ohamoha Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Salut. As vrea sa-mi alimentez GPS-ul de la bateria motoretei, dar nu am priza de 12V. Daca cumpar o priza si o leg direct la baterie e ok? Multam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Salut. As vrea sa-mi alimentez GPS-ul de la bateria motoretei, dar nu am priza de 12V. Daca cumpar o priza si o leg direct la baterie e ok? Multam. sigur, ca e ok eventual sa nu tragi fire direct de la baterie, cauta un "plus"pe undeva pe bord NU UITA sa pui SIGURANTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 normal! siguranta de 10A. singura restrictie e sa nu pui bricheta, dar in rest se pot alimenta: GPS, detector ( ) ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ohamoha Postat Mai 4, 2012 Autor Share Postat Mai 4, 2012 Roger! Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 De ce s-ar opri cand opresti motorul? Numai incarcarea se opreste din cate imi aduc eu aminte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 sigur, ca e ok eventual sa nu tragi fire direct de la baterie, cauta un "plus"pe undeva pe bord NU UITA sa pui SIGURANTA! siguranta aia e cvasi-inutila. 1. daca ai un scurt dupa siguranta, foloseste doar ca sa nu-ti arda sirmele de la baterie la GPS. bateria moto poate livra suficient curent incit sa topeasca niste sirme mai subtiri. 2. daca ai vreo supratensiune pe motor, pina sa faca siguranta ceva s-a prajit GPS-ul de mult. sigurantele sint de doua tipuri: cu ardere lenta si cu ardere rapida. cele obisnuite sint deobicei cu ardere lenta, ceea ce inseamna chiar citeva secunde de la aparitia supracurentului si pina se topesc. sint facute asa pentru a rezista curentilor de pornire absorbiti de consumatorii cu surse de alimentare cu condensatoare. in concluzie, siguranta aia poti s-o pui pt. linistea ta dar nu va folosi la nimic. oricum, 10A e enorm, la asa o valoare e 100% inutila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tibi_c Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Eu chiar am vrut sa leg gps-ul la baterie, pentru ca nu-mi place sa se opreasca sau sa se intrerupa atunci cand opresc mobra. pai nu are acumulator sa il tina pornit pana pornesti din nou?? normal! siguranta de 10A. singura restrictie e sa nu pui bricheta, dar in rest se pot alimenta: GPS, detector ( ) ... mai repede iti recomand una de 5A. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Aveam un gps auto care din cauza folosirii pe moto nu mai tinea bateria (supraincalzire, habar n-am ce avea) Orice Li-on incalzit e distrus. Lasatul detectoarelor si GPS-urilor cu acumulator in torpedo vara le distruge rapid. siguranta aia e cvasi-inutila. 1. daca ai un scurt dupa siguranta, foloseste doar ca sa nu-ti arda sirmele de la baterie la GPS. bateria moto poate livra suficient curent incit sa topeasca niste sirme mai subtiri. 2. daca ai vreo supratensiune pe motor, pina sa faca siguranta ceva s-a prajit GPS-ul de mult. sigurantele sint de doua tipuri: cu ardere lenta si cu ardere rapida. cele obisnuite sint deobicei cu ardere lenta, ceea ce inseamna chiar citeva secunde de la aparitia supracurentului si pina se topesc. sint facute asa pentru a rezista curentilor de pornire absorbiti de consumatorii cu surse de alimentare cu condensatoare. in concluzie, siguranta aia poti s-o pui pt. linistea ta dar nu va folosi la nimic. oricum, 10A e enorm, la asa o valoare e 100% inutila. 1: topitul ala de sarme se poate traduce intr-un mic incendiu si adio motor. Exemplu: iti ploua in priza de bricheta sau un copil iti baga un metal acolo. Siguranta fuzibila se arde inainte sa-ti ia foc tot motorul. 2: de protectia GPS-ului se ocupa transformatorul pentru ca majoritatea merg pe 5V cu transformator de la 12V. Daca ai un transformator ok, se arde primul inainte sa fie afectat GPS-ul. Deci siguranta fuzibila poate fi utila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 (editat) pai daca e vorba de incendiu, va fi avertizat prin mirosul de PVC topit si e tot aia, nu? glumeste si baetii. normal ca scenariul firului topit nu e deloc tras de par dar o siguranta de 10A e exagerata, asa siguranta e montata pe motorul meu pt. consumatori de ordinul 10-20-30W, atita cit ma duce pe mine capul un GPS de om normal nu trage citiva amperi. nu stiu despre ce transformator e vorba, ma gindeam ca omu' are unul special pt. masina, cu alimentare de la bricheta. oricum, nu e transformator ci sursa in comutatie, si cu masurile de "cost reduction" din ziua de azi sa nu te miri daca producatorul a "uitat" de partea cu protectia si o supratensiune = bye-bye GPS. oricum, o supratensiune sustinuta prajeste cam tot pe motor si e extrem de improbabila. Editat Mai 4, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Minu Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Trebuie avut in vedere si faptul ca daca nu o legati pe direct priza(ci atunci cand pui contactul),e posibil sa vi se duca bateria la GPS de la prea multe opriri/porniri,un acumulator are un anumit numar de cicluri,chiar si o simpla incarcare de 1% a acumulatorului se numeste ciclu.Eu as cumpara totusi o priza speciala pt moto,sa improvizez una auto mi-e frica sa nu intre apa in ea si sa ma trezesc ca iau foc naibi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 wai faza cu apa e alt mit urban. apa e foarte prost conducator. luati un multimetru de 10 lei si bagati-l intr-un pahar cu apa, o sa va indice (zeci de) megohmi/zeci, adica rezistenta aproape de izolatie. mai pe romaneste, trece curentu' prin ea aproape cit prin plastic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Bineinteles ca la baterie am un CanBus cu siguranta aferenta, pe care mai sunt legate si alte dispozitive. Toate ca toate dar eu n-am inteles care-i faza cu CanBus-ul pe motor si ce dispozitive ai conectate la el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 4, 2012 Share Postat Mai 4, 2012 Toate ca toate dar eu n-am inteles care-i faza cu CanBus-ul pe motor si ce dispozitive ai conectate la el? newest hottest shit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Am inteles despre ce e vorba, nu stiam ca se bagase canbus si la motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Minu Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 M-a plouat pe mine o data incat priza era plina cu apa. A doua zi cand a iesit soarele, ma uitam la ea cum era plina de rugina O am si acum, din cand in cand mai incarc telecomanda de la alarma. Priza e luata de la louis, modelul cu capac de protectie. Deci sa inteles ca si cele speciale sunt praf?Nu de alta dar si pe mine ma bate gandul sa-mi cumpar o priza. :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 (editat) normal ca scenariul firului topit nu e deloc tras de par dar o siguranta de 10A e exagerata, asa siguranta e montata pe motorul meu pt. consumatori de ordinul 10-20-30W, atita cit ma duce pe mine capul un GPS de om normal nu trage citiva amperi. E exagerata dar nu inutila, un 3-4-5A e arhisuficient probabil. Dar decat deloc, merge si de 10A ca macar se arde prima inainte de firele de la baterie pana la priza. nu stiu despre ce transformator e vorba, ma gindeam ca omu' are unul special pt. masina, cu alimentare de la bricheta. oricum, nu e transformator ci sursa in comutatie, si cu masurile de "cost reduction" din ziua de azi sa nu te miri daca producatorul a "uitat" de partea cu protectia si o supratensiune = bye-bye GPS. Transformatorul e asa zisul "incarcator auto". Daca nu e luat de la taraba, e probabil sa aiba un minim de protectie si sa se arda inainte de GPS. Trebuie avut in vedere si faptul ca daca nu o legati pe direct priza(ci atunci cand pui contactul),e posibil sa vi se duca bateria la GPS de la prea multe opriri/porniri,un acumulator are un anumit numar de cicluri,chiar si o simpla incarcare de 1% a acumulatorului se numeste ciclu. Ba din contra, ciclurile tin cont si de cat ai incarcat/descarcat. Adica daca incarci un Li-On de 10 ori de la 1% la 100% e mult mai afectat decat daca-l incarci de 20 de ori de la 50% la 100%. O comparatie ar fi cu un elastic, daca tragi la maxim de el, dupa o perioada nu mai revine la forma initiala. Nivel de descarcare / Cicluri incarcare 100% - 500 50% - 1500 25% - 2500 10% - 4700 Link: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries La NiCd e alta poveste, teoretic exista memory effect, practic nu am mai vazut NiCd de ceva vreme fiind inlocuit de NiMH. Editat Mai 5, 2012 de Adam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 5, 2012 Share Postat Mai 5, 2012 Priza aia de pe louis nu e cum trebuie sa fie, nu e izolata bine si intra apa in ea, multi se plang de acest lucru in reviewurile de pe site. La bani mai putini gasiti prin targuri gen Autovit, sau direct in Dragonu Rosu niste chinezarii mult mai bine facute, simple sau duble , turnate in cauciuc (au si capac la fel ca cea de pe louis). Singurul dezavantaj e ca firele sunt scurte rau si trebuiesc prelungite, dar cel putin sunt groase. Tot pe acolo se gasesc si socluri pentru sigurante cu capac de cauciuc, numai bune de montat pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.