Andi Sabin Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 Cum e mai bine? Dimineata, cand pornesc prima data moto, sa tin choke-ul apasat doar pana imi porneste sau mai trebuie tinut in continuare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRY Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 (editat) Poti sa-l tzii linistit pana e "cald" motorul - adica pana sta la relanti, fara choke. 1. Pornesti si il lasi sa se incalzeasca pe loc - Va creste turatia, pa masura ce se incalzeste motorul - si il bagi la loc, progresiv incercand sa tzii o turatie censtanta. eu unul aplic 2, pentru ca 1: - Benzina arsa pe loc, degeaba - Timp pierdut - Se zvoneste ca la relanti, cat sta pe loc, pe cric, cica nu urca destul ulei - nu are ungere destula 2. Pornesti si pleci - Mers incet, frumos, fara sa-i dai flacari - 1-5 km depinde de cat de frig e afara. Apoi bagi socul la loc. PS, offtopic: oricum, oricat de cald ar fi afara, nu-i dau peste 6k ture decat dupa un minim de 15 km de mers, si de fapt, nici atunci nu e atinsa temperatura optima de exploatare. Deci se poate ca unii sa ma considere putzin over-protectiv cu fierul meu Editat Octombrie 19, 2006 de SRY Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 Socul (ma rog, choke-ul) are rolul de a imbogati amestecul EXCLUSIV pentru a porni la rece. In momentul in care motoru sta singur la relanti el trebuie impins inapoi. Nu se merge cu socul tras, deoarece cand accelerezi efectul lui scade sau dispare. Socul se bazeaza pe depresiunea din galerie datorata clapetei de acceleratie sau soc (in functie de model) INCHISE. to choke = a sugruma / a se ineca. Acum, ca sa raspund direct la intrebare, este indicat sa inchizi socul imediat ce motorul nu mai moare (faci cum a zis omu de mai sus, il inchizi gradual). Apoi ai doua optiuni: stai pe loc pana creste temperatura sau pleci fara sa o turezi. Unii producatori recomanda a doua varianta. Bineinteles ca exista varianta 3: tinut din soc pe la 1500-2000 de ture ca sa se incalzeasca repede. Risti "extra" depuneri pe supape / scaune si schimburi mai dese de bujii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_stp Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 mie tot timpul imi sta la relanti. asta inseamna ca nu trebuie sa il folosesc niciodata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kooksee Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 stai sa vezi la iarna daca mai pleaca fara shoc Kuxi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexutzzz Postat Octombrie 19, 2006 Share Postat Octombrie 19, 2006 stai sa vezi la iarna daca mai pleaca fara shoc Kuxi la mine pe temperatura asta...nu imi sta pornita pana ajunge la 50 de grade fara shoc....da tre tinut la max......o fi ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Octombrie 20, 2006 Share Postat Octombrie 20, 2006 nu-i nimic, stai linistit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Octombrie 20, 2006 Share Postat Octombrie 20, 2006 Nu se merge cu socul tras, deoarece cand accelerezi efectul lui scade sau dispare. Socul se bazeaza pe depresiunea din galerie datorata clapetei de acceleratie sau soc (in functie de model) INCHISE. to choke = a sugruma / a se ineca. Acum depinde si de modul in care a fost conceput socul, la mine de ex si la IJ si la GS socul este pe benzina si nu pe aer adica cand tragi socul se mai deschide o cale suplimentara de benzina si astfel se imbogateste amestecul. La dacie cand tragi socul ii ia din aer. La IJ e simplu oricat de frig e afara din 2-3 pedale porneste cu socul tras la maxim, apoi il mai bag un pic si plec cu ea incetisor iar dupa cateva sute de metri il bag complet La GS e mai complicat, trag socul la maxim, porneste si se tureaza in draci daca nu-s pe faza sare de 4000( daca nu-l trag de tot si e relativ frig afara nu porneste); dupa ce a pornit il reduc repede si incerc sa-l manevrez sa stea motorul cam la 2000 de ture; in timp ce manevrez socul trag usor de acceleratie pana observ ca nu mai moare cand accelerez iar atunci pot sa plec, dar tot asa incet. Daca astept sa se incalzeasca pana sa stea la relanti ma plictisesc, cand e frig afara dureaza prea mult, dar nici cu socul tras nu pot sa merg pt ca sta turata, ciudat se mai comporta da n-am ce-i face, m-am obisnuit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.