Sari la conținut

VFR 75o - VFR 8oo FI - VFR 8oo VTEC - Futura - BlackBird FI


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Am reusit sa strang o suma de bani care imi permite sa iau iarasi in calcul, dupa ani buni, placerea de a consuma rapid benzina pe sosele.

Vreau:

- ceva suficient de puternic cat sa ma sperie cand trag mai tare de gaz

- suficient de sportiv cat sa pot sa o calc mai serios pe Valea Muresului cu viteze si manevre ce stiu ca nu vor incanta multi alti participanti la trafic (sorry!), dar si

- suficient de confortabila la 120-180 viteza de tura si un minim de 500 km/zi daca mi se puna pata sa imi vizitez prieteni aflati in celalalt capat al Europei sau sa las restul gastii in masina si eu sa merg pe motor pana la destinatia de concediu situata prin Grecia, Muntenegru, etc .

A, si sa fie cat de cat decenta prin oras, desi nu acesta va fi terenul ei de joaca (acolo am alte mijloace de deplasare). Poate, asa, gen, un mers la terasa dupa o zi de lucru, etc.

 

Dupa ce am restrans cautarile am ramas cu VFR, Futura si BlackBird.

 

Intriga povestii ar fi urmatoarea:

Am reusit sa fac ceva kilometri (undeva la 150-200) cu VFR-ul 750-ul `94-`97 al unui bun prieten.

Imi place de nota 9. Ar fi fost de nota 10 daca ar fi avut un minim de agresivitate in plus la accelerari. Nu are factorul acela "scary", nu rupe aderenta, nu ma infige instant in saua pasagerului si nu ma forteaza mai deloc sa las mai usor gazul de frica.

Si, mi-am dat seama ca, desi ar fi cel mai ieftin ca raport pret - calitate din lista din titlu (are niste preturi incredibile motocicleta asta raportat la dotari si la ce poate), parca as vrea ceva mai "cohones", mai "bad ass mother fucker".

 

Si acum incepe tirul intrebarilor mele.

- Cum sta cu factorul "scary" VFR-ul de 800 FI (98-01), fata de 750-ul 94-97? Exista diferente cat de cat notabile la capitolul putere, avand in vedere ca este un motor mai nou dpdv tehnic, cu injectie, etc? Ce plusuri are fata de 750?

- Exista posibilitatea de a instala alte harti de injectie pe 800-ul 98-01? Ce piese/aparatura trebuie sa cumpar si cam care ar fi costurile pentru a putea sa incep sa ma joc cu injectia?

- Un 800 V-Tec decent cam sare din schema mea financiara. Intreb insa - se merita sacrificiul financiar? Merita sa relochez bani din alta parte si sa iau VTEC-ul?

Adica, este evident mai puternic si mai "pe plus" si la alte capitole fata de cele 2 generatii anterioare?

 

Urmatoarele pe lista mea, la egalitate, sunt Aprilia Futura si BlackBird-ul pe injectie.

 

Aprilia imi place f. mult ca design, imi place la nebunie saua pasagerului, imi plac cutiile standard, ca este de 1000 cmc si ca este 2 in V (o suspectez de un comportament mai nervos decat electricul 4 in V de la Honda). Imi plac topicurile de posesori bolnavi care i-au gasit rezolvari decente la toate hibele ei electrice.

Nu imi place ca este rarisima (si asta inseamna ca nu o sa gasesc piese SH pe mai toate site-urile de profil) si nu imi place ca are o valoare proasta la revanzare.

Inca imi scapa motivul preturilor mici la aceasta motocicleta, raportate la anul de fabricatie. Sa fie hibele clasice in fata carora multi "consumatori" de moto abandoneaza si nu vor decat sa scape de ele si sfarsesc prin a le vinde ieftin? Fiindca motorul de pe RSV Mille, prezent si pe ea, este mai mult decat laudat pentru numarul de kilometri pe care il poate duce.

Este cineva aici pe forum care s-a dat atat cu ea cat si cu concurenta ei din topicul acesta? Sau care are anturaj cu aceste modele si poate sa imi spuna ce stie despre ele de la acestia? Care este de fapt motivul pentru care sunt asa ieftine?

 

Despre BlackBird nu stiu prea multe. Stiu doar multe povesti. Daca cunoscuti ai cunoscutilor cu VFR si Futura mai am, cu BB nu am niciunul.

Este ultima varianta fiindca mi se pare mai mult decat pot sa duc eu. Adica, mi-e teama mie de mine calare pe ea. Imi da feelingul ca nu voi apuca sa gresesc decat o data cu ea.

VFR-ul (de 750 ce este drept) imi pare prea slab ca putere si prea bicicleta, prea usor.

As vrea ceva mai greu si mai puternic, dar parca Blackbird-ul are si una si alta mai mult decat pot sa duc eu.

Acuma, cu VFR-ul m-am dat si mi s-a parut moale. Sincer. Nu vreau sa par arogant si nici sa jignesc pe cineva. Cu BlackBird-ul, insa, nu m-am dat. Este chiar atat de radicala diferenta intre ele pe cat imi pare mie sau ar trebui sa trec peste pragul asta psihologic si sa ma inscriu mai hotarat in categoria posesorilor?

 

Sincer, nu ma incanta maxim sa raman doar cu Futura ca varianta de mijloc, ca echilibru decent in ecuatia asta cilindree - greutate - putere- confort - cohones factor.

Este chiar asa de autobuz scary BlackBird-ul cum mi-a parut mie sau, asa cum spunea un vanzator intalnit ieri, te obisnuiesti foarte repede cu ea si este mai manevrabila si mai economica decat VFR-ul? Cum sta la capitolul confort pasager?

 

Am sa va rog sa va exprimati generos parerile, fie subiective, fie obiective. Amandoua vor fi apreciate.

Multumesc anticipat!

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 67
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am avut VFR 750 si pot spune cu mana pe inima ca e fun...Rupe usor aderenta,face powerslide si daca tragi mai tare de gaz ajunge f usor la 200kmh intre 2 semafoare (un pic mai departate, ce-i drept).

 

Cele 3 fac parte din 3 lumi diferite. VFR-ul are aproximativ aceiasi putere / greutate , indiferent ca e de 750 , de 800 , din 94 sau din 2004.

 

Nici eu nu vreau sa te jignesc dar poate nu stii tu ce sa ceri de la o motocicleta, poate la ghidon e problema sau poate era infundata mobra cu care te-ai dat. Tu vrei sa fii speriat sau placut surprins?

 

Diferenta dintre VFR (oricare) si XX este de aproape 50 cai iar greutatea este asemanatoare. E ca si cum ai compara un Logan cu un Megane RS :crack:

 

De Aprilia nu comentez pt ca n-am mers/n-am avut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta notabila de putere nu cred ca exista intre cel 94-97 si 98-01, sau cel putin se poate rezolva cu un filtru si o toba sport, si dynojet.

 

Depinde unde-l folosesti mai mult, mi greu sa cred ca un BB ii mai economic si mai manevrabil decat un vfr in oras. Si eu am o cunostiinta cu BB, dar nu prea ii fericit cu el, nu ca nu-i bun motorul, dar n-are unde sa se dea cu el.

 

Gandeste-te ce vrei motor, si ce vrei sa faci cu el, vrei excursii lungi, ture de weekend, cai, consum, manevrabilitate, confort, naveta, simplitate/complexitate tehnica...?

 

De 94-97 nu zic nimic ca doar l-ai incercat, iar de futura habar nu am. Oricum bafta la alegere, ai nevoie, eu am studiat vreo 3 luni inainte sa aleg.

post-33938-0-06943000-1332570582_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut v-tec, trage, smuceste daca trebuie si stie sa mearga incet.

6 trepte, v4 si un top speed de aprox 240.

sunetul pt mine cel putin, este inconfundabil.

pt touring, te rupe la poponeata/spate/maini, dar mai putin decat o vitezista pur sange.

v-tecu, asa cum zicea Raducu e ca un briceag elvetian :)

 

bafta la alegere,

 

 

 

:cheers:

post-20871-0-32279200-1332572465_thumb.jpg

Editat de memyselfandI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut placerea sa ma dau putin cu un VFR 800 V-Tec din 2003, e o placere, e bun in oras ca e mic, trage bine mai ales de la 7000 ture intra toate cele 4 valve pe cilindru si se schimba si zgomotul motorului, nu e brutal

Daca vrei excursii lungi si nu te dai prea mult prin oras (nu m-am dat) dar eu unu mi-as lua CBR-ul XX de 1100 , pt sport turing cu cat mai mare cu atat mai bine

vezi ca are userul foxbat unu frumos :)

Bafta la ales :cheers:

Editat de Dane_Bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Multumesc pentru postarile voastre.

Ca sa raspund si eu la intrebarile voastre:

- Motocicleta doresc sa o folosesc aprox. 60-70 % afara din oras. Deci ma intereseaza mai mult abilitatea de touring. Sau, mai corect power touring. Ca touring faci cu RT sau alte chestii mai moi.

 

@almostcybord - Tobe sport am sa pun oricum, indiferent pe care o voi lua. As prefera sa iau motor pe injectie, fiindca din minimul meu de cunostiinte in materie de injectii, stiu ca sunt mai maleabile, mai divers programabile in functie de ce vrei sa faci cu motocicleta. Adica, poti sa te joci cu mai multe harti spre deosebire de varianta carburatie unde trebuie sa tot desfaci carburatorul si sa schimbi cuie si alte cele in functie de ce vrei de la motor - cuplu, putere, consum mic. Ca sa ma joc cu harti de injectie ce trebuie sa cumpar motorului - Power Commander si ...? Lamuriti-ma si pe mine cu chestia asta fiindca nu cunosc asa de bine detaliile si m-ar interesa.

 

@Gixu.

Iti multumesc pentru raspuns. Iti stiu de mult postarile cu Vifferul rosu si stiu de la o cunostiinta comuna ca ai ceva experienta pe motoare. Cu alte cuvinte, conta parerea ta. Speram sa imi scrii o parere cand te-am vazut aseara pe topic.

Nu spun ca problema nu este la ghidon (subsemnatul). Este clar ca nu am o experienta vasta pe sportive sau sport-turisme, la fel de clar ca m-am dat doar 150-200 km cu VFR-ul si nu pot emite judecati de neclintit, dar, fiindca m-ai intrebat - VFR-ul de 750 m-a surprins placut (de-asta am si renuntat la ceea ce vroiam sa iau prima data - EXC 400 2006/2007 - si mi-am schimbat optiunea dar, pentru mine, vreau ca o motocicleta, la primul test sa ma sperie putin, sa fie putin peste puterile mele, sa aiba o provocare. VFR-ul trage, franeaza, se culca usor, face totul bine...

Intrebarea din mintea mea este - Este chiar asa slaba cum mi s-a parut mie si sa iau XX-ul sau pur si simplu nu am tras eu suficient de ea, cat sa ii descopar si latura mai agresiva?

 

@memyselfandi

Si pe a ta o stiu de cand ai luat-o de la Petrica. Mi s-au aprins si mie niste beculete atunci, mai ales ca oferta a fost f. ok. La saua VTec-ului intr-adevar nu am meditat suficient... Multumesc de postare.

 

@Dane_Bad:

Da, il stiu pe cel al lui FoxBat :). Este o varianta serioasa de luat in calcul.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa alegi intre doua motorete foarte capabile. Raspunsul tot de la tine trebuie sa vina.

 

XX-ul trage MULT mai tare decat VFR-ul. Eu am mers mult cu XX dar numai cu varianta pe carburatie, nu am condus niciodata varianta pe injectie.

Motorul consider ca este o bijuterie, un fel de turbina de avion, fara vibratii, pune superb puterea la asfalt, nu te sperie dar dupa 7000 de ture trebuie sa te ancorezi bine de tot si sa ai liber in fata.

Pozitia este foarte comoda, saua e superba - dupa 500km te dai jos si iei de la capat cu zambetul pe buze.

Protectia la vant e buna,dar depinde de ce inaltime ai, se posibil sa te loveasca curentul un pic aiurea in casca cu parbrizul standard, dar se gasesc parbrize de toate felurile, nu e o problema.

Daca se merge decent cu ea consuma cam 7, daca vrei sa zbori atunci se poate duce in 10, in oras cred ca consuma 10. In orice caz nu e pentru oras.

Pasagera sta foarte bine, e foarte confortabila si saua si pozitia- pentru un sport-touring, evident!

Deci eu zic ca daca ai ceva experienta nu ai de ce sa te sperii de XX. Doar trebuie folosit la plimbari lungi, cu pasagera, cu bagaje.

Nu se preteaza la folosirea sportiva, nu are ce cauta pe un circuit, nu va fi o arma de temut pe curbe stranse, iar daca ai pasagera vei atinge cel mai probabil cu carenele!:)

Nu se poate intari suspensia.

Franele sunt excelente, zici ca ai aruncat ancora.

De cate ori mai imprumut acest model si mai fac cate o plimbare de 500km nu pot sa nu ma minunez cat de bine le-a iesit modelul asta inginerilor de la Honda.

 

VFR

L-am condus mult mai putin decat XX, este tot un model reusit. Pozitia pe VFR e un pic mai verticala, pe XX iti lungeste usor mainile.

Saua e la fel de confortabila, motocicleta da senzatia ca e mai scurta. Ghidonul pare mai larg si de aia pare mai manevrabila si mai usoara la manevre facute la viteza mica.

Are un fel de a lua viteza care te pacaleste, ai impresia ca nu progresezi foarte tare dar cand te uiti la kilometraj vezi ca de fapt mergi deja foarte tare.

Am mers doar pe varianta VTEC, are un mic salt de putere atunci cand intra VTEC-ul ala, dar nu e ceva de speriat, chiar daca te-ar prinde in mijlocul unei curbe.

Motorul se accelereaza frumos dar usor "in gol" fata de XX, de fiecare data cand am mers am simtit ca si tine ca ii lipseste acel "fun factor" in acceleratie.

Am condus-o doar pe curbe lungi dar mi s-a parut mai capabila pe curbe, cred ca si pozitia careneleor si scaritelor o ajuta sa poate fi inclinata mai mult. Mie asa mi s-a parut.

Consuma putin, nu stiu sa-ti spun cat dar mereu astia cu modelul asta mai au rezerve cand tu trebuie sa pui benzina!:)

 

Oricare din modelele astea ar putea fi un candidat serios la "motocicleta mea". Acum as lua XX, cel mai ieftin, cel mai bine intretinut,pe carburatie. Pentru ca sunt capabile de kilometraje uriase fara probleme. Iar fun factor-ul pe XX pentru mine este mai mult decat pe VFR.

 

Acum eu ti-as introduce si inca o varianta si anume Kawa ZX9. Nu e pentru facut turul Europei, dar la plimbari de 500-700km se preteaza excelent.

Saua pilotului e foarte confortabila, saua pasagerei nu mai e la fel de buna ca la XX, majoritatea cam dupa 300km le ajunge.

E mai usoara decat amandoua (XX si VRF), eu zic ca e mai agila pe curbe, iar comportamentul motor este superb. Cutia e etajata un pic mai scurt decat la XX, nu merge cu 300 ci doar cu 280 :D, dar acceleratiile sunt foarte puternice si motoreta este FUN,FUN,FUN!

E tot carburatie, nu s-au facut pe injectie, incearca sa conduci un model intre anii 2000-2003.

Din ce am constatat eu pana acum, deobicei au proprietari mai nebunatici decat XX sau VRF, care le mai dau pe o roata, le chinuie, e mult mai greu sa gasesti un exemplar bine intretinut. Eu la 50,000 de km am schimbat cutia de viteze, dar chiar si asa daca as vrea sa-mi iau din nou o motoreta intre XX/VFR/ZX9 - tot ZX9 as alege.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Niko

Multumesc de raspuns. Topicul tau cu XX vs. 9R l-am citit cap coada ca pe o carte buna acum vreo 2-3 saptamani.

Da, m-am gandit si eu la ZX9, dar are (pentru mine) doua limitari mentionate si de tine:

- saua pentru pasager nu prea exista dpmdv - adica raportat la ce vreau eu sa ii ofer pasagerei.

- au proprietari de Kawasaki. Prima mea motocicleta a fost un GPZ 4 in linie. Stiu cum merg Kawa, imi plac la nebunie, dar nu sunt motoare pentru oameni normali :laugh:. Cine are Kawa si nu ii da inseamna ca nu stie de ce a luat-o. Si de asta imi este frica. Nu mai am nervi de reparat. Stau toata ziua cu mainile in capre, pe care off-road-ul le oboseste crunt si trebuie intretinute. Nu mai am nervi sa fac acelasi lucru si la motor de strada. Adica, nu in acelasi ritm. Vreau sa ma bucur macar un sezon de o mobra cu mentenanta mai lejera (pana adun necesarul si vine si EXC-ul :moto:)

- Vedem, ma mai gandesc, nu zic nu...

 

Important fiindca nu am precizat pana acum:

Am 1.87 inaltime si 100 de kg.

Cam orice as lua trebuie sa pun parbriz aftermarket.

 

La VFR si mie mi-a placut pozitia mai de forta, cu ghidonul cat de cat aproape.

La viteze mici, dupa 15-20 de km parcursi, o simt in maini si spate (bazin), dar la viteze peste 100 si mi s-a parut f. misto.

Mi-a placut pozitia VFR-ului fiindca te face un pachet compact, cu centru de greutate jos, care sta genial pe curbe. Comparativ cu un Hornet S 2003 cu care ma mai dau si care e un mic cosmar pe curbe pentru mine (centru de greutate prea inalt).

Am incalecat doar pe un BB joi si asta a fost si feelingul meu - ghidoane cam departe. La fel zicea si prietenul cu care am mers sa o testeze si posibil sa o cumpere. Numai ca el are undeva la 1.70.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ZX9 in 5 ani s-a stricat doar o singura data, in rest a fost foarte fiabil, nu s-a stricat nimic altceva, am schimbat consumabile,evident. E mult peste povestea "fiabilitatii" Kawasaki, dar intradevar ambele modele Honda de care vorbim cred ca sunt si mai fiabile.

 

Nu te speria de pozitia pe XX pana nu mergi la drum cu ea, te indinde mai in fata dar nu e inconfortabil.

Eu sunt si mai mare ca tine si as alege XX.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru postarile voastre.

Ca sa raspund si eu la intrebarile voastre:

- Motocicleta doresc sa o folosesc aprox. 60-70 % afara din oras. Deci ma intereseaza mai mult abilitatea de touring. Sau, mai corect power touring. Ca touring faci cu RT sau alte chestii mai moi.

 

@almostcybord - Tobe sport am sa pun oricum, indiferent pe care o voi lua. As prefera sa iau motor pe injectie, fiindca din minimul meu de cunostiinte in materie de injectii, stiu ca sunt mai maleabile, mai divers programabile in functie de ce vrei sa faci cu motocicleta. Adica, poti sa te joci cu mai multe harti spre deosebire de varianta carburatie unde trebuie sa tot desfaci carburatorul si sa schimbi cuie si alte cele in functie de ce vrei de la motor - cuplu, putere, consum mic. Ca sa ma joc cu harti de injectie ce trebuie sa cumpar motorului - Power Commander si ...? Lamuriti-ma si pe mine cu chestia asta fiindca nu cunosc asa de bine detaliile si m-ar interesa.

 

@Gixu.

Iti multumesc pentru raspuns. Iti stiu de mult postarile cu Vifferul rosu si stiu de la o cunostiinta comuna ca ai ceva experienta pe motoare. Cu alte cuvinte, conta parerea ta. Speram sa imi scrii o parere cand te-am vazut aseara pe topic.

Nu spun ca problema nu este la ghidon (subsemnatul). Este clar ca nu am o experienta vasta pe sportive sau sport-turisme, la fel de clar ca m-am dat doar 150-200 km cu VFR-ul si nu pot emite judecati de neclintit, dar, fiindca m-ai intrebat - VFR-ul de 750 m-a surprins placut (de-asta am si renuntat la ceea ce vroiam sa iau prima data - EXC 400 2006/2007 - si mi-am schimbat optiunea dar, pentru mine, vreau ca o motocicleta, la primul test sa ma sperie putin, sa fie putin peste puterile mele, sa aiba o provocare. VFR-ul trage, franeaza, se culca usor, face totul bine...

Intrebarea din mintea mea este - Este chiar asa slaba cum mi s-a parut mie si sa iau XX-ul sau pur si simplu nu am tras eu suficient de ea, cat sa ii descopar si latura mai agresiva?

 

@memyselfandi

Si pe a ta o stiu de cand ai luat-o de la Petrica. Mi s-au aprins si mie niste beculete atunci, mai ales ca oferta a fost f. ok. La saua VTec-ului intr-adevar nu am meditat suficient... Multumesc de postare.

 

@Dane_Bad:

Da, il stiu pe cel al lui FoxBat :). Este o varianta serioasa de luat in calcul.

Salut, e adevarat, mi s-au aprins un pic bujiile cand am vazut cum pui la pamant VFR-ul... Niko a spus ceva adevarat, nu are acel boost de putere intalnit la 4 in linie dar daca tragi de gaz cum trebuie, te poate surprinde f placut.Desi este un V, se tureaza ca o linie si asta e un avantaj major.Incearca sa o duci mai sus in ture cand vrei "surprize". Dupa cum am spus, tocesti scaritele fara nici o problema, la iesirea din sensul girator poti sa faci un powerslide de toata frumusetea iar la drum lung, cu 6 % sustine un ritm de 140-180 cu varfuri de... :rusinica: .

 

Cu XX n-am mers dar aici vorbim de 2 lucruri f diferite, de mai mult de 300 cc diferenta , pret dublu si 50 de cai in plus.

 

Cert poti sa-ti spun atat...Vrei sa te plimbi cu cheltuieli minime de intretinere, sa poti face si un traseu virajat si in acelasi timp sa nu-ti faci o gaura in buget prea mare? Raspunsul il stii deja. :cheers:

 

Eu, mai nou, pentru ture mai lungi ma uit dupa un Pan European 1100.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca off-roader inrait, nu mi-au placut stradalele niciodata in tara, nu mai enumar motivele, acum fac naveta pe un VFR...este motocicleta care m-a surprins cel mai placut dintr-o serie de motive, cel mai bun fiind acela ca la modelele mai vechi, nu exista distributie pe lant, ci pe roti dintate. de aici, un sunet inconfundabil si un motor nemuritor, si da, dusa in ture, e nervoasa. mi se pare cea mai versatila mobra. parerea mea!

Editat de lionofjudah
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut, e adevarat, mi s-au aprins un pic bujiile cand am vazut cum pui la pamant VFR-ul... Niko a spus ceva adevarat, nu are acel boost de putere intalnit la 4 in linie dar daca tragi de gaz cum trebuie, te poate surprinde f placut.Desi este un V, se tureaza ca o linie si asta e un avantaj major.Incearca sa o duci mai sus in ture cand vrei "surprize". Dupa cum am spus, tocesti scaritele fara nici o problema, la iesirea din sensul girator poti sa faci un powerslide de toata frumusetea iar la drum lung, cu 6 % sustine un ritm de 140-180 cu varfuri de... :rusinica: .

Cu XX n-am mers dar aici vorbim de 2 lucruri f diferite, de mai mult de 300 cc diferenta , pret dublu si 50 de cai in plus.

Cert poti sa-ti spun atat...Vrei sa te plimbi cu cheltuieli minime de intretinere, sa poti face si un traseu virajat si in acelasi timp sa nu-ti faci o gaura in buget prea mare? Raspunsul il stii deja.

Eu, mai nou, pentru ture mai lungi ma uit dupa un Pan European 1100.

 

Multumesc de completare :cheers:.

Motorul, de principiu, am sa merg sa il iau din Ungaria.

Acolo 750-ul 94-97 jongleaza intre 1500-2000, 800FI-ul intre 2000-2800, VTEC-ul de la 3000 in sus si BlackBird-ul FI tot pe aici, de la 2800-3000 in sus.

Pana acum cel mai tare inclin spre VFR 800 FI.

BlackBirdul imi scria si un amic pe FB ca este "prea barca" pentru majoritatea soselelor romanesti. "Cere sa mergi cu el, si partea proasta e ca la noi nu prea ai unde sa il dezmortesti, fara sa fii inconstient".

 

Imi mentin in continuare intrebarea despre injectia 800-lui FI (S-a jucat cineva cu ea si ce costuri implica?).

Si completez cu inca una:

S-a jucat vreunul dintre voi cu numarul de dinti la pinion/foaie si cu ce consecinte?

 

1100 ST-ul l-am luat si eu in calcul dar vreau ceva mai agresiv/modern ca design. Tocmai pentru ca este motorul 4V cu handicapul cilindreei rezolvat il si vroiam.

De 1300 nu am bani, fiindca altfel acolo ar cam merge banii mei daca m-ar convinge drive-test-ul (multi zic ca este prea grea fata de concurenta).

Nu cauta 1100 ST in Ungaria (pe hasznaltauto.hu vreau sa zic). Tourerele (si Suzuki-urile, daca o mai citi si altcineva) au niste preturi stupide la ei.

Preturi bune pentru ST am gasit pe http://www.motoinzerce.cz/ acum cam o luna-doua in urma, cand cochetam cu ideea.

Sa ai grija la bascula, sa o verifici bine de tot. Am vazut niste filmulete crunte pe YouTube cu bascule oxidate.

 

On-topic:

Nimeni cu Aprilia Futura?

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers, azi m-am dat cu VFR-ul 1200, atat versiunea cu cutie normala cat si DCT-ul cu cutie semiautomata. Pot sa spun ca m-am suit cu prea multe sperante si m-am dat jos usor dezamagit. Poate si din cauza faptului ca un pic inainte testasem noul Fireblade 2012. Ma asteptam la mai multa cursivitate/agresivitate de la un motor de 1200 cc si 170 cai. E greuta, cam tragi de ea pe curbe iar varianta DCT nu-mi place deloc, e ca un scuter nereusit. Ma rog, deja o dam in alte alea.

 

Apropo de piete moto, daca nu-mi gasesc mobra aici in Germania, imi cumpar de acasa. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut raul!

am mers cu vfr, am avut xx mai multi ani ( si cateva zeci de mii de km ) si acum am busa tot de cativa ani!!

pt mine vfr 750 sare din schema (prea vechi) si ducati la fel...

la acelasi pret...nici nu ai cum sa alegi intre vfr si xx!!..au aceeasi greutate, aceleasi frane, aproximativ aceeasi manevrabilitate dar xx-ul e ani lumina la putere fata de vfr!!

xx-ul chiar e deosebit....e inca frumos si modern ( in afara de suspensie ) si ca sport touring..chiar nu ai ce sa-i reprosezi. daca esti motociclist serios poti sa faci oricand peste 500 km fara mari eforturi...eu am facut si aproape de o mie.

e o mobra mare, stabila ( inclusiv pe ploaie ), cu un motor extraordinar de silentios, fiabil si fara vibratii, franeaza de-ti desprinde retina ( eu si azi muncesc sa aduc franele de busa spre performanta asta si nu-mi iese deloc)si permite viteze de croaziera lejer peste 200km/h (chiar si cu bagaje).

daca gasesti un exemplar intretinut..eu zic sa nu dai inapoi. varianta pe injectie consuma un pic mai putin dar trage mai slab decat carburatia. in rest motocicleta n-a prea avut imbunatatiri pe parcursul celor 12 ani de productie (n-a avut nevoie :rolleyes: ).

bafta!!

si poate ne vedem la o tura lunga!!

:cheers:

Editat de octavius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

S-a jucat vreunul dintre voi cu numarul de dinti la pinion/foaie si cu ce consecinte?

 

 

Eu m-am jucat cu foaia spate. Acum am foaie de 45 de dinti, stock parca e de 41.

Se simte o diferenta, adica se tureaza mai repede, la viteze supersonice unde inainte se chinuia un pic sa castige ture acum ajunge in limitator, dar viteza efectiva scade, bordul iti arata aiurea.

Mi-a crescut turatia cam mult, inainte pe la 4500ture aveam 130 intr-a sasea, acum fac asta cam la 6000. Pentru touring e nasol, nu e placut sa mergi turat la viteza constanta.

Pentru sprinturi, pentru iesit mai repede din curba, acceleratia in sine e mai puternica.

Daca stau sa analizez drumurile din Romania, probabil cativa dinti pe spate ar fi ok. Nu ai unde sa folosesti top speed.

Dar de cate ori prind autostrada sau mers constant 130-150 asa, atunci imi pare rau ca am schimbat foaia. Dar cum se intampla rar sunt multumit de schimbare.

 

La XX cred ca ar merge tot asa o foaie un pic mai mare, parca era cineva pe forum care avea o foaie mai mare si era foarte incantat de schimbare.

Pierzi top speed, se tureaza mai repede, castigi acceleratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe orice vfr cu injectie poti folosi power commander v fara probleme (desi pe site zice ca-i doar pt vfr din 2009+) si un laptop sa-ti incarci harta (desi asta poti s-o faci si inainte de a monta pcv-ul pe mobra). iar pt pozitie mai dreapta poti sa-i pui ghidon gen superbike. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

funny..

ieri m-am dat cu un vfr 750, al unui prieten si azi vad discutia de aici

 

cert este ca dupa ziua de ieri..mai ca as sterge anuntul cu XX-ul de vanzare..

e ca o un vis pe care l credeai uitat si intr-o zi...te trezesti cu visul in fata. XX-ul face nani de multe luni, eu la fel. si ieri mi am amintit ce inseamna honda, 4 cilindri, chiar si in v.

dincolo de melancolii ce le pot rezolva in 3 ore , itp. rca .ulei, filtre si ..sunt pe sosea cu XX-ul sa ti rapspuns la topic cu minima mea experienta personala

futura nu stiu , n am auzit , n am condus.

 

cam tot ce e de spus s a spus si toti cei de mai sus au rezumat si parerile mele, ( pe ale lui niko le am mai auzit :) ).

 

 

vfr vs xx, sunt 2 lumi inrudite doar prin brand si categorisirea 'hartogarilor"- de sport tourer. Si fara sa fie un castigator detasat - tine de ce vrei de la mobra.

vfr-ul e mai "bicicleta", e mai spre tourer, un consum mai mic ( daca nu i "dai" ) si avantajul ( daca iei vtec-ul nou ,abs-ului ).

urmeaza un "dar" - m-am urcat prima oara acum 6 ani cred, pe un 800 vtec. cu teama. mi se parea racheta.

duap o vreme , pe autostrada , am lasat XX-ul sa ..traga. la 220 vfr-ul , incet, ramanea in urma. bine, nici noi nu le-am omorat, ne-am "intrecut" prieteneste, amadoi fiind cam pe acolo ca varsta. fara orgolii. doar curioziate tehnica.

dupa inca o vreme, vin din Bg, dupa un weekend cu XX-ul si luni ma urc pe vfr., acelasi. mi se parea ca merge in 3 cilindrii :)) , ca nu trage. il tineam in ture sa "intre" vtec-ul si parca, parca isi mai dadea drumul. evident, mergea in toti cei 4 cilindrii.

recunosc, desi imi placea tare, asta cu "saltul" pe la 7000 nu e pe gustul meu. eu sunt din categoria" sa mi o dea liniar " si vorbesc de putere.

intr-un alt weekend , am mers cu XX-ul un pic peste cat ar fi trebuit, tot autostrada, timpul se contracta tare si nu stii cand ai ajuns ca parca acum 30 de min plecasei..

de cuplu si cum trage e clasic, de jos , liniar, si dupa 5 - 6 - 7 trecbuie sa te cam tii de el sa nu pleci in spate

mai e si pozitia, pasagera, bagajele, astea snt cam la fel (parca si suportii sunt similiari).la XX un pic e tricky, tobele sunt usor de "atins" cand sunt fierbinti si se lasa cu tatuaje :) pentru neintiati.

 

cam atat de XX ca vorbeam de comparatie.

 

ce m-a surprins tare a fost vfr -ul 750 , injectie ( parca 2001 sau 2002 , sper sa nu spun prostii)

mi a placut parca mai tare ca 800-ul. bine, adi si "inaltat" semighidoanele si pozitia e mai aproape de varadero sau un tourer " normal".

sunetul ( fiind un motor mai " ne-euro-it" ) te unge pe suflet, rontaitul ala de v si distributie..normala e dragut tare.

parte noua a fost cuplul de jos (fara sa vreau l -am ridicat intr- a 1 -a si a 2- a de cateva ori de pe drum ( un pic cat s a "eliberat" ghidonul nu va ganditi la prostii) precum si puterea ce venea sa l "completeze" imediat ce saream de 5000. de la 7 la 9500 deja era " pe felie".

 

pe autostrada m-au presat cum e normal in romania manelizata niste..unii asa ca am ajuns un pic spre zona de capat a reprizei, scurt. - ia in calcl ca un top speed de 200- 220 e cam ce poate , peste desi poate s-ar mia duce e chinuiala si nu e de mers acolo.

aici intervine xx-ul care da sezatia aia ca lumea nu se mai termina..si ma refer aici la un 260 instant, 280 ok si ultimii 17..cam chinuiti :)

 

oricum la vfr aia 200-220 sunt suficienti si nu "stai" acolo prea mult in lumea reala, deci ce sa mia vorbim de vitezele de peste. ..sunt doar de "recorduri" si de "testat" gps-ul , cateva secunde.

 

daca ar fi acum sa aleg tinand cont asa cum am vazut ca e cazul si la tine ,si de buget, vfr-ul 750. .

altfel , XX-ul

daca abs-ul e un "must" pentru tine, 800 le.

cm spuneam, de futura nu stiu nimic, pentru mine japonezele sunt " alegerea" finala si singura iubire.

orice ai lua. sa fie cu bafta si sa te bucuri de achizitie

 

a., da sa nu uit, dupa ce se termina povestile forumistice, DU_TE si calareste le un pic pe fiecare sa vezi cum te simti :)

nu le lua dupa chatul de aici ci cu inima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Gixu, octavius, Niko, ciprinakos, cip11xx:

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

 

@octavius:

Cum merge treaba? Sa ma suni daca te hotarasti sa mergi la unguri. Am banii astia si mi-a facut cu ochiul KTM-ul tau acum cam o luna, dar am hotarat ca anul acesta imi voi lua stradala si vad mai tarziu ce si cum cu "capra". Sa stapanesti cu placere noua achizitie cand va veni si sa ne vedem sanatosi ;):)!

 

@cip11xx:

I-am dat mesaj omului. Multumesc de pont.

Eu stiam exact ce a zis si Octavius - ca cea pe injectie consuma mai putin si ca este un pic mai slaba, ca sa zic asa. De fapt mai liniara, mai putin brutala.

Sau tu ai vrut sa zici si ca cea pe injectie consuma mult? Daca sta la 7 afara (pana in 200 km/h) si cam 8-9 in oras (aici si asa o sa merg incet, fiindca oricum nu am unde sa lansez Leviathanul in largul lui) atunci este ok.

Acuma sincer, nu ma uit la consum in primul rand la monstrul asta, dar nici sa imi ia 10 in oras sau peste - cum ii ia unui amic un K1200Rs, in conditiile in care masina imi ia mult mai putin de atat.

 

@lionofjudah:

Nu, cred ca Octav s-a gandit la primele modele de VFR 750 - in speta RC 24-ul si prima editie RC36.

Sincer sa fiu, prima editie de RC36 a fost un mic vis al meu acum vreo 6 ani cand aveam GPZ-ul. Motociclete mult inaintea vremii lor pentru perioada 90-93 si categoria sport-turism.

Dpmdv. intotdeauna am avut un ochi in plus pentru ele. Imi place coada, bordul la nebunie iar modelele acelea cu farul despartit in 2 de o tija de plastic sunt, asa, no comment pentru mine

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, la RC 36 ma refer si vorbesc din experienta. se vede la profil ca este actuala mobra din dotarea mea. si cum ziceam in prima mea interventie aici, ca nu ma deranjez prea tare pe forumul asta (dont need to wonder why?!), am fost surprins. nu-mi plac cele de 800, modelele noi cu distributia de acum clasica, adica pe lant, insa rc36 cu distributia in roti dintate, rules! Si hai sa-ti mai spun ceva, nu doar coada, farul, si altele, ci include si monobratul si roate spate secsoasa. De altfel, nu ca m-ar maguli, dar unul ma intreba, e Ducati? LOL!! no way dude! its better! It's VIEFAR! Deci, nu o exclude. Eu pe ea zilnic, naveta mi-o impune. La inceput am urit-o, veche, grea (inainte eram cu cross-urile de vreo 100 si de kile), dar mai apoi...hm, ce avem noi aici???

 

adaugire,

 

desi e vorba de rc 30 aici, la 2,50 e secretul si la rc 36!

 

@Gixu, octavius, Niko, ciprinakos, cip11xx:

Multumesc frumos pentru raspunsuri.

 

@octavius:

Cum merge treaba? Sa ma suni daca te hotarasti sa mergi la unguri. Am banii astia si mi-a facut cu ochiul KTM-ul tau acum cam o luna, dar am hotarat ca anul acesta imi voi lua stradala si vad mai tarziu ce si cum cu "capra". Sa stapanesti cu placere noua achizitie cand va veni si sa ne vedem sanatosi ;):)!

 

@cip11xx:

I-am dat mesaj omului. Multumesc de pont.

Eu stiam exact ce a zis si Octavius - ca cea pe carburatie consuma mai mult si este un pic mai slaba (de fapt mai liniara, nu prea brutala)

Si cea pe injectie vrei sa zici ca consuma mult? Daca sta la 7 afara (pana in 200 km/h) si cam 8-9 in oras (aici si asa o sa merg incet ca nu am unde sa lansez Leviathanul in largul lui) atunci este ok.

Acuma sincer, nu ma uit la consum in primul rand la monstrul asta, dar nici sa imi ia 10 in oras sau peste - cum ii ia unui amic un K1200Rs.

 

@lionofjudah:

Nu, cred ca Octavian s-a gandit la primele modele de VFR - RC 24 si in speta prima editie de RC36.

Sincer sa fiu, prima editie de RC36 a fost un mic vis al meu acum vreo 6 ani cand aveam GPZ-ul. Motociclete mult inaintea vremii lor pentru perioada 90-93 si categoria sport-turism.

Dpmdv. intotdeauna am avut un ochi in plus pentru ele. Imi place coada, bordul la nebunie iar modelele acelea cu farul despartit in 2 de o tija de plastic sunt, asa, no comment pentru mine

Editat de lionofjudah
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Da, imi plac RC 36, as lua una pentru ca sunt fan al lor (daca as gasi una in culorile Interceptor nu stiu daca m-as putea abtine :rolleyes:) dar, sincer, as prefera sa imi iau ceva mai nou si pe injectie daca tot pot sa ma intind cu banii astia.

Si fiindca sunt si fan pinioane, din cauza asta m-as opri la 800FI.

Ca sa recunosc pana la capat, nu vreau sa sar din schema cu bani si sa ma bag la Vtec, deci el cam pica.

M-am uitat pe site-ul celor de la Power Commander, au acolo 800 FI-ul, dar cand deschizi file iti arata la poza VTec-ul :scratch:. Asta sa fie ultima mea grija.

 

Imi este clar insa un singur lucru - va trebui sa abandonez cat de curand internetul, sa merg la vanzatori, sa pun banii si diverse acte garantie pe masa si sa incep sa ma dau cu ele.

Nu mai fac prostia de a cumpara motoare neprobate. Am facut-o de 2 ori si m-am jurat ca a treia oara nu se va mai intampla.

Sunt curios cum este 800 FI-ul fata de RC editia 2 (94-97), sa vad cum imi place pozitia, bordul, demarajul, cuplul, puterea, etc.

La fel si la XX, desi inca imi da pureci in stomac ideea de posesie a motorului asta. Am mai si discutat astazi cu cineva f. apropiat care nu stiam ca a avut in teste o saptamana un XX FI pe care vroia sa il cumpere, pe care l-a abandonat tocmai in ideea ca era "prea mult". Si nici eu nu sunt vreo usa de biserica cam cu orice mobra incalec.

Raman la fel de in ceata cu Aprilia Futura. Din ce citesc este mai grea, mai asezata si putin mai power touring decat sportiv/agilul/agitatul VFR-ul.

Nu imi da pace in continuare motorul 2 in V la 60 de pe Rsv Mille si capacitatea de 1000, care, sincer, imi suna mult mai bine decat 800 sau 1100 4 in linie.

La fel, din ce vad si citesc (deci nu f. relevant - sunt articole, nu pareri pe forumuri) - linia seii pasagerului mi se pare cea mai misto si confortabila dintre toate. Daca va inchipuiti ca am inceput sa zapez filmulete pe YouTube cautandu-le pe cele cu rider + pasager :moron:. Yea, i know :D!

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

vfr vs xx, sunt 2 lumi inrudite doar prin brand si categorisirea 'hartogarilor"- de sport tourer. Si fara sa fie un castigator detasat - tine de ce vrei de la mobra.

vfr-ul e mai "bicicleta", e mai spre tourer, un consum mai mic ( daca nu i "dai" ) si avantajul ( daca iei vtec-ul nou ,abs-ului ).

Multumesc @foxbat de postare!

Da, sunt constient ca nu au prea multe in comun. Din cauza asta am si ridicat topicul> Vreau sa aflu pareri de la posesori si, Doamna ajuta!, oameni cu care s-au dat cu cat mai multe dintre ele.

VFR-ul 800 Vtec-ul (cel cu 2 tobe sub sa si distributie pe lant) are ABS, dar nu standard.

Dintre versiunile mai vechi (vorbim de cele de pana in 2002, pre- VTEC, cele cu distributie pe pinioane) unele au Dual Cbs cum, cred ca nu gresesc, ai si tu pe XX.

800 FI-ul produs intre 98 si 2001 are sigur Dual CBS.

 

 

mai e si pozitia, pasagera, bagajele, astea snt cam la fel (parca si suportii sunt similiari).la XX un pic e tricky, tobele sunt usor de "atins" cand sunt fierbinti si se lasa cu tatuaje :) pentru neintiati.

Cat ai mers cel mai mult cu pasagera intr-o zi pe XX? Cum se simtea la sfarsit? A mai vrut sa auda de motor atatia kilometri a doua oara sau nu?

Foarte important pentru mine si am sa te rog sa nu te superi sau sa interpretezi asta ca o jignire - Presupun ca aveti masina. Chiar rezista decent la etape de X kilometri si vine de placere sau o face din compromis / lipsa de alternative?

 

 

ce m-a surprins tare a fost vfr -ul 750 , injectie ( parca 2001 sau 2002 , sper sa nu spun prostii)

mi a placut parca mai tare ca 800-ul. bine, adi si "inaltat" semighidoanele si pozitia e mai aproape de varadero sau un tourer " normal".

sunetul ( fiind un motor mai " ne-euro-it" ) te unge pe suflet, rontaitul ala de v si distributie..normala e dragut tare.

parte noua a fost cuplul de jos (fara sa vreau l -am ridicat intr- a 1 -a si a 2- a de cateva ori de pe drum ( un pic cat s a "eliberat" ghidonul nu va ganditi la prostii) precum si puterea ce venea sa l "completeze" imediat ce saream de 5000. de la 7 la 9500 deja era " pe felie".

pe autostrada m-au presat cum e normal in romania manelizata niste..unii asa ca am ajuns un pic spre zona de capat a reprizei, scurt. - ia in calcl ca un top speed de 200- 220 e cam ce poate , peste desi poate s-ar mia duce e chinuiala si nu e de mers acolo.

 

Fiindca vreau sa fiu foarte sigur despre ce motocicleta ai scris aici am sa pun poze cu VFR-urile pe modele si ani si am sa te rog sa imi spui care a fost cea din postarea de mai sus.

VFR 750 - RC 24 - 1986 / 1989

post-3763-0-75480000-1332711120_thumb.jpg

 

VFR 750 - RC 36 - Prima editie - 1990 / 1993. Cea care spuneam mai devreme ca a fost un vis al meu acum vreo 6 ani.

post-3763-0-16639500-1332711096_thumb.jpg

 

VFR 750 - RC 36 - A doua editie - 1994 / 1999. Identica cu ea are una un amic din TM. Cu ea am facut aprox. 150-200 de km.

post-3763-0-62004300-1332711117_thumb.jpg

 

VFR 800 FI - RC 46 - 1998 / 2001. Cea care sta cel mai bine in clasamentul meu VFR si probabil urmatoarea achizitie.

post-3763-0-38546100-1332711093_thumb.jpg

 

VFR 800 VTEC - 2002 / prezent (din 2006 cu facelift). Primul model cu distributie pe lant.

post-3763-0-45830000-1332711127_thumb.jpg

 

 

 

aici intervine xx-ul care da sezatia aia ca lumea nu se mai termina..si ma refer aici la un 260 instant, 280 ok si ultimii 17..cam chinuiti :)

oricum la vfr aia 200-220 sunt suficienti si nu "stai" acolo prea mult in lumea reala, deci ce sa mia vorbim de vitezele de peste. ..sunt doar de "recorduri" si de "testat" gps-ul , cateva secunde.

daca ar fi acum sa aleg tinand cont asa cum am vazut ca e cazul si la tine ,si de buget, vfr-ul 750. .

altfel , XX-ul

Cu VFR-ul 750 RC 36 (cel cu priza laterala in forma de V culcat orizontal) am mers 220-230 cu pasager si mai ducea ceva. Nu cred ca mai mult de 250-260.

Singur mergand, am stat linistit bine pe el pana pe la 160. Urca decent pana acolo. De aici in sus mai cu atentie. De la 200 in sus cu foarte mare atentie. Inclin sa cred ca XX-ul ar merge mult mai stabil, mai "pe sine", la vitezele astea.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut,acu 1 an si ceva eram exact in aceeasi situatie ca si tine,intr-un final ma oprisem la vtec,il "testasem" cateva luni prin bunavointa unui amic,imi placea pozitia,era si suficient de nervoasa daca vroiai,ce sa mai,deja ma vedeam calare pe al meu.Am inceput cautarile,am gasit unul la un showroom,km putini,accesorii touring,m- am prezentat la prima ora sa fiu sigur ca nu mi-l ia nimeni si 2-3 ore mai tarziu am dat avansul.Pentru un gsx 1300 r.

 

Ehee. long time no seen! Ce mai faci? Cum iti este prin Belgia (my bad :rusinica:, am scris Olanda prima data. Bagam mana in foc ca e in NL)?

De-asta am zis si eu ca nu ma duc la dealer sa imi iau motor, ca cine stie cu ce idei vin la inceput si cu ce motor plec la sfarsit :crack:.

Glumesc. Din pacate nu exista asa ceva pe aici, desi mi-as dori. Care mai sunt, fac din 3 motoare 2 bune. Este un fel de activitate conexa oricarui service care se respecta.

Cel putin astea ce le-am vazut eu - nu multe ce-i drept, deci nu pot generaliza.

Sa nu uitam totusi si ce cultura moto si ce sosele ai tu acolo.

On-topic:

Din reflex, m-am uitat prima data la profilul tau, am vazut Busa, citeam, citeam si tot nu intelegeam . Foarte misto postarea :crack:! Mi-am mai descretit un pic fruntea :D.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...