Sari la conținut

Problema carburator DR


Postări Recomandate

Salut.

 

Mi-am cumparat de curand un suzuki DR 650 SE '96. Am o problema cu ea care ma nelinisteste.

Carburatorul este de la un DR mai vechi iar el nu este gandit ca sa absoarba benzina prin vacum. Tipul de la care am cunparato i-a facut o piesa la strung montata in capacul carburatorului care inlocuieste tzevuca pentru vacum dar este ineficienta. De aceea trebuie sa merg tot timpul pe PRI ca sa nu-mi moara mototrul. Daca merg in oras pe PRI motorul functioneaza perfect dar daca fac cu ea offroad, la fiecare miscare mai brusca in panta ( gen saritura sau hop ) imi moare motorul , chiar daca este pe PRI. Daca pun robinetul pe ON sau REZ motorul merge bine cand e turat dar cand ma opresc la relanti moare.

 

Ce as putea sa-i fac? Sincer nu ma deranjeaza sa merg in PRI deoarece nu consuma mai mult si nu prea am banii sa schimb carburatorul acum dar ma deranjeaza faza cu hopurile si bruscarile in offroad. Am ramas fara gaz intr-o panta abrupta din cauza unui hop si era sa-mi sparg mecla din cauza asta.

 

Daca nu am ce-i face de unde as putea gasi un carburator Mikuni BST 40 ( am inteles ca asta este pentru DR si este gandit pentru vacum ) second hand ?

 

Sper ca intelegeti la ce ma refer.

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg. Carbul de la mama lui era vacuumatic.. adica cu membrana sau cu piston vacuumatic si a fost transformat?

Cablul de acceleratie unde se leaga, la vreo clapeta care basculeaza si deschide tubul venturi sau la pistonasul care culiseaza sus-jos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca se refera la faptul ca nu are tevusca de vacuum pe galeria de admisie, vacuum folosit pentru robinetul de la rezervor.

Solutia mai simpla pe care o vad - si mai putin costisitoare decat schimbatul carburatorului - este sa schimbi galeria de admisie dintre carburator si chiuloasa cu una care are tevusca de vacuum, de genul asteia:

500_bild2_7248214.jpg

 

Trebuie numai sa gasesti unde potrivita ca diametru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg. Carbul de la mama lui era vacuumatic.. adica cu membrana sau cu piston vacuumatic si a fost transformat?

Cablul de acceleratie unde se leaga, la vreo clapeta care basculeaza si deschide tubul venturi sau la pistonasul care culiseaza sus-jos?

 

 

Carburatorul de la mama lui era gandit sa faca vacum ca sa deshida membrana de la robinetul rezervorului. Carburatorul asta pe care-l am acum e unul care a fost gandit ca benzina sa intre in el incontinu fara sa treaca prin membrana robinetului respectiv, dar a fost modificat ca sa faca vacum si el dar este insuficient si nu poate absorbi benzina destula din rezervor, de aceea eu stau cu robinetul pe PRI ca membrana sa numai fie utilizata si sa curga benzina in continuu in el.

Cablul de acceleratie este prins normal, pe clapeta aceea arcuita.

 

Imi este greu sa elxplic , mai bine filmez.:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai aparent nici pe direct (PRI) nu-i merge cum trebuie

 

 

Exact

Exista posibilitatea sa nu aiba nici o legatura ramasul fara gas in hop cu vacumul.

Intrebarea este daca stie cineva care ar fi cauza?

 

Oricum mersi baieti ... o sa o duc pe undeva poate rezolv ceva.

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact

Exista posibilitatea sa nu aiba nici o legatura ramasul fara gas in hop cu vacumul.

Intrebarea este daca stie cineva care ar fi cauza?

 

Oricum mersi baieti ... o sa o duc pe undeva poate rezolv ceva.

Asfalt uscat.

vezi sa nu ai vreun furtun strangulat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai aparent nici pe direct (PRI) nu-i merge cum trebuie

 

Cel mai simplu e sa scoata furtunul si sa vada cum curge benzina cu ochii lui. Daca tzaraie numa' e posibil sa fie mizerie in sita din rezervor, etc...

La toate astea poate contribui si un nivel prea mic in carb, etc..

Eu as porni la verificat traseul de benzina, primul lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauzele pot sa fie multiple, carburatorul folosit este de tip vechi, multe componente sunt diferite fata de de modelul origina, nu doar lipsa canalului de vaccum de comunicare cu robinetul vacuumatic: tub emulsor, ac de dozaj... foarte posibil ca nivelul sa fie diferit, etc. In plus, canalele de vacuum si camera superioara nu au fost concepute sa "imparta" vacuumul cu robinetul cu membrana, prin marirea volumului e posibil sa se dea peste cap cursa ferestrei culisante. Chiar daca nu explica pe deplin simptomele relatate, mai mult ca sigurl ca nu mers bine de la bun inceput, de cand a fost montat carburatorul model vechi. In aceste conditii e greu de dat un diagnostic, mai ales aici pe forum, fara teste practice.

 

Eu as anula piesa aia facuta la strung din capacul superior al carburatorului si as izola (anula) robinetul vacuumatic, dupa care m'as asigura ca pe direct (PRI) debitul de benzina prin cadere libera e suficient sau si mai bine as face by-pass total la robinet. Nu ar strica sa faci si o verificare generala a carburatorului, nivel corespunzator vechiului tip (probabil '90), jigloare de aer/benzina, canale de vaccum, etanseitate... etc. Fiind vorba de o improvizatie, poate si alte componente sunt... "completate".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauzele pot sa fie multiple, carburatorul folosit este de tip vechi, multe componente sunt diferite fata de de modelul origina, nu doar lipsa canalului de vaccum de comunicare cu robinetul vacuumatic: tub emulsor, ac de dozaj... foarte posibil ca nivelul sa fie diferit, etc. In plus, canalele de vacuum si camera superioara nu au fost concepute sa "imparta" vacuumul cu robinetul cu membrana, prin marirea volumului e posibil sa se dea peste cap cursa ferestrei culisante. Chiar daca nu explica pe deplin simptomele relatate, mai mult ca sigurl ca nu mers bine de la bun inceput, de cand a fost montat carburatorul model vechi. In aceste conditii e greu de dat un diagnostic, mai ales aici pe forum, fara teste practice.

 

Eu as anula piesa aia facuta la strung din capacul superior al carburatorului si as izola (anula) robinetul vacuumatic, dupa care m'as asigura ca pe direct (PRI) debitul de benzina prin cadere libera e suficient sau si mai bine as face by-pass total la robinet. Nu ar strica sa faci si o verificare generala a carburatorului, nivel corespunzator vechiului tip (probabil '90), jigloare de aer/benzina, canale de vaccum, etanseitate... etc. Fiind vorba de o improvizatie, poate si alte componente sunt... "completate".

 

Ride Safe!

 

M-am interesat. :)

S-ar putea putea cel mai problabil sa fie nivelul in carburator prea mic. In afara faptului ca imi moare motorul in "socuri" gen hopuri , sarituri si altele, motorul functioneaza impecabil pe PRI! am verificat fluenta benzinei pe PRI, este abundenta deci normala.

Maine voi ridica nivelul in carburator si daca face la fel inseamna ca are legatura cu vacumul.

Mersi mult baieti ... vorbim maine.

 

Nici nu va vine sa credeti ce a fost... nici mie :))

 

CRICUL !!! cand saream sau la un hop decupla contactul si taia curentul :).

 

Oricum mersi mult baieti. O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta aia candva a fost a mea si EU i-am pus carburatorul ala care e tot Mikuni BST 40 cu aceleasi specificatii, exceptie checatul ala de vacuum. (dar nu eu i-am facut piesa aia la strung si i-am pus vacuum, eu mergeam fara vacuum)

Mie imi mergea perfect pe PRI prin cadere, n-am avut niciodata probleme, nu stiu ce or fi facut altii la ea dupa ce am dat-o insa motocicleta a mers perfect exact cu carburatorul ALA. Singura problema e ca am ramas de n-shpe mii de ori fara benzina ca mi-era lene sa alimentez si ziceam ca "hai ca mai merge" :crack:

Da-i nivelul mai mare si tre' sa mearga neaparat. Deasemenea nu-i strica nici o suflare / curatare la jicloare daca tot desfaci.

Ah si cu senzorul de cric, am furat-o si eu de vreo 2 ori... am zis mereu sa il anulez in ma-sa si am uitat (nu mai sta "teapana" piesa care face contact, joaca in locas)

DR-u' e o motocicleta simpla si nepretentioasa. Daca mai ai intrebari baga pe topicul de dedicat ca ne lamurim acolo.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta aia candva a fost a mea si EU i-am pus carburatorul ala care e tot Mikuni BST 40 cu aceleasi specificatii, exceptie checatul ala de vacuum. (dar nu eu i-am facut piesa aia la strung si i-am pus vacuum, eu mergeam fara vacuum)

Mie imi mergea perfect pe PRI prin cadere, n-am avut niciodata probleme, nu stiu ce or fi facut altii la ea dupa ce am dat-o insa motocicleta a mers perfect exact cu carburatorul ALA. Singura problema e ca am ramas de n-shpe mii de ori fara benzina ca mi-era lene sa alimentez si ziceam ca "hai ca mai merge" :crack:

Da-i nivelul mai mare si tre' sa mearga neaparat. Deasemenea nu-i strica nici o suflare / curatare la jicloare daca tot desfaci.

Ah si cu senzorul de cric, am furat-o si eu de vreo 2 ori... am zis mereu sa il anulez in ma-sa si am uitat (nu mai sta "teapana" piesa care face contact, joaca in locas)

DR-u' e o motocicleta simpla si nepretentioasa. Daca mai ai intrebari baga pe topicul de dedicat ca ne lamurim acolo.

:cheers:

 

Nu stiu daca sa ma bucur sau nu ca a fost motocicleta ta deoarece nu stiu cum te-ai comportat cu ea :)). La cum merge cred ca ar trebuyi sa ma bucur , este o motoreta foarte buna, sunt foarte multumit de ea , totul este functional si motorul ruleaza foarte bine. Mai sunt 2 3 chesti estetice pe care trebuie sa le schimb dar in principiu nu prea am ce comenta. Cat despre cric l-am rezolvat.In carburator nu-mi mai bag nasul... imi place si consumul si tot.

Care este topicul dedicat ? sincer nu l-am vazut pe motociclism.

Vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca sa ma bucur sau nu ca a fost motocicleta ta deoarece nu stiu cum te-ai comportat cu ea :)). La cum merge cred ca ar trebuyi sa ma bucur , este o motoreta foarte buna, sunt foarte multumit de ea , totul este functional si motorul ruleaza foarte bine. Mai sunt 2 3 chesti estetice pe care trebuie sa le schimb dar in principiu nu prea am ce comenta. Cat despre cric l-am rezolvat.In carburator nu-mi mai bag nasul... imi place si consumul si tot.

Care este topicul dedicat ? sincer nu l-am vazut pe motociclism.

Vorbim.

 

asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca sa ma bucur sau nu ca a fost motocicleta ta deoarece nu stiu cum te-ai comportat cu ea :)).

 

Andrei eu iti spun doar ca personal imi pare rau ca am dat-o. Ca si pe alte fiare bune pe care le-am avut si le-am tot dat, de plictiseala. Daca citesti pe de-antregul topicul de DR-uri iti vei da seama cam cum m-am comportat eu cu ele.

E o motocicleta f buna si un model reusit SE-ul asta. Imi place in special motorul care are un sunet "sanatos". Cu exceptia vitezei a 3-a care la TOATE are un sirenaj specific de angrenaj neprelucrat, motorul ala e silentios, si mai e si bulletproof.

Vorbim pe topic daca ai intrebari legate de DR-uri. Sa o stapanesti sanatos.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei eu iti spun doar ca personal imi pare rau ca am dat-o. Ca si pe alte fiare bune pe care le-am avut si le-am tot dat, de plictiseala. Daca citesti pe de-antregul topicul de DR-uri iti vei da seama

 

Sunt deacord cu tot ce zici. chiar imi place motoreta din toate punctele de vedere. Inca nu am ajuns la performanta financiara ca sa-mi pot perimte ceva peste 2000si dar ce am sub sunt chiar multumit. Gajaitul ala din a 3ea o are si celelalt DR din 98 ( mai am un DR SE 98 ) nu chiar atat de pronuntat dar este acolo, daca nu strica vreo alta piesa nu ma deranjeaza...

In rest mersi frumos. T

O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...