Sari la conținut

Accident cu Suzuki Burgman


Garcya
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Oameni buni: la Burgman nu poti sa pui frana DOAR spate decat daca este stricat sau ceva in neregula... Franarea se face doar fata/spate sau doar fata !!! Asa este sistemul, cu franare duala pe maneta stanga.

Doar in cazul in care aveti chef sa pierdeti timpul si sa despicati firul in 4 in loc sa iesiti pe motoare pe strada ! Inca mai e soare, cel putin la Buc :)

Editat de cristian2009
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ george05,monsteristu' ,etc :

In primul rand nu am dat sfaturi nimanui,doar am scris aici cum franez eu.Daca citeati mai bine,vedeati ca nu am scris deloc : BAI,NU FRANATI CU SPATELE.Din contra,chiar am zis ca e preferabil sa se franeze cu spatele in anumite conditii,dar deh,e usor sa citesti 3 cuvinte dintr-o fraza si dup-aia sa incepi sa urli la ala ca nu e asa cum a scris el.

Deci,inca odata :EU PREFER sa franez majoritar doar cu fata pt a-mi forma reflexul de franare doar cu fata in caz de urgenta.Am luat aceasta optiune dupa 2 franari dure de urgenta (odata mi-a traversat unu strada total aiurea si alta data mi-a iesit o masina in fata) in care obisnuit sa franez cu amandoua,am blocat rapid spatele.La franarea de urgenta te panichezi si nu mai franezi gandit,franezi instinctual.Aici banuiesc ca suntem toti de acord,nu?Ori cand te panichezi ca nu o sa ai timp sa opresti,automat tragi mai tare de frana,da?Pe frana fata tragi cu mana si pe langa faptul ca ai o putere net inferioara piciorului,pe fata e apasarea mult mai mare si sunt sanse mai mici sa o blochezi.Pe spate creierul apasa piciorul pe frana,ori pe picior pe langa faptul ca te apesi cu aproape toata greutatea corpului,forta e mult mai mare ca in mana,apasarea se apropie de 0 pe franare,toata greutatea tinde sa vina pe fata,deci e si normal ca spatele sa fie predispus la blocare.

Franarea pe spate peste 30-40 kmh are o forta aproape inexistenta,deci prefer sa o sacrific si sa-mi concentrez toata atentia asupra franei fata,pt ca da george,frana aia de fata opreste motocicleta oricat m-ai lua tu cu remarci destepte gen "demonteaza spatele daca fata opreste motocicleta".Hai sa facem altcumva daca tu zici ca nu fata te opreste : eu scot lichidul de pe spate si merg asa cu motorul,tu scoti lichidul de pe fata,ce zici smechere,te tine?Pe mine da.

Am citit un articol,un test de fapt "Task analysis for intensive braking of a motorcycle in a straight line" in opinia mea foarte bine facut,care concluziona ca cea mai buna franare se face,citez :

1.Decelerare : se inchide accel si se aplica frana spate.

2.Echilibru : Pilotul se pozitioneaza pe el si motocicleta perpendicular pe asfalt cu trunchiul ridicat (pt un mai bun echilibru si a face si un mic airbrake) si face mici ajustari la directie.Frana spate are acum cel mai mare efect care se va diminua rapid.Prin incetinirea rotii spate care pune presiune pe suspensie ea transfera aproape toata greutatea pe fata.

3.Franarea : Simultan pilotul strange amandoua manetele - ambreiaj si frana - maneta de frana fiind stransa cu presiunea adecvata.Se concentreaza in primul rand pe franarea fata si secundar pe franarea spate.

4.Ajustarea : Pilotul ajusteaza incontinuu nivelul de franare in acest timp concentrandu-se pe franarea fata.

In acel test se ia in considerare si sa nu se franeze cu spatele,dar dupa ce se vede ca pe franarea cu amandoua au -0.774g si pe franare doar fata au -0.711g se decide franarea cu amandoua.Problema e ca acel test s-a facut cu piloti pro si nu in conditii de pericol,deci ei pe langa faptul ca erau pro's se si concentrau linistiti pe franare,in viata de zi cu zi nu prea e asa.Se mai spune ca din 298 de teste ce s-au facut atunci,al 16-lea cel mai bun a fost unul care a fol doar fata obtinand un 100-0 in 38.45m,in timp ce media a fost 41.71m.Cine doreste pot sa-i dau share la acel test.

In concluzie,daca sunteti meseriasi,franati cum scrie mai sus,eu sunt mai necredincios in capacitatile mele de a nu bloca spatele si franez in general doar cu fata.Bafta

Teoria ca teoria ,practica ne omoara.Scrie si tu cu mai putine cuvinte ,ca pana am terminat de citit am si uitat de ce am inceput sa citesc.

Mesaj completat

Scuze, dar imi amintesti de calculul vitezei mainii presedintelui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method

 

Uita-te putin la nenea asta.... clar el nu are track in a bloca spatele dar poti vedea si tu ce este "dincolo" de "bariera" asta.

 

 

Uita-te si la minutul 3:24 (fix) si vezi cam in cite "nanosecunde" da drumu la frina dupa ce blocheaza acidental fata... asta comparat cu relaxarea in a bloca in frinare sau a derapa spatele pe care o are cam restul filmului.

 

 

zicea cineva:

 

"When you do push the envelope and you experience fear, it's like there's a new boundary for what is possible."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni: la Burgman nu poti sa pui frana DOAR spate decat daca este stricat sau ceva in neregula... Franarea se face doar fata/spate sau doar fata !!! Asa este sistemul, cu franare duala pe maneta stanga.

Doar in cazul in care aveti chef sa pierdeti timpul si sa despicati firul in 4 in loc sa iesiti pe motoare pe strada ! Inca mai e soare, cel putin la Buc :D

 

lasa-i ca nu-i mai opreste nimeni :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ todea,cristian2009 : Aveti dreptate,am cam luat-o toti pe campie,ne-am abatut rau de la subiect.

 

Un lucru scurt mai zic offtopic despre mult hulita mea franare doar cu fata si am terminat : Kevin Scwantz e la fel de "incapatanat in prostie" ca si mine,iata ce declara intr-un articol numit Kevin Schwantz?s expert eye on braking : "For me it was always one or two fingers and just the front brake, I never used the rear brake at all."Atat am avut de zis.

Sursa : http://www.motogp.com/en/news/2010/Braking...+Kevin+Schwantz

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...