biancocelleste Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Salutare, am si eu o problema, numai ca nu stiu care e Nu am avut mobra in iarna in Buc si am uitat sa ii scot bateria. De cand am inceput sa o scot pe sosele,( martie ), mi-a mai facut probleme, in sensul ca se ma idescarca si trebuia sa ii bag curent, dar asta foarte rar. In schimb, de la o vreme, nu ma mai tine nici macar o zi. Vad martorii cand pun contactul, lumina farului e slaba si cand apas start, nu invarte electromotorul. Acum 2 zile m-a lasat la semafor, noroc ca m a impins un baiat, am pus o in a 2 a si a pornit. Intrebarea mea e: ce nu e in regula? Bateria e muci ? Releul de incarcare e defect ? O mica precizare: mi s-a cam subrezit butucul de la contat, in sensul ca atunci cand bag cheia ma cam chinui sa o rotesc on sau off.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Schimba bateria apoi masoara incarcarea cu bateria noua. Daca nu e buna incarcarea, verifici fazele alternatorului. Daca alea is bune da tot nu incarca, schimbi releul. Da cel mai probabil e bateria dusa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Incarca bateria pe un redresor moto, de preferinta si cu testare ca sa vezi daca te mai tine. Daca nu ai unde ti-o pun eu pe Optimate, in Dr Taberei. Vezi nr tel in semnatura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Ca sa vezi daca incarca bateria porneste motorul, tureaza-l pe la 4000 cu faza lunga aprinsa si masoara tensiunea de la bornele bateriei. Ar trebui sa ai in orice turatie tensiune in genul 13.7-14.7, pe undeva in plaja asta. Daca nu ai tensiunea asta problemele duc inspre releul de incarcare sau inspre alternator, dar mai exista posibilitatea sa fie si undeva pe traseu. Verifica de asemenea si bornele bateriei, releului de incarcare. Daca sunt oxidate, le dai cu spray de contacte, le cureti cu glasspapier fin. Uita-te de asemenea si la mufa dintre alternator (nu e corect spus alternator, mai degraba e magnetou trifazat) si releul de incarcare; aceasta oxideaza si se topeste lejer. Daca e topita, taie firele (sunt albe sau galbene, toate 3) si pune alta mufa in loc, gen napolitana ca la Dacie sau leaga-le pe direct, dar fara a uita sa cureti foarte bine firele inainte sa faci contactul intre ele. Nu conteaza ordinea in care le legi, doar sa nu faca contact unul cu celalalt. Mai verifica de asemenea si sigurantele, inclusiv siguranta pricipala. Le scoti, le cureti, dai cu spray de contacte, vezi sa faca contact bine. In contact dai cu WD40 si daca e oxidat va functiona, daca e stricat ceva inauntru va trebui schimbat. Sau vezi poate e cheia mancata. Totusi, daca masori la borne cu motorul pornit, verificat si cu lumini aprinse si cu ele stinse in orice turatii si iti incarca corect, e bateria dusa, nu mai poate tine curent. Am avut si eu problema cu incarcarea si am rezolvat foarte ieftin. S-a dovedit a fi releul stricat, incarca foarte putin, cateodata incarca putin mai mult si cel mai enervant, imi descarca bateria peste noapte, eram nevoit sa scot +ul de la borne. Pana sa-mi dau seama ca e releul, am curatat la contacte de mi s-a acrit. Era topita si mufa dintre releul de incarcare si magnetou si am pus pe direct. Dupa ce am pus releul cel nou bateria a avut putere de pornire dupa 7 km de mers si nu mai spun, alta treaba, merge struna. Avand curent putin inainte dadea si scanteia mai slaba, mai anapoda, nu puteam merge cu farurile aprinse ca se termina curentul in cativa km. Verifica tot ce ti-am zis si poate ai noroc si e doar un contact oxidat. Acum am vazut ce model ai, XJ-ul nu e pe alternator? Aici se schimba putin datele situatiei, insa verifica contactele totusi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.alexey Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Aceasi problema o am si eu , la CBR F2 . Cand am cumparat-o facea figuri cu bateria , trebuia impinsa . Cat am am venit cu ea acasa , s-a incarcat putin putin , si o lua de la buton dar acum nici vorba . Am pornit motorul , am scos una din borne sa vad daca ramane motorul aprins si sa vad daca alternatorul incarca sau nu . A mers 1 minut asa fara baterie iar dupaia s-a oprit . Nu am idee ce ar putea fi , Baterie , releu sau alternatorul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Bai nu mai faceti prostia asta, NU MAI SCOATETI BORNELE DE LA BATERIE IN TIMP CE FUNCTIONEAZA MOTORUL!!! SCRIE SI PE UNELE RELEE DE INCARCARE LUCRUL ACESTA!!! Tu, baiatu cu CBR-ul, fa ce am scris mai sus, masoara incarcarea la bornele bateriei, fix cum am scris mai sus. Posibil sa-ti fi picat releul, problema comuna la motoarele din generatia aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.alexey Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 (editat) Bai nu mai faceti prostia asta, NU MAI SCOATETI BORNELE DE LA BATERIE IN TIMP CE FUNCTIONEAZA MOTORUL!!! SCRIE SI PE UNELE RELEE DE INCARCARE LUCRUL ACESTA!!! N-am stiut , asa mi-a spus un baiat . Sa scot una din borne , ca asa imi dau seama daca merge sau nu alternatorul... Am sa fac exact cum mi-ai spus . Daca nu-mi da 13.7-14.7 la aparat , e releul dus ? Editat Iunie 1, 2012 de alex.alexey Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Masori cu bornele puse la baterie, nu mai scoti nimic. Poate sa-ti da si pe la 15V, tot e ok. Daca iti da mai putin, gen 12.7, 13, ia mai intai si verifica toate mufele, cum am scris mai sus. Ai sanse sa fie una oxidata. Daca oxideaza se si topeste apoi la un moment dat. Verifica inca o chestie: nivelul acidului din baterie. Un baiat a mers pana aproape i s-a uscat bateria si a patit la fel, ioc curent in baterie. S-a rezolvat cu inlocuirea bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.alexey Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Multumesc mult pentru raspuns . Am sa revin cu delatii . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Daca vrei imi dai PM, nu stau sa verific topicul. Te ajut cu ce pot pentru ca am fost recent in situatia asta si era enervant. Sanatate si mufe oxidate! astea-s cel mai ieftin de rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Iunie 1, 2012 Share Postat Iunie 1, 2012 Intrebarea mea e: ce nu e in regula? Sistemul de incarcare are o defectiune! Bateria e muci ? Da Releul de incarcare e defect ? Posibil O mica precizare: mi s-a cam subrezit butucul de la contat, in sensul ca atunci cand bag cheia ma cam chinui sa o rotesc on sau off....WD 40 sau spray cu grafit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.alexey Postat Iunie 2, 2012 Share Postat Iunie 2, 2012 Gata , eu am aflat care-i buba la mobra mea . Am masurat la borne ( 14,8 ) , problema era bateria , are scurt si nu mai tine deloc curent . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Iunie 2, 2012 Share Postat Iunie 2, 2012 Lejer. Bun ca ai rezolvat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.