Sari la conținut

Un motor, o problema si 14 mecanici


vallentin
 Share

Postări Recomandate

Haida sa facem cursuri de "schimbatori" pe forum....650, cel mai slab model ... la distributie ca este in cauza acum, la 6,5mm japonezul cere schimbatorilor sa isi faca datoria, adica sa inlocuiasca o serie intreaga de piesulicide pe acolo cu altele noi...6mm nu este o cifra avantajoasa pentru motorul asta, dar tot nu este motivul pentru care "face cum face"....la TPS mie nu mi-au trebuit Nhpe multimetre si osciloscoape sa constat ca nu este defec....ci pur si simplu l-am eliminat...deci...is curios sa stiu cit ai platit manopera strict pe "verificat senzor TPS" ???

Daca te deranjeaza intrebarea mea , este numai si numai treaba ta, eu unul iti pun intrebarea asta ca sa nu traiesti cu false convingeri .

Oricum cind ne intilnim iti iei "papara" de rigoare(a se citi :tras de urechi) si apoi bem un suc ...tu de care vrei si eu unul fara acid si cit mai alcalin....deh, recomandarea medicului :crack:

Is curios sa vad ce mai urmeaza caci deja cuvintul spus la minie ca nu mai postez ...deja l-am calcat...si nu prea mi-l cald de regula...

 

Astept episoadele urmatoare...

 

 

Nu am inteles din ceea ce am citit de ce trebuie sa imi iau ""papara" de rigoare(a se citi :tras de urechi)" ?

 

Corect ! Sa nu crezi ca am zis-o cu vreo intentie rea...ca vezi-Doamne...."noi avem...altii n-au". Departe de mine asa ceva.....am spus-o pentru linistea omului....avem un stetoscop in service pe care-l folosim destul de rar. Eu ascult foarte bine motorul si cu surubelnita pe post de stetoscop(cred ca stii la ce ma refer). Noroc ca m-am cam lasat de mecanica....o mai fac de hobby, desi regret uneori, e greu in vanzari pe vremurile astea.

Oricum....tot respectul pentru cei de aici care au incercat sau incearca sa-l ajute pe om.

 

Cu stima,

 

Andrei

 

P.S. daca vrea....invitatia i-o lansez si oficial....din partea KampurMotors

 

 

 

Multumesc pentru oferta. Aveti curaj - ca sa ma exprim asa! Dupa ce ati citit toata lista de operatiuni de verificare si schimbare a componentelor acestui motor, nu pot sa spun decat ca admir gestul vostru si va multumesc inca odata.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca sunt uzate lanturile foarte mult (lungite), nu s-a miscat si distributie un pic de pe punctul optim?

Ba da, se vede si in poza ca cele 2 liniute nu sunt aliniate la fix, partea buna e ca nu prea se simte in mersul motorului si in NICI UN CAZ sa faca ce face acum motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata evacuarea a fost verificata astfel: au fost demontate si verificate colectoare toba si catalizatorul - fara niciun rezultat !

 

 

 

 

Lamureste-ma si pe mine dupa ce se schimba lanturile de distributie ? Cum iti dai seama ca trebuie schimbat ?

Omule,

 

Intre 0mm si 6,5mm , functioneaza cinform manualului pe care tu NU stii sa il citesti cum trebuie...adica nu stii sa il INTERPRETEZI, cind ai ajuns la 6mm....deja este pe moarte...poti spune asta si COLEGULUI tau care demonteaza la motoreta impreuna cu tine....nu stiu cine este,nu ma intereseaza(poate chiar il cunosc)...dar esti la LIMITA cu distributia. Dar asta NU CONTEAZA IN CAZUL TAU. Defunctul este in alta parte!

Dupa ce termini cu motorul asta te poti "baga" UCENIC de "SCHIMBATOR" MOTO :rock: :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lamureste-ma si pe mine dupa ce se schimba lanturile de distributie ? Cum iti dai seama ca trebuie schimbat ?

Omu, in manual sunt date niste intervale la care se VERIFICA lanturile de distributie. VERIFICAREA presupune demontarea capacelor chiulaselor si vazuta acea tija, masurat, adica ce ai facut tu (presupun ca) azi. Asa se face, cu ochiometru si sublerul. Nu cu stetoscopul. Stetoscopul e sa confirmi niste banuieli, sa investigezi niste batai la care nu ai avea acces asa usor. Daca ai de dat 2 suruburi sa vezi cu ochii tai, atunci le dai jos si vezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omule,

 

Intre 0mm si 6,5mm , functioneaza cinform manualului pe care tu NU stii sa il citesti cum trebuie...adica nu stii sa il INTERPRETEZI, cind ai ajuns la 6mm....deja este pe moarte...poti spune asta si COLEGULUI tau care demonteaza la motoreta impreuna cu tine....nu stiu cine este,nu ma intereseaza(poate chiar il cunosc)...dar esti la LIMITA cu distributia. Dar asta NU CONTEAZA IN CAZUL TAU. Defunctul este in alta parte!

Dupa ce termini cu motorul asta te poti "baga" UCENIC de "SCHIMBATOR" MOTO :rock: :ok:

 

 

Am incercat sa-ti raspund intrebarilor tale, fara a ma mai gandi la ceea ce ai scris la paginile 27,28, si 29, dar daca ma iei peste picior in continuare cu texte de genul "Dupa ce termini cu motorul asta te poti "baga" UCENIC de "SCHIMBATOR" MOTO", prefer sa ma opresc aici si sa nu-ti mai raspund la nicio intrebare. :rock: :ok:

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca sunt uzate lanturile foarte mult (lungite), nu s-a miscat si distributie un pic de pe punctul optim?

Adevarat, asa este, dar pe cuvint de pionier ca eu merg pot merge cu abatere de pina la 1 dinte la oricare motor si nu face fenomenul din cauza caruia s-a ajuns aici...Nspe mecanici(schimbatori..ca ma obsedeaza deja expresia asta) si un milion de posturi aiurea pe forumul asta ...mai toate fara sa fie nevoie de ele.

Asa este , poate "pleca" distributia (PMS-ul) dar nu are relevanta, motorul asta este un motor foarte permisiv...nervii unora nu or sa mai fie asa permisivi

 

Stima,

 

Liviu

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti recomand sa nu incepi anul urmator, noul sezon moto, cu acele lanturi de distributie.

 

 

Cati kilometri apreciezi tu ca mai "tin" aceste lanturi de distributie ?

 

Omu, in manual sunt date niste intervale la care se VERIFICA lanturile de distributie. VERIFICAREA presupune demontarea capacelor chiulaselor si vazuta acea tija, masurat, adica ce ai facut tu (presupun ca) azi. Asa se face, cu ochiometru si sublerul. Nu cu stetoscopul. Stetoscopul e sa confirmi niste banuieli, sa investigezi niste batai la care nu ai avea acces asa usor. Daca ai de dat 2 suruburi sa vezi cu ochii tai, atunci le dai jos si vezi.

 

 

Belbody, vorbeam de utilizarea stetoscopului atunci cand asculti motorul. Un mecanic moto asculta motorul fara a mai fi nevoit sa dea capacele chiulasei jos. Capacele se dau jos atunci cand in urma investigatiei preliminarii, utilizand stetoscopul, se constata batai neregulate (care nu sunt in parametrii nominali functionarii motorului) in chiulasa.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam 10.000 cu indulgenta, dar eu nu as risca. Un lant DID costa in jur de 40 eur.. si nu e foarte greu sa le schimbi, o poti face chiar tu, sau daca nu ai timp o poti duce la un "schimbator" ( :grinbandit: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma obsedeaza/posedeaza expresia....asta este, acu ce sa fac?! :rusinica:

Daca trebe sa ma exprim altfel atunci o fac.

Dupa ce termini motorul ata ai sa incepi sa ai gindire mecanica, nu ai sa mai cauti aiurea defecte si explicatii, ai sa poti pune un diagnostic cu scule improvizate uneori ...fara nimic sofisticat sau foarte scump....ai sa ajungi sa fii motociclist.

Gindirea ta este acum "dresata" catre alt tip de munca si nu faci altceva decit incerci sa asimilezi in mod fortat cunostinte dintr-un domeniu care nu este pentru tine....deocamdata cel putin.

Sub gluma mea cu "ucenic de schimbator" se ascundea , din pacate nu ai vazut, aprecierea faptului ca incepi sa te pricepi...totul este sa iti dezchizi mintea la partea mecanica...

 

E, ia zii, acum ai inteles ce am vrut sa spun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belbody, vorbeam de utilizarea stetoscopului atunci cand asculti motorul. Un mecanic moto asculta motorul fara a mai fi nevoit sa dea capacele chiulasei jos.

Asta e complet fals. Se foloseste stetoscopul sau o surubelnita ca sa-ti formezi o idee, ca sa fii sigur desfaci si te uiti.

Il folosesti ca sa stii unde sa desfaci.

In manual se foloseste termenul "inspection" si e marcat in tabel cu un I mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Este o chestie paradoxala. Adica, filtreaza praful fin din gaze de esapament la motoare diesel. Apoi, cand sa infunde, trebuie sa mergi tare ca sa-l curati, adica, sa ajunge ce o fi in el in atmosfera. Nu am cercetat subiectul dar mi se pare curios.

 

Filtrul de particule are rolul de a arde acele particule si se infunda numai cand masina merge mult timp in regim de turatie scazuta, adica in oras. El capteaza particulele iar cand filtrul ajunge la o anumita temperatura le arde reducand astfel poluarea. Practic este un filtru si in acelasi timp un arzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai zic ca un mecanic adevarat isi baga p-la in stetoscop si desface si foloseste MICROMETRUL si sau COMPARATORUL, ceva ce nu o sa vezi prea curand. Tu mergi la aia cu stetoscop, ca o sa-ti faca motorul ala terci. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma obsedeaza/posedeaza expresia....asta este, acu ce sa fac?! :rusinica:

Daca trebe sa ma exprim altfel atunci o fac.

Dupa ce termini motorul ata ai sa incepi sa ai gindire mecanica, nu ai sa mai cauti aiurea defecte si explicatii, ai sa poti pune un diagnostic cu scule improvizate uneori ...fara nimic sofisticat sau foarte scump....ai sa ajungi sa fii motociclist.

Gindirea ta este acum "dresata" catre alt tip de munca si nu faci altceva decit incerci sa asimilezi in mod fortat cunostinte dintr-un domeniu care nu este pentru tine....deocamdata cel putin.

Sub gluma mea cu "ucenic de schimbator" se ascundea , din pacate nu ai vazut, aprecierea faptului ca incepi sa te pricepi...totul este sa iti dezchizi mintea la partea mecanica...

 

E, ia zii, acum ai inteles ce am vrut sa spun?

 

Am inteles ce ai dorit sa spui, dar tu ai inteles ce am dorit eu sa-ti transmit ? daca nu, mai priveste, te rog, emoticons-urile care urmeaza dupa punct. Intelegi ?

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

Belbody, vorbeam de utilizarea stetoscopului atunci cand asculti motorul. Un mecanic moto asculta motorul fara a mai fi nevoit sa dea capacele chiulasei jos. Capacele se dau jos atunci cand in urma investigatiei preliminarii, utilizand stetoscopul, se constata batai neregulate (care nu sunt in parametrii nominali functionarii motorului) in chiulasa.

 

In prea multi ani de mecanica pentru varsta mea nu am folosit niciodata stetoscopul desi aveam unul care pana la urma l-am aruncat. Nu te supara, dar nu tot ce zboara se mananca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai zic ca un mecanic adevarat isi baga p-la in stetoscop si desface si foloseste MICROMETRUL si sau COMPARATORUL, ceva ce nu o sa vezi prea curand. Tu mergi la aia cu stetoscop, ca o sa-ti faca motorul ala terci. :crack:

 

Adevarul e ca stetoscopul e pentru "impresia artistica"...se poate asculta foarte bine si cu o surubelnita...si cred ca sunt destui care au facut-o si o mai fac...mai ales in vremurile vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam 10.000 cu indulgenta, dar eu nu as risca. Un lant DID costa in jur de 40 eur.. si nu e foarte greu sa le schimbi, o poti face chiar tu, sau daca nu ai timp o poti duce la un "schimbator" ( :grinbandit: )

 

 

Pai, nu prea inteleg cum vine asta ! Sunt cu intinzatorul la limita si mai pot merge cu lanturile astea inca aproximativ 50.000 km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e complet fals. Se foloseste stetoscopul sau o surubelnita ca sa-ti formezi o idee, ca sa fii sigur desfaci si te uiti.

Il folosesti ca sa stii unde sa desfaci.

In manual se foloseste termenul "inspection" si e marcat in tabel cu un I mare.

Iarta-l nenea caci nu stie ce spune...inca nu vede lucrurile cum trebuie. Intr-un fel ii dau dreptate ...i-a facut probleme suficiente si a alergat destul fara rost...e firesc sa se blocheze, partea aiurea este ca il tine cam mult treaba asta , ar trebui sa se relaxeze EL si sa lase pe ALTII sa ii rezolve problemele in liniste.

In situatia lui probabil ca si eu as fi facut asisderea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iarta-l nenea caci nu stie ce spune...inca nu vede lucrurile cum trebuie. Intr-un fel ii dau dreptate ...i-a facut probleme suficiente si a alergat destul fara rost...e firesc sa se blocheze, partea aiurea este ca il tine cam mult treaba asta , ar trebui sa se relaxeze EL si sa lase pe ALTII sa ii rezolve problemele in liniste.

In situatia lui probabil ca si eu as fi facut asisderea.

 

Sau o rezolvai cu 1 litru de benzina :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, nu prea inteleg cum vine asta ! Sunt cu intinzatorul la limita si mai pot merge cu lanturile astea inca aproximativ 50.000 km?

Am zis 10.000 ... :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis 10.000 ... :blink:

 

Scuze, citisem altceva.

 

In prea multi ani de mecanica pentru varsta mea nu am folosit niciodata stetoscopul desi aveam unul care pana la urma l-am aruncat. Nu te supara, dar nu tot ce zboara se mananca.

 

 

Nu ma supar, nu as avea de ce, este opinia ta pe care o respect. Eu am spus ca un mecanic moto asculta motorul fara a mai fi nevoit sa dea capacele chiulasei jos. Capacele se dau jos atunci cand in urma investigatiei preliminarii, utilizand stetoscopul, se constata batai neregulate (care nu sunt in parametrii nominali functionarii motorului) in chiulasa.

Dupa aceasta constatare se verifica in interiorul motorului.

Editat de vallentin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah nene, nu ai cum sa masori acea tija cu stetoscopul, intelege.

manualul da ca metoda de investigare masurarea acelei tije, si o limita. daca ajungi la faza cu batai ale lantului e posibil sa schimbi mai multe piese decat era prevazut initial, supape, pistoane, chiulase, etc.

 

Si la moto nu e ca la masina, ca sare un dinte si apoi da in nas motorul, nu, la moto sare de pe pinion si apoi se incolaceste pe ax si se rupe. Rupe tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...