Sari la conținut

Am nevoie de ajutor, pt. VF750Sabre!


Max90
 Share

Postări Recomandate

Buna! Am un Honda VF750Sabre din anii 80, la care am observat ca suspensia din spate nu prea vrea sa functioneze! Este foarte lenesa si din aceasta cauza scutura pe drumurile noastre... Am luat-o jos, m-am uitat la ea, nu am vazut scurgeri, crapaturi si nici rugina...deci mare lucru nu am aflat si nici nu am ce sa fac cu ea. Din cauza ca este un telescop hidraulic, si nu are arc, eu cred ca s-a imbatranit si trebuie inlocuit cu una cu arc. Problema mea este ca nu stiu de la ce model asi putea lua una care sa se potriveasca ca lungime, si sa supoarta greutatea motorului?! Daca cineva are idei sau poate sa-mi dea idei, este binevenit pe topic! Postez o poza cu suspensia de care am vorbit!post-58209-0-95286200-1322318489_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspension:

The Suspension on the V65 Sabre is quite soft as stock (probably made for American highways at 55 MPH at ;-)

 

The fork springs are replaced for Progressive Suspension (#1126) Magnum springs and I use Spectro SAE 15 fork oil instead of ATF. Later SAE 20W-20 oil to make the fork even harder.

The Pro-Link shock is an Ăhlins gas shock.

 

To find a fitting Ăhlins shock I contacted Ăhlins north of Stockholm. Yes, they could build me a shock if I just provided them with the linkage measurements and the stock shock absorber so they had something to go on. Basically the shock is for the VF1000F Interceptor but it's longer and harder set to fit the V65 Sabre. Thanks to that the shock is longer there was enough space for a dividing piston inside the housing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Cu scuzele de rigoare, am o mica corectura, daca se poate:

- tot ceea ce a spus @ThundeByte este corect, dar se aplica modelului V65 (VF1100) Sabre. Modelul amintit de @Max90 este un V45 (VF750S) Sabre, la care arcurile progresive de pe fata au codul #1110.

Legat de suspensia spate, parerea mea este ca ar trebui sa incerci s-o repari. Amortizorul original a fost folosit doar pe modelul tau de Sabre, Honda neimprumutandu-l si la alte modele. In plus, pentru fiecare an de fabricatie al motoretei tale, codurile OEM difera. De achizitionat amortizor OEM (daca gasesti), e decizia ta, dar mie unuia mi se pare cam piperat pretul - aproximativ 950$ in SUA.

Ca dealer al Progressive Suspension, am incercat sa-ti gasesc amortizor spate, dar din pacate, in oferta lor nu se gaseste decat cel fata. Link aici.

 

just my 2cents.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da asa este baieti, cum ati spus, Doar suspensia spate ma intereseaza!Eu doar o singura varianta am gasit, postez linkul

 

http://www.wemoto.ro/bikes/Honda/VF_750_S_Sabre_US_Market/82-83/picture/Hagon_Monoshock/

 

Asta ar fii singara varianta, sa cumpar una noua, insa am zis ca poate asi gasi in tara una de vanzare care sa se potriveasca, eventual cu mici modificari.

Cand l-am dat jos am incercat sa vad daca o pot desface, insa nu am gasit nici o solutie... doar la ulei m-am uitat care era curat.

Daca i-mi puteti spune cum se poate repara o asemenea suspensie, ar fii de folos, daca nu gasesc nici o solutie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Daca i-mi puteti spune cum se poate repara o asemenea suspensie, ar fii de folos, daca nu gasesc nici o solutie!

Salut,

tu ai o suspensie Air-adjustable Pro-Link™, adica o poti seta introducand o anumita presiune de aer in amortizor. Intervalul de reglare este intre 28 PSI - 57 PSI (1.90 - 3.87 atm )dar am vazut ca lumea de regula introduce 40 - 42 PSI (2.70 -2.80) in amortizor.

Incearca sa masori cu un manometru presiunea care o ai acum in amortizor si ia o decizie convenabila tie. Despre desfacut, nu cred ca poate fi vorba (ai zis ca ai ulei curat in el)deoarece e greu sa gasesti piese de schimb (nu imposibil)adica simeringuri care sa fie compatibile cu un amortizor SHOWA. Incearca, cine stie...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de spaturi! Presiunea este corecta in ea, cam 3.5 atm insa degeaba, denivelariele nu le scoate dar la cele mai mari gropi simti ca parca ai suspensie in spate e foarte rigida. Astazi am masurat-o si lungimea este de 47cm de la surub la surub....e foarte lunga... Daca are cineva idei, ca de la ce model asi putea pune ceva asemanator sa-mi scrie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa mai scoti din presiune, dupa cum ti-am zis mai sus. Faptul ca ai acum peste 3.5 atm face ca suspensia sa fie rigida (tare). Mai scoate aer si o sa fie mai moale.

Poti adapta si alte amortizoare, dar trebuie sa fi foarte atent cand le alegi sa aiba aceleasi caracteristici de sarcina utila (masa maxima). Daca pui un amortizor la intamplare s-ar putea sa dezechilibrezi motorul (sa modifici centrul de greutate) si nu o sa fie deloc bine...Complicat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa ce zice Alex. din ce zici tu, suspensia nu e dusa, din contra e prea tare.

o suspensie dusa reactioneaza altfel decat ai descris tu. respectiv se balanseaza si dupa ce trece de denivelare. tu de fapt te plangi ca e prea dura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg treaba cu presiunea, am incercat de mult si aceasta varianta, insa nu se rezolva nimic. Daca nu bag minim 3atm in suspensie, asta nu se ridica la maxim, fara aer se lasa jos, functioneaza ca un mecanism hidraulic...cu ajutorul presiunii se desface, in cazul meu ridica spatele motocicletei. Si nici in cazul in care presiunea nu atinge cota minima nu functioneaza mai, deci nu de presiune depine asa mi se pare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sefu. arcu' creeaza miscarea de dute-vino. amortizorul o opreste ca altfel ar face asa pana iti vine rau. pe tine te intereseaza vad in primul rand sa ridici mobra din amortizor si dupa aia restul. cam wrong.

rolul primar este de amortizor. ma rog, suspensie ca e ansamblu arc-amortizor.

alex iti da intervalul de reglare dat de producator (adica cat poate tine fierul), si iti da si cam ce considera oamenii "ideal" din experienta lor.

acum tu esti mai sus decat media, si din ce imi dau seama cred ca esti un tip inalt si slab.

cred ca mai bine iti iei un kit de inaltare (nu stiu daca exista pt motorul tau).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna! Am un Honda VF750Sabre din anii 80, la care am observat ca suspensia din spate nu prea vrea sa functioneze! Este foarte lenesa si din aceasta cauza scutura pe drumurile noastre... Am luat-o jos, m-am uitat la ea, nu am vazut scurgeri, crapaturi si nici rugina...deci mare lucru nu am aflat si nici nu am ce sa fac cu ea. Din cauza ca este un telescop hidraulic, si nu are arc, eu cred ca s-a imbatranit si trebuie inlocuit cu una cu arc. Problema mea este ca nu stiu de la ce model asi putea lua una care sa se potriveasca ca lungime, si sa supoarta greutatea motorului?! Daca cineva are idei sau poate sa-mi dea idei, este binevenit pe topic! Postez o poza cu suspensia de care am vorbit!post-58209-0-95286200-1322318489_thumb.jpg

Eu am vazut aici, dar trebuie sa vorbesti tu cu americanu.Nu e noua, dar poate e mai buna decata ce ai.

http://www.ebay.com/itm/HONDA-1983-VF750-VF-750-SABRE-REAR-SHOCK-MONOSHOCK-MONO-SHOCK-/380389936475?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item589101cd5b

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...