Sari la conținut

Care motocicleta comunista e cea mai fiabila


bach
 Share

Postări Recomandate

Cea mai fiabila comunista ruseasca veche e cea reconditionata 1000% cu ALTE piese decat cele de fabrica. Celelalte, RDG-iste sa zicem, vor functiona perfect daca le reparati cu piese originale noi. Adica NOI, da? Asta costa bani. Si timp. Si trebuie sa aiba cine sa faca lucrarea, samd.

 

Deci, cea mai fiabila comunista nu exista...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Celelalte, RDG-iste sa zicem, vor functiona perfect daca le reparati cu piese originale noi. Adica NOI, da? Asta costa bani. Si timp. Si trebuie sa aiba cine sa faca lucrarea, samd.

 

La MZ-urile tip ETZ, piese noi se gasesc gramada, nu sunt extraordinar de scumpe dar trebuie un pic sa stii ce sa alegi, fiindca gasesti si de calitate, si mai proaste. Unele piese gen biele sau ambielaje, pinioane de cutie nu mai gasesti originale, doar taiwaneze, da's bune, pistoane gasesti de la germane, poloneze, unguresti BERTA, unguresti noname, india, turcia, calitate dupa cat dai si cum stii sa le alegi. Se simte o oarecare poluare cu piese "chinezisme" dar am observat ca unii dealeri seriosi prefera sa iti vanda mai scump si mai bun, si unii vand rahaturi, de obicei nu am gasit acelasi dealer sa-ti vanda din ambele categorii. Se pot comanda de pe net. Gasesti pana si cadru nou cu acte, made in Germany.

 

La unele piese nu exista echivalente si nu se mai gasesc originale doar aftermarket, dar unele sunt chiar mai bune decat originalele, aici trebuie sa dai banul si sa alegi. De ex. am luat la bani marunti(15lei) coroana si pinion pt vitezometru, am zis ca sunt proaste, dar aveau tratamente facute si dupa 6300km inca merg, sunt acolo.

 

Cam 30% din repere gasesti de marca de exemplu lant DID, placute si saboti de frana Brembo, Lucas, rulmenti SKF/FAG/etc, frana Grimeca, etrier Brembo(si alea originale cu sigla MZ sunt facute tot de Brembo) si altele.

 

Lucrarile nu sunt complicate sau grele, ai carte de service a fabricii si filme de service ale fabricii, iti trebuie cateva scule speciale care sunt mai geu de obtinut(pod de montaj bloc motor, extractor de bolt piston, extractor ambreiaj) dar sunt date desenele tehnice pentru ele, obligatoriu zero ciocan si se lucreaza fara tolerante exact ca la japoneze, lucrezi foarte exact cum scrie cartea de service, de fiecare data cand am montat cu "poate au gresit aia in carte" am revenit la setarile din manual si a fost bine.

 

Consum 3.94l/100 consum facut cu spritmonitor pe ultimii 6000km. Viteza maxima 100km cu mine care sunt urs si am peste 100kile, ca setez suspensia pe "cu pasager".

 

Veau sa zic ca ai posibilitatea, daca alegi ce e mai bun si lucrezi atent si corect, sa functionezi cu ETZ-ul minim 10000km fara reparatii altele decat mentenanta schimbat ulei in cutie, verificat uzuri, becuri arse samd. Eu asa m-am setat sa lucrez, pana acum am reparat cate putin doar iarna, si vara benzina si drum. Practic cel mai mult am lucrat dupa cumparare ca am pieptanat toate reperele inafara de motor, am schimbat rulmenti in roti ca asa mi s-a parut, etc. Dar eu sunt de duminica, na. Dupa 6200km + cat a mai mers anteriorul, am dat jos cilindrul, inca mai are urme de honuire, dar mi s-a uzat rulmentul cu ace de la boltul pistonului si e problema la ochiul bielei. O sa fie un pic de distractie dar se rezolva.

 

Poti sa bagi si cele mai ieftine piese ca gasesti, si atunci cum ai norocul, repari din mie in mie de te saturi.

 

Singura problema este sunetul de 2T, nu are sound-factor, suna ca orice 2T.

 

Din MZ-urile noi in 4T, post-1990 pot sa-ti recomand orice, fiabilitate maxima, la 1500 E gasesti second. Sunt exact ca japonezele.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gand la gand cu bucurie.

 

MZ ETZ250 - cadru lung roti de 18, capacitate marita de transport, rezervor 17l.

MZ ETZ251 - cadru mai scurt, rezervor lacrima dar mai mic, bagaje mai restranse, roata de 18 fata, 16 spate, carb mai consumator un pic dar da mai multa putere, aprindere si regulator electronic.

 

Eu am ETZ250 si am facut modificarile sa am echivalenta lui ETZ251 la partea electronica(150 lei cost upgrade), deci mai raman cateva diferente de ciclistica, 95% din piese aceleasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

: E vreo comunista cat de cat fiabila in care sa nu trebuiasca sa bagi banii continuu si sa stai pe dreapta jumate de an din cauza materialeor si a modului de uzinare ??? As vrea niste exemple daca se poate de la cunoscatori, detinatori sau fosti detinatori, nu din auzite de pe la prieteni pt. ca nu ma ajuta informatii de genul asta!

Eu cred ca asta-i cea mai fiabila , IJ 56,deoarece intruneste mi multe calitati.Este destul de puternica, robusta ,monocilindru,4,5 in oras,piese gasesti la tot drumul,chiar daca sunt de 49,56,sa-u Planeta,toate se potrivesc.Cu un reglaj corect functioneaza perfect.In doi ani de zile nu i-am reglat decat aerul,si mai schimbam o bujie,si asta datorita faptului ca luam sprit de benzina de la peco.Asta a fost doar o parere.post-15287-0-45362700-1312367144_thumb.jpg

post-15287-0-03139400-1312367110_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la orice comunista este valabila treaba cu cerutu, nu te poti astepta la performante de japoneza de la un motor conceput acu nspe ani. tocmai de aceea apare si nemultumirea unor posesori de comuniste care le forjeaza pana le ucid si dupaia nu mai merg domle, nu sunt bune deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are dreptate oldbiker johan ij 56 e cel mai fiabil

hai sa-ti dau un ij 56 facut original si sa te scap de durerea asta de cap cu nepra

si ca sa fie treaba buna iti mai dau 300

zii aline facem sau nu facem

ca bonus te pun si in legatura cu propetarul ij-lui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cea mai fiabila comunista e o japoneza la pret de comunista. Unele modele de capacitate mica - medie (250-500cmc) au ajuns undeva la 20-25 de milioane, inmatriculate. Sigur ca sunt vechi '78-'92 si ca la banii astia vor avea consumabile uzate (un lant, placute, etc) dar fac mult mai putine probleme decat o comunista si chiar le poti folosi zilnic prin oras sau pe unde vrei tu. Asta ar fi alegerea cea mai potrivita pentru ce ai tu nevoie.

 

Daca vrei neaparat comunista, un ETZ 250 ar fi cea mai buna alegere, nu IJ, nu Simson. Sunt de acord cu cei care au spus ca Simson si IJ sunt bune dar am avut din toate trei si de departe ETZ-ul este cu mult peste ele. Pana la 60-70 la ora nu te prind multe masini, schimba treptele ca la masina (fara sa agate), la drum intins merge la fel de fin ca o japoneza (nu exagerez), frane excelente si este al naibii de distractiv.

 

Spor la cautari!

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata, japoneza mai ieftina de 1000eur saumai veche de 15 de ani!! De ce? Simplu, kitul de lant costa 100eur+, un set de anvelope 130+ iar cireasa de pe tort ar fi aprinderea care costa pe original minim 500eur. Nu mai gasesti manete, capace de motor, esapamente intregi in caz ca dai putin (doar putin) cu ea de pamant, si as putea continua dar imi e lene. Cati vin la magazin cu astfel de moto si pleaca fluierand a paguba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ne ascundem dupa deget...comunistele nu exceleaza la capitolul fiabilitate;care este totusi cea mai fiabila,greu de spus.

Probabil exista putine persoane care sa fi folosit de-a lungul timpului,mai multe modele in cam aceeasi stare in cam aceleasi conditii,care sa poata spuna pe baza experientei care e cea mai fiabila comunista.

Am avut doar Minsk si Jawa 350 ..

Intre astea doua detasat Minskul e mai fiabil...monocilindru,aprindere electronica fara platina,Minskul mi s-a parut indestructibil.Incepator fiind,a suportat vreo doi ani toate abuzurile posibile,nu am schimbat la el decat maruntisuri,a mers cu benzina,cu benzina amestecata cu kerosen,cu kerosen curat.Ulei de amestec n-a vazut niciodata,doar ulei de motor.

Trebuie sa spun ca l-am cumparat de nou.

L-am vandut,mi-am luat Jawa 350-634,pe 6 volti..

Fugiti ca de dracu de tot ce inseamna dinam!N-am avut niciodata lumina ca lumea orice as fi incercat ...si am incercat multe.Nu stiu cate carute eram sa iau toamna,noaptea,pe care doar sansa m-a facut sa le evit in ultimul moment...

Bicilindru care inseamna bi..dureri de cap in ce priveste reglare aprindere,piese de schimb,ambielaj dificil de reparat si echilibrat,doi cilindri care nu vor merge niciodata la fel..

Am trecut apoi la 638,pe 12 volti.Alta viata in ce priveste lumina,aceeasi aprindere dificil de reglat,platine ce trebuiau reglate de cateva ori pe luna..probleme mecanice mai putine,dar cam de aceeasi natura,piese dificil de gasit originale..etc

Anul trecut mi-am luat o alta 638,i-am pus din prima aprindere electronica de trabant,cu senzor magnetic,i-am schimbat lantul,i-am pus un DID,pana azi nici-o problema..

Cu siguranta nu pot compara performantele Minscului cu ale Jawei,care te unge la suflet cand vrea ea..vorbesc doar de fiabilitate.

Ca parere personala recomand un monocilindru,cu alternator,cat mai nou posibil,cu motor suficient de puternic...deci ETZ 250.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru valicaddy: nu e legat de comuniste dar nu ai dreptate cu ceea ce spui si unii necunoscatori se vor speria, crezand ca zici bine. Asta cu niciodata sub 1000 de euro sau mai veche de 15 ani se aplica doar la domnisoare. Hai sa iti dau cateva exemple. Un prieten a cumparat acum 7 luni un Suzuki GS 500 din 93 (mai vechi de 15 ani) la pretul de 22 de milioane (sub 1000 de euro). A avut nevoie doar de lant (110 lei DID standard, fara oringuri), pinioanele erau bune. De cand a cumparat-o si pana acum a functionat fara nici o problema si o forjeaza, nu o menajeaza deloc. Mai stiu un GS 500 la vanzare, la pretul de 20 de milioane, bineinteles inmatriculat, vopsea urata. Acum 1 an, am vandut un Kawasaki de 250, chopper, din 1983, la pretul de 17 milioane. Era neinmatriculat iar inmatricularea a mai costat 6 milioane, deci s-a ajuns la 23 de milioane. Noul proprietar i-a schimbat doar uleiul si filtrul ca sa fie sigur. Motocicleta functioneaza fara probleme.

 

Sunt constient ca japoneze bunicele la 20-25 de milioane nu se gasesc imediat dar o luna-doua de cautare ar fi de ajuns. Noi astia cu vechituri ne mai si pricepem la reparatii deci nu ne pacalim asa usor la cumparare.

 

Legat de preturile scrise mai sus de tine, as putea sa dau cateva variante ieftine si bune (tot lant DID, tot aprindere originala) dar nu are rost sa incarc postarea asta.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general stiu care e treaba si cu japonezele ca am prieteni si detinatori si mecanici, ideea e ca ma feresc sa cumpar japoneza pt. simplu fapt ca stau la bloc, n-am garaj si nu vreau sa mai risc, mi s-a furat una recent chiar daca a fost legata, acum de alarme si gps-uri n-am bani si oricum deja mi se pare penibil....de-aia ma gandeam ca daca raman tot pe la comuniste sa iau una cat de cat fiabila, problema e ca nu sunt prea multe modele 4T si mi-e greu sa ma intorc in apoi la 2T , nu stiu de ce dar am o anumita retinere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa-o rat, doar tu o sa stii cat de buna e, la aspect sa nu exceleze deloc. Ii mai "adaugi" cateva scurgeri de ulei negru si cleios, nu o speli niciodata si nici dracu nu se mai uita la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa-o rat, doar tu o sa stii cat de buna e, la aspect sa nu exceleze deloc. Ii mai "adaugi" cateva scurgeri de ulei negru si cleios, nu o speli niciodata si nici dracu nu se mai uita la ea.

 

 

Asta e la misto??? ... nu de alta da mai erau unii(drobu) ce aveau de comentat pe seama faptului ca eu mi-am facut nipra rat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara misto, nu imi permit. Eu stiu ca estetica tine de gustibus si atunci eu am dat-o ca idee.

 

Rat- comenteaza ITP-ul, si atunci tebuie sa ai posibilitatea sa o aduci la standard la aspect, macar pana iei ITP-ul.

comenteaza nevasta, comenteaza prietenii etc. Multa lume comenteaza, dar gandeste-te ca de ex. la o nipra sau comunista standard deja multa lume comenteaza, fiindca altele sunt valorile actuale standard(lucios, vitezana, sexy, etc) Pana si hotii sunt influentati de trendul general, ca ei ce fura, trebuie sa vanda. Si daca rat nu se cere, ei fura vitezane lucioase. Daca nu iti pasa de comentarii fa cum iti spune sufletul.

Tu cand esti calare pe motor, ii vezi saua sau culoarea sau estetica? Ii simti cuplul, vantul din fata, ii simti ciclistica, si daca asta te incanta, poti sa il faci rat.

 

crom mult, aspectuos si lucios - sclipesc ochii la ciori. Ochiul vede, inima cere.

 

Sau faci ca mine. Stau la bloc, inchiriez garaj, suntem 3, se imparte la 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,Eu am IJ PLANETA 5, de un an, am facut cu ea 10000 km, defectiuni maruntele dar nimic care sa depaseasca 1 zi de imobilizare (rotor alternator ars cel mai grav). Am mers cu ea continuu in afara de zapada sau gheatza, consuma decent (4litri/100 km), e tzeapana (robusta), sta bine pe drum, frane bunisoare, usor de reglat, (nici nu m am atins de aprindere)

Abia m-am intors dintr-o vacanta de 6 zile, ce a inclus si trasnfagarasanul, 1000km in total, singurele neplaceri: o toba slabita si scaritza dreapta slabita.

duce doua persoane, cu bagaje (30 kg), viteza medie 75km/h, urca si <<pe casa >> in treapta a 2-a.

In concluzie, probleme mici apar, esti un mereu murdar un pic pe maini, ai la bagaje o surubelnitza si 2 chei mici, dar nu m-a lasat niciodata in drum

Respect pt Nea Eugen din Fetesti, de la care am cumparat Planeta, termic nicio problema , a pornit de fiecare data la max a 3 pedala, instalatia electrica facuta cu simt.

Ai facut 10000 km/an?Tu cand te mai odihnesti?Multumesc pentru apreciere.Cat mai multi km cu ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-e greu sa ma intorc in apoi la 2T , nu stiu de ce dar am o anumita retinere...

de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce?

 

 

is mai puturoase (cel putin ij 56-le ca asta l-am mai avut), intradevar nimic de comentat la cum pornea si cat l-am avut nu prea mi-a dat mari batai de cap, da mi-ar place ceva sa aiba puterea tancului ucrainian da sa fie mai ok, in fine am ochit un 56 cu atas si s-ar putea sa se intample ceva schimbari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am ochit un 56 cu atas si s-ar putea sa se intample ceva schimbari...

Un P 5 , nu te-ar coafa?Are cu 10 cp mai putin ca dnepra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...