owene Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 Sigur compresia e singura hiba? Adica mie nu mi se pupa cu ce spuneai, dar poate am interpretat gresit - porneste greu, dar cu baterie de masina porneste. Eu am inteles ca demarorul nu prea roteste vioi. Fara compresie, se roteste cu atat ma usor. Deci daca roteste demarorul greu, chiar daca ai problema de compresie, nu e problema pornirii - la pornire la rece, amestecul fiind bogat si sarcina pe motor fiind mica(motor in neutral) nu ar trebui sa simti o pornire chiar grea. Compresia dusa duce la pierdere de putere in sarcina, benzina in ulei, altele. Sa ma corectati daca nu-i asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Aprilie 15, 2011 Autor Share Postat Aprilie 15, 2011 (editat) owene.eu nu ma stiu foarte bine la astea si de aceea am specificat eu ce am stiu si ce stiu.dar spun inca odata ca:pornea cu baterie de masina dar foarte greu. . . mam uitat dupa probleme speficicate ce miau spus baieti ce ar putea avea ca nu porneste cu baterie normala de moto si le multumesc si am ajuns acol sa verific compresia si a iesit ca are 5,7 si producatorul scrie Compression Ratio 11.5:1 . va las pe voi,pt ca eu nu am idee Editat Aprilie 15, 2011 de adi.caras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 (editat) dar spune-mi te rog ce sa inteleg din "foarte greu"? invartea vioi la demaror dar nu pornea, sau se invartea incet si nu pornea? Eu nu am zis ca nu ai compresie scazuta, daca ai masurat, dar sa nu mai ai inca ceva. Pot sa-ti dau link la un caz de comunista care avea o gaurica in piston, si pornea cat de cat, ce compresie putea sa aiba aia? Bineinteles, de tras nu mai tragea. Editat Aprilie 15, 2011 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Aprilie 15, 2011 Autor Share Postat Aprilie 15, 2011 (editat) invarte fioi dar o ia foarte foarte greu,foarte greu inseamna ca turbezi pana ce o pornesti. . .acum nu te supara pe mine poate nu is prea explicit merita umblat in motor ,sau nu?dupa parerea ta Editat Aprilie 15, 2011 de adi.caras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 aha. deci nu e demarorul, m-am lamurit. Compresia scazuta cere reparatie, nu ai ce face si de obicei merita, ca daca tot nu iti merge. Important e ca daca nu te pricepi, fa-o cu un prieten care se pricepe. Service-ul poate il excluzi din cauza de costuri, de banii aia iti iei poate piese. Te apuci si verifici locurile unde se pierde compresie, atent si fara fortari. - te asiguri ca nu pierde la bujie, etansarea sa fie buna. Dar cred ca la compresie asa mica nu e scapare pe langa bujie, e ceva mai mare. - Te uiti la piston sa nu fie gaurit, se poate intampla asta daca bujiile au fost prea fierbinti. Nu stiu, tu stii cum aratau bujiile cand le-ai scos. Trebuie data jos chiulasa. Daca nu e gaurit, iti trebuie o lera si un subler si te apuci sa masori valorile de uzura ale santurilor segmentilor, si marimea segmentilor. Valorile sunt date in cartea de service, o gasesti pe net pe undeva sigur. Din masuratoare iti poate da uzura la segmenti, la santuri, la ambele sau uzura in limita de uzura. Ideea e sa stii ce sa cumperi, piston si segmenti, sau doar segmenti Daca segmentii sunt uzati, si mai ai uleiul vechi care e diluat cu benzina, pune niste picaturi cu joja pe sugativa, vezi cat mai ramane, benzina se evapora, uleiul nu. E si asta un simptom indirect. Neetansarea supapelor se mai aude si cu urechea, dar aici ma abtin, nu am experienta. Cam astea ar fi locurile unde se pierde compresia. Si dupa ce ai masurat si deja stii ce trebuie sa cumperi, compari pretul cu pretul unui motor secod+RAR+acte si decizi. Daca o fi nevoie doar de segmenti, nu sunt scumpi, dar optim ar fi nevoie si de o honuire, sa poti roda segmentii aia eficient. Eu asa as face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Aprilie 15, 2011 Autor Share Postat Aprilie 15, 2011 Multumesc mult owene pt sfat! sincer as prefera sa refac motorul . . . ms inca odata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 Compresia a iesit la fel pe toti cilindrii? Inainte sa desfaci motorul ar fi bine sa verifici jocul la supape, e posibil sa fie prea mic ( pt ca in timp supapele se infig din ce in ce mai adanc in scaune) si sa-ti ramana supape actionate atunci cand nu ar trebui. E o cauza frecventa pt pierderea compresiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 Compresia aia e inca ok, aveam 3 3 1 0 pe fiecare cilindru in parte, care pana la urma s-a dovedit a fi in mare buba de la reglajul supapelor si depunere de calamina, dar cu compresia aia am facut 10 000 de km si inca ar mai fi mers mult si bine. La fel cand am luat-o imi pornea greu si doar pe masina, dar asta in zilele geroase. Asta s-a rezolvat dupa schimbarea bujiilor si a bateriei. Vara n-a avut nici un fel de problema. Asa ca tu la compresia aia inafara de faptul ca poate nu-ti trage asa cum ar trebui cand e ok n-ar trebui sa te afecteze asa tare la pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 verific compresia si a iesit ca are 5,7 si producatorul scrie Compression Ratio 11.5:1 . va las pe voi,pt ca eu nu am idee Compresia cilindrului care vad ca e 5,7 Bar presupun si "compression Ratio 11,5 :1" nu sunt acelas lucru ...una e valoarea presiuni din cilindru( prima ) si cea dea doua e cat se comprima volumul de aer+benzina inainte aprinderi raportata la volumul initial al cilindrului ( inainte sa inceapa timpul de compresie) Prima o poti pierde :- pe la supape...fie jocul e prost facut fie ai ceva depuneri care nu le lasa sa se inchida... - pe langa piston-cilindru ....segmenti uzati /piston/cilindru uzat... Cea dea doua e data constructiv si nu o poti modifica...in mod normal. Referitor la valoare obtinuta de tine...am gasit ceva dar pentru GPZ 400 R ...model ZX 400 R ...nu stiu daca e al tau aici scrie ceva de genul 880kPa ~ 1070kPa la 530 rot/min adica undeva la 8,8 bar~ 10,7 Bar...mai suna a presiune normala. 5,7 bar E MICA...nu zici nimic de cum a fost facuta...nu zici cat e pe toti cilindri 1 2 3 4 ... sa putem compara valorile ...CUM a fost facuta?La cald la rece? O metoda ca sa vezi daca e pe la piston/cilindru/segmenti acea scapare de presiune este sa faci testul o data "uscat" cu motorul cald...si imediat dupa un test "ud" bagi 1~2 ml de ulei in piston ...daca exista diferenta MARI de presiune obtinuta intre testul uscat si cel ud...sunt segmenti/piston/cilindru acolo tre sa cauti...daca preiunea ramane relativ la fel sunt supapele( va creste putin dar nu mult ). Ce as face in locul tau ... inapoi la baieti care au manometru...si refacut testul de compresie la fiecare cilindru "uscat" /"ud"...le notezi frumos si daca vrei sa le si postezi ar fi foarte bine... Compresia aia e inca ok, aveam 3 3 1 0 pe fiecare cilindru in parte, care pana la urma s-a dovedit a fi in mare buba de la reglajul supapelor si depunere de calamina, dar cu compresia aia am facut 10 000 de km si inca ar mai fi mers mult si bine. Manometrul ala era defect ...altfel nu ai mai fi mers cu presiunile alea...poate era 13 13 11 10 ... Mesaj completat Am uitat poza... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Aprilie 15, 2011 Share Postat Aprilie 15, 2011 Cu 11 vine din fabrica, nu, nu era defect si era la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Aprilie 16, 2011 Autor Share Postat Aprilie 16, 2011 (editat) binox .am vorbit cu mecanicul si mia spus ca pe fiecare cilindru a iesit intre 5,3 si 5,7 iam spus sa vada de supape . . . si restul,sper sa nu fie ceva grav ! vad ca sunt niste posibilitati sa zic asa minore ,nu chear foarte grave sa mai tina umpic Mesaj completat Mesaj completat Chriss : am scris acol mai sus cat a iesit compresia,mia spus ca a iesit intre 5,3 si 5,7 la toate pistoanele ,adik 1 - 2- 3- 4 si la rece a fost facut testul de compresie,sincer tot am cautat pe net ceva date mai explicite despre zx400 f3 ca al meu dar sincer nimic! Va multumesc ca aveti rabdare cu mine Editat Aprilie 16, 2011 de adi.caras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 16, 2011 Share Postat Aprilie 16, 2011 Ba voi v-ati tampit ?Cum dracu sa porneasca un motor pe benzina cu compresie sub 8 si cum sa mai si mearga.Nu mai dati sfaturi pe forumuri asa numa sa va aflati in treaba.Mergeti la colt si spargeti seminte.Primul lucru pe care-l faci la un motor asa din cand in cand este sa-i iei compresia si sa-l repari dupa aceea te ocupi de carburatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Aprilie 16, 2011 Share Postat Aprilie 16, 2011 Imi pare rau ca nu i-am pus pe astia de la service sa faca o poza daca tu nu crezi ca poate merge cu compresia sub 8 ma rog, fiecare cu experienta lui. Eu n-am cine stie ce, spre deloc asa ca nu comentez mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 17, 2011 Share Postat Aprilie 17, 2011 binox .am vorbit cu mecanicul si mia spus ca pe fiecare cilindru a iesit intre 5,3 si 5,7 iam spus sa vada de supape . . . si restul,sper sa nu fie ceva grav ! vad ca sunt niste posibilitati sa zic asa minore ,nu chear foarte grave sa mai tina umpicMesaj completat Mesaj completat Chriss : am scris acol mai sus cat a iesit compresia,mia spus ca a iesit intre 5,3 si 5,7 la toate pistoanele ,adik 1 - 2- 3- 4 si la rece a fost facut testul de compresie,sincer tot am cautat pe net ceva date mai explicite despre zx400 f3 ca al meu dar sincer nimic! Va multumesc ca aveti rabdare cu mine de zx4f3 n-am auzit! din ce an e al tau?? Ba voi v-ati tampit ?Cum dracu sa porneasca un motor pe benzina cu compresie sub 8 si cum sa mai si mearga.Nu mai dati sfaturi pe forumuri asa numa sa va aflati in treaba.Mergeti la colt si spargeti seminte.Primul lucru pe care-l faci la un motor asa din cand in cand este sa-i iei compresia si sa-l repari dupa aceea te ocupi de carburatoare. ural, dnepr, m72. au undeva la 7 maxim. practic ajung pana la 5 chiar. si da, culmea, merg... dar sa nu uitam, esti mare mecanic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Aprilie 17, 2011 Autor Share Postat Aprilie 17, 2011 e model de 88 in talon scrie 1990 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 17, 2011 Share Postat Aprilie 17, 2011 (editat) Tin sa va contrazic, mai documentativa.Am avut si eu Dneper acum muuulti ani si avea compresie 7 si era batranel,pornea mai greu,asa ca dupa ce l-am reparat avea 9 si culmea ....mergea foarte bine.Bec tu sa fi sanatos atatea ore cate motoare am refacut eu.Daca te uiti mai bine in datele tehnice ai sa vezi ca scrie clar,minim 8.Eu prefer sa am 14. Editat Aprilie 17, 2011 de Indian73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Mai 18, 2011 Autor Share Postat Mai 18, 2011 Revin cu niste informati noi,vreau sa anunt ca motorul este desfacuta in buc.specific am spus mai demult cand a fost masurata compresia era intre 5,3 si 5,7 la toate pistoanele.va rog sa imi spune-ti cu ce sa incep sa ii pot mari compresia motorului?specific ca segmentii si pistoanele sunt OKI si arata foarte bine ! mecanicul se astepta la uzura mai mare decat ce a vazut cand a desfacuto in bucati.poate nu am facut cea mai buna alegere ca sa desfacut dar am dat de o cunostinta care a spus ca stie la cine a fost motorul inainte sa il cumpar si ca e varza,si praf si de aceea are compresia mica . . . si ca segmenti sunt dusi . . . si de aceea sa ajuns aici .in fine dar intradevar are compresia mica cum a spus mai sus 5,3 si 5,7.motorul cu compresia asta ar trebui sa functioneze normal si sa porneasca normal ? sau din cauza compresiei sa imi faca figura sa nu mearga!vreau niste pareri cat mai sigure daca ar functiona cu compresia asta . sau va rog mult sa imi spuneti ce sa fac sa ii maresc.cu ce sa incep.multumesc mult astept pareri si ajutor din partea voastra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 18, 2011 Share Postat Mai 18, 2011 sper ca mecanicul n-a estimat uzura ochiometric. dar eu banuiesc ca asa e din moment ce intrebi ce sa-i faci sa creasca compresia. compresia poate fi scazuta si din cauza supapelor. de la jocuri pana la uzura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Mai 19, 2011 Autor Share Postat Mai 19, 2011 mecanicul se pricepe,dar nu stiu dar nam asa incredere in el .si prefer sa merg dupa indicatiile spuse de voi si cei care au experienta.cum as putea face ca motorul sa functioneze si sa pot creste compresia.de supape am sa ma ocup curand ca mia spus si el,dar vreau sa mai stiu ce pot sa ii mai fac daca tot e desfacut in buc motorul.si inca odata spun,stie cineva cat mai sigur daca ar functiona normal motorul cu compresia asta?multumesc si astept ajutor din partea voastra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Mai 19, 2011 Share Postat Mai 19, 2011 sa inteleg ca ai avea mai multa incredere in mine de exemplu, daca-ti zic pe forum ca e bine sau rau fara sa ma cunosti, fara sa fi vazut nimic facut de mine vreodata si fara ca eu sa fi vazut mobra ta decit ai in mecanicul recomandat de un prieten si care zici sa se pricepe ?!?!?!? Sau de fapt mecanicul ala ti-a facut un deviz care te duce spre 3-400 euro ca sa o faci cum trebuie si tu cauti solutii sa vezi cum faci sa-i cresti compresia ca sa o dai repede sa scapi de ea? off: scrisul corect ar ajuta daca nu la cresterea compresiei macar la o comunicare corecta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Mai 19, 2011 Autor Share Postat Mai 19, 2011 (editat) Nu cred ca forumul e pt a face rau cuiva ci sa ajuti pe cineva cine are nevoie de ajutor . si eu nu vreau sa o fac repede ,repede si sa o vand!vreau sa o tin pt mine si nu dispun de multi banii ca sa ii pot face o reparatie capitala care sa urce la 300-400 euro daca as avea as faceo!de aceea am scris aici pt ca sunt niste useri care mi-au dat sfaturi si mi-au explicat . . . pt ca eu nu ma pricep prea mult la astea. mecanicul e bun dar vreau sa fiu sigur de ce face,uneori iam zis sa se uite de ceva si facea invers si as prefera sa ii spun ce sa faca cu ajutorul vostru si ce as putea sa fac eu.ca sa iasa bine. Exemplu : iam spus sa se uite de scanteie daca e buna inate sa fie desfacut motorul,a spus ca e OKI! acum ca sa desfacut motorul buc spune ca motorul e in regula in interior arata totul bine si ca sigur cu aprinderea e buba!intradevar se pricepe baiatu pt ca il stiu de mult si in trecut cand avea pucuri la el mergea si segmenta . . . si a avansat in timp.mai multi mi-au spus asta ca e bun.dar nu stiu . . . si de aceea as prefera sa ma indrumatii ca sa iasa totul oki.daca tot e desfacut ce sar putea face ca sa il indrept spre calea cea buna mobra.multumesc Editat Mai 19, 2011 de adi.caras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Mai 19, 2011 Autor Share Postat Mai 19, 2011 manopera este rezolvata ca imi e prieten . . . dar vreau sa stiu ce optiunii am si ce sar putea face.manual am cautat dar nu am gasit nicaieri,nu odata am cautat si nimic.e model japonez zx400 model 88 in talon e 1990 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 simplu... da-i foc! nici tu nici mecanicul n-aveti vreo treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi.caras Postat Mai 25, 2011 Autor Share Postat Mai 25, 2011 (editat) multumesc pt ajutor ! Ma ajuta cineva cu noua problema...sa pus la loc motorul .... am incercat din nou sa o pornim iam luat bujii noii ngk cr8ek scanteie are dar nu vrea sa porneasca nici cum,si da rateuri cateodata.de scuipat bujiile le scuipa ,rare ori scoteam bujiile si din 4 bujii doar 3 erau scuipate.imi puteti da o parere care ar fi problema .miar fi de mare ajutor.multumesc Chear nimeni nu vrea sa imi deie un sfat ? Editat Mai 25, 2011 de adi.caras Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Mai 25, 2011 Share Postat Mai 25, 2011 ce inseamna bujii scuipate? le arunca afara din chiuloasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.