind simsonul...azi merge.. miine nu..si tot asa..

 

Am stat si m-am gandit azi la ce ai scris.

Ieri am rezolvat cutia de viteze. Am reinoit ce s-a putut la ea, am schimbat garnituri, rulmenti, semeringuri. Este functionala, cel putin la rece.

Azi m-am lovit de greutati incercand sa adun un grup conic. Am avut doua si, dupa ce le-am desfacut, am constatat ca erau diferite. Unul de fuga, celalalt de atas. Am reusit sa asamblez in carcasa buna grupul de fuga, pentru test, apoi l-am demontat si ma duc maine sa cumpar doi rulmenti 6303 si semeringuri, ca sa-l pot aduna definitiv. Din doua cruci am facut una, aproape perfecta, adica nu e ca noua, dar va duce mult si bine (sa circule numa'motoru' cat va tine crucea cardanica). Astept , in continuare, alezarea cilindrului.

 

Motorul de M e intepenit. Cred ca la cilindrul din stanga. Ala nu a avut bujie pusa si cineva a bagat pamant pe gaura respectiva (apa a intrat singura). Spre norocul meu (sau poate spre ghinionul meu), e blocat la pct mort superior. Am dat jos chiuloasa, am scos pamantul afara, ca nu era mult, l-am curatit bine, am pus chiuloasa inapoi si am umplut cu lichid de frana. Nici cilindrul si nici supapele nu sunt mancate de rugina. Probabil a avut destul de mult ulei pe acolo. Poate scapa nevatamat.

 

Ca fost posesor de M72, inca mai stiu cum e motorul. Mi-ar fi placut sa fie al meu asta care voi incerca sa-l reconditionez.

 

Al meu fost apare aici: http://s197.photobucket.com/albums/aa99/Lo...%20motorcycles/ intr-o forma sau alta...

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spor la lucru :)

 

mai simplu e de reparat m72 decit simsonul...chiar daca e chletuiala mai mare, dar macar ala va circula pe cind simsonul...azi merge.. miine nu..si tot asa..

Pote anul asta mergem impreuna la intrunire,tu cu M -UL si eu cu Sportul.Am vrut sa fac asta anul trecut,dar n-ai venit.Dupa aia tragem concluziile,dar eu stiu cine nu se va ridica la inaltimea sperantelor.Te salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat gata si grupul...

Mesaj completat

Salutare tuturor.

Dupa un timp de pauza, din diferite motive, am reusit sa gasesc, in comert, coala de clingherit (marsit) clasic de 0,5mm, ca sa pot face garnitura de chiuloasa, si tabla de cupru de 0,3mm. A trebuit sa confectionez, la strung (nu eu), un inel de diferenta intre dimensiunea interioara a chiuloasei si exteriorul cilindrului, dupa care am confectionat garnitura si am imbracat-o in tabla. Initial am facut o garnitura numai cu inel de cupru, dar nu a tinut si mi s-a prelins ulei. L-am montat intr-una din zilele trecute si ieri l-am pus intr-un cadru si l-am pornit. Am adaptat un carburator de IJ350, a pornit, dar scoate un usor fum negru. Carburatorul a fost facut din parti si cred ca debiteaza prea multa benzina.Oricum, e doar de test ca sa-l pot porni doar. Urmeaza sa-l curat cumva, nu stiu cu ceva pasta de lustruit aluminiul sau ceva, dati-mi idei daca aveti, si apoi sa-l pun deoparte pana termin de curatat si vopsit cadrul.

 

Mesaj completat

Garnituri

Mesaj completat

...si motor.

Mesaj completat

Si nu stiu ce sa fac cu o usoara licarire a uleiului. Mai tre sa strang chiuloasa, dupa ce a functionat ceva timp? Se mai dilata si se intinde?

post-4365-1304270698_thumb.jpg

post-4365-1304270733_thumb.jpg

post-4365-1304271156_thumb.jpg

post-4365-1304271166_thumb.jpg

post-4365-1304271175_thumb.jpg

post-4365-1304271188_thumb.jpg

post-4365-1304271196_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dupa un timp de pauza, din diferite motive, am reusit sa gasesc, in comert, coala de clingherit (marsit) clasic de 0,5mm, ca sa pot face garnitura de chiuloasa, si tabla de cupru de 0,3mm. A trebuit sa confectionez, la strung (nu eu), un inel de diferenta intre dimensiunea interioara a chiuloasei si exteriorul cilindrului, dupa care am confectionat garnitura si am imbracat-o in tabla. Initial am facut o garnitura numai cu inel de cupru, dar nu a tinut si mi s-a prelins ulei.

Si nu stiu ce sa fac cu o usoara licarire a uleiului. Mai tre sa strang chiuloasa, dupa ce a functionat ceva timp? Se mai dilata si se intinde?

Salve!Nu,nu se intinde nimic.Scuze ca sar din prima,dar problema e pusa gresit de la inceput.Cum se poate crede ca o amarata de garnitura din marsit cu inel de cupru poate inchide compresia in timp ce prin ea urca ulei?Inseamna ca rolul dat de nemti acelei garnituri e numai de a inchide uleiul care urca in rampa.Deci compresia trebuie sa nu ajunga la acea garnitura.Ea trebuie sa nu treaca de gulerul vertical al cilindrului.Inseamna ca intre acel guler si frezarea din chiuloasa trebuie sa fie o minuscula cota de presare.Camera de ardere se va micsora si niciodata nu va mai apare ulei prelins prin zona.Daca e joc intre frezarea din chiuloasa si gulerul cilindrului bucseaza alt cilindru si lasa acea cota micuta de presare.Vei vedea ca motorul va avea compresie mai buna si nu vor mai apare niciodata probleme cu ulei prelins,chiar daca faci garnitura din hartie igienica(am exagerat,ea se face din marsit).Altfel nu e nici o sansa,te rog sa ma crezi(doar sa-i trantesti garnituri grosolane).Niciodata sa nu renunti la Simson,e un motor superb.Regret ca nu am potential sa vad un BMW sau Zundapp la drum .Dar cred ca nu-s cu mult peste Simson Awo Sport.Numai bine,sa ne gasim macar la intrunire!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salve!Nu,nu se intinde nimic.Scuze ca sar din prima,dar problema e pusa gresit de la inceput.Cum se poate crede ca o amarata de garnitura din marsit cu inel de cupru poate inchide compresia in timp ce prin ea urca ulei?Inseamna ca rolul dat de nemti acelei garnituri e numai de a inchide uleiul care urca in rampa.Deci compresia trebuie sa nu ajunga la acea garnitura.Ea trebuie sa nu treaca de gulerul vertical al cilindrului.Inseamna ca intre acel guler si frezarea din chiuloasa trebuie sa fie o minuscula cota de presare.Camera de ardere se va micsora si niciodata nu va mai apare ulei prelins prin zona.Daca e joc intre frezarea din chiuloasa si gulerul cilindrului bucseaza alt cilindru si lasa acea cota micuta de presare.Vei vedea ca motorul va avea compresie mai buna si nu vor mai apare niciodata probleme cu ulei prelins,chiar daca faci garnitura din hartie igienica(am exagerat,ea se face din marsit).Altfel nu e nici o sansa,te rog sa ma crezi(doar sa-i trantesti garnituri grosolane).Niciodata sa nu renunti la Simson,e un motor superb.Regret ca nu am potential sa vad un BMW sau Zundapp la drum .Dar cred ca nu-s cu mult peste Simson Awo Sport.Numai bine,sa ne gasim macar la intrunire!

 

 

Salut

Ma refeream la faptul ca, strans primadata la rece, si apoi pornit, cand se incalzeste se dilata componentele de metal, de acolo apare o usoara "destrangere" a prezoanelor. Un vechi mecanic auto imi spunea ca, la o reparatie capitala la auto mai vechi, cand montezi inapoi motorul si inlocuiesti totul cu nou (si garnituri, desigur) se monteaza componentele, se strange chiuloasa si dupa o prima functionare, dupa ce se raceste motorul, se mai strang prezoanele si mai merg mai bine de juma' de tura, pentru ca de la dilatarea la cald a componentelor metalice, se taseaza puternic garnitura noua si se "aseaza" definitiv, de acolo permitand si usoara strangere a prezoanelor dupa racire. Asta ar fi teoria.

La Simsonu asta, daca asezam chiuloasa pe cilindru, fara garnitura, aveam o diferenta de 0,5mm. De aici am si optat pentru garnitura de 0,5mm + tabla de cupru de 0,3mm.

 

 

@zaha.ionel@

 

Salut.

Da, stiu ca sunt decalate. Insa, garnitura originala nu are decat un orificiu, iar canalul practicat in chiuloasa, pana la orificiul de trecere in rampa si avand aproximativ aceeasi dimensiune, face posibila si ghideaza trecerea uleiului de la cilindru la chiuloasa.

http://www.mzsimson.de/ > Oldtimer > AWO > Dichtungen AWO S >

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut ,stiu ce spui referitor la garnitura, dar eu iti recomand sa tai acel canal in marsit pt.siguranta ta deoarece ;clingheritul in contact cu fluide calde produce dilatari,ar fii pacat sa se obtureze circuitul de ungere ,fanta de comunicare de pe chiuloasa fiind mica in diametru fata de circuit care are 3,5 mm aproape,spor la treaba .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Deocamdata am ajuns pana aici...

Am pregatit cadrul, am pus motorul in el si suspensia spate. Grupul conic, cutia si motorul sunt gata, A fost pornit si functioneaza perfect. Restul componentelor, roti, directie mai e delucru la ele. Le-am montat ca sa o pot misca ici-colo.

 

Nu stiu unde gasesc o baie de cromare, la preturi rezonabile si cu cuva mai mare, sa incapa cercurile de roti...

 

 

 

salut ,stiu ce spui referitor la garnitura, dar eu iti recomand sa tai acel canal in marsit pt.siguranta ta deoarece ;clingheritul in contact cu fluide calde produce dilatari,ar fii pacat sa se obtureze circuitul de ungere ,fanta de comunicare de pe chiuloasa fiind mica in diametru fata de circuit care are 3,5 mm aproape,spor la treaba .

Uleiul circula perfect si numai cu orificiul practicat in garnitura, nu zamuie pe langa iar orificiul respectiv e taiat cu diametru de 6mm. Nu are cum sa se optureze.

post-4365-0-07614700-1308680450_thumb.jpg

post-4365-0-33098300-1308680596_thumb.jpg

post-4365-0-76650200-1308680606_thumb.jpg

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Buuun.... A trecut o vreme buna de cand nu am mai dat pe aici. Am stagnat o vreme cu lucrarile, din lipsa de bani si de timp. Apoi m-am ales cu o hernie de disc (din nou), care m-a cam scos din "circuit". Nu mai pot sa fac prea multe lucruri care necesita efort, dar nici nu prea pot sta locului. Dupa o mica perioada de convalescenta, m-am apucat sa mai surubaresc una-alta. Am reusit sa mai inlocuiesc piese de uzura pe la sasiu, roti, am reusit sa repar rezervorul, aripile, oala farului si sa le vopsesc monocrom, deocamdata, am reusit sa adun un dinam bun si sa fac instalatia electrica. Apoi le-am adunat la un loc si a iesit ce se vede in poze. Deocamdata.

 

post-4365-0-20931500-1318272927_thumb.jpgpost-4365-0-82054400-1318272942_thumb.jpg

 

Acum am ramas sa mai gasesc un far (oglinda si rama), o lampa stop, becuri de 6V, ar mai fi nevoie de un ghidon original cu manetele, mansoanele si blocul de lumini aferente, sistem de evacuare, carburator, scaune... O parte am gasit, unele noi (la preturi cam piperate), altele sh destul de scumpe si in conditie nu prea buna... Deocamdata am atasat pe ea un ghidon de IJ cu manetele si mansoanele lui, ca sa o pot misca si, eventula rula, cand i-oi pune si un carburator.

Intrebari: ce rama cu oglinda de la alte motociclete as putea adapta la oala de far originala, alt model de stop, asemanator cat-de cat cu cel original, as putea sa-i adaptez... Daca aveti componente enumerate mai sus, ziceti un pret si conditia in care sunt. Unde as putea gasi asemenea bec (6V, 35W/35W), cu sticla alba...

 

post-4365-0-23083200-1318273201_thumb.jpgpost-4365-0-17348700-1318273185_thumb.jpg

 

Asta din foto e de 12V

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...