Jorj Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Buna, As dori ceva sfaturi referitor la problema pe care am intampinat-o astazi: dimineata am pornit motorul, a luat-o la sfert de buton. Am mers aprox. 40 de km (pana la servici), am incercat sa o pornesc din nou dupa ce a stat vreo 30 de min. dar dupa ce electromotorul a avut o tentativa de a invarti (pret de vreo secunda) s-a oprit si nici picurata cu ceara nu a vrut sa o mai ia. In schimb la apasarea butonului de demaror, releul de pornire scoate un bazait strident. Initial am zis ca am ramas fara incarcare sau fara baterie, asa ca am pus bateria de masina si tot la fel se manifesta. Bateria de pe motor are acum 12,6V (o valoare ok zic eu) iar acum cand am pus-o pe redresor, imi indica la curentul de incarcare ca intr-adevar multimetrul nu minte si chiar e incarcata. Luand prin eliminare am ajuns la concluzia ca si releul de incarcare e functional daca totusi bateria e in mintile ei. Un alt test a fost sa o pornesc impinsa: A pornit dar motorul mergea foarte neregulat, cred ca din patru abia daca mergeau doua pistoane si asta datorita faptului ca nu ajunge destul curent la bobine cat sa scanteiasca suficient. Dupa aproape un minut s-a oprit de tot stand in relanti. La accelerare nu a vrut neam sa se tureze. Concluzia mea finala e ca undeva am un contact imperfect sau oxidat. M-am gandit poate si la un scurt dar daca ar fi fost scurt mi-ar fi descarcat bateria in timp, ba mai mult, un scurt asa de grosolan incat sa-mi fure atat de mult curent banuiesc ca s-ar fi lasat cu ceva miros de ars sau fum dar nici pomeneala de asa ceva. Maine voi verifica orice contact, curat tot ce se poate curata si vreau sa masor si curentul care se pierde la punerea contactului. Daca mai aveti alte sugestii, sfaturi sau opinii, va rog sa ma luminati. Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 releul de pornire s-ar putea sa fie cu pa. mai intai trage o masa suplimentara si vezi ce face... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 12, 2012 Autor Share Postat Iulie 12, 2012 releul de pornire s-ar putea sa fie cu pa. mai intai trage o masa suplimentara si vezi ce face... Si nu ar trebui sa functioneze normal dupa ce o pornesc impinsa? Nu stiu, zic si eu o parere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 de asta am spus sa tragi o masa suplimentara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drakushor Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Si nu ar trebui sa functioneze normal dupa ce o pornesc impinsa? Nu stiu, zic si eu o parere... daca e rece motorul nu ... face ca tractorul ..cel putin la mine asa e de cind il stiu si vb ta zici ca merge in 3 ...se pare ca asta e boala lor ..eu am mai auzit si pe altii zicand asta si daca e vara si il las mai mult de o ora -doua sa stea trebuie sa trag socul ca altfel porneste si dupa citeva secunde moare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thunderlight Postat Iulie 12, 2012 Share Postat Iulie 12, 2012 Ai verificat bornele de la baterie? Sunt stranse bine suruburile? Eu am patit exact la fel, nu primea suficient curent... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 13, 2012 Autor Share Postat Iulie 13, 2012 daca e rece motorul nu ... face ca tractorul ..cel putin la mine asa e de cind il stiu si vb ta zici ca merge in 3 ...se pare ca asta e boala lor ..eu am mai auzit si pe altii zicand asta si daca e vara si il las mai mult de o ora -doua sa stea trebuie sa trag socul ca altfel porneste si dupa citeva secunde moare Ai verificat bornele de la baterie? Sunt stranse bine suruburile? Eu am patit exact la fel, nu primea suficient curent... 1. Motorul nu era rece - am stat doar 20-30 de minute intr-un soare de 30 de grade cu plus. In 4 ani de cand o am nu a mai mers niciodata asa, crede-ma ca il cunosc bine iar ceea ce a facut astazi era foarte anormal. Mai ales ca dimineata a luat-o la sfert si socul a fost necesar mai putin de un minut. 2. Bornele la baterie sunt curatate cu smirghel si gresate cu vaselina tot timpul; suruburile erau foarte bine fixate. Update! Am pus electromotorul pe direct si tot nu invarte (se aude un clanc si gata). Cand pun contactul, acud de la turometru se ridica singur pana la 8000 de ture timp de 1-2 sec. dupa care coboara. Acest lucru il face periodic la interval de 5-6 secunde. Am masurat sa vad daca fura curent cu multimetrul - am pus firul negru la terminalul COM iar firul rosu la borna 10A DC. Pozitia rotitei multimetrului am mutat-o la 10. Rezultat? 0,42 - Asta inseamna 420 de miliamperi consum cu contactul pus? E mult, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 La unele motociclete de dinaintea celor cu afisaje LCD indicarea erorilor se facea cu ajutorul turometrului. Nu stiu daca si la a ta este asa, dar ar trebui sa consulti manualul si sa vezi ( daca este cazul) ce eroare iti indica turometrul. Cand ai testat electromotorul pe direct era montat pe motocicleta sau demontat? Daca era demontat problema e destul de clara, daca era montat s-ar putea sa ai o problema mecanica, care nu permite electromotorului sa se invarta si de aici restul comportamentului e perfect normal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 (editat) daca nu ma inseala memoria turometrul la 8k indica buba la rezervor la 3k e buba la TPS ma documentez si revin Editat Iulie 13, 2012 de tiranspider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 13, 2012 Autor Share Postat Iulie 13, 2012 La unele motociclete de dinaintea celor cu afisaje LCD indicarea erorilor se facea cu ajutorul turometrului. Nu stiu daca si la a ta este asa, dar ar trebui sa consulti manualul si sa vezi ( daca este cazul) ce eroare iti indica turometrul. Cand ai testat electromotorul pe direct era montat pe motocicleta sau demontat? Daca era demontat problema e destul de clara, daca era montat s-ar putea sa ai o problema mecanica, care nu permite electromotorului sa se invarta si de aici restul comportamentului e perfect normal. Am scos electromotorul si pe liber il invarte. Pe motor in schimb nu-l invarte nici cu baterie de masina (e drept ca initial a mai invartit foarte greoi 1-2 ori dar acum pe final nu se mai misca). Acum vreau sa demontez electromotorul sa-l masor si sa vad starea carbunilor. Am manualul dar nu am gasit nimic de erori. Ce-i drept am scos rezervorul si poate asta imi indica turometrul. Ma duc sa-l montez temporar (conexiunile electrice) sa vad daca mai face la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 (editat) Ii confirm eu paianjenului, 8000 e codul de eroare ptr buba la becul de benzina sau ptr contact aiurea la el. Daca ai scos rezervorul din cauza asta iti face asa. Si sigur scrie in manual... Dupa cum se spunea si mai sus, eu iti recomand sa desfaci si capacul la starter clutch.... e cel din dreapta ambreajului, sa vezi daca nu s-a blocat ceva pe acolo. Editat Iulie 13, 2012 de RedFox200 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 13, 2012 Autor Share Postat Iulie 13, 2012 Ii confirm eu paianjenului, 8000 e codul de eroare ptr buba la becul de benzina sau ptr contact aiurea la el. Daca ai scos rezervorul din cauza asta iti face asa. Si sigur scrie in manual.... Asa este. Am pus rezervorul la loc si e ok. Nu mai da nici o eroare. Pana acum am depistat doua probleme: 1. bateria chiar daca arata 12,7V e stoarsa total, trebuie schimbata ca nici redresorul nu vrea sa-i mai bage curent in ea. 2. electromotorul invarte numai in gol (cu el montat pe motor abia daca invarte greoi 1-2 ori dupa care nimic). Incerc sa vad starea carbunilor. Multumesc tuturor si va tin informati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 Daca ai scos rezervorul turometru iti indica lipsa senzorului de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 13, 2012 Autor Share Postat Iulie 13, 2012 Daca ai scos rezervorul turometru iti indica lipsa senzorului de benzina. Asa este, am observat dupa ce am refacut conexiunile electrice. Am desfacut electromotorul si carbunii sunt ok. Au 12 mmm iar valoarea critica e de 4 mm. Am incercat sa masor rezistenta rotorului dar nu imi da decat valoarea 1. Ma poate sfatui cineva daca gresesc undeva? Am pus firele de la multimetru cum scrie la manual - unul pe colector si celalalt pe marginea rotorului. Masurand la multimetru pe pozitia 200ohm mi-a reiesit intre borna + si masa valorea de 0,5. E ok? Electromotorul se manifesta la fel si dupa ce l-am curatat - se invarte in gol dar in motor, pauza. Motorul nu e blocat, impinsa porneste etc. Habar n-am ce sa-i mai fac... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 13, 2012 Share Postat Iulie 13, 2012 Daca ai carbunii OK monteaza-l la loc si vezi daca in gol se invarte cum trebuie. Alimenteaza-l de mai multe ori, de fiecare data ar trebui sa plece fara ezitare. Daca in anumite pozitii are ezitari cel mai brobabil ai probleme cu rotorul electromotorului ( da nu prea cred sa fie cazul). Daca electromotorul in gol merge bine cel mai probabil ai probleme cu starter-clutch-ul care cumva se blocheaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 13, 2012 Autor Share Postat Iulie 13, 2012 (editat) Daca ai carbunii OK monteaza-l la loc si vezi daca in gol se invarte cum trebuie. Alimenteaza-l de mai multe ori, de fiecare data ar trebui sa plece fara ezitare. Daca in anumite pozitii are ezitari cel mai brobabil ai probleme cu rotorul electromotorului ( da nu prea cred sa fie cazul). Daca electromotorul in gol merge bine cel mai probabil ai probleme cu starter-clutch-ul care cumva se blocheaza. Carbunii arata impecabil si se aliniaza f. bine pe colector. L-am probat de "n" ori si nu a ezitat niciodata. Cam ce probleme pot cauza blocarea starter-clutch-ului? Banuiesc ca va trebui golit si uleiul ca sa ajung acolo. Editat Iulie 13, 2012 de Jorj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iulie 14, 2012 Share Postat Iulie 14, 2012 Nu trebuie golit uleiul, poti sa desfaci capacul linistit cu ea pe click, acolo e foarte putin ulei si cu motorul pornit, primeste un soi de sprit la cateva rotatii.... vorbesc din incercari acuma ce s-ar putea bloca trebuia sa desfaci si sa vezi, acolo e un ansamblu de roti dintate..... si eu am probleme la el, in sensul ca dupa ce a pornit motorul si intra in rotatia aia de oprire incepe sa-mi bata o rotita din aia in capac cumva.... trebuie sa vezi ce gasesti pe acolo...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iulie 14, 2012 Share Postat Iulie 14, 2012 scoate-ti manualul de la Haynes si apoi desfa..daca nu l-ai mai desfacut si nu esti sigur mai bine da o geana in manual decat sa te pomenesti dupa ce demontezi si montezi ca iti raman piese de schimb... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 16, 2012 Autor Share Postat Iulie 16, 2012 Update, scriu ce am scris si pe topicul dedicat Thundercat: Am desfacut capacul de la starter clutch: toate angrenajele sunt in regula, fara uzuri sau stricaciuni. Volanta am rotit-o foarte facil cu o parghie, deci in principiu problema mecanica nu este aici. Am masurat din nou la multimetru pierderile de curent cu contactul pus si nu am scurgerti de curent, implicit nici scurt-circuit. Electromotorul in schimb se comporta la fel, invarte foarte anemic (abia daca face o rotatie completa) dupa care se opreste subit chiar si cu curentul pus pe direct. Releul de pornire are la intrare 12,6 V (votajul din baterie) dar la iesire catre borna electromotorului are abia 11,6 V. Se aude o mica pocnitura la actionarea butonului demarorului atunci cand e alimentat numai multimetrul iar daca alimentez electromotorul (pus pe liber) pocneste ca toti dracii pana incepe sa se roteasca. Daca alimentez de la releu - electromotorul iar acesta la randul lui e pus in angrenaj cu starter clutch-ul, atunci nu numai ca nu mai invarte deloc dar pocneste pe toata durata actionarii butonului demaror. In concluzie: starter clutch ok, motorul nu e blocat, releu de pornire futat si posibil si rotorul electromotorului. Nu-mi ramane de facut decat sa mai desfac odata electromotorul si sa verific din nou contactele periilor pe colector iar dupa ce imi vine noua baterie am sa incerc sa pornesc motorul impinsa si sa verific incarcarea sa vad daca nu trebuie sa schimb si releul de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Iulie 16, 2012 Share Postat Iulie 16, 2012 daca vrei sa nu te mai chiunui te pot ajuta cu un releu pornire + electromotor la 60 euro ambele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 17, 2012 Share Postat Iulie 17, 2012 Din cate spui pare bateria terminata. Cand releul de pornire incepe sa caraie (pocneasca cum spui tu) inseamna ca bateria nu are curent suficient pt electromotor. Asta se poate intampla din 2 motive: ori e bateria slaba ori are electromotorul ceva. Ar fi bine sa masori tensiunea pe baterie in timp ce actionezi electromotorul, dar mai mult ca sigur scade foarte mult. Eu as incerca cu o alta baterie , eventual una auto, dar conectata ferm cu cabluri groase ca altfel te pacalesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iulie 17, 2012 Autor Share Postat Iulie 17, 2012 (editat) Problem solved: Concluzii? Bateria de acumulatori moarta iar curentul de la bateria masinii catre motocicleta a fost transferat prin cabluri cu sectiune prea subtire. Deci, in afara de baterie, restul componentelor eletrice au fost bune. Va multumesc la toti pentru sfaturi si va doresc o zi buna. Acum am vazut sfatul tau, @binox. Ai pus punctul pe "i" Editat Iulie 17, 2012 de Jorj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.