Sari la conținut

Bucuresti-Thessaloniki-Istambul


Postări Recomandate

Pai sa incepem cu inceptul.

 

Romania:

Am plecat la 5:00 dimineata, o masina si o motocicleta, plini de corturi saci de dormit si entuziasm. Am trecut pe la benzinarie sa facem presiunea in roti, ne-am mai lalait putin, si pe la 5:40 am iesit din Bucuresti. Pe la 6:30 eram deja la Podul Prieteniei si ne minunam de mareata idee de a repara podul prieteniei tocmai in lunile iulie-august. Nici bulgarii de unii singuri, nici romanii de unii singuri nu puteau sa aleaga o perioada mai potrivita, sigur au facut o comisie mixta si s-au gandit "ce am putea sa facem ca sa incurcam cat mai mult cetatenii nostri" si au inventat-o pe asta cu podul.

 

Bulgaria:

Recunosc ca am mai fost o singura data la bulgari, si anume in Russe intr-o plimbare scurta, si date fiind masinile din bucuresti cu aceste minunate numere, felul lor de a da din cap invers si informatiile relativ putine pe care le posed despre acest popor, eram total sceptic in privinta la tarisoara asta. Si cum cand te astepti la putin orice lucru bun este o surpriza placuta cam asa a fost in Bulgaria.

In primul rand drumul lor national Russe-Sofia, este destul de bun, se merge foarte bine cu 100-120km/h, fara surprize neplacute, intr-un mod total surprinzator dupa Romania, am trecut doar prin cateva sate in 300 de kilometeri, pentru ca bulgarii nu au inventat DN-urile romanesti care sa treaca prin fiecare sat si pe la fiecare pe acasa, sa stea tot omul la sosea. Datorita acestui fapt, am reusit sa tin o viteza constanta neobositoare si sa scot un consum destul de bun, fara sa compromit timpul.

Un alt fapt ce m-a surprins la bulgari este agricultura, toate campurile sunt lucrate, au utilaje noi, si pamantul este ingrijit.

 

Sofia este un oras linistit, sau cel putin asa era sambata dimineata, cu oameni parca mai calmi, mai veseli si mai lenti decat la noi, indiferent ca era vorba de trafic sau de vanzatoarea de inghetata. Bineineteles ca ne-am plimbat nitel prin centru, am facut poze la monumentul cu tanti (cred ca este chiar Sofia), am mancat sandwisurile facute de acasa si am plecat mai departe.

 

Drumul intre Sofia si Grecia (spre Thessaloniki) este destul de bun, si sectorul cu muntii este chiar frumos. Desi sunt o gramada de zone cu 50-60km/h limita de viteza se circula bine, si chiar daca e linie continua, oamenii astia se dau la o parte, mai sa intre pe iarba, ca sa iti faca loc. Nu exagerez s-au dat toti la o parte, fara sa am faza lunga, sa dau flashuri, claxoane sau sa turez motorul. Nu s-au dat la o parte 4 masini, 3 erau cu numere de Romania si una cu numere de bulrgaria, dar pot sa ghicesc lejer nationalitatea soferului...

 

Grecia:

Vama cu grecia este cam la fel cu cea RO-BG, adica un fel de vama, se uita la pasapoarte, larevedere, drum bun.

Prima impresie cand am intrat in Grecia este ca acolo a fost un razboi si ca nu mai locuiesc oameni de mult acolo. Autostrada in reparatie, dar nu era nici un utilaj care sa lucreze (nici oameni, nici utilaje), asflatul pe alocuri crapat de iarba care creste spre soare, masini foarte putine si alea ca din filmele cu psihopati killeri (pick-up ISUZU ruginit cu un mos dubios la volan). Semne cu iesiri de pe autostrada cu localitati taiate cu un spray cu X-ul (banuiesc ca semnificatia era ca nu mai exista iesire spre localitatea aia, dar iti dadea sentimentul ca localitatea aia nu mai exista).

In fine, chiar daca nu stiam de "criza" de la ei, tot imi dadeam seama ca oamenii astia nu o duc chiar bine (pe urma am vazut ca ma insel amarnic). Drumuletul ala, asa in reparatii si cu gropi acoperite neuniform pe alocuri, era foaret potrivit pentru viteza de croaziera pe care mi-am propus-o pentru calatorie, si anume 100-120km/h.

La fel scene foarte triste cu semafoare in mijlocul campului cu un alt drum local, semafoare la care stateam doar eu, si batea vantul prin jur, rostogolind frunze si crengi, ca in westernurile americane. Stiu ca era sambata si ca era ora 11:00, dar peisajul nu era deloc imbucurator. Benzinarii inchise si abandonate, magazine la fel, in fine, aveam impresia ca oamenii astia s-au dus la bulagri sa lucreze, ca la ei parea mai vesela atmosfera.

Pe masura ce ne apropiam de Thessaloniki au inceput sa apara din ce in ce mai multe masini, asfaltul era din ce in ce mai bun si benzinariile erau deschise.

 

Thessaloniki este un oras frumos, alta temeperatura, alta clima, alta viata. Multe motociclete, putine casti :)

Am stat un pic si ne-am dus spre un camping la vreo 30 km de oras inspre sud-est. Campingul ok, ca toate campingurile in care am fost de altfel: dus cu apa calda (si rece, normal), curent electric la cerere, umbra naturala de la copaci (sau artificiala de la prelate intinse), desi nu erau ca la noi "security", nu s-a furat nimic, si am lasat obiecte si in afara cortului tot timpul. Existau masine de spalat automate contra cost 1 sau 2 euro.

 

A doua zi am plecat pe peninsula cea mai din vest din regiunea Halidiki, sunt privelisti superbe mai ales in sud, pe un drumulet secundar, unde urci in varful dealului. Am campat prin regiunea asta 2 zile.

Marti am plecat spre peninsula cea mai din est. Am avut o mica cazatura, gratie astfaltului superb din grecia, care pe un sector era mai putin aderent decat asfaltul umed din bucuresti (rog cauciucatorii de serviciu sa se abtina de la comentarii).

In rest drum superb, mergi pe deal si vezi marea de un albastru cum vazusem doar in poze, in vale. Drumuri foarte putin aglomerate, se circula bine si fara stres, caldura insa este foarte obositoare, sa aveti multa apa la voi daca mergeti pe acolo, si sa fie acoperit tot corpul, altfel o sa aveti arsuri de la soare.

 

Peninsula estica, cea cu muntele Athos, a fost mult mai putin aglomerata, poate si pentru ca de la Ouranapoli spre sud nu exista decat drum nepavat iar accesul masinilor este interzis (e regiunea aia cu manastiri muuulte, din toate tarile).

Aici a fost frumos ca am inchiriat o barca cu 40 de euro pe zi + vreo 25 de euro pe benzina si am facut turul la o insulita. Am facut "diving", intre ghilimele pentru ca nu am avut decat ochelari si masti ca si echipament si ne-am limitat la scufundari la 2-3 metri adancime. Apa este nesimtit de limpede, se vede foarte departe sub apa, iar pestii nu au nici o treaba ca le violezi spatiul intim. Stancile sub apa sunt mult mai frumoase decat deasupra acesteia, si imi pare rau ca nu am avut un aparat rezistent la apa, ca sa fac poze sub apa, desi nu cred ca ar fi transmis nici a zecea parte din sentimentul de acvariu pe care il aveam acolo.

Ultimele doua zile din Grecia am decis sa le petrecem pe insula Thassos, care este destul de promovata de agentiile de turism din Romania, prin urmare am vazut destul de multi romani pe acolo.

Insula are peisaje foarte frumoase, iar o tura completa de insula cu motorul/masina e 90km, si mie la 5 dimineata cand nu era nimeni pe sosea mi-a luat cam 1.5 ore sa o fac. Relieful este de deal/munte cu vedere la mare, cu o gramada de locuri demne de facut poze si stat pe ganduri.

Campingul aici a fost ceva mai ieftin (cam 5-6 euro persoana/noapte), insa si conditiile un pic mai slabe. pe insula sunt vreo 5 campinguri, daca nu ma insel, deci ai de unde alege.

Ferry-boatul, costa 3 euro de persoana + 5 euro/ motocicleta >250cc (respectiv 4 euro <250cc), masina este 16 euro. Dureaza cam 45 de minute, si e destul de interesant, pentru ca are terasa sus de pe care se deschid privelisti interesante. Daca nu ma insel ferry-ul pleaca din ora in ora in sezon, mai putin duminica cand sunt doar 3 curse pe zi.

Drumul spre Turcia a fost pe autostrada, cu peisaje semi-interesante, si drum suficient de bun incat sa mergi cu 130-150 fara nici o grija (mai putin cea a consumului, pentru pasionati).

Atentie in Grecia, sunt multe benzinarii (sigur e una la 20-30km, chiar si pe Thassos), dar multe NU accepta carduri, asa ca e bine sa aveti si cash la voi. Pretul benzinei 95 este 1.69-1.74 euro/litru, si de regula e o persoana care "toarna", adica nu e cu self service.

 

Turcia:

Vama in Turcia, desi "simpla", totusi nu este ca RO-BG sau BG-GR, sunt 4 ghisee, primul care te lasa sau nu sa intri in vama si se uita sumar pe acte, pe urma sunt "passport police", vama si ultimul ghiseu e cel care iti deschide bariera.

In bagaje nu s-au uitat deloc, nici la moto, nici la masina.

Drumul in Turcia la inceput (D110) era destul de prost pavat, dar avea sensurile separate de un sant, 2 benzi pe sens plus pe alocuri banda de siguranta. Se putea merge fara probleme cu 100km/h cat e limita la ei acolo.

Mai sunt intersectii semaforizate si intersectii cu limita de viteza de 50km/h, in rest, e un fel de autostrada. Pe masura ce ne apropiam de Istambul, drumul era din ce in ce mai bun si multe sectore erau in reparatie; alte sectoare erau proaspat reparate si aveau o calitate superioara autastrazii soareleu, de exemplu. Benzinarii sunt multe si accepta card in toate pe care le-am vazut, iar pretul benzinei este cam 1.8 euro/litru, cred ca cea mai scumpa benzina din Europa. Desi mi se parea scump la inceput, pe urma cand am vazut ce infrastructura de drumuri au, nu mi-a parut rau pentru nici un cent, si daca ar fi guvernul nostru de incredere si din accizele de benzina ar face drumuri cum fac turcii, as fi de acord sa dau si in romania 1.8 euro/litru, dar sa nu trec prin toate satele camd merg prin tara, sa nu am gropi, sa nu fiu nevoit sa imi servicez furca de 3 ori mai des decat in Europa, sa pot sa imi estimez lungimea la drum, nu sa stau 20 de kilometri in spatele unui convoi de "gabarit depasit" care merge cu 30km/h si nu poti sa il depasesti ca sunt serpentine, si normal ca e o sigura banda pe sens. Adica ca o paranteza, acolo poti sa mergi constant cu 100km/h 300 de kilometri, scoti consum bun, nu iti strici amortizoarele, nu pierzi vremea in spatele camioanleor la deal, si ce e cel ami important nu iti strici nervii. Soferii merg PE DREAPTA, spre deosebire de compatriotii nostri, care au, n-au, e zi e noapte, e aglomerat sau nu, merg pe banda a doua sau pe a treia daca exista, chiar daca prima banda e libera. In fine, imi vars amarul acolo unde nu trebuie :)

 

Istabulul este un fel de bucuresti inmultit cu 10, apoi la patrat apoi inmultit inca o data cu doi. Desi infrastructura e buna, pur si simplu sunt prea multi oameni si masini acolo. Se circula la intimidare, la un moment dat mergeam frumos si vad o oglinda imensa de ford transit exact la lungime de o mana de casca mea, omu vroia sa faca stanga. Inca ceva, la ei nu se semnalizeaza, pur si simplu, vrei la stanga? te duci la stanga! Fraierii sa se dea la o parte, semnalizeaza doar cand vor sa ajunga de pe banda unu pe banda 4. Si daca semnalizezi tu, sa nu astepti sa iti faca loc cineva, pur si simplu tre sa semnalizezi si sa te bagi indata, si iti fac ei loc. Nu se supara nimeni, nu claxoneaza nimeni (decat cand se stationeaza, sau face cineva ceva aiurea in intersectii), in rest tot haosul ala se misca incredibil de bine. Nu am vazut nici o masina de taxi intacta, toate sunt zgaraiate, lovite, kit-uite, etc, si masinile private, cam la fel, cu mici exceptii. Posesorii de "gipane" sunt la fel de agresivi si nepasatori ca la noi, iar motociclistii sunt... cum sa fie, fara casca si se baga chiar grav printre masini. M-am simtit in Istambul ca un baiat de la tara care a ajuns prima data la oras, asta in conditiile in care de un an fac zilnic prin bucuresti cel putin 16 km...

In Istambul in centrul vechi e foarte aglomerat chiar si pe trotuar, o gramada de turisti, atat turci cat si de alte natiuni, un zgomot general, si acelasi sentiment ca am venit de la tara... In bazarul "mic" (ca e unul mare si mai mare, nu de alta), din centrul istoric, in timp ce unul trage de tine in stanga, altul dupa la tine dinainte, tre sa fie si un al treilea care iti baga ceva in nas sa gusti, sa mirosi sau sa pipai ceva. 20 de minute de bazar m-au obosit cam la fel de mult ca tot drumul de 500 de kilometri pe care il parcursesem in acea zi. La turci poti sa cumperi ceva si pe nasturi daca vrei, la ei nu conteaza valuta, conteaza sa faci comerti. Vanzatorii de acolo chiar traiesc din asta si nu ma refer doar la material ci si la spiritual, lor chiar le place ce fac acolo, si se vede ca o fac de sute de ani.

Din Istambul am plecat tarziu, pe la 21:00, in naiva noastra speranta ca nu o sa mai fie aglomerat. A fost mai bine, dar tot aglomerat, pur si simplu vedeai stopuri de masini pana la linia orizontului, eu am mai vazut asa ceva doar in filme, iar "aglomeratia" de pe DN1 de duminca, acum parca nu mi se mai pare asa fantastica.

Am campat in Turcia pe langa Silivri (la vreo 50 km de Istambul), preturile au fost mai mici decat in Grecia, dar nu aveau umbra, asta nu ne-a dearanjat pentru ca oricum plecam dimineata devreme spre Bulgaria.

 

Drumul spre Bulgaria a fost un pic mai interesant pentru ca eu cu motocicleta am luat-o inainte zicand ca pot sa ma ghidez dupa semne spre localitatile intermediare, pe care le retinusem din atlas. Toate bune si frumoase pana mi-am dat seama ca am iesit de pe D100, si am intrat in Corlu, acolo am alimentat si am intrebat la benzinarie cum ajung inapoi pe D100. Ori nu m-am facut eu inteles, ori nu mi-a explicat bine turcul de la benzinarie, in fine, cert e ca am ajuns pe un drum secundar si ne departam din ce in ce mai mult de civilizatie, si cand am ajuns intr-un satuc, am dat peste un turc care din fericirea mea stia putina rusa si mi-a explicat ca e ok, ca tre sa mai merg inainte vreo 15 km. Zis si facut, merg ianinte, doar ca dupa vreo 4 kilometri se termina drumul ala asfaltat de il iubeste hornetul si incepe un drumu nepavat de tara de il iubeste un transalp. Am mers cativa kilometri (nu stiu cati, dar mi s-au parut multi) si am ajuns intr-un alt satuc, unde cu ajutorul la un pix si o foaie mi-au explicat niste batrani unde sa merg mai departe. Am ajuns la o intersectie cu un drum national (D550 parca) si in loc sa o luam la dreapta am luat-o la stanga si am ajuns iarasi la mare Marmara, si atunci am inteles exact unde tre sa mergem, am intors-o stiind ca de acolo pana la D100 pe care il cautam sunt vreo 40 km, si i-am dat blana, in ideea ca radarele fixe la ei se vad ca sunt agatate pe un stalp deasupra soselei (ca sa prinda fiecare banda), iar radare "mobile" nu credeam ca sunt pe drumul ala destul de uitat de lume. Insa dupa un deal, mergand frumos cu 160 vad doua masini albe in zare pe margine, franez, dar imi dau seama ca e tarziu. Iese politaiul turc in drum si ma opreste. M-a prins la 141km/h acolo unde era limita 100 => 290TL amenda (vreo 120 euro), incercam sa ii explic in exngleza, ca ne-am ratacit si ca vrem sa ii ajungem pe prietenii nostri cu masina din urma, ca nu era nici naiba pe drumul ala, etc, astia insa nici un cuvant in engleza, romana sau rusa (si erau 3 acolo).In fine imi zice ca daca o platesc la vama o sa fie cu 25% mai putin. Am zis, asta e, am gresit, m-au prins, platesc.

Am iesit la drumul nostru, am vazut in sfarsit semn spre localitatile care ma interesau, iar la un moment dat chiar semn spre "Bulgaristan". Am ajuns la vama, care mi-a adus aminte de filmul Idiocracy. Era atat de la misto totul acolo, si o lene in vamesii aia cum nu am mai vazut niciodata. Nu mi-a zis nimic de amenda vamesul asa ca cum s-a ridicat bariera, dus am fost :), acum sa vad daca imi vine acasa. La bulgari, ne-am "dezinfectat" rotile, desi din cate stiu nu mai e nici o gripa la moda, si desi mie nu mi-au luat bani, la masini luau cate 3 sau 5 euro pe "procedura" asta, eh, au descoperiti si bulgarii ca e misto sa impui chestii tampite pe care poti sa ceri bani.

 

Bulgaria:

Drumul in Bulgaria dupa vama a fost extrem de prost, gropi, pavaj prost, denivelari, si rute ocolitoare prin padure. Toate pana la un moment dat cand am dat de un sector reparat de unde a fost ok.

Acelasi sentiment placut de a merge fara a face turul satelor din bulgaria, paduri multe, sentiment de "apropae de casa", comparativ cu Grecia sau Turcia. Temperaturi mai joase, si chiar o mica ploita care a fost foarte binevenita.

Am ajuns in Burgas si lantul meu a refuzat sa mai colaboreze, astfel ca am fost nevoit sa il intind la maximum cat imi permitea gradatia de la roata, si el tot lasat era (si intins neuniform pedeasupra). Am mancat la un restaurantel cu pretul comparabile cu romania (dar totusi mai mici) si am decis sa nu mai stam o noapte in bulgaria si sa plecam spre Russe. Asta insemna sa mergem pe drumuri "judetene" pana la Shumen si de acolo pe drum european pana la Russe.

Am mers independent motor fata de masina, si eu am mers pe autostrada spre sofia, dupa aceea am facut dreapta. Drumul spre Shumen, desi frumos ca peisaj, paduri, curbe si lipsa de lacalitati, foarte prost asfaltat, gropi multe, denivelari si tot ce (nu) iti poti dori. Cu toate acestea am reusit sa merg cu 90-110 pe majoritatea drumului. Atentie, timp de 90 de kilometri nu am vazut decat o singura benzinarie foarte dubiosa, si m-am bucurat nespus de mult ca facusem plinul mai devreme.

Din Shumen pana in Ruse pe indicator sunt 124 de km, drum foarte bun si destul de vesel incat sa nu te plictisesti. Benzinarii destule, si pareau ceva mai serioase.

In Ruse coada de 3 km, m-am strecurat si am ajuns primul la bariera. Se circula in functie de inarcare. Am vazut ca utilajele de pe pod au luminile aprinse si am zis "wow, astia lucreaza si noaptea, sigur au terminat un sens de mers, ia sa vedem, cum e sa mergi pe un pod proaspat reparat", insa cand s-a dat "verde" pe sensul nostru, si am trecut pe langa utilaje, era ca in romania, unul dadea la lopata si 9 sa uitau sa o faca bine, NU REPARASERA NICI 10 METRI!!! intr-o saptamana de cand am plecat, desi la stiri ziceau ca il termina pana la 1 august (noi ne-am intors pe 30 iulie, deci cu 2 zile inainte de dead-line, ar if terbuit sa fie 80% gata).

In vama romaneasca, am vazut cei mai tristi vamesi din lume. Stateau plictisiti (sensul spre Romania era inchis de peste o ora), i-am interbat "pai nu terbuiau sa termine pana pe 1 august?", la care ei mi-au zis "stai linistit, noua in vama ne-au zis ca pana pe 1 septembrie, deci estimam un octombrie-noiembrie".

 

In fine, bucuros ca am ajuns in Romania, am purces spre Bucuresti. Entuaziasmul si dorul mi-a trecut de indata ce am tercut prin 4 localitati in 15 km, si am vazut aceiasi imagine de vis in care toti soferii merg pe banda a doua cu banda I libera, indiferent de viteza, sau orice altceva. Pe banda a doua e mai bine, clar!

In Bucuresti am zis ca e rai, dupa Istambul, insa dupa prima interesctie pe banda I merga un Porsche Chayenne cu 30km/h ca vorbea la telofon, iar pe banda a 2-a mergea un taximetris cu 31.43211423km/h care scria un mesaj. am zis, ca am rabdare, ca mai am 5 km pana acasa si ar fi pacat dupa 2500km, sa se intample ceva urat langa casa, insa nu am rezistat acolo in spate, am depasit taximetristul, si am zis sa fac is eu o treaba, am franat trepatat in fata lui pana mergeam cu 10km/h, ala din taxi nervos, se baga pe linii de tramvai accelereaza super-Symbolul 1.4GPL sa ma depaseasca, accelerez si eu, iar ii franez in fata, el trece pe dreapta si imi tipa "vrei sa te dau jos de pe motor", eu i-am zis, "pai de ce, si mie imi place sa merg pe banda a 2-a incet, ca tine, care e problema?", in fine, el a mai zis de vreo trei ori ca ma da jos de pe motor (era un frustrat chel de vreo 30 de ani, care nu insuma mai mult de 55kg cu tot cu haine, telefon si talentele de pe el), si la insistentele prietenei mele am mers mai departe. La urmatoarea trecere de pietoni niste copii nehotarati ba vroiau sa treaca strada, ba nu vroiau, ca sa evit ceva, am oprit si le-am facut semn sa treaca. In momentul asta aud un scartait de cauciuc pe frane in spate si imi zic "stai ca acusica ma pupa cineva in poponeata, si ma gandeam ca e prietenul meu taximetrist, insa supriza era un beemveu cu numere B-XX-BMW seria trei cu 4 tineri formidabili care au avut inspiratia sa ma ocoleasca totusi, si noroc ca se retrasese pietonul nehotarat, ca erau sa il calce pe ala.

In fine, am zis "welcome home", si m-am bucurat de dushul rece.

Pe urma pana am ajuns acasa, i-am sunat pe prietenii din masina, care inca stateau in Russe (au stat 2.5-3 ore in total).

 

Ca o conculize, vreau sa zic ca a meritat fiecare banut (asta daca nu imi vine amenda de la turci acasa), si a fost foarte frumos totul, insa daca as face inca odata traseul as rezerva mai multe zile pentru Turcia, ca sa am timp sa vad ceva (o zi a fost prea putin), sau as evita-o. Sa treci pe acolo pentru o zi nu se merita, efortul de timp si bani este mare, dar recompensa morala, parca nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor. Cel putin pentru mine si cei cu care am fost.

Grecia merita vizitata oricand in sezon, cei extra 1000 km dus-intors fata de drumul spre Mamaia, se merita din plin.

 

Felicitari celor care au resuit sa citeasca pana la capat!

Diseara cand ajung acasa, o sa un si poze (am redactat cate putin din text in fiecare zi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns la o intersectie cu un drum national (D550 parca) si in loc sa o luam la dreapta am luat-o la stanga si am ajuns iarasi la mare Marmara, si atunci am inteles exact unde tre sa mergem, am intors-o stiind ca de acolo pana la D100 pe care il cautam sunt vreo 40 km, si i-am dat blana, in ideea ca radarele fixe la ei se vad ca sunt agatate pe un stalp deasupra soselei (ca sa prinda fiecare banda), iar radare "mobile" nu credeam ca sunt pe drumul ala destul de uitat de lume. Insa dupa un deal, mergand frumos cu 160 vad doua masini albe in zare pe margine, franez, dar imi dau seama ca e tarziu. Iese politaiul turc in drum si ma opreste. M-a prins la 141km/h acolo unde era limita 100 => 290TL amenda (vreo 120 euro), incercam sa ii explic in exngleza, ca ne-am ratacit si ca vrem sa ii ajungem pe prietenii nostri cu masina din urma, ca nu era nici naiba pe drumul ala, etc, astia insa nici un cuvant in engleza, romana sau rusa (si erau 3 acolo).In fine imi zice ca daca o platesc la vama o sa fie cu 25% mai putin. Am zis, asta e, am gresit, m-au prins, platesc.

Am iesit la drumul nostru, am vazut in sfarsit semn spre localitatile care ma interesau, iar la un moment dat chiar semn spre "Bulgaristan". Am ajuns la vama, care mi-a adus aminte de filmul Idiocracy. Era atat de la misto totul acolo, si o lene in vamesii aia cum nu am mai vazut niciodata. Nu mi-a zis nimic de amenda vamesul asa ca cum s-a ridicat bariera, dus am fost :), acum sa vad daca imi vine acasa. La bulgari, ne-am "dezinfectat" rotile, desi din cate stiu nu mai e nici o gripa la moda, si desi mie nu mi-au luat bani, la masini luau cate 3 sau 5 euro pe "procedura" asta, eh, au descoperiti si bulgarii ca e misto sa impui chestii tampite pe care poti sa ceri bani.

 

Bulgaria:

Drumul in Bulgaria dupa vama a fost extrem de prost, gropi, pavaj prost, denivelari, si rute ocolitoare prin padure. Toate pana la un moment dat cand am dat de un sector reparat de unde a fost ok.

Acelasi sentiment placut de a merge fara a face turul satelor din bulgaria, paduri multe, sentiment de "apropae de casa", comparativ cu Grecia sau Turcia. Temperaturi mai joase, si chiar o mica ploita care a fost foarte binevenita.

 

Banuiesc ca te-a luat radarul intre Babaeski si Kirklareli, dupa ce ai trecut pe sub autostrada. De obicei pe-acolo stau baietii cu masini albe.

Cu cat ti-au spus ca ai depasit limita de viteza? Pentru ca au niste limite ciudate, in functie de tipul de autovehicul. Recent au marit limita de viteza de la 90 la 110 km/h pe drumurile nationale cu cel putin doua benzi pe sens, cu sensurile separate prin scuaruri sau parapeti. Pentru motociclete stiu ca limita este cam cu 10 km/h sub limita pentru autoturisme iar pentru masini de teren (compacte sau pick-up) au o limita bizara, cu 2 km mai putin decat la autoturisme. Toleranta teoretica la radar e de 10% cica.

Mie-mi place tare mult drumul nou dintre Kirklareli si vama de la Derekoy, dar din pacate n-am ajuns acolo cu motocicleta.

Iar de la Malko Tarnovo sunt doua variante: una mai lunga pe la Tsarevo-Sozopol-Burgas (teoretic continuarea drumului european E87) si alta mai scurta (vreo 60-70 km) pe la Zvezdets-Krushevets-Burgas. Dupa descrierea ta ai ales prima ruta. Eh, data viitoare sa o alegi pe-a doua si intr-o ora vei ajunge la Burgas, iar dupa Malko Tarnovo vei trece si pe langa niste chei micute sapate in calcare, sa-ti mai clatesti si ochiul.

Felicitari pentru tura si astept pozele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca te-a luat radarul intre Babaeski si Kirklareli, dupa ce ai trecut pe sub autostrada. De obicei pe-acolo stau baietii cu masini albe.

Cu cat ti-au spus ca ai depasit limita de viteza? Pentru ca au niste limite ciudate, in functie de tipul de autovehicul. Recent au marit limita de viteza de la 90 la 110 km/h pe drumurile nationale cu cel putin doua benzi pe sens, cu sensurile separate prin scuaruri sau parapeti. Pentru motociclete stiu ca limita este cam cu 10 km/h sub limita pentru autoturisme iar pentru masini de teren (compacte sau pick-up) au o limita bizara, cu 2 km mai putin decat la autoturisme. Toleranta teoretica la radar e de 10% cica.

Mie-mi place tare mult drumul nou dintre Kirklareli si vama de la Derekoy, dar din pacate n-am ajuns acolo cu motocicleta.

Iar de la Malko Tarnovo sunt doua variante: una mai lunga pe la Tsarevo-Sozopol-Burgas (teoretic continuarea drumului european E87) si alta mai scurta (vreo 60-70 km) pe la Zvezdets-Krushevets-Burgas. Dupa descrierea ta ai ales prima ruta. Eh, data viitoare sa o alegi pe-a doua si intr-o ora vei ajunge la Burgas, iar dupa Malko Tarnovo vei trece si pe langa niste chei micute sapate in calcare, sa-ti mai clatesti si ochiul.

Felicitari pentru tura si astept pozele.

Atasez o poza cu locatia unde m-au prins, si turele un pic mai explicite, google maps, in Grecia nu prea stie multe drumuri, eu am folosit viamichellin.com pentru route-planning.

 

Mi-a zis ca limita este 100km/h, desi la limitele generale de viteza (semn la intrarea in tara, scrie ca e 90km/h limita in afara oraselor, dar la fel scrie si cand in Romania, desi pe drumurile Europene (in Romania) limita este de 100km/h. Drumul era cu 2 benzi pe sens fara separare in mijloc si fara banda de siguranta.

 

Drumul de Kirklareli si granita cu Bulgaria (Bulgaristan :P ) este intr-aedvar superb, foare putine masini, si drum proaspat facut, acolo mi-a trecut supararea si de radar si de benzina, pentru ca pana si un drum "secundar", adica foarte slab circulat, este foarte bine facut, nu treci prin sate, nu stai stersat ca acu-acu iei o groapa, etc, etc, etc

post-56821-0-70952600-1312976390_thumb.png

post-56821-0-80290700-1312976405_thumb.png

post-56821-0-67325500-1312976416_thumb.png

post-56821-0-49671100-1312976426_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa incepem cu inceptul.

 

 

Grecia:

Vama cu grecia este cam la fel cu cea RO-BG, adica un fel de vama, se uita la pasapoarte, larevedere, drum bun.

Prima impresie cand am intrat in Grecia este ca acolo a fost un razboi si ca nu mai locuiesc oameni de mult acolo. Autostrada in reparatie, dar nu era nici un utilaj care sa lucreze (nici oameni, nici utilaje), asflatul pe alocuri crapat de iarba care creste spre soare, masini foarte putine si alea ca din filmele cu psihopati killeri (pick-up ISUZU ruginit cu un mos dubios la volan). Semne cu iesiri de pe autostrada cu localitati taiate cu un spray cu X-ul (banuiesc ca semnificatia era ca nu mai exista iesire spre localitatea aia, dar iti dadea sentimentul ca localitatea aia nu mai exista).

In fine, chiar daca nu stiam de "criza" de la ei, tot imi dadeam seama ca oamenii astia nu o duc chiar bine (pe urma am vazut ca ma insel amarnic). Drumuletul ala, asa in reparatii si cu gropi acoperite neuniform pe alocuri, era foaret potrivit pentru viteza de croaziera pe care mi-am propus-o pentru calatorie, si anume 100-120km/h.

La fel scene foarte triste cu semafoare in mijlocul campului cu un alt drum local, semafoare la care stateam doar eu, si batea vantul prin jur, rostogolind frunze si crengi, ca in westernurile americane. Stiu ca era sambata si ca era ora 11:00, dar peisajul nu era deloc imbucurator. Benzinarii inchise si abandonate, magazine la fel, in fine, aveam impresia ca oamenii astia s-au dus la bulagri sa lucreze, ca la ei parea mai vesela atmosfera.

Pe masura ce ne apropiam de Thessaloniki au inceput sa apara din ce in ce mai multe masini, asfaltul era din ce in ce mai bun si benzinariile erau deschise.

 

 

 

Ce imaginatie ai :crack: referitor la greci.

In opinia mea la bulgari e mai "inspaimantator",defapt cel mai urat si ciudat. Mergi pe drumul national si vezi chioscuri/tarabe/benzinarii vechi abandonate ruginite(vai de mama lor),cu cateva "sufletele" prezente,contribuind la un contrast evident.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari in primul rand pentru rabdarea de a povesti amanuntit despre orice si oriunde!

In schimb, in Grecia ai ratat exact peninsula Sithonia, cea de la mijloc.

Aceasta peninsula este mult mai frumoasa si culmea mai putin umblata decat Thasos; si are niste campinguri deosebite,

toate cu iesire directa in golfuri cu mult mai jos decat nivelul soselei principale (vorbesc despre partea cu fatza spre Athos).

Kasandra, cea pe care ati ales-o, este mult prea turistica si aglomerata.

Mai fa un drum in Halchidiki si treci in Grecia dinspre Zlatograd (vama Bg deasupra lu' Thasos), dupa care Kavala-Ouranopoli-Sithonia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

In schimb, in Grecia ai ratat exact peninsula Sithonia, cea de la mijloc.

....

Nu am vrut sa o ratam si era inclusa pe itinerariu, dar masina cu care am fost, a fost implicata intr-un accident (a intrat unul in spatele lor), si pana a venit politia &stuff, am pierdut 3 ore, si daca ne aventuram pe peninsula din mijloc (pe care am intuit-o ca e frumoasa, ca avea dupa harta munti mai inalti) terbuia sa ne campam acolo, si planul a fost sa ajungem in ziua aia la Ouranapoli. Daca nu era sa fie necazul cu accidentul (minor si fara victime, dar care a mancat timp), era sa o colindam pe toata, in acea zi :)

 

De mers in Grecia, sigur voi mai merge, dar cred ca peste 4-5 ani, ca am alte planuri pentru anii care vin. Oricum, recomand tuturor sa mearga acolo in vacanta, pentru ca nu e chiar atat de departe, dar diferenta fata de Mamaia e mult prea mare :)

 

Thassos-ul are farmecul sau ca e o insulita, cand am facut turul insulei dimineata, m-am simtit ca in Truman Show. Pentru calatorii terbuie totusi alocat timp mai mult, noi am ratat multe locuri, nu am fost la nici un muzeu sau vre-un monument, ci doar am mers, am campat si ne-am scaldat. Pe viitor o sa pregatesc si mai bine din timp calatoriile, voi citi si pe forum ce mai gasesc, insa cand apar evenimente neprevazute (cum au fost la noi), esti nevoit sa renunti la o parte din ce-ti propui.

Editat de mettal86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce imaginatie ai :crack: referitor la greci.

In opinia mea la bulgari e mai "inspaimantator",defapt cel mai urat si ciudat. Mergi pe drumul national si vezi chioscuri/tarabe/benzinarii vechi abandonate ruginite(vai de mama lor),cu cateva "sufletele" prezente,contribuind la un contrast evident.

:cheers:

 

 

asa e cum zice, eu nu mai fusesem de cativa ani spre halkidikki, am fost recent si am ramas uimit ce degradare e pe acolo, si pe drum si in statiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...