owene Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Salut! O sa vedeti dantura arsa de votca si tigara la 3 arbori primari din cutia de viteze de MZ ETZ250 As avea 3 intrebari - care ar fi cauza? Eu stiu doar de - prins gunoi intre dinti, dinti care se ciocnesc - dar de ce s-ar ciocni? Cam atat pot sa-mi inchipui. - cat ar mai tine daca as folosi axul in continuare? 45EUR unul nou(+ transport), asa ca desi prefer sa pun unul nou, as prefera sa aman un pic. Daca e periculos, spuneti. - Cand o sa am unul nou, ce sa fac sa nu ajung aici(cred ca se subintelege din raspunsul la 1) si 2), dar ma intriga ca la 3 motoare au aceeasi problema) Multumesc! --owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 spanul in general este de vina. ia un hard vechi si bulit, desfa-l, ia unul dintre magnetii din el si propteste-l pe busonul de scurgere. n-o sa cada in veci de acolo, sunt foarte puternici magnetii aia. eu ii folosesc pe filtrele de ulei. pune si tu un ulei bun de transmisie in el, altceva decat cacastrol, valvoline&co. liqui-moly, motul, etc. sunt foarte bune. si schimba-l la 5000. n-o sa mai ai treaba. a doua cauza poate fi jocul. din rulmenti, din lipsa cotei de presare, din ambele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Septembrie 27, 2011 Autor Share Postat Septembrie 27, 2011 Magneti dinaia am deja, adaptez eu, nu-i bai; Pe exterior adica, asa am inteles, fluxul o sa se transmita. Magnet obisnuit a fost pe surub, dar inafara de un namol metalic negru nu am scos niciodata. Nici mai apoi nu am observat span, s-o fi maruntit. Castol EP80W90 bagam, il schimbam anual, adica la 2000. Jocuri nu am observat, din contra. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Pot s aiti zic ca namolul ala e normal. Cata vreme e doar namol, nu are nimic. Cand apar bucati mai marisoare, atunci sa iti pui probleme... Daca nu ai gasit altceva mai mare pe dinauntru, poate ca tratamentul pieselor nu e unu de calitate, adica ele in sine is slabe, mai ales daca ai 3 mobre cu aceleasi probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Salve!Pare smucitura,iar tu contribui cu kilogramele multisoare la treaba asta.E ca si cum ar porni permanent cu doi pe ea.Daca te-am suparat sar cu un bax de bere la prima reintalnire.Chiar imi lasa impresia ca schimbi brusc ditr-a-treia intr-a-ntaia,desi stiu ca esti meserias.Sincer,vreo 20 kilograme lipsa o sa-ti foloseasca,esti un tip ambitios,ce naiba!Numai bine,prietene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 Defect de fabricatie. Pe masura ce se imbacseste uleiul si mici particule metalice se desprind din pinioane, iar din frecare se magnetizeaza, incep sa creeze puncte mari de metal. Cand dinti pinioanelor sunt aproape de iesirea din contact apasa cu varful dintilor iar daca se prinde acel punct de metal iar daca mai ai si un pic de joc intre pinion si ax se intampla ceea ce vezi. Din punctul meu de vedere, nu le mai baga in seama pana ce se rup de tot dintii. Cat timp functioneaza e perfect. Ca vei pune noi si la fel se vor face. Monteaza-ti un magnet pe busonul de scurgere de ulei si schimba uleiul mai des. Just an opinion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Septembrie 27, 2011 Autor Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) @simsonsimson: Presupunerea ta este grabita, fiindca atunci ar fi ciobit un singur ax, al cutiei pe care am folosit-o, si nu 3 axuri, 2 din celelalte 2 motoare pe care le-am cumparat spre dezmembrare. Iar aia erau mai usurei. Este ca am aruncat o pastila interesanta? - nu schimb brusc din 3 in 1 si alte prostii; Ambreiajul il aveam reglat, nu smucea. Nu garantez pentru proprietarii anteriori, eu sunt al 4-lea din Romania, si au mai fost si in Ungaria. - cred ca un motor care a fost proiectat cu sa cu 2 locuri trebuie sa reziste la acest tip de utilizare in mod continuu, nu doar sporadic. Exemplu de folosire in toata Asia de 2 persoane si vreo 5 purcei samd.; Apoi efortul la pornire la 2 persoane ar solicita eventual ambreiajul cu o frictiune mai prelungita. Eu cred ca la pornire la eliberarea fina a ambreiajului prima data se tensioneaza cutia, se aseaza dinte pe dinte, apoi mai la eliberare incep sa se invarta. Dar, ca sa nu introduc "bias" si informatii eronate, am verificat schema explodata, si rotita dintata cea ciobita se afla in contact cu pinionul de viteza I, asa ca ne apropiem. Sa se traga de la eliberare brusca de ambreiaj la pornire? Poate. Mai exista inca o posibilitate mentionata in cartea de utilizator(nu pun intrebari la care stiu raspunsul, bineinteles citesc intre timp si mai caut separat). Exista acolo o atentionare, ca la pornire, pedala de kick sa fie dusa energic pana la capad de cursa, pentru a se minimiza posibilitatea de kick-back(rateu cu lovitura in pedala), deoarece acest lucru duce la solicitari extreme ale cutiei de viteze. Sa fie ceea ce vedem, rezultatul sutelor de incercari de pornire, rezultate cu "copita in talpa"? Inca nu m-am uitat la traseul de la kickstart la motor, fiindca la ETZ pornirea e la neutral, fara fara debreiere, pedala de kick se cupleaza undeva la cutie. Va multumesc pentru interes :-) Editat Septembrie 27, 2011 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) grosimea dintelui e mica, el se cementeaza, acolo in varf nu e la fel de tenace, fisureaza. Nu se vede pitting, urma pe suprafata de transimsie nu se poate distinge deci uleiul si-a facut treaba iar dintii erau bine angrenati. Editat Septembrie 27, 2011 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Septembrie 27, 2011 Autor Share Postat Septembrie 27, 2011 M-am uitat rapid si traseul de kick e asa Rotita de kick se angreneaza in pinion de I-a de pe arborele secundar(se invarte liber pe ax la neutral); Pinionul de I se angreneaza in axul dintat cu ciobituri; Curios, ciobiturile sunt in exteriorul zonei in care calca in mod normal pinionul mare; Pionionul ciobit fiind pe ax, roteste axul, care roteste o coroana f. mare cu dintii oblici, care este permanent cuplata la ambreiaj deci la ambielaj. Deci tot timpul rotatia e progresiv de la o roata mare la una mica, impregnand o turatie mare ambielajului; In eventualitatea unui kick-back, si a unei ciocniri de dantura, suntem undeva la mijlocul traseului. De aici sa fie? Manualul de service spune ca angrenajul de kick e facut cu decuplare automata tocmai pentru evitarea socurilor pe cutie dar are si decuplarea limitele ei. Stress L&P, Dan Cata, simson_simson, moraru george, Aleko - va multumesc tuturor pentru raspunsuri, fiecare ati atins problema din diferite unghiuri, toate posibile si cu partea de adevar, cu sfaturi pertinente; Cel mai probabil nu o sa aflam niciodata cauza exacta, dar cum spuneati, motive sunt destule ca sa se intample acest lucru. O fi din toate cate un pic, timp au avut sa se combine. Ce o sa fac eu? - am sa aleg din cei 3 arbori pe cel mai bun, si am sa-l folosesc, dar nu pana o sa-i sara dantura, ci pana cand o sa adun bani sa iau un arbore nou de schimb; - Cu uleiul am sa fac ca si pana acum, schimbat odata pe an. Tot timpul m-am gandit ca asa pot elimina cel mai rapid aschiile produse de uzura ambreiajului, sa le elimin din cutie. - magnet de harddisk, cum mi-ati recomandat, si analiza namolului. - sa mentin reglajele actuale care au fost destul de bune si pornea usor; De asemenea, cizma de cross ma face sa apas hotarat pana la capat, fara teama de durere in talpa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Septembrie 27, 2011 Share Postat Septembrie 27, 2011 (editat) Vad ca dintii sunt ciobiti doar pe o singura parte a danturii. Eu cred ca e vorba vreun rulment/vreo bucsa uzata in cutia de viteze care cauzeaza o miscare necontrolata a vreunui ax. Cu totii stim ca masinariile nemtesti au fost construite cu tolerante mici la piese. Oricum.....uzura lor e prea mica pentru a-ti face probleme in viitorul apropiat. Editat Septembrie 27, 2011 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mitica300 Postat Septembrie 28, 2011 Share Postat Septembrie 28, 2011 Daca s-a dus cimentuirea de pe ei nu mai ai ce face decat sa schimbi piesa.Poate fi si oboseala materialului. Din ce se vede , cred ca s-a mers fara ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.