Sari la conținut

Roti Groase Vs Roti Subtiri La Clasa 125 Cmc


Roti groase versus roti subtiri  

566 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 141
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Citeam tutorial despre franare si am aflat asta:

 

Legea lui Coulomb

Conform Legii lui Coulomb, forta de frecare a unui obiect care aluneca creste proportional cu forta aplicata. Cind o forta mai mare e aplicata unui pneu, elasticitatea cauciucului permite suprafetei aflate in contact cu solul sa se muleze mai bine pe neregularitatile acestuia, iar suprafata de contact creste datorita deformarii cauciucului. Limitarea vine de la faptul ca deformarea nu e liniara in raport cu forta apicata. Aceasta explica se de ce un cauciucurile mai mari ofera, in anumite limite, o forta de tractiune mai mare.

 

Eu totusi nu inteleg de ce unii producatori pun cauciucuri 100. Cat poa' sa fie diferenta de accelerare dintre un motor echipat cu cauciuc spate 80 si un motor echipat cu cauciuc spate 150??? zecimi de secunda. Bun, am inteles... am cauciuc gros, n-are forta tantaru' sa traga si accelereaza cu cateva zecimi mai lent.

 

Dar, totusi, la o frana calumea, de aia de-ti infingi degetele de nu stii ce-i cu tine si iti bagi picioru in el ambreiaj, ca dai vitezele inapoi ca disperatu... un 150 iti salveaza curu'. corect? :drink:

Un cauciuc mai lat este normal sa franeze mai bine,deoarece suprafata pe care ruleaza guma cu solul este mai mare.

Hai sa o luam altfel decat "Eu totusi nu inteleg de ce unii producatori pun cauciucuri 100. Cat poa' sa fie diferenta de accelerare dintre un motor echipat cu cauciuc spate 80 si un motor echipat cu cauciuc spate 150???" De ex. la mine la CBR am avut stock 100 si am pus 130 :friends: Mie automat mi-a crescut putin uzura motorului si asta pentru ca motorul trage un pic mai greut,viteza maxima s-a modificat cu vreo 5km/h si demarajul la fel.La un motor mare poti sa pui si guma de 180 pt. ca forta motorului are putere destula sa traga cu o asemenea guma, cand pui pe un motor care scoate 15 cai (CBR nu RS de 34)o guma mai mare de 100 automat ea aduce niste lucruri "neplacute" motorului.Ei s-au gandit ca modelul X merge cel mai bine cu guma care a venit ea stock(ma refer la marime nu la firma,modelul gumei)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator <-BlacK_Killer->

pai daca esti constient de asta de ce nu ti-l pui pe cel stock ?

 

ti se pare un compromis bun intre aspect si utilitate ? sau ai luat cauciucul asta doar ca sa vezi daca sunt diferente ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am pus mai lat pentru ca arata naspa cu guma aia de 100 si ca atunci cand am vrut sa imi inlocuiesc guma de 100 ca era varza nu am gasit absolut nimic pe marimea care o cautam eu 100-80-17.Pe mine ma intereseaza si aspectul si utilitatea...incerc sa merg paralel cu ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Andr3y

Mi-am pus mai lat pentru ca arata naspa cu guma aia de 100 si ca atunci cand am vrut sa imi inlocuiesc guma de 100 ca era varza nu am gasit absolut nimic pe marimea care o cautam eu 100-80-17.Pe mine ma intereseaza si aspectul si utilitatea...incerc sa merg paralel cu ele

 

pe fata cat aveai stock ? si cat ai acuma ? :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am dat azi cu un cbr al unui prieten care inca nu a luat permisul si nu merge cu ea

avea 14 km (acum are 17 :friends: ) si nimic schimbat, adica cauciucurile originale si este foarte manevrabila si ghidonul inalt , mare diferetza intre cbr si rs la control

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe fata nu imi schimb guma ca imi indica prost viteza.

 

va indica o viteza cu 2-5% mai mica, iar daca luam in calcul ca toate vitezometrele arata putin mai mult decat viteza reala, inseamna chiar ca-ti va indica o viteza mai buna, oricum e o chestie extrem de nesemnificativa si neglijabila

 

sunt curios daca la mine va avea vreun impact asupra acceleratiei faptul ca am pus gume mai mari (110 si 130 in loc de 90 si 110) o sa aflu sapt viitoare sper

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am dat azi cu un cbr al unui prieten care inca nu a luat permisul si nu merge cu ea

avea 14 km (acum are 17 :friends: ) si nimic schimbat, adica cauciucurile originale si este foarte manevrabila si ghidonul inalt , mare diferetza intre cbr si rs la control

fata de nsr cum se comporta cbr?e mai manevrabil?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

eu l-am cumparat pe al meu de la fostul proprietar cu cauciucuri mai groase decat ar trebui sa fie normal asha ca nu am idee care e diferentza mai ales ca asta e primul meu motor :burnout: asha ca vot null de la mine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

interesant Topic! poate au maui zis-o unii (mie lene sa citesc tot) da nu cred ca e de roti subtiri sau roti groase. Va dati seama ca producatorii pun ce e potrivit pentru modelul respectiv si daca de ex la un motor de 125 pun cauciucuri mai subtiri sunt raportate la marime greutate transmisie.. si nu cred ca ar fi potrivit sa pui o roata ca de (ex CBR1000) pe un CBR 125 sau NSr, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

avand in vedere ca , cu cauciucurile de stoc 70/90 fata si 100/80 spate am ramas cu gauri la pantaloni votez pt cele groase pt ca de cand le-am schimbat nu am probleme .cobra are dreptate cauciucul mai gros mareste viteza , acum de la 40 km/h sare brusc la 60km/h asa ca aveti grija la radar

 

ai grija ca daca e diferenta mare intre fata si spate ai probleme la frana fata si la viraje . bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze.....!!! ai dreptate nu ai spus tu asta ,oricum am testat teoria si Nu creste viteza ci doar acceleratia este mult mai rapida dupa ce trece de 40-50 km/h . scuze inca o data

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

stiti cumva ce cauciuc se poate pune maxim pe spate la o honda cbr 125 ? am vazut cu 130.Se poate si mai mult ? acel cauciuc de 130 nu iti creaza probleme ? eu am vorbit cu unul din cei mai buni mecanici din Targu Mures si a spus ca nu ar fi prea indicat.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiti cumva ce cauciuc se poate pune maxim pe spate la o honda cbr 125 ? am vazut cu 130.Se poate si mai mult ? acel cauciuc de 130 nu iti creaza probleme ? eu am vorbit cu unul din cei mai buni mecanici din Targu Mures si a spus ca nu ar fi prea indicat.... :bigstar:

eeeeeeeee...............nu daca il pui ca , cobraart 130/70 (nu ca mine pe 80 ) dar pune ceva mai mare si pe fata ca sa nu iti derapeze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

eeeeeeeee...............nu daca il pui ca , cobraart 130/70 (nu ca mine pe 80 ) dar pune ceva mai mare si pe fata ca sa nu iti derapeze

 

care e diferenta daca e 130/70 sau 130/80 ? acuma standard e 100/80 in mod normal trebuie sa pun 130/80 nu 130/70.Tu ce ai patit de spuneai asta ?

Editat de PiciuS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu balon de 80 iti atinge(la gropi) cand ai pasager de codita,defapt de dedesuptul coditii, si este posibil sa atinga si de bascula,langa amortizorul spate.Mai mare de 130 nu incape,si asta pentru ca si asa este multicel 130 (janta este de 100),si atinge de aparatoare de lanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu balon de 80 iti atinge(la gropi) cand ai pasager de codita,defapt de dedesuptul coditii, si este posibil sa atinga si de bascula,langa amortizorul spate.Mai mare de 130 nu incape,si asta pentru ca si asa este multicel 130 (janta este de 100),si atinge de aparatoare de lanta.

+ ca sta o sa ste prea strans pe janta...eu am Pilot Sporty 130-70/17 si sta foarte strans pe janta...este lat, dar este strans...pana mea nu prea ai cum sa le dai capat deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...