Liviu M Postat Ianuarie 6, 2012 Share Postat Ianuarie 6, 2012 (editat) Asa cum este scris si in titlu deocamdata este in stadiu de proiectare . Proiectul are ca baza cama originala de TULA . Mai este de lucru , dar greul a trecut . Platoul de baza (care la probe probabil va fi circular , cu gaurile de fixare lungi pentru o corectie cat mai buna a avansului initial) . Dupa ce se vor face probele se vor face in desene corectiile finale . Vedere din spate (platoul are si gaurile celui initial dar si noile gauri de prindere) . Axul principal va fi bagat prest si apoi se vor da de siguranta 3 chernere (cum are si cel original) . Cama arata deocamdata ca in imagine , dar se studiaza si variante cu frezari mai simple . Acest proiect se vrea ca ceva ce se poate adapta si altor modele de motoare . Fac apel la oricine sa-si spuna parerea sau ideile in mod civilizat si constructiv . Imi cer scuze pentru faptul ca pozele sunt decalate (si nu intercalate) in comentariu asa cum le-am pus . Deci cama pe care am uitat sa o pun : Editat Ianuarie 6, 2012 de Liviu M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Ianuarie 6, 2012 Share Postat Ianuarie 6, 2012 Asa cum este scris si in titlu deocamdata este in stadiu de proiectare . Proiectul are ca baza cama originala de TULA . Mai este de lucru , dar greul a trecut . Platoul de baza (care la probe probabil va fi circular , cu gaurile de fixare lungi pentru o corectie cat mai buna a avansului initial) . Dupa ce se vor face probele se vor face in desene corectiile finale . Vedere din spate (platoul are si gaurile celui initial dar si noile gauri de prindere) . Axul principal va fi bagat prest si apoi se vor da de siguranta 3 chernere (cum are si cel original) . Cama arata deocamdata ca in imagine , dar se studiaza si variante cu frezari mai simple . Acest proiect se vrea ca ceva ce se poate adapta si altor modele de motoare . Fac apel la oricine sa-si spuna parerea sau ideile in mod civilizat si constructiv . Imi cer scuze pentru faptul ca pozele sunt decalate (si nu intercalate) in comentariu asa cum le-am pus . Deci cama pe care am uitat sa o pun : cum vrei sa faci prelucrarile mecanice? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 6, 2012 Share Postat Ianuarie 6, 2012 Eu am o alta nelamurire...cum vei determina avansul optim,functie de turatie? Am vrut sa implementez un avans electronic,dar m-am lovit de aceasta problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spulber Postat Ianuarie 16, 2012 Share Postat Ianuarie 16, 2012 un an nou mai bun va doresc tot hoinarind pe forum am vazut ca ati demarat lucrarile la avans din discutii am inteles ca aprinderile electronice nu prea se potrivesc pe muravey-urile noastre dat fiind faptul ca ,culmea,se invirt invers fata mai toate motocicletele cu ceia ce faceti dv ar merge o aprindere 011 cu senzor 012,parerea mea sa auzim numai de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spulber Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 va salut domnule liviu,cum stati cu proiectul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Ianuarie 25, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2013 (editat) Nu am reusit sa gasesc diagrama de avans , asa ca vreau sa fac un platou reglabil de pe ghidon si cu ajutorul turometrului din bord sa aflu in diferite conditii , perechi de pozitii avans / turatie . Fac un avans mecanic sau electronic care montat pe un motor electric cu turatie variabila sa-l pot aduce la valorile obtinute prin masurarile de mai sus . Nu stiti de unde pot sa cumpar niste timp liber ? Editat Ianuarie 25, 2013 de Liviu M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 Liviu inca mai ai Tula ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Ianuarie 27, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 27, 2013 Bineinteles ; o tin cat cat voi putea sa mai merg . Totdeauna m-a adus acasa (Turnu Severin , Mangalia , Sibiu , Tg. Jiu , Siriu .......) este pe lumea ailalta chacalau,moca Sa astept pana atunci ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Avansul se poate determina si experimental,dupa care tre sa jonglezi la arcurile care tin contragreutatile.La tmz daca ai un pic de joc la rulmentii de la ambielaj iti incurca avansul la scanteie cu pana la 10 grade. E mai simplu sa pui aprindere electronica si sa ii scrii softul cu avansul pe care il doresti si merge si cu rulmentii sparti,atata timp cat nu ia aer fals din simeringuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Avansul centrifugal functioneaza 'totul/sau nimic"...de la o anumita turatie contragreutatile se deschid complet.Practic , pana la un punct avansul este cel static , si apoi sare in maxim.Treaba e verificata pe diferite alte tigai care au tipul asta de avans.Nici nu e nevoie de nu stiu ce harta de avans la un motor care de abia se invarte cu 4000 de ture. dar merita incercat , pentru palmares.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edysson Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Stiu ce spui ,dar am incercat si functioneaza mai bine cu electronica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Avansul centrifugal functioneaza 'totul/sau nimic"...de la o anumita turatie contragreutatile se deschid complet.Practic , pana la un punct avansul este cel static , si apoi sare in maxim.Treaba e verificata pe diferite alte tigai care au tipul asta de avans.Nici nu e nevoie de nu stiu ce harta de avans la un motor care de abia se invarte cu 4000 de ture. dar merita incercat , pentru palmares.... Sistemul de avans centrifugal, la IJ 49 sau IJ 350, lucreaza altfel decat ai descris aici. Contragreutatile se deschid treptat , in functie de turatie (abia cand trece de 3000 rot/min raman deschise la maxim) dar doar cu conditia ca arcurile sa fie cele originale si in stare buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) Nu sunt de acord cu "totul sau nimic"! Nu este logic! Deschiderea este progresiva, incepe la o anumita turatie si continua progresiv pana ajunge la un maxim(asta doar daca cele doua arcuri sunt identice - dar nu sunt). In realitate este un lucru pe care-l omiteti! Faptul ca arcurile sunt diferite. In stare libera doar unul este in tensiune, celalalt nu este tensionat. In momentul initial de deschidere actioneaza primul arc(cel tensionat), apoi dupa parcurgerea unui fragment de cursa intra si al doilea in actiune. In acest moment curba de avans sufera o modificare. Grafic ea apare initial cu o crestere rapida, pana la un moment dat cand cresterea devine mai lenta. Uitati-va pe cartile vechi auto/moto! Aproape in toate la reprezentarea grafica o sa vedeti o linie franta, evident difera regimurile de turatie - de la un motor la altul. Este posibil ca uzurile mecanice adunate in timp sau interventiile "mecanicilor" anteriori sa strice acest mecanism, dar asta este alta poveste... Editat Ianuarie 28, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) Arcurile contragreutatilor de la IJ 49 si IJ 350 tin contragreutatile tensionate in mod egal. Tensiunile lor sunt egale. Daca un arc este tensionat mai putin sau mai mult avansul centrifugal nu si-ar mai face treaba (operatiune probata) plus ca (dupa cateva mii de km) rotorul dinamului s-ar distruge din cauza voblajului usor cauzat de necontinuitatea cercului perfect pe care contragreutatile ar trebui sa-l dea rotorului. Greu de explicat. De fapt nu-mi gasesc eu cuvintele la ora asta. Diagrama de mai jos ar trebui sa explice mai multe. Editat Ianuarie 28, 2013 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 Se vede, nu ai citit ultimile doua fraze! Restul nu mai conteaza… Si eu sunt obosit si nu am chef sa caut link-uri si citate si manuale si etc… si nici nu o fac. Nu-ti trebe facultate, citeste-l macar pe Petre Cristea, acopera perfect secmentul de comuniste. Initial nu am vrut sa-ti raspund, o fac din respect pentru Liviu pe care il cunosc si la care apreciez tot ce face…dar sa sti ca despre aprindere s-au scris romane nu doua pagini precum crezi. Toate cartile tehnice ce insotesc automobilele contin doar date elementare nu si profesionale(acestea le gasesti in manualele ce insotesc standuri de proba si utilaje ce deservesc service-uri auto/moto si pentru care se fac specializari de personal). Citeste pe forumuri auto despre avans… prin 2004-6 inca se mai postau aceste subiecte... postul 4 spre exemplu de aici: http://www.daciaclub.ro/-page-t14792-s0.html Vezi ca nu stiai de asta la dacia!!??? PS. Nu am scris de IJ sau DKW, referirea este la modul general la informatia care ramane de regula in fabrica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 Eu m-am referit strict la avansul centrifugal ce echipeaza IJ 49 si IJ 350. Am demontat rotor de pe motor de IJ 49 care avea arcurile confectionate (din sarma oteloasa de la nu stiu ce tip de sufa) de posesorul motocicletei si l-am gasit ovalizat in locul unde calca, carbunii pe el. De cand schimbase arcurile nu mai reusise sa-i regleze aprinderea tocmai din cauza asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 ...Am demontat rotor de pe motor de IJ 49 care avea arcurile confectionate (din sarma oteloasa de la nu stiu ce tip de sufa) de posesorul motocicletei si l-am gasit ovalizat in locul unde calca, carbunii pe el... Se pare ca acum imi dai dreptate! .."uzurile mecanice adunate in timp sau interventiile "mecanicilor" anteriori sa strice acest mecanism, dar asta este alta poveste..." ciatul meu, asa-i? Apoi raspunsul meu era valabil la ce a scris @drobu... nu vad de ce ai intervenit? Lolo prietene, stiu foarte bine ca nu ai avut un IJ 49 sau 350 nou pe mana, ca te-ai “scolit”pe motoare uzate, cu piese contafacute, vandute cu titlu de “piesa originala”… ca ai doar documentatia de utilizare(livrata odata cu produsul)… nu te acuz, stai linistit. In institutele de cercetare si proiectare raman multe date stocate, date si studii ce au condus la finalizarea unui proiect… teste si rezultate pe care nu ai sa le afli niciodata. Insa nu face afirmatii cu lucruri pe care doar crezi ca le cunosti, cu informatii pe care nu ai cum sa le detii, cu teste si rezultate la care nu ai participat si care raman in general necunoscute! Apreciez realizarile tale, admir perseverenta si realizarea ta… informatiile pe care le tot aduni de pe net... dar mai citeste! Repet: citeste Petre Cristea(ultima editie, cea revizuita) sunt doar doua volume. A fost unul din cei mai buni ingineri romani, de la care si astazi ai ce invata! Apoi vom mai discuta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 (editat) Nu am avut IJ 49 sau IJ 350 nou "pe mana" insa am dinam NOS si avans centrifugal la fel. Cu ele am reusit sa-i reglez omului avansul centrifugal (bineinteles dupa ce a trebuit sa inlocuiesc dinamul si platoul de avans centrifugal de pe motocicleta lui). Eu nu vorbesc din carti. Asta chiar am facut-o si motocicleta functioneaza foarte bine. De ce ar mai trebui sa citesc ce a scris acel inginer daca motocicleta functioneaza la parametrii normali ? Contragreutatile de deschid, intr-adevar, progresiv insa ambele in acelasi timp. Editat Ianuarie 29, 2013 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Februarie 17, 2018 Autor Share Postat Februarie 17, 2018 (editat) Am ales sa modific avansul centrifugal de la un LASTUN (asemanator cu OLTCIT) . Caracteristicele sunt asemanatoare , dar la LASTUN delcoul este pe axa cu came (jumatate din turatie) iar la TULA se roteste invers . Am scazut la jumatate greutatea contragreutatilor si am depresat / presat la loc piesele pentru a le intoarce " pe dos" .Mai am de lucru dar deocamdata arata ca in imagini . Am ales din anumite considerente constructive ca solutie o placa suport filetata M30x1 dar se poate lucra mai usor daca in locul filetului se face un diametru de maxim 27 mm . Axul original a fost modificat si introdus usor aderent in placa de baza , dar se pot alege si alte solutii constructive . Modificarile au fost facute asa fel incat gabaritul placii cu mecanismele asambalte sa fie sub 10mm . Ofer orice informatie , desen sau alta idee celor interesati , in limita priceperii . Dupa probe urmeaza reglajele (modificare greutati , arcuri , etc) . » Post actualizat in 03 Mar 2018 18:39Astazi am montat si aparatoarea de praf din tabla inox ambutisata cu ciocanul .... » Post actualizat in 18 Mar 2018 16:59Ieri am pornit de proba TULA . Porneste mai usor dar mai am de lucru . In imagini este platina (montata intr-o "oala" ) , capacul care o poate roti (vreau sa-i fac si o corectie manuala a avansului) si flansa care tine sistemul montat . » Post actualizat in 18 Mar 2018 17:06Ieri am pornit de proba TULA . Porneste mai usor dar mai am de lucru . Editat Februarie 17, 2018 de Liviu M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Liviu M Postat Aprilie 7, 2018 Autor Share Postat Aprilie 7, 2018 Zilele trecute am facut cateva drumuri de proba . Trage mai bine " la deal" . La ralanti scoate mai putin fum . Intrucat cama era una adaptata (dintr-o cama dubla fusese polizata una ) , bobina statea alimentata un timp de 3 ori mai mult si se incalzea . A fost facuta alta cama (detasabila intrucat urmeaza sa se monteze un ruptor optic) care asigura un raport de alimentare / nealimentare de cca 1/1 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.