Sari la conținut

carburatie .. groaza


Postări Recomandate

si cum nu am reusit eu cu furtunele cu lichid sa reglez acasa din auzite de la alti motociclisti m-am dus la un (meserias ) care cica se pricepe si are scule am lasat mobra acolo cu promisiunea de la el ca o face beton

(mobra are un gol de putere si ma si smuceste in acelerare si in decelerare si la cald porneste greu si tras de gaz tare)

 

 

pana aci toate bune partea nasoala vine cand ma duc sa o iau de la el peste jumatate de zi .. si constat ca merge mai rau decat inainte merge in 3 pistoane iar bujiile sunt dezastru si afumate si unele cam ude (inainte erau toate ok si aceeasi culoare fara depuneri sau alte minuni).imi povesteste el cum a gasit 2 membrane rupe si lea lipit el acolo ca defapt reglajul e bun ca nu vrea sa se mai bage la ea ca nu se merita ca nu mai are ce-i face . cu toate ca mobra inainte de experieta cu el merge de rupea doar nu prea tragea la ture mici si avea un gol de puere pana la 3-4 mii.ajung acasa verific membranele care cica 2 erau rupte eu gasesc una singura lipita cu silicon . in fine acuma porneste dar merge nasol si-a shimbat si sunetul in toba motorul ... nu ma mira faptul sa fi umblat si la amestec si la dojaz de o ucis-o in halu asta .bujiile ude negre ..nu mai zic am comandat bujii si o membrana ca sa o schimb .. ee acu vine partea nasoala .UNDE MA MAI DUC APOI SA IMI REGLEZE CARBURILE CALUMEA ... SA MEARGA NORMAL .cum fac sa le reglez iar .

 

apropo eu sunt din onesti bacau iar motocilistii onesteni il stiu pe MESERIAS asa ca aviz pt ei .

 

 

 

 

 

 

 

azi am fost la unu de avea vacuumetre diferenta mare nu era intre cilindri cat de cat pe ceasuri arata bine bujiile sunt ok 3 dar una cea de la al 2 lea cilindru este afumata si putin umeda . chestia este ca pana la 6-7 mii ture cilindrul ala nu vrea deloc sa mearga ( verificat bobine schimbat fise si bujii) e dupa 6mii ture daca trag de gas ala o ia si pleaca de sub mine are si putere si merge in toti cilindrii cum scad sub 6 mii gata ala moare se duce si puterea si tot .. sa fie prea bogat amestecul numai pe cilindrul ala :scratch:nu prea mai stiu ce sa ii fac .

Editat de Belbody
Modificat titlu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice reglaj de carburatoare / mers prost tre' sa inceapa obligat cu masuratul compresiei si respectiv verificat jocurile supapelor. Altfel nu faci nimic. Ai zis ca iti mergea relativ prost si inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tovarase, ce gixxer ai? din ce an? E racit cu ulei ?

 

E din carburatie problema ta.

Membrana de la carburatorul 2 (respectiv cilindrul 2) nu ridica sliderul.

E o prostie sa lipesti membrana cu silicon ... siliconul (daca e mizerie dinaia rosie/neagra) se face mazga si isi pierde toate proprietatile in contact cu benzina sau vaoprii de benzina.

Verifica daca e intact capacul de la carburator, unde sta arcul care impinge sliderul in jos, verifica daca arcul e pus bine, poate e sarit din capac si sta intr-o parte, si atunci sliderul ala nu se va ridica ever-ever ...

Deasemenea verifica daca arcul impinge cuiul din tubul ventouri. In capatul acului trebuie sa fie o siguranta "C" si o shaiba de plastic pe care sta arcul. Vezi sa ai totul pus in ordine acolo, cauta schema explodata a carburatorului si verifica daca totul e asezat corect.

Te-am intrebat de model, pentru ca alea mai vechi au un surub pe lateral pentru verificarea la manometre, iar cele mai noi au shtuturi care au capac de cauciuc. Vezi sa fie la locurile lor, sa nu iti traga aer fals.

 

Inca ceva ... daca ai comandat o singura membrana ... ai facut foarte prost :( Materialul nu mai este acelasi decat daca e OEM (cumparata de la suzuki si branduita suzuki) Sunt cazuri in care cauciucul membranei are o alta duritate, si unde mai pui ca celelalte sunt deja uzate si merg altfel.

 

Poti lipi membrana, daca nu are gauri mari cu o pasta speciala de la Elring - Curil

 

Iti atasez poze la ce sa te uiti imediat

 

Deci ... pasta e in poza si e sfanta!

Poti sa vezi si cum am lipit eu crapatura din membrana. Rezista la benzini.

PICT1539.JPG

 

Asigura-te ca slidere merg usor in lacasele lor:

PICT1560.JPG

 

In partea de sus a pozei ai cuiul care intra in tubul ventouri impreuna cu siguranta "C", shaiba portocalie si bucsa alba de plastic.

PICT1531.JPG

 

Ia-ti cafea ... si scule si fa-ti singur treaba ... e usor, si o faci in liniste, in casa sau garaj ... si daca esti croitor poti sa faci carburatoarele alea sa dea ce-i mai bun din ele.

PICT1571.JPG

 

 

Daca te bate gandul sa le desfaci si sa le aduci in limmite, da-mi de veste, si-ti explic pe privat cu poze cum sa faci.

 

Aici ai specificatiile pastei

Vezi ca e CURIL simplu ... nu T sau K2 ...

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai jos desfacut sliderul cu tot cu membrana, si ghidajul de culisare de pe carburator.

Trebuie sa desfaci absolut tot de la toate carburatoarele, cureti tot exemplar, si apoi te apuci de treaba ... e incredibil de simplu daca ai chef sa faci asa ceva.

Acuma ... sper sa n-ai probleme cu oringuri rupte, sau alte chestii ... ca trebuie sa comanzi piese.

 

photo9.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoreta este un gsxr 750 an 94 cu carburile mikuni bst 38 mm.

 

membrana a fost lipita cu pasta de care spui tu am recunoscut-o din poze carbul ce are membrana lipta merge bine este la cilindrul unu. carburile sunt cu stuturile pt vacuumetre in partea de sus a capacului de plastic cel ce tine membrana . ca si ordine mecanica sunt ok dupa experienta cu mecanicul minune le-am desfacut si eu acasa nimik ne la locul lui am am manualul descarcat mam uitat atent ieri am fost la cineva de avea vacumetre la tg secuiesc lea pus nu era diferente mari lea reglat pe ceasuri .. da bine . dar cilindru 2 prinde viata daca trag mai tare de gaz si peste 7 mii pana atunci 3 pistoane si puturoasa rau tare .ma bate gandul sa iau alta baterie de carburatoare .. :scratch: o mentiune daca o pornesc si o las sa se incalzeasca cand verific galeria de evacuare teava de la cilindrul 2 cel ce nu merge este doar caldutza restul sunt incinse

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoreta este un gsxr 750 an 94 cu carburile mikuni bst 38 mm.

 

membrana a fost lipita cu pasta de care spui tu am recunoscut-o din poze carbul ce are membrana lipta merge bine este la cilindrul unu. carburile sunt cu stuturile pt vacuumetre in partea de sus a capacului de plastic cel ce tine membrana . ca si ordine mecanica sunt ok dupa experienta cu mecanicul minune le-am desfacut si eu acasa nimik ne la locul lui am am manualul descarcat mam uitat atent ieri am fost la cineva de avea vacumetre la tg secuiesc lea pus nu era diferente mari lea reglat pe ceasuri .. da bine . dar cilindru 2 prinde viata daca trag mai tare de gaz si peste 7 mii pana atunci 3 pistoane si puturoasa rau tare .ma bate gandul sa iau alta baterie de carburatoare .. :scratch: o mentiune daca o pornesc si o las sa se incalzeasca cand verific galeria de evacuare teava de la cilindrul 2 cel ce nu merge este doar caldutza restul sunt incinse

ia de verifica "aprinderea"!

vezi fisele,bujiile,bobinele de inductie(la mine a fost o bobina care mergea din 2in 2 ) si avea cam aceleasi simtome.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoreta este un gsxr 750 an 94 cu carburile mikuni bst 38 mm.

 

membrana a fost lipita cu pasta de care spui tu am recunoscut-o din poze carbul ce are membrana lipta merge bine este la cilindrul unu. carburile sunt cu stuturile pt vacuumetre in partea de sus a capacului de plastic cel ce tine membrana . ca si ordine mecanica sunt ok dupa experienta cu mecanicul minune le-am desfacut si eu acasa nimik ne la locul lui am am manualul descarcat mam uitat atent ieri am fost la cineva de avea vacumetre la tg secuiesc lea pus nu era diferente mari lea reglat pe ceasuri .. da bine . dar cilindru 2 prinde viata daca trag mai tare de gaz si peste 7 mii pana atunci 3 pistoane si puturoasa rau tare .ma bate gandul sa iau alta baterie de carburatoare .. :scratch: o mentiune daca o pornesc si o las sa se incalzeasca cand verific galeria de evacuare teava de la cilindrul 2 cel ce nu merge este doar caldutza restul sunt incinse

 

Ok :)

Hai ca nu ai de unde sa dai bani pe o baterie de bst38 ... care din cate stiu era pe gixxerele de 1100, nu pe 750. Dar nu garantez, nu stau sa caut acum.

Mai poate sa fie totusi ceva la care m-am gandit de prima data, dar era mai putin probabil ... si anume cuiul ponto de la carburatorul ala sa nu inchida, si atunci boraste benzina prin orificii si ajunge in motor. Nerespectand mixul 1/13 de benzina/aer sa ia foc, uda bujia ...

Cand scoti bujia si e uda ... miroase a benzina? ... e benzina pe ea? sau ulei ? Daca e ulei ... mai bine iti iei alt motor.

 

In partea de jos a pozei ai ansamblu cui ponto / lacash cui ponto si oring.

PICT1531.JPG

 

Dar .. pana sa verifici asta, fa altceva, super simplu:

Cauta un furtun transparent de marimea celui de la rezervor > carburatoare si inlocuieste-l.

Ia o palniuta mica si toarna benzina pe el pana se umple. Daca benzina dispare din furtun in mai putin de o ora/doua ... ai probleme cu unul sau mai multe cuie.

Benzina venind prin cadere, si daca rezervorul e destul de plin, forteaza si mai mult cuiele si scuipa benzina afara ...

Deobicei ar trebui sa observi cand motocicleta este parcata daca vre-un carburator "musteste" a benzina, si banuiesc ca ai fi zis treaba asta ...

tocmai pentru ca nu ai zis, nu am luat in calcul posibilitatea de a fi cuiele.

 

L.E. mi-am adus aminte de un super defect de fabricatie la BST-38

bucsa de alama in care culiseaza acul in tubul ventouri se pileste ... se deformeaza si din rotund, devine ovala ...

In orice caz, asta nu duce la problema ta, ci doar creste consumul.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil sa nu-ti culiseze bine ventouriul dupa cum ti-a zis mai sus, si la turatia aia cum creste vacuum-ul, sa plece si el. Desi, atunci ar trebui teoretic sa dea cu virgula si la sincronizare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropu de cuiele ponto sau cuiele de dojaj cele cu crestaturi pe ele am obs ca unele sunt tesite nu mai au forma cilindrica .. si bujiile celalate 3 is ok is arse nu is unde un pic negre pe margini dar electrozii sunt caramizii .. e cea de la 2 este neagra si flesca de benzina .. nu este ulei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@redfox, clar se vedea la vacumetre ...

Nu stiu ce cuie zici tu crestate ... te referi in ultima poza pusa de mine la cuiele ponto? care au un profil patrat si se termina in con ?

Eu cred totusi ca acolo e buba ...

 

Buji caramizii nu e bine .. caramizii adica spre rosu ...

Oricum, bujiile nu conteaza acum atat de mult ... eu nu cred sa fie ceva de la bujii dupa simptome.

ia si alege din tabelul asta cum le ai

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujia este ca cea de a 2 in tabel doar difere putin varful electrodului care este mai deschis la mculoare nu asa afumat.... este vorba de cuiele ce au shaiba in forma de"C" pe ele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bujia este ca cea de a 2 in tabel doar difere putin varful electrodului care este mai deschis la mculoare nu asa afumat.... este vorba de cuiele ce au shaiba in forma de"C" pe ele

 

Bun .. bujia 2 la toate cele 3 bujii care merg bine la tine ... aia caramizie e posibil sa fie mixul de aer/benzina inadecvat. Mai multa benzina decat aer. Ai un dozaj prea mare la benzina. Dar alea merg. Nu le luam deocamdata in calcul. ne intoarcem la ele dupa ce merge si al 4-lea cilindru.

 

Bujia pistonului care face probleme e uda de benzina ... deci nu are de unde, decat din carburator ...

Fa verificarea cu furtunul transparent de care iti zic eu si vezi daca dispare benzina ... in mod normal carburatoarele au un "prea plin" si refuleaza pe un furtun deasupra care ajunge pe la lantz ... Dar pana sa ajunga la acel prea-plin, iese prin orificiile de mixaj si ajunge si in motor si in filtrul de aer.

Tu nu ai vazut cumva sa musteasca benzina pe la axele care duce la parghiile de actionare a socului sau acceleratiei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ti-e bujia uda si nu aprinde in cilindru 2 cumva? Nu ti-a crescut brusc nivelul la ulei? :)

 

Pai de asta imi e si mie frica ...

 

@el_nynios ... desfa bushonul de la ulei si baga-ti nasul ... daca miroase uleiul a benzina, n-o mai porni pana nu gasesti remediu ... ca dai in altele ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms mult de sfaturi luni mai studiez la ea si la carburi va mai tin la curent ms inca o data

 

Cu placere, sper sa te ajutam ... in orice caz, banuiesc ca nu iti merge 2-ul din cauza unei "inundatii" cu benzina ...

Verifica totusi cum miroase uleiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care carburatoarele sunt identice, cred ca e bine sa inlocuiesti carburatorul 2 cu unul(din celelalte 3) care e reglat bine... daca problema dispare de la cilindrul 2 si se muta alt cilindru atunci sti sigur ca e defect carburatorul... daca problema condinua la cilindrul 2 actunci trebuie sa cauti in alta parte decat carburatorul... acelasi lucru poate e bine sa il faci ulterior cu bujia/fisa/bobina - daca acest lucru este posibil ! (eventual inlocuiesti cuiul ponto si verifici daca nu e plutitorul spart)

Nu am gasit (si nici nu mai am chef sa caut) principiul de functionare la Mikuni bst38, dar daca orificiul prin care culiseaza acul de dozaj e ovalizat(sau acul ovalizat), atunci debitul mai mare de benzina (bujie umeda) trebuie compensat prin coborarea acului... bineinteles ca ordinea de montate a saibelor (aia de plastic de pe ac) si a sigurantelor trebuie respectata conform imaginilor "explodate" altfel orice reglaj e inutil

 

dupa cum vezi carburatorul are mai multe circuite

http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html

 

http://www.drpiston.com/MikuniA.html

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care carburatoarele sunt identice, cred ca e bine sa inlocuiesti carburatorul 2 cu unul(din celelalte 3) care e reglat bine... daca problema dispare de la cilindrul 2 si se muta alt cilindru atunci sti sigur ca e defect carburatorul... daca problema condinua la cilindrul 2 actunci trebuie sa cauti in alta parte decat carburatorul... acelasi lucru poate e bine sa il faci ulterior cu bujia/fisa/bobina - daca acest lucru este posibil ! (eventual inlocuiesti cuiul ponto si verifici daca nu e plutitorul spart)

Nu am gasit (si nici nu mai am chef sa caut) principiul de functionare la Mikuni bst38, dar daca orificiul prin care culiseaza acul de dozaj e ovalizat(sau acul ovalizat), atunci debitul mai mare de benzina (bujie umeda) trebuie compensat prin coborarea acului... bineinteles ca ordinea de montate a saibelor (aia de plastic de pe ac) si a sigurantelor trebuie respectata conform imaginilor "explodate" altfel orice reglaj e inutil

 

dupa cum vezi carburatorul are mai multe circuite

http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html

 

http://www.drpiston.com/MikuniA.html

 

nu se pot inlocui carburtatoarele intre ele .... sistemul de prindere al capacelor nu permite lucrul asta, si oricum e mai mare daraua decat ocaua ...

 

+ tija de actionare + reglaje + furtunele dintre ele de pe circuitul de tur si retur al benzinei ... e groaza sa inlocuiesti 2 carburi intre ele ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi m-am apucat de mobra .. am dat rezervorul jos am scos capacele carburilor am reverificat membranele i cuiele punton.(jet nidle) am constatat ca la acel cilindru ce nu mergea cuiul nu mai era cilindric ci era la varf tesit chiar foarte tesit cam toate prezinta aceasta uzura dar aceste era foarte uzat in consecinta lam mutat la alt carburator (la 4) si pe cel de la 4 lam pus la 2 cel cu probleme . la cel uzat foarte tare am mutat pozitia adica am ami inchiz benzina (ridicat shaibaC mai sus ) am montat la loc si surpriza !!!! schimbare dramatica merge si cilindru 2 cel ce facea figuri .. am facut un test de drum percuteaza binisor dar se poate si mai bine inainte cilindrul 2 o lua pe la 7 mii de ture acum la 4 mii e in blana .. in schimb face figuri relatiul si un pic pana la 4 mii in mers . dar e bine .. in consecinta am gasit ceva carburatoare la dezmembrari de gsx-r 750 .. nu prea scumpe intre 150 ron si 250 ron bateria completa .. si as schimba toate cuiele poate asa se va schimba treaba . in concluzia mea de amator in japo cred ca de la cuie este problema ..... cel putin asa cred eu

 

azi m-am apucat de mobra .. am dat rezervorul jos am scos capacele carburilor am reverificat membranele si cuiele punton.(jet nidle) am constatat ca la acel cilindru ce nu mergea , cuiul nu mai era cilindric ci era la varf tesit chiar foarte tesit cam toate prezinta aceasta uzura dar aceste era foarte uzat in consecinta l-am mutat la alt carburator (la 4) si pe cel de la 4 lam pus la 2 cel cu probleme . la cel uzat foarte tare am mutat pozitia adica am ami inchiz benzina (ridicat shaibaC mai sus ) am montat la loc si surpriza !!!! schimbare dramatica merge si cilindru 2 cel ce facea figuri .. am facut un test de drum percuteaza binisor dar se poate si mai bine inainte cilindrul 2 o lua pe la 7 mii de ture acum la 4 mii e in blana .. in schimb face figuri relatiul si un pic pana la 4 mii in mers . dar e bine .. in consecinta am gasit ceva carburatoare la dezmembrari de gsx-r 750 .. nu prea scumpe intre 150 ron si 250 ron bateria completa .. si as schimba toate cuiele poate asa se va schimba treaba . in concluzia mea de amator in japo cred ca de la cuie este problema ..... cel putin asa cred eu.... stiti cumva se gasesc cuiele separat .. sau vreun kit de reparatie ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi m-am apucat de mobra .. am dat rezervorul jos am scos capacele carburilor am reverificat membranele i cuiele punton.(jet nidle) am constatat ca la acel cilindru ce nu mergea cuiul nu mai era cilindric ci era la varf tesit chiar foarte tesit cam toate prezinta aceasta uzura dar aceste era foarte uzat in consecinta lam mutat la alt carburator (la 4) si pe cel de la 4 lam pus la 2 cel cu probleme . la cel uzat foarte tare am mutat pozitia adica am ami inchiz benzina (ridicat shaibaC mai sus ) am montat la loc si surpriza !!!! schimbare dramatica merge si cilindru 2 cel ce facea figuri .. am facut un test de drum percuteaza binisor dar se poate si mai bine inainte cilindrul 2 o lua pe la 7 mii de ture acum la 4 mii e in blana .. in schimb face figuri relatiul si un pic pana la 4 mii in mers . dar e bine .. in consecinta am gasit ceva carburatoare la dezmembrari de gsx-r 750 .. nu prea scumpe intre 150 ron si 250 ron bateria completa .. si as schimba toate cuiele poate asa se va schimba treaba . in concluzia mea de amator in japo cred ca de la cuie este problema ..... cel putin asa cred eu

 

Pai asa e ... ti-am si spus mai sus.

Faptul ca ai mutat cuiele de la unul la altul ... doar ai amanat inevitabilul ...

Daca cumperi baterie noua de carburatoare ... nu stii ce e in ele ... (deobicei piese lipsa sau deja schimbate cu unele mai proaste)

Sfatul meu este sa-ti comanzi pe net kitul de cuie ponto cu tot cu scaune si oringuri ...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...