Sari la conținut

Scurgere ulei


Postări Recomandate

Acum 3 saptamani am cazut cu mobra si mi s-a scurs ceva ulei. Periodic m-am uitat la nivelul uleiului pana astazi cand am vazut ca fereastra e cam goala. Nu ma de gand sa merg asa 100 de km pana la tara ca sa o bag la iernat.

 

Maine o sa o spal cu benzina pe dedesubt sa vad daca mai imi curge ulei. Daca am ceva fisurat ce pot face ? Si inca o problema, nu stiu ce tip si model de ulei sa-i pun....Este vorba despre o Yamaha Diversion '92 am cautat pe net dar nu m-am edificat.

 

Am atasat o poza cu furtunul din care aveam scurgerea. Am vazut ca se duce direct in motor... Voi stiti care furtun e si care e rostul lui ? Nu radeti de mine dar de abia acum incep sa invat :)

 

Sper sa nu fie nimic spart, sa-i fac plinul de ulei si sa fie totul ok

 

Va multumesc!

post-66629-0-18805500-1320235871_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai cazut este mult mai probabil sa-ti fi curs benzina din carburatoare si nu ulei. Cat timp a stat pe jos? Verifica nivelul de ulei cu motocicleta la rece, roaga pe cineva sa ti-o tina dreapta, nu pe cricul central.

 

Furtunul ala cred ca e supraplinul de la rezervorul de benzina. Daca pui mai multa penzina la peco, iti curge pe o cnducta conectata la acel furtun, undeva sub motocicleta.

 

Furtunurile care ies din motor se leaga la filtrul de aer si au rol de epurator. Furtunurile care atarna liber nu ies din motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi la spalatorie si spala bine pe acolo apoi il pornesti si mergi la garaj. Daca inca mai curge o sa iti dai seama instant pe unde e scurgerea.

 

Pai la spalatorie o sapala aia calumea pe dedesubt ? si merge doar cu jet de apa si ce mai au ei ? Nu e mai buna benzina ? E totusi vba de ulei .....

 

Daca ai cazut este mult mai probabil sa-ti fi curs benzina din carburatoare si nu ulei. Cat timp a stat pe jos? Verifica nivelul de ulei cu motocicleta la rece, roaga pe cineva sa ti-o tina dreapta, nu pe cricul central.

 

Furtunul ala cred ca e supraplinul de la rezervorul de benzina. Daca pui mai multa penzina la peco, iti curge pe o cnducta conectata la acel furtun, undeva sub motocicleta.

 

Furtunurile care ies din motor se leaga la filtrul de aer si au rol de epurator. Furtunurile care atarna liber nu ies din motor.

 

Nu a stat mult ca am si ridicat-o si da am verificat la rece numai ca azi am pu o pe cricul central .... o sa verific mai incolo si fara cric central

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu a stat mult sunt sigur ca era benzina. Daca ai trantit-o pe asfalt si a curs benzina, sa stii ca benzina dizolva asfaltul si face o pata neagra neagra...

Eu am pus degetul in pata aia si era destul de gros amestecul si de aceea intind sa cred ca e ulei. Wtv, daca e vba de benzina, de ce de atunci mi se tot aprinde martorul de ulei ? si mai mult, nu mai vad ulei in fereastra ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca ai prea putin ulei si nu are presiunea care trebuie ca sa unga ce are de uns. Pune ulei la nivel si apoi meri la spalatorie. Da, iese numa de la spalatorie, nu trebuie sa freci tu cu carpa si benzina :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus degetul in pata aia si era destul de gros amestecul si de aceea intind sa cred ca e ulei. Wtv, daca e vba de benzina, de ce de atunci mi se tot aprinde martorul de ulei ? si mai mult, nu mai vad ulei in fereastra ?

 

Am facut doar o presupunere. Daca ai verificat si a curs ulei, atunci trebuie sa ii verifici nivelul. Martorul de ulei cand e aprins? In timp ce motorul functioneaza?

 

Demonteaza si filtrul de aer si vezi sa nu ai ulei si acolo. Daca a curs ulei a curs pe la un epurator.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut doar o presupunere. Daca ai verificat si a curs ulei, atunci trebuie sa ii verifici nivelul. Martorul de ulei cand e aprins? In timp ce motorul functioneaza?

 

Demonteaza si filtrul de aer si vezi sa nu ai ulei si acolo. Daca a curs ulei a curs pe la un epurator.

 

Martorul se aprinde cand plec cu mobra si sta aprins cam 2 km pana se incalzeste calumea pe urma nu se mai aprinde ....Ok, am sa demontez si filtrul de aer si o sa verific...Daca e ulei acolo pot sa il curat sau e musai sa il schimb ?

 

Pentru ca ai prea putin ulei si nu are presiunea care trebuie ca sa unga ce are de uns. Pune ulei la nivel si apoi meri la spalatorie. Da, iese numa de la spalatorie, nu trebuie sa freci tu cu carpa si benzina :D

 

am bagat la cap, multumesc. Problema mea e ca nu stiu ce ulei are in ea pt ca eu o am de 2 luni si nu stiu daca e ok sa completez cu alt tip de ulei ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Martorul se aprinde cand plec cu mobra si sta aprins cam 2 km pana se incalzeste calumea pe urma nu se mai aprinde

 

Asta nu e deloc bine. Nu trebuia sa mergi deloc cu motocicleta atat timp cat aveai becul de presiune de ulei aprins. Acel bec trebuie sa se stinga imediat dupa ce ai pornit motorul si sta aprins atat timp cat ai contactul pus si motorul oprit. Completeaza-ti uleiul si verifica-ti periodic nivelul. Sper sa nu-ti fie afectati cuzinetii dar ai sanse mari.

De curiozitate, cat de mare era pata de ulei pe care a lasat-o motocicleta cazuta daca zici ca nu a stat mult pe jos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu e deloc bine. Nu trebuia sa mergi deloc cu motocicleta atat timp cat aveai becul de presiune de ulei aprins. Acel bec trebuie sa se stinga imediat dupa ce ai pornit motorul si sta aprins atat timp cat ai contactul pus si motorul oprit. Completeaza-ti uleiul si verifica-ti periodic nivelul. Sper sa nu-ti fie afectati cuzinetii dar ai sanse mari.

De curiozitate, cat de mare era pata de ulei pe care a lasat-o motocicleta cazuta daca zici ca nu a stat mult pe jos?

 

Ma...a stat cateva minute sa zicem intre 3 si 5 pana m am ridicat, mi am recuperat adidasul si am gasit cetatean sa ma ajute sa o ridic :) Pata na nu stiu .......nu era nici lac dar nici putina :)

 

Ok, acum o sa dau un google sa vad si eu ce sunt aia cuzineti, cat costa si cum se pot inlocui headscratch.gif

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minute e mult si sigur ti-a curs ulei. Cand ai zis ca n-a stat mult m-am gandit ca ai ridicat-o in mai putin de 30 de secunde.

Trebuia sa verifici imediat ce ai pornit-o atunci, daca ai suficient ulei in baie. Becul de avertizare de aia exista in bord. Daca nu se stinge, opresti motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

 

Ok, acum o sa dau un google sa vad si eu ce sunt aia cuzineti, cat costa si cum se pot inlocui headscratch.gif

Avand in vedere vastele tale cunostinte, ma gandesc ca nu te apuci sa ti-i schimbi tu, in caz ca necesita asta.. :grinbandit:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai rabdare cu cuzinetii si alte alea...ai pus o poza in care nu se vede mare lucru,nu ai spus in ce ai dat ,cum ai cazut...de obicei mobrele cand le lasi intr o parte se opresc...in carburatoare exista un CUI PONTOU care e legat de plutitorul care da nivelul in carburatoare,benzina in ulei intra doar daca cuiul pontou ramane blocat si tine plutitorul in sus de aici benzina in baia de ulei,automat trebe sa faci schimb de ulei sau sa verifici fiecare carburator in parte daca o ramas acel cui pe ,,blocat,,.La tine se pare ca exista o fisura in baia de ulei ,motorul cand e pornit dezvolta o oarecare presiune in baie pt a ridica uleiul in rampa cu axele cu came si nu numai...daca ti s o aprins becul la ulei,acela rosu obligatoriu nu mai exista ulei in baie si sonda recunoste acel lucru...NU MAI LASA MOTORUL SA FUNCTIONEZE DACA ACEL BEC STA APRINS!De aici poti sa distrugi tot ansamblul interior al motorului,segmenti,cuzineti de arbore si palier ,camasi ale cilindrilor intr un cuvant faci motorul varza!Eu zic sa iei mobra frumusel pe o platforma si sa cauti un meserias adevarat intr ale mobrelor,daca ai fisura in baie scapi mai usor ,o sudura de specialitate si poti sa mai mergi asa cu ea mult si bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai rabdare cu cuzinetii si alte alea...ai pus o poza in care nu se vede mare lucru,nu ai spus in ce ai dat ,cum ai cazut...de obicei mobrele cand le lasi intr o parte se opresc...in carburatoare exista un CUI PONTOU care e legat de plutitorul care da nivelul in carburatoare,benzina in ulei intra doar daca cuiul pontou ramane blocat si tine plutitorul in sus de aici benzina in baia de ulei,automat trebe sa faci schimb de ulei sau sa verifici fiecare carburator in parte daca o ramas acel cui pe ,,blocat,,.La tine se pare ca exista o fisura in baia de ulei ,motorul cand e pornit dezvolta o oarecare presiune in baie pt a ridica uleiul in rampa cu axele cu came si nu numai...daca ti s o aprins becul la ulei,acela rosu obligatoriu nu mai exista ulei in baie si sonda recunoste acel lucru...NU MAI LASA MOTORUL SA FUNCTIONEZE DACA ACEL BEC STA APRINS!De aici poti sa distrugi tot ansamblul interior al motorului,segmenti,cuzineti de arbore si palier ,camasi ale cilindrilor intr un cuvant faci motorul varza!Eu zic sa iei mobra frumusel pe o platforma si sa cauti un meserias adevarat intr ale mobrelor,daca ai fisura in baie scapi mai usor ,o sudura de specialitate si poti sa mai mergi asa cu ea mult si bine!

 

eram in viraj, o cocoana mi a franat in fata am franat de urgenta si cred ca mi a fugit roata spate sau probabil am bruscat ghidonul inspre dreapta ... chiar nu mai stiu...da se oprise si nu mai vroia sa porneasca pana nu a terminat de scurs prin furtunul ala :) m ai pus pe ganduri cu carburatoarele ca vad ca mai mult de 4000 de ture nu prea ma lasa sa o schimb cel putin pana in a 5 a :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai filtrul de aer imbacsit de ulei, de asta nu se tureaza motocicleta. de aia te-am si pus sa verifici cutia filtrului de aer.

Nu carburatoarele au suferit la cazatura.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da rezervorul jos si astfel identifici furtunele , un furtun vine din rezervor (este drenajul de apa prin care se scurge apa ce intra pe langa busonul de benzina) iar al 2 lea furtun iese din "airbox" este furtunul prin care se scurge benzina cand il ineci , mai exista un furtun mai gros care face legatura intre ambreiaj si airbox dar acela este aerisitorul ambreiajului. Astfel pana nu dai rezervorul jos si nu verifici toate furtunele (un colier picat , un furtun fisurat , pus gresit inapoi , etc) si airbox-ul nu o sa stii care-i cauza, eventual ia-ti un manual de reparatie.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai filtrul de aer imbacsit de ulei, de asta nu se tureaza motocicleta. de aia te-am si pus sa verifici cutia filtrului de aer.

Nu carburatoarele au suferit la cazatura.

 

Mersi caesar, o sa verific maine filtrul si revin cu noutati :)

Editat de biancocelleste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

p.s. de obicei cand mai cazi se mai anclaseaza o bujie 2 , 3 .

p.s.2. furtunul din poza iese din airbox si este furtunul de drenaj a benzinei cand il ineci , daca picura pe acolo ulei nu e de bine.

p.s.3. la xj-urile mai vechi pana in nush ce an , circula ulei prin carburatoare ca sa preincalzeasca benzina inainte de a ajunge in camera de ardere , cum carburatoarele comunica cu airbox-ul posibil la rasturnare sa fi intrat ulei .

Editat de -alex-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...