Sari la conținut

problema yzf 750


Postări Recomandate

salutare.am un yzf 750 di 93...problema este in felu urmator...in viteza nu depaseste de 7500 rpm si se aude un sunet ciudat un clantanit si dak mai slabesc putin acceleratia si pe urma trag iar de gas reuseste sa treaca de 7500 rpm....scoasa pe liber merge perfect turata...care ar fi problema????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut!

 

aceeasi problema am avut-o si eu pe un gsxr 750! problema a fost la senzorul secundar de accelerare! uite aici ce a avut si cum am rezolvat ->>

/index.php?/topic/668818-nu-mai-acclereaza-mobra/page__p__2960443#entry2960443

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

salut!

 

aceeasi problema am avut-o si eu pe un gsxr 750! problema a fost la senzorul secundar de accelerare! uite aici ce a avut si cum am rezolvat ->>

/index.php?/topic/668818-nu-mai-acclereaza-mobra/page__p__2960443#entry2960443

 

 

da, e plin de senzori yzf-ul! :lol: altu'...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai problema e ca yamaha face orgi de fapt, nu motorete! :lol:

In genul asta obisnuiam eu sa fac glume numai ca le spuneam "ce faceti ba, v-am spus sa nu va luati motoare de la fabrica de chitari" sau "ce ma? ti-a crapat? pai vezi ca la tine iar au incurcat astia aliaju' de corzi de piane cu ala pentru supape"

 

salutare.am un yzf 750 di 93...problema este in felu urmator...in viteza nu depaseste de 7500 rpm si se aude un sunet ciudat un clantanit si dak mai slabesc putin acceleratia si pe urma trag iar de gas reuseste sa treaca de 7500 rpm....scoasa pe liber merge perfect turata...care ar fi problema????

 

Nea Alex, problema ta e destul de complexa si iti spun sincer ca n-ai sa o rezolvi intreband pe un forum. Pot fi motive multiple atat pentru lipsa de putere in ture cat si pentru "clantanit". Apropo sigur nu e "zdranganit" sau "zornait"?? Conteaza! :crack:

 

Daca nu vrei sa o duci la un mecanic, fa rost de manual, ceteste-l bine din scoarta in scoarta si apoi verifica - 1.distributie - stare uzura lant/situatie intinzator si patina/daca e la punct :crack:; 2.supape/jocuri/pastile; 3.compresie; 4. carburatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

In genul asta obisnuiam eu sa fac glume numai ca le spuneam "ce faceti ba, v-am spus sa nu va luati motoare de la fabrica de chitari" sau "ce ma? ti-a crapat? pai vezi ca la tine iar au incurcat astia aliaju' de corzi de piane cu ala pentru supape"

 

 

 

Nea Alex, problema ta e destul de complexa si iti spun sincer ca n-ai sa o rezolvi intreband pe un forum. Pot fi motive multiple atat pentru lipsa de putere in ture cat si pentru "clantanit". Apropo sigur nu e "zdranganit" sau "zornait"?? Conteaza! :crack:

 

Daca nu vrei sa o duci la un mecanic, fa rost de manual, ceteste-l bine din scoarta in scoarta si apoi verifica - 1.distributie - stare uzura lant/situatie intinzator si patina/daca e la punct :crack:; 2.supape/jocuri/pastile; 3.compresie; 4. carburatie.

 

 

sa vezi ce se oftica astia cu hondele cand le spun ca honda face masini, nu motoare! :lol:

 

acum o probabilitate mai poate fi un capac de la axele cu came desfacut. am dat peste asa ceva si la fel se comporta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare.am un yzf 750 di 93...problema este in felu urmator...in viteza nu depaseste de 7500 rpm si se aude un sunet ciudat un clantanit si dak mai slabesc putin acceleratia si pe urma trag iar de gas reuseste sa treaca de 7500 rpm....scoasa pe liber merge perfect turata...care ar fi problema????

Ce filtru de aer ai ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa vezi ce se oftica astia cu hondele cand le spun ca honda face masini, nu motoare! :lol:

Sa le zici ca fac pompe de gradina si generatoare de curent sa vezi cum fac :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca nu ai senzori, sunt 75% sigur ca problema este de la clapete! nu sunt mecanic priceput dar sigur tb sa ia pe undeva vreun motoras care sa le deschida si sa inchida asa ca te sfatuiesc sa faci mai multe cervetari in privinta asta!

 

daca nu este de la asta cel mai probabil tb sa verifici bujiile si filtrul de aer sa vezi in ce conditi se prezinta!

 

sper sa afli cat mai repede! cel putin nu mai este sezon, macar ai timp de reparatie si nu pierzi nici un drum pe la mare :D

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In genul asta obisnuiam eu sa fac glume numai ca le spuneam "ce faceti ba, v-am spus sa nu va luati motoare de la fabrica de chitari" sau "ce ma? ti-a crapat? pai vezi ca la tine iar au incurcat astia aliaju' de corzi de piane cu ala pentru supape"

 

 

 

Nea Alex, problema ta e destul de complexa si iti spun sincer ca n-ai sa o rezolvi intreband pe un forum. Pot fi motive multiple atat pentru lipsa de putere in ture cat si pentru "clantanit". Apropo sigur nu e "zdranganit" sau "zornait"?? Conteaza! :crack:

 

 

am aflat de pe un forum toate codurile de defectiuni pt Samurai '98 injectie ... am scapat usor cu 2 jeturi de spray in contactii mufei de la TPS si eroarea s-a anulat... costuri 0 lei. puteam sa ajung la un ciocanar care demonta senzorul, iar ala nu se mai regleaza/monteaza ca delcoul de dacie

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

chiar daca nu ai senzori, sunt 75% sigur ca problema este de la clapete! nu sunt mecanic priceput dar sigur tb sa ia pe undeva vreun motoras care sa le deschida si sa inchida asa ca te sfatuiesc sa faci mai multe cervetari in privinta asta!

 

daca nu este de la asta cel mai probabil tb sa verifici bujiile si filtrul de aer sa vezi in ce conditi se prezinta!

 

sper sa afli cat mai repede! cel putin nu mai este sezon, macar ai timp de reparatie si nu pierzi nici un drum pe la mare :D

 

Bafta!

 

 

abtine-te de la sfaturi, te rog! nu are nici un motoras nicaieri motocicleta aia! "motorasul" in cazul asta de fata este mana dreapta, atat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

abtine-te de la sfaturi, te rog! nu are nici un motoras nicaieri motocicleta aia! "motorasul" in cazul asta de fata este mana dreapta, atat!

 

Bai ia stati asa ca beutura asta mi-a prajit mare parte din neuroni! :crack:

 

Ar fi motorasul de la EX-UP care deschide si inchide evacuarea, functie de turatia motorului (primeste comanda de la CDI). Ala daca nu lucreaza corect merge ca o phula semi-sculata motocicleta.

Deci verificare daca se "armeaza" corect la punerea contactului (trebuie sa faca o tura completa si sa se intoarca "pe pozitie". Deasemenea vazut daca nu cumva cablurile care pleaca de la motorash catre valva nu sunt cumva belite/inghesuite astfel incat sa nu lucreze cum trebe. Ca sa vezi motorasul dai jos seaua si il gasesti pe partea dreapta (cum ai sta pe motocicleta).

Si asta ar explica si zdranganitul - ca valva aia e o piesa de tabla in forma literei L care se roteste in toba. Poate nu se roteste cum tre'.

 

TPS are din 1995 incolo. In profilul omului e trecut ca are un lighean fabricat in '93 deci as exclude varianta asta (doar daca nu le-a schimbat ulterior).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da am avut si problema asta cu ex-up motor anul trecut si facea la 4000 rpm si nu mai urca deloc si avea aproape acelasi sunet cu face acum .l.am schimbat si nu am mai avut nici o problema....mi.a zis un prieten k s.ar putea sa fie pastilele...tot ce ramane de facut este sa il duc la un service....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da am avut si problema asta cu ex-up motor anul trecut si facea la 4000 rpm si nu mai urca deloc si avea aproape acelasi sunet cu face acum .l.am schimbat si nu am mai avut nici o problema....mi.a zis un prieten k s.ar putea sa fie pastilele...tot ce ramane de facut este sa il duc la un service....

 

Daca ar trebui schimbate pastilele se poate verifica citind jocurile supapelor. Jocul de regula se micsoreaza fata de cel trecut in manual si deci trebuiesc pastile putintel mai subtiri. Asta nu genereaza zgomote fiindca nu se slabesc ci se strang. Simptomele unui joc prea mic la supape sunt - consum de benzina sporit, lipsa de putere (dar nu de genul care spui tu sa plafoneze brusc ci progresiva, o simiti <sau nu> ca se tureaza ceva mai greu), un miros de benzina in timpul mersului motocicletei si nu in ultimul rand o incalzire ceva mai puternica decat de obicei.

Cel mai sigur du-o la service sa o verifice "din bara in bara".

 

L.E.: n-ar strica totusi sa te uiti si la comenzile EX-UP care vin de la servomotor la valva de pe evacuare, sa vezi daca lucreaza corect si daca sunt "la semne".

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Bai ia stati asa ca beutura asta mi-a prajit mare parte din neuroni! :crack:

 

Ar fi motorasul de la EX-UP care deschide si inchide evacuarea, functie de turatia motorului (primeste comanda de la CDI). Ala daca nu lucreaza corect merge ca o phula semi-sculata motocicleta.

Deci verificare daca se "armeaza" corect la punerea contactului (trebuie sa faca o tura completa si sa se intoarca "pe pozitie". Deasemenea vazut daca nu cumva cablurile care pleaca de la motorash catre valva nu sunt cumva belite/inghesuite astfel incat sa nu lucreze cum trebe. Ca sa vezi motorasul dai jos seaua si il gasesti pe partea dreapta (cum ai sta pe motocicleta).

Si asta ar explica si zdranganitul - ca valva aia e o piesa de tabla in forma literei L care se roteste in toba. Poate nu se roteste cum tre'.

 

TPS are din 1995 incolo. In profilul omului e trecut ca are un lighean fabricat in '93 deci as exclude varianta asta (doar daca nu le-a schimbat ulterior).

 

 

uite ca am invatat ceva nou. nu stiam de 750 ca are exup, doar de 1000! multzam! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YZF750R are acelasi motor si carburatoare ca FZR1000EXUP, alezajul si jigloarele fiind diferite, bineinteles. Dupa '95 YZF750R are in plus si TPS si respectiv harti 3D de avans.

 

Daca ar fi probleme la valvula EXUP in sine sau probleme la angrenajele reductorului servo-motorasului ar aparea "alarma de 7000rpm" (acul turometrului ar indica ciclic 7000rpm, zero, rpm real). Lipsa acesteia insa nu exclude probleme la partea EXUP, CDI'ul monitorizeaza doar servo-motorasul si feedbackul acestuia, daca vre'unul dintre cabluri este rupt este posibil ca valvula sa lucreze aleatoriu sau, in cazul tau, sa nu deschida complet.

 

Eu unul as incepe verificarile aici, ti'am atasat o diagrama cu deschiderea EXUP functie de rpm.

post-11356-0-01299300-1321114090_thumb.jpg

 

 

Nu as exclude insa nici alte posibile cauze, diafragme carburatoare fisurate, jiglere infundate, filtru de aer murdar si, nu in ultimul rand, pompa de benzina.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred k ar fi asta problema...cand am avut problema asta cu exup facea la 4000rpm iar acum face la 7000rpm cu greu reusesc sa trec si de 7000rpm dar totusi trece si face mai mult cand e motoru deja incalzit cand este motoru putin cald numa agata putin si merge.....deci problema este atunci cand motoru se incalzeste...iar cand am avut problema cu exup nu mai trecea de 4000rmp nici scoasa din viteza nici in viteza...dar acum scoasa din viteza merge normal turata la max numai in viteza imi face figura...

Editat de alexyzf75093
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred k ar fi asta problema...cand am avut problema asta cu exup facea la 4000rpm iar acum face la 7000rpm cu greu reusesc sa trec si de 7000rpm dar totusi trece si face mai mult cand e motoru deja incalzit cand este motoru putin cald numa agata putin si merge.....deci problema este atunci cand motoru se incalzeste...iar cand am avut problema cu exup nu mai trecea de 4000rmp nici scoasa din viteza nici in viteza...dar acum scoasa din viteza merge normal turata la max numai in viteza imi face figura...

 

 

Atunci cand nu trecea de 4000rpm probabil valva nu se deschidea mai deloc, acum este posibil sa ramana agatata doar la turatii mari. Daca te uiti cu atentie pe diagrama pe care am atasat'o, o sa observi ca cea mai mare deschidere (peste 30%) are loc intre 8000 si 8500rpm. Decat sa mergi pe presupuneri mai bine verifici concret daca EXUP-ul lucreaza liber pe toata plaja de turatii. Functie de rezultat putem dezvolta ulterior.

 

In alta ordine de idei, daca EXUP-ul e in regula, odata ce reclami ca problema e mai evidenta cand motorul se incalzeste, verifica daca nu cumva socul ramane agatat. Cu ocazia asta n'ar strica sa faci si o revizie la carburatoare: trasee, garnituri, jiglere, membrane, nivel, sincronizare... etc.

 

Ride Safe!

 

 

P.S. La punerea contactului valva EXUP nu face o tura completa deschis-inchis ci revine doar pe pozitia zero (catarea in dreptul orificiului de ghidaj).

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. La punerea contactului valva EXUP nu face o tura completa deschis-inchis ci revine doar pe pozitia zero (catarea in dreptul orificiului de ghidaj).

 

Da, ai dreptate. Se "aranjeaza" la zero. Ar trebui sa o verifice sa vada daca e aranjata si daca lucreaza corespunzator. Suruburi ruginite are toata lumea acolo, inclusiv eu am avut, cu rabdare (si tutun) se desfac si alea. Acum daca ai suruburi ruginite undeva nu tre' sa te sperie si sa treci la alt pas :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate. Se "aranjeaza" la zero. Ar trebui sa o verifice sa vada daca e aranjata si daca lucreaza corespunzator. Suruburi ruginite are toata lumea acolo, inclusiv eu am avut, cu rabdare (si tutun) se desfac si alea. Acum daca ai suruburi ruginite undeva nu tre' sa te sperie si sa treci la alt pas :))

 

 

Am insistat deoarece, la prima impresie mie imi suna a cablu de deschidere ciufulit, care nu permite ca exup'ul sa actioneze cursa completa.

 

Daca nu s'a umblat demult la exup, intr'adevar, suruburile pot fi o adevarata pacoste... recomand incalzirea lor cu autogenul, altfel, daca fortezi la rece, de cele mai multe ori se rup. E bine ca revizia anuala sa includa si exup'ul, verificarea si ungerea cu ulei de transmisie a cablurilor servo-motorului dar mai ales ungerea lagarelor valvulei propriu-zise si a suruburilor capacului cu vaselina speciala, rezistenta la temperaturi inalte. Putina munca in plus la inceputul sezonului te poate scuti de o gramada de dureri de cap mai tarziu.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am insistat deoarece, la prima impresie mie imi suna a cablu de deschidere ciufulit, care nu permite ca exup'ul sa actioneze cursa completa.

 

Daca nu s'a umblat demult la exup, intr'adevar, suruburile pot fi o adevarata pacoste... recomand incalzirea lor cu autogenul, altfel, daca fortezi la rece, de cele mai multe ori se rup. E bine ca revizia anuala sa includa si exup'ul, verificarea si ungerea cu ulei de transmisie a cablurilor servo-motorului dar mai ales ungerea lagarelor valvulei propriu-zise si a suruburilor capacului cu vaselina speciala, rezistenta la temperaturi inalte. Putina munca in plus la inceputul sezonului te poate scuti de o gramada de dureri de cap mai tarziu.

 

Ride Safe!

 

 

 

 

 

 

 

acum doua luni si ceva am schimbat carburatoarele,dar inainte sa le schimb nu avea nici o problema in legatura cu problema asta si nu mi-am dat seama atunci...eu locuiesc in MĂźnchen acum si nu am nici garaj nici unde sa pot lucra la el...cred k tot ce mi-a mai ramas este sa il duc in primavara la service

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...