Max90 Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Buna! Am un Honda VF750Sabre din anii 80, la care am observat ca suspensia din spate nu prea vrea sa functioneze! Este foarte lenesa si din aceasta cauza scutura pe drumurile noastre... Am luat-o jos, m-am uitat la ea, nu am vazut scurgeri, crapaturi si nici rugina...deci mare lucru nu am aflat si nici nu am ce sa fac cu ea. Din cauza ca este un telescop hidraulic, si nu are arc, eu cred ca s-a imbatranit si trebuie inlocuit cu una cu arc. Problema mea este ca nu stiu de la ce model asi putea lua una care sa se potriveasca ca lungime, si sa supoarta greutatea motorului?! Daca cineva are idei sau poate sa-mi dea idei, este binevenit pe topic! Postez o poza cu suspensia de care am vorbit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Suspension: The Suspension on the V65 Sabre is quite soft as stock (probably made for American highways at 55 MPH at ;-) The fork springs are replaced for Progressive Suspension (#1126) Magnum springs and I use Spectro SAE 15 fork oil instead of ATF. Later SAE 20W-20 oil to make the fork even harder. The Pro-Link shock is an Ăhlins gas shock. To find a fitting Ăhlins shock I contacted Ăhlins north of Stockholm. Yes, they could build me a shock if I just provided them with the linkage measurements and the stock shock absorber so they had something to go on. Basically the shock is for the VF1000F Interceptor but it's longer and harder set to fit the V65 Sabre. Thanks to that the shock is longer there was enough space for a dividing piston inside the housing. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Ăhlins ! Offf prietene l-ai omorat ,daca nu ma insel un amortizor spate costa cam cat moto lui,daca nu mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
metricmotion Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Salut! Cu scuzele de rigoare, am o mica corectura, daca se poate: - tot ceea ce a spus @ThundeByte este corect, dar se aplica modelului V65 (VF1100) Sabre. Modelul amintit de @Max90 este un V45 (VF750S) Sabre, la care arcurile progresive de pe fata au codul #1110. Legat de suspensia spate, parerea mea este ca ar trebui sa incerci s-o repari. Amortizorul original a fost folosit doar pe modelul tau de Sabre, Honda neimprumutandu-l si la alte modele. In plus, pentru fiecare an de fabricatie al motoretei tale, codurile OEM difera. De achizitionat amortizor OEM (daca gasesti), e decizia ta, dar mie unuia mi se pare cam piperat pretul - aproximativ 950$ in SUA. Ca dealer al Progressive Suspension, am incercat sa-ti gasesc amortizor spate, dar din pacate, in oferta lor nu se gaseste decat cel fata. Link aici. just my 2cents. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max90 Postat Noiembrie 26, 2011 Autor Share Postat Noiembrie 26, 2011 Da asa este baieti, cum ati spus, Doar suspensia spate ma intereseaza!Eu doar o singura varianta am gasit, postez linkul http://www.wemoto.ro/bikes/Honda/VF_750_S_Sabre_US_Market/82-83/picture/Hagon_Monoshock/ Asta ar fii singara varianta, sa cumpar una noua, insa am zis ca poate asi gasi in tara una de vanzare care sa se potriveasca, eventual cu mici modificari. Cand l-am dat jos am incercat sa vad daca o pot desface, insa nu am gasit nici o solutie... doar la ulei m-am uitat care era curat. Daca i-mi puteti spune cum se poate repara o asemenea suspensie, ar fii de folos, daca nu gasesc nici o solutie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 Ideea era ca se potriveste de la alt model ... Cauta un forum unde se discuta de sabre, sigur baietii au gasit deja un inlocuitor pentru amortizorul ala al tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Noiembrie 26, 2011 Share Postat Noiembrie 26, 2011 ce inseamna "lenesa"? amortizorul este blocat sau este prea tare ? ce zice manualul, cantitate de ulei / vascozitate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 1, 2011 Share Postat Decembrie 1, 2011 (editat) ... Daca i-mi puteti spune cum se poate repara o asemenea suspensie, ar fii de folos, daca nu gasesc nici o solutie! Salut, tu ai o suspensie Air-adjustable Pro-Link™, adica o poti seta introducand o anumita presiune de aer in amortizor. Intervalul de reglare este intre 28 PSI - 57 PSI (1.90 - 3.87 atm )dar am vazut ca lumea de regula introduce 40 - 42 PSI (2.70 -2.80) in amortizor. Incearca sa masori cu un manometru presiunea care o ai acum in amortizor si ia o decizie convenabila tie. Despre desfacut, nu cred ca poate fi vorba (ai zis ca ai ulei curat in el)deoarece e greu sa gasesti piese de schimb (nu imposibil)adica simeringuri care sa fie compatibile cu un amortizor SHOWA. Incearca, cine stie... Editat Decembrie 1, 2011 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max90 Postat Decembrie 2, 2011 Autor Share Postat Decembrie 2, 2011 Multumesc mult de spaturi! Presiunea este corecta in ea, cam 3.5 atm insa degeaba, denivelariele nu le scoate dar la cele mai mari gropi simti ca parca ai suspensie in spate e foarte rigida. Astazi am masurat-o si lungimea este de 47cm de la surub la surub....e foarte lunga... Daca are cineva idei, ca de la ce model asi putea pune ceva asemanator sa-mi scrie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Decembrie 2, 2011 Share Postat Decembrie 2, 2011 Incearca sa mai scoti din presiune, dupa cum ti-am zis mai sus. Faptul ca ai acum peste 3.5 atm face ca suspensia sa fie rigida (tare). Mai scoate aer si o sa fie mai moale. Poti adapta si alte amortizoare, dar trebuie sa fi foarte atent cand le alegi sa aiba aceleasi caracteristici de sarcina utila (masa maxima). Daca pui un amortizor la intamplare s-ar putea sa dezechilibrezi motorul (sa modifici centrul de greutate) si nu o sa fie deloc bine...Complicat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 fa ce zice Alex. din ce zici tu, suspensia nu e dusa, din contra e prea tare. o suspensie dusa reactioneaza altfel decat ai descris tu. respectiv se balanseaza si dupa ce trece de denivelare. tu de fapt te plangi ca e prea dura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Max90 Postat Decembrie 3, 2011 Autor Share Postat Decembrie 3, 2011 Inteleg treaba cu presiunea, am incercat de mult si aceasta varianta, insa nu se rezolva nimic. Daca nu bag minim 3atm in suspensie, asta nu se ridica la maxim, fara aer se lasa jos, functioneaza ca un mecanism hidraulic...cu ajutorul presiunii se desface, in cazul meu ridica spatele motocicletei. Si nici in cazul in care presiunea nu atinge cota minima nu functioneaza mai, deci nu de presiune depine asa mi se pare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 sefu. arcu' creeaza miscarea de dute-vino. amortizorul o opreste ca altfel ar face asa pana iti vine rau. pe tine te intereseaza vad in primul rand sa ridici mobra din amortizor si dupa aia restul. cam wrong. rolul primar este de amortizor. ma rog, suspensie ca e ansamblu arc-amortizor. alex iti da intervalul de reglare dat de producator (adica cat poate tine fierul), si iti da si cam ce considera oamenii "ideal" din experienta lor. acum tu esti mai sus decat media, si din ce imi dau seama cred ca esti un tip inalt si slab. cred ca mai bine iti iei un kit de inaltare (nu stiu daca exista pt motorul tau). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catas_him Postat Decembrie 3, 2011 Share Postat Decembrie 3, 2011 Buna! Am un Honda VF750Sabre din anii 80, la care am observat ca suspensia din spate nu prea vrea sa functioneze! Este foarte lenesa si din aceasta cauza scutura pe drumurile noastre... Am luat-o jos, m-am uitat la ea, nu am vazut scurgeri, crapaturi si nici rugina...deci mare lucru nu am aflat si nici nu am ce sa fac cu ea. Din cauza ca este un telescop hidraulic, si nu are arc, eu cred ca s-a imbatranit si trebuie inlocuit cu una cu arc. Problema mea este ca nu stiu de la ce model asi putea lua una care sa se potriveasca ca lungime, si sa supoarta greutatea motorului?! Daca cineva are idei sau poate sa-mi dea idei, este binevenit pe topic! Postez o poza cu suspensia de care am vorbit! Eu am vazut aici, dar trebuie sa vorbesti tu cu americanu.Nu e noua, dar poate e mai buna decata ce ai. http://www.ebay.com/itm/HONDA-1983-VF750-VF-750-SABRE-REAR-SHOCK-MONOSHOCK-MONO-SHOCK-/380389936475?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item589101cd5b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.