Sari la conținut

Reglare suruburi de amestec


Postări Recomandate

Am si eu o blelea care bantuie SV-ul meu, cred ca, de cand l-am cumparat acu 2 ani.

Am amestecul prea bogat. Nu m-ar sacai prea mult problema, pentru ca nu consuma excesiv, dar in mod constant imi strica bujia cilindrului din spate. Initial am dus mobra la mecanic, dar problema a revenit (cam in 5k km). In fine...

Amul asta, in aprilie i-am pus bujii noi si nu cred ca am facut 100km, ca a si inceput sa faca figuri. Cilindrul spate se opreste in timpul mersului. Nervi...

Am dat jos carburile si am:

-verificat si ajustat amestecul pentru relati

-verificat inaltime flotor si nivel in camera de nivel constant (dupa instructiunile din manual)

-inspectat cuiele de dozaj si ... (nu stiu cum se numesc "needle jet"), in fine, pe spate sunt ok post-41116-0-17488400-1305512890_thumb.jpg, pe fata needle jet este tocit si probabil voi cumpara un kit de carb, dar inca nu imi face probleme fata.

-membrane, cuie pontou si scaunele lor ok (nu ca ar fi relevant)

 

Tura prin oras, acelasi drac. Culmea, scot bujia, o pun la masa sa verific daca mai da scanteie corect, o pun la loc si mobra porneste corect.

 

Asa ca experiment, am urcat de data asta cuiele de dozaj cu o gradatie (de la 3 la 2) - mi-a facut figura si de data asta (aspectul bujiei nu am putut sa o verific pentru ca era deja seara, dar parea uscata). Si de data asta acceasi figura: scos, pus la loc - porneste ok.

 

Precizari: mobra nu papa excesiv ulei (500ml/5000km), nu scoate fum (ma gandesc aici ca bujiile se strica si de la uleiul ars in exces din cauza uzurii), fisele sunt schimbate iar scanteia este albastra.

 

Ce are dracovenia asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o blelea care bantuie SV-ul meu, cred ca, de cand l-am cumparat acu 2 ani.

Am amestecul prea bogat. Nu m-ar sacai prea mult problema, pentru ca nu consuma excesiv, dar in mod constant imi strica bujia cilindrului din spate. Initial am dus mobra la mecanic, dar problema a revenit (cam in 5k km). In fine...

Amul asta, in aprilie i-am pus bujii noi si nu cred ca am facut 100km, ca a si inceput sa faca figuri. Cilindrul spate se opreste in timpul mersului. Nervi...

Am dat jos carburile si am:

-verificat si ajustat amestecul pentru relati

-verificat inaltime flotor si nivel in camera de nivel constant (dupa instructiunile din manual)

-inspectat cuiele de dozaj si ... (nu stiu cum se numesc "needle jet"), in fine, pe spate sunt ok post-41116-0-17488400-1305512890_thumb.jpg, pe fata needle jet este tocit si probabil voi cumpara un kit de carb, dar inca nu imi face probleme fata.

-membrane, cuie pontou si scaunele lor ok (nu ca ar fi relevant)

 

Tura prin oras, acelasi drac. Culmea, scot bujia, o pun la masa sa verific daca mai da scanteie corect, o pun la loc si mobra porneste corect.

 

Asa ca experiment, am urcat de data asta cuiele de dozaj cu o gradatie (de la 3 la 2) - mi-a facut figura si de data asta (aspectul bujiei nu am putut sa o verific pentru ca era deja seara, dar parea uscata). Si de data asta acceasi figura: scos, pus la loc - porneste ok.

In prima faza revin-o la setarile stok de manual.Shimba bujia de la 1 la 2 si vezi daca se muta defectul.

Ai sincronizat carburatoarele?

PS.Cilindrul din spate ,pentru ca merge putin mai cald, are nevoie de un amestec mai bogat fata de cel din fata. Pe relanti acest lucru este dat de reglajul surubului de amestec ,iar pe acceleratie de dimensiunea jigloarelor,reglajul sau conul cuielor.

Bafta!

 

Precizari: mobra nu papa excesiv ulei (500ml/5000km), nu scoate fum (ma gandesc aici ca bujiile se strica si de la uleiul ars in exces din cauza uzurii), fisele sunt schimbate iar scanteia este albastra.

 

Ce are dracovenia asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce are dracovenia asta?

 

Amestecul prea bogat nu strica bujiile atat de rapid cum reclami si nici nu face sa se opreasca complet un cilindru in timpul mersului. Daca zici ca ai verificat si nu sunt probleme de alimentare cu benzina la carburatoare, cea mai plauzibila explicatie ar fi pe parte electrica (in special daca cilindrul se opreste brusc si isi revine dupa o perioada de stationare) - bobina de inductie sau modulul de aprindere. Daca poti, incearca sa inversezi bobinele intre ele (cu totul, nu doar fisele) si, functie de comportament, mai vezi dup'aia.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema scurta:

- Yamaha YZF 750 R, motor schimbat dar carburatoarele (de pe motorul vechi) pastrate;

- motorul care a fost pus pe ea are - supape noi, segmenti noi, chiulasa rectificata, garnitura chiulasa noua, pastile supape noi, etc... de-astea;

- am pus carbelitoarele vechi asa cum erau, a pornit dar nu tinea relantiul si cand accelerai ramanea turata;

- dupa juma' de zi de munca de curatat carburatoarele, trase pe vacuum la linie, suroabele de amestec la 2.5 ture ca in manual, tinea bine relanti, se tura frumos dar ramanea agatzata la 2000 - 3000 rpm (dupa chef) si apoi cobora usor spre relanti

(e clar ca daca dadeam relantiul mai mic treaba se ameliora adica nu mai ramanea agatzata in ture asa sus ci din ce in ce mai jos si mai bine dar nah... cat sa scazi relantiul?)

- urmatoarea zi am dat EX-UP-ul afara de tot (il pusesem "la misto" fara sa il reglez), am dat suroabele la 3.0 ture si am purces la o tura; era cam clar - mers prost si in shuturi intre relanti si 3500 rpm iar apoi dintr-o data tragea de-ntindea mainile;

- am pus EX-UP-ul la loc si l-am reglat ca la carte - merge normal cu exceptia faptului ca inca mai ramane turata pe la 2000 - 3000 rpm cand reduci gazul... in rest porneste f repede, tine relantiul la 1300 f bine, trage f f bine si se aude bine.

 

Prea mult aer pe circuitul de relanti?

Vreo alta problema pe care n-o sesizez eu?

 

Problema scurta:

Nimic nimic? :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incepe si tu de la ceva simplu.. reglajul cablurilor de acceleratie .... :friends:

 

Le-am scos de tot, am accelerat cu surubelnita ca la Dacie :crack: tot asa face... O sa ii dau mai putin aer din suruburile de amestec si sa incerc o resincronizare (desi nu balbaie deloc).

Sunt deschis la orice alta sugestie.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa vezi daca trage aer fals pe undeva, porturile de sincronizare au o-ringuri? in ce stare sunt? de obicei 'agatatul' cand coboara spre ralanti inseamna aer fals. imho.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca sa vezi daca trage aer fals pe undeva, porturile de sincronizare au o-ringuri? in ce stare sunt? de obicei 'agatatul' cand coboara spre ralanti inseamna aer fals. imho.

 

Porturile de sincronizare mi-au parut cam "subrede" desi aveau oringuri si le strangeam maxim (cu "bun simt") asa ca le-am dat afara si am astupat gaurile cu niste suroabe frumoase de 6 + garnituri / saibe de clingherit.

Flansele de cauciuc de pe galerie nu sunt ele in cea mai buna stare dar nu au crapaturi decat 2 dintre ele, superficiale, in planul transversal deci fara legatura cu "interiorul". Daca au pori asta nu mai stiu, dar cert e ca au functionat foarte bine impreuna cu carburatoarele pe motorul vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, pana la urma am rezolvat cu SV-ul. Problemele erau multiple:

-fisurat furtunul de vacum al pompei de benzina (evident intr-o pozitie imposibil de vazut)

-amestec bogat

-dar problema de fond era robinetul vacumatic blocat pe pozitia "picatura chinezeasca" (asa cat sa umple carburile... in scarba). Cel din spate, fiind mai sus nu ii mai ajungea benzina).

 

Merci yo4hgx, mi-ai confirmat ipoteza ca nu are cum sa fie de la amestec.

Si ca sa o lamuresc cu amestecul, asa arata bujiile vechi (cea din planul indepartat e un pic curatata mecanic). Nu stiu daca mai merg, pentru ca dau scanteie total aiurea.

post-41116-0-84353800-1305642906_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te mai complica, pune bujii noi. Oricum, desi poate stii deja, e bine de subliniat faptul ca, datorita faptului ca cilindrul din spate lucreaza la temperaturi mai ridicate fata de cel din fata, amestecul normal este mai bogat. Nu stiu cum este la tipul tau de carburatoare dar in general aceasta se realizeaza ori prin jigler principal mai mare ori ac de dozaj mai mic.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o oarecare problema la zefiru meu, si anume ca ii trebuie 5-10 minute sa sa incalzeasca suficient cat sa tina relantiul.

daca motorul e cald, opresc juma de ora si se raceste, iar se balbaie la relanti, iar tre sa trag socul.

 

carburatia e facuta recent, bujiile schimbate, la fel si filtru de aer, amestecul reglat etc.

motorul e cu racire pe aer, daca are importanta (probabil ca are). ma enerveaza la culme ca la drumuri scurte prin oras tre sa frec socul - ba se balbaie motorul, ba se tureaza de-l iau dracii. pana se incalzeste ajung la destinatie, stau juma de ora si o iau de la inceput chit ca-s 30 de grade afara :(

 

o mai fi trebuind re-reglat amestecul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mai fi trebuind re-reglat amestecul?

 

Mie-mi suna a amestec sarac pe circuitul de relanti. Mai da-i putina benzina din suroabele de reglaj.

 

Cu supapele cum stai? (jocuri, chestii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocul la supape, uzura lantului de distributie si toate kkturile care mi-au venit in minte s-au verificat tot atunci cand s-a curatat si sincronizat carburatia, in urma cu vreo 2 luni :)

toate sunt in parametri, am masurat cu manualul haynes langa noi.

Editat de cnairda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jocul la supape, uzura lantului de distributie si toate kkturile care mi-au venit in minte

[...]

toate sunt in parametri, am masurat cu manualul haynes langa noi.

 

Bun... mai trebuie imbogatit circuitul de relanti. N-o sa trebuiasca sa te mai joci la soc. Exact asta face socul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bun... mai trebuie imbogatit circuitul de relanti. N-o sa trebuiasca sa te mai joci la soc. Exact asta face socul ala.

Am si eu o intrebare de interes general. Daca se pune o toba sport, cu evacuare aproape directa, cum trebuie reglate suruburile de amestec? Mai deschise sau mai inchise? La fel, daca motorul este mai uzat.

Si o intrebare "particulara". La motocicleta mea (kawasaki ZX-10 din 1988), imi uda inainte 2 din bujii. Am verificat nivelul in carburatoare si toate aveau mult mai putin decat era in carte - 13 mm. Le-am reglat cum este in carte, la 13 mm si suruburile de amestec la 2 ture, motorul porneste foarte bine, insa nu mai trage asa cum tragea inainte si ramane turata in mers, atunci cand scot din viteza sau trag ambreiajul. Asta, am mai ameliorat-o prin sincronizare. Dar nu-mi place deloc cum trage. Bujiile au culoarea aproape de normal. Nu se mai uda niciuna. Ce sa fac? Sa umblu la suruburile de amestec sau la nivelul din carburatoare? Toba este modificata, sport, iar motorul nu este uzat.

Editat de dori_x
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...