Sari la conținut

Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100


Postări Recomandate

Si eu am Africana si bat campii. Nu prea ma ajuta gumele, dar nu ma plang :).

On topic: Africa Twin a fost unul din produsele celor de la Honda care s-a dovedit a fi extrem de apreciat pe piata moto. La fel ca si Fireblade, as putea spune. In momentul de fata, au incercat timid o continuare a gamei enduro touring dar se pare ca nu a fost foarte bine primita pe piata si ma refer la modelele VF 800 si 1200. Au simtit ca pierd o bucata importanta din aceasta nisa si au facut o campanie agresiva ptr noua Africa Twin. A urmat un studiu de piata, au urmarit valurile facute de presa si au ales intr-un final motorizarea de 1000 cm in doua pistoane, paralele. Era exact ce aveau nevoie ptr a continua in aceasta gama unde consider ca au pierdut putin startul. Este mai buna, noua Africa Twin? Da, este. Este un concept nou, ce beneficiaza de tehnologie de ultima generatie si vine cu unele " imbunatatiri " dupa care alergau multi Africanisti.

Ramane de vazut cum se va comporta in timp si atunci vom afla ce plusuri si ce minusuri are in raport cu rivalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu ma repet, stiu, dar tare mi-ar place sa ma dau cu Afrivaca asta noua, imi place 2V, mi-a placut si-mi place si 2L, cu aproape 100 nm cuplu, pare ok (Africana veche avea vreo 60?). M-as inscrie s-o testez, m-as inscrie si s-o cumpar (daca as fi strainez, ca la noi pretul e mult peste ce isi permite muncitoru' de rand). Deci puneti la rece una si pentru mine, nu conteaza, cu sau fara DCT, cu sau fara ABS, dar sa fie varianta pe rosu cu saua rosu-negru :peace:

P.S. pentru fanii diferitelor marci (BMW, KTM), ambele si-au dovedit fiabilitatea (cu + urile si - urile lor), acum ar fi corect sa ii lasam si Africanei timp sa ni le dovedeasca. Nici Africana veche nu a fost cea mai performanta, dar a prins cum prinde painea calda: e simpla, da' te bucuri cand rupi un colt dintr-o paine aburinda si-l mananci cu unt.

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arthur, VF1200 Crosstourer si mai ales VF800 Crossrunner nu au absolut nimic in comun cu enduro, doar cu touring

Iar despre noua AT, cum zicea mai sus marcone, au ales sa faca un update tehnologic la un concept sanatos care functioneaza si in ziua de azi

Si bine au facut

Nu era cazul sa inventeze ceva nou, doar sa adaugeafricanei ce-i lipsea

Ca au pierdut startul, cu asta sunt de acord, dar hei, vechea AT se vinde (inca) bine, mai ales in tarile vestice, chiar daca aia o folosesc 95% touring

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca va avea un mare succes comercial, e tot ce isi doreste un adventurier, un motor vanos, confort, roata fata de 21 cu suspensiile adecvate. dupa cativa ani in care ar trebui sa isi dovedeasca fiabilitatea, va ajunge la statutul de motocicleta cult pe care il avea predecesoarea.

 

Bani sa avem domnilor sa ne luam ce ne dorim si sanatate ca sa ne bucuram de mobre ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu orice se poate merge pe off road , pana la urma . Conteaza ce alegi . Conform reclamei , se preteaza la asa ceva . Dar cum nu mai cred in reclame , de ceva vreme , prefer sa-i ascult pe cei care au gustat deja din asa ceva si au o parere pertinenta . Mai era un video pe youtube cu trei dementi care au intrat cu GS1200 ADV si 990 ADV pe o carare cu bolovani cat mingea de fotbal si au tras de ele de nu mai aveau aer in casca . Nu inseamna ca nu se poate . Merge cu orice doar sa ai taria psihica necesara , bugetul adecvat si multa nebunie . Cu nebunia , chiar nu ar fi o problema . Cred ca avem de multe ori prea multa . Mai raman nervii si banii ptr ca daca ajungi dupa doua ore de rostogolit mobra in noroi sa plangi ca o scolarita si sa te mai si coste vreo 2000 euro reparatiile . . . . Dar sa revenim la noua Africa Twin : este o schimbare . Este schimbarea pe care fiecare posesor de Africa Twin o cauta . Mie imi place si poate ca in alte conditii as cumpara motocicleta fara nici o ezitare in ciuda faptului ca drumurile batute de enduro touring colcaie de GS-uri si KTM-uri .

https://www.youtube.com/watch?v=AYR9jZEEfiY&spfreload=10

Editat de 5129114
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca 80-90% din cumparatori o sa se dea on road,cu cutii laterale dormind la pensiuni si mancand la restaurante/terase.O sa fie cativa care o sa faca turul lumii, dar prea putini. Cei de la Honda nu sut prosti, stiu acest lucru.

 

Eu de exemplu daca as veni cu banii(cred ca si majoritatea cumparatorilor), probabil as opta pt varianta cu DTC. Nu cred ca mai conteaza kg alea in plus, pt ca la ce pret si kg ar ajunge cu niste extra,crash bar,cutii etc. nu prea ma vad sa o tarasc in primii 2-3 ani dintr-o parte in alta undeva prin noroaie.

 

Eu zic ca nu prea are rost sa visam cu ochii deschisi, pt ca asta-i realitatea, toata lumea se uita la bani, chiar si cei cu salarii de vEU..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai hai sa vedem un test : cati din posesorii de Africa Twin folosesc motocicleta pe Off road si in ce proportie ( fara struto camile tunate si modificate :nono: ) . Eu de cand am RD04 am mers in procent de 80% pe asfalt , vreo 10% pe drumuri agricole si vreo 10 % pe forestiere si aici ptr ca am ascultat de dom Profesor ca altfel 5% se reportau la cei 80%. Daca atat cer eu de la o Africa Twin , de ce nu ar fi noua Africa Twin mai buna ptr mine ? Ar fi lux . Frane , putere , 6 trepte de viteza , ABS , etc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca 80-90% din cumparatori o sa se dea on road,cu cutii laterale dormind la pensiuni si mancand la restaurante/terase.O sa fie cativa care o sa faca turul lumii, dar prea putini. Cei de la Honda nu sut prosti, stiu acest lucru.

 

Eu de exemplu daca as veni cu banii(cred ca si majoritatea cumparatorilor), probabil as opta pt varianta cu DTC. Nu cred ca mai conteaza kg alea in plus, pt ca la ce pret si kg ar ajunge cu niste extra,crash bar,cutii etc. nu prea ma vad sa o tarasc in primii 2-3 ani dintr-o parte in alta undeva prin noroaie.

 

Eu zic ca nu prea are rost sa visam cu ochii deschisi, pt ca asta-i realitatea, toata lumea se uita la bani, chiar si cei cu salarii de vEU..

 

Sa-nteleg ca tu in CRF1000 vezi de fapt un fel de R1200 GS deghizat cu emblema Honda,nu?

 

Ce anume va indeamna sa bagati CRF ul asta in aceeasi categorie cu KTM 1050 sau chiar cu V Strom 1000 sau cu 1200GS?

 

sunteti orbiti doar de faptu ca are 100 cai (underpowered dupa parerea unora de aici), si nu vedeti celelalte aspecte tehnice care-l recomanda mai ok pt offroad decat concurenta (exceptand modelele 950/990/1190, iar pt o comparatie directa cu astea trebuie sa asteptam niste teste totusi).

 

Tu nu te vezi facand cu un CRF1000 aceleasi chestii pe care le faci cu 950 ul tau ?

» Post actualizat in 11 Aug 2015 08:59

Pai hai sa vedem un test : cati din posesorii de Africa Twin folosesc motocicleta pe Off road si in ce proportie ( fara struto camile tunate si modificate :nono: ) . Eu de cand am RD04 am mers in procent de 80% pe asfalt , vreo 10% pe drumuri agricole si vreo 10 % pe forestiere si aici ptr ca am ascultat de dom Profesor ca altfel 5% se reportau la cei 80%. Daca atat cer eu de la o Africa Twin , de ce nu ar fi noua Africa Twin mai buna ptr mine ? Ar fi lux . Frane , putere , 6 trepte de viteza , ABS , etc .

 

eu de cand o am 60% asfalt, 30% forestiere,drumuri de camp, drumuri proaste, si 10% offroad (adica printre copaci in padure, sau efectiv unde vad cu ochii si nu exista nici macar poteca)

 

aia 60% asfalt se datoreaza faptului ca nu ma pot teleporta direct in padure sau pe camp :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce ai inteles din postarea mea, dar ca sa fie mai clar iti raspund la intrebari cu o conditie, sa dai si tu raspunsuri/explicatii/contraargumente la aceleasi intrebari puse de tine, serios fara bascaleala.Cum vezi tu lucrurile?

 

Uite raspunsurile mele cu albastru:

 

Sa-nteleg ca tu in CRF1000 vezi de fapt un fel de R1200 GS deghizat cu emblema Honda,nu?

 

Eu o vad ca pe o motocicleta mai slabuta la silueta, dar tot din categoria enduro-touring mare peste 220-230 de kg. (Nu e vorba de o marca anume, e vorba de conceptul enduro touring care din pacate s-a dezvoltat asa)

 

Ce anume va indeamna sa bagati CRF ul asta in aceeasi categorie cu KTM 1050 sau chiar cu V Strom 1000 sau cu 1200GS?

 

Am scris si mai sus,dar primul rand e un enduro touring, foarte important kilogramele, dupa aceea marimea motorul ,puterea,etc.

 


Tu nu te vezi facand cu un CRF1000 aceleasi chestii pe care le faci cu 950 ul tau ?

 

Cum am scris si mai sus in primii 2-3 ani sigur nu, dupa aceea poate, Nu stiu cum se comporta noua AT in off, insa stiu ca 950-ul e 80% motocicleta care a fost conceputa, folosita si a castigat Dakarul din 2002. Poate asta conteaza si face diferenta NU STIU.

 

Nefiind noua, m-am bagat in multe locuri cu ea, dar recunosc ca e prea grea pt ceva mai serios, pt un muritor de rand cu skilluri normale.

 

P.S. daca 950-ul ar fi HONDA, exact aceasi lucru ti-as zice(repet nu e vorba de marci)

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-da, asa o vad si eu, mai slabuta la silueta, fara prea mult carenaj
-da, enduro touring (dpdv al masei fiind in categoria R1200GS/KTM1190) se preteaza si la drumuri lungi, e stabila la viteze mari, acomodeaza mai usor 2 rideri si bagaje

in rest sunt de-acord cu ce-ai subliniat in albastru, mai putin aspectul ca 950 ul e 80% din motoreta din Dakar (aspect la care sunt foarte sceptic) Nu am atatea cunostinte si informatii ca sa combat, ci doar sunt sceptic..

950 e o motoreta foarte reusita si mi-ar placea una. Evident ca mi-ar placea mai mult decat RD03 ul meu, dar stiu ca e mai costisitoare la intretinere, consuma mai mult, consumabilele te tin mai putin...si in final nu am nevoie chiar de atata putere...

 

Ce-mi place la 950 e suspensia si franele (din auzite, ca de testat n-am avut placerea).


Pentru mine o motocicleta se rezuma la ciclistica (suspensie) si frane, iar motorul nu primeaza atat de mult. Prefer un motor decent etajat cum trebuie in care nu trebuie sa mestec in cutie decat un motor puternic care nu e fiabil...


» Post actualizat in 11 Aug 2015 11:19

PS: aaa si inca un aspect: eu sa am 950 ul tau nici nu mi-as bate capul sa ma uit dupa alta motoreta, sau dupa CRF1000L....avand in vedere pretul 950 ului si cat costa mobrele astea noi... (adica 950 SH vs CRF1000 nou)..

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel de multi cati au facut astia pe aici cu CRF1000L care-si dau cu parerea despre el :)

Eu chiar am niste km cu Crosstourer, de aceea te-am intrebat, nu ca sa arunci pisica moarta in curtea altora

De aceea am spus ca Crosstourer nu are treaba cu enduro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 11 Aug 2015 11:19

 

PS: aaa si inca un aspect: eu sa am 950 ul tau nici nu mi-as bate capul sa ma uit dupa alta motoreta, sau dupa CRF1000L....avand in vedere pretul 950 ului si cat costa mobrele astea noi... (adica 950 SH vs CRF1000 nou)..

 

Nu prea imi bat capul, numai ca la inceput reclama cu DNA de Dakar,CRF,True Adventure, legenda etc. mi-au trezit interesul.

 

De ce as schimba?sunt cateva chestii:

 

- nu am ABS pe Autobahn !!!

 

- nu am avut niciodata o motocicleta nou nouta si acum mi-as permite sa cumpar una

 

- eventual sa fie mai usoara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comparativ cu 990/1190 , probabil AT nu poate sa faca altceva decat sa fie mai fiabila, mai ieftina si mai usor de intretinut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un amic de-al meu, om cu bani, cu picioarele pe pamant si cu capul pe umeri, a trecut prin 3 experiente cu KTM, ca sa ajunga acum sa detina o Honda si un BMW, ambele noi

L-am intrebat de ce. A spus ca da, cu KTM e fun, e power, e sensation, dar la orice sunet anormal (si KTM scoate destule, zice el) avea o strangere de inima

 

In Europa vedem destul de des africane din 1988, 1995 sau 1999 care circula fara probleme, cu proprietari satisfacuti

Poate ca nu stiu eu, dar puteti sa-mi aratati un KTM din 1988 sau 1995 care sa ofere acelasi lucru?

 

Aratati cu degetul spre performantele slabe ale CRF1000L, mai ales catre cei "numai" 100 CP, pe care CRF1000L ii va oferi fara probleme multi ani

Honda nu prea ïmpinge" motoarele la limita, asa cum face KTM ca sa atraga adepti

 

Sunt doua concepte diferite, filosofii diferite, pentru motociclisti diferiti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da man suntem diferiti si fiecare cauta ce ii place. Fiabilitatea nu e totul, am doua masini fiabile:

 

- un VW din 2001 aprox 60 CP si un BMW din 2011 cu aprox.de 3 ori atatia cai, ghici care imi place mai mult?

 

Motocicleta eu il folosesc strict pt. hobby-fun, nu ma duc la lucru etc. normal ca nu vreau acelasi lucru ca si ala care face comuting.

 

De ce sunt revoltati unii pe Advrider si unii pe aici, e simplu reclama falsa ca si la SUV-urile moderne !

 

Cand ma gandesc la DNA de Dakar si True Adventure visez la ceva superfun....adica ar trebui sa fie ceva mult mai special decat restul allrounderilor mari fiabile,din pacate specificatile pe hartie nu prea sugereaza acest lucrul.

 

Nu eu sunt de vina ca ma simt un pic dezamagit.(Vad o reclama la BMW M4 si cand scot la vanzare, are specificatiile unui Passat, care e o masina superbuna ,fiabila, multi CP, dar totusi)

 

Imi place HONDA CRF1000L, poate si cumpar una, dar sunt cu capul pe umeri si stiu ca se afla la categoria de motoare de peste 230 de kg, ceea ce nu e superfun pe sectiunile TRUE ADVENTURE.

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da man suntem diferiti si fiecare cauta ce ii place. Fiabilitatea nu e totul, am doua masini fiabile:

 

- un VW din 2001 aprox 60 CP si un BMW din 2011 cu aprox.de 3 ori atatia cai, ghici care imi place mai mult?

 

Motocicleta eu il folosesc strict pt. hobby-fun, nu ma duc la lucru etc. normal ca nu vreau acelasi lucru ca si ala care face comuting.

 

De ce sunt revoltati unii pe Advrider si unii pe aici, e simplu reclama falsa ca si la SUV-urile moderne !

 

Cand ma gandesc la DNA de Dakar si True Adventure visez la ceva superfun....adica ar trebui sa fie ceva mult mai special decat restul allrounderilor mari fiabile,din pacate specificatile pe hartie nu prea sugereaza acest lucrul.

 

Nu eu sunt de vina ca ma simt un pic dezamagit.(Vad o reclama la BMW M4 si cand scot la vanzare, are specificatiile unui Passat, care e o masina superbuna ,fiabila, multi CP, dar totusi)

 

Imi place HONDA CRF1000L, poate si cumpar una, dar sunt cu capul pe umeri si stiu ca se afla la categoria de motoare de peste 230 de kg, ceea ce nu e superfun pe sectiunile TRUE ADVENTURE.

 

 

trebuia sa o lasi sa cada cum a pus-o Korben...

 

E a n-a oara cand tu(si altii) va legati de reclama facuta de Honda sau de ce v-a 'promis' Honda, parca sunteti niste copii din aia care au aflat ca Mos Craciun nu exista...

 

WTF...deal with it...

 

Si fiabilitatea la motocicleta conteaza, mai ales la o mobra enduro touring...sa nu incepem cu niste comparatii stupide cu masini si sa amestecam fiabilitatea de la masini cu fiabilitatea moto & etc...

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, va dau dreptate, eu sunt un pic mai "altfel" , o las asa cum spuneti voi. Numai sa va placa cadoul, cand deschideti cutia adusa de "Mos Craciun" pe banii vostrii.

 

Ride Safe !

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un amic de-al meu, om cu bani, cu picioarele pe pamant si cu capul pe umeri, a trecut prin 3 experiente cu KTM, ca sa ajunga acum sa detina o Honda si un BMW, ambele noi

L-am intrebat de ce. A spus ca da, cu KTM e fun, e power, e sensation, dar la orice sunet anormal (si KTM scoate destule, zice el) avea o strangere de inima

Fiecare are o poveste cu un cunoscut care... Eu prefer sa ma raportez la experientele proprii, sunt la al doilea KTM si nici primul (un 640 Adventure din 2005) nici cel de acum (1190 Adv R 2014) nu mi-au dat probleme. Dar am fost si sunt atent la intretinere.

Singurul sunet care ma enerveaza la KTM (si singurul pe care il aud) este cricul central care bate cand te dai mai tare offroad. As fi curios sa stiu ce sunete auzea prietenul tau.

In Europa vedem destul de des africane din 1988, 1995 sau 1999 care circula fara probleme, cu proprietari satisfacuti

Poate ca nu stiu eu, dar puteti sa-mi aratati un KTM din 1988 sau 1995 care sa ofere acelasi lucru?

 

E o problema de perspectiva aici.

 

Intrebarea nu are tehnic sens, in 1988 KTM nici nu exista (ma refer la ceea ce este KTM acum, o firma care a luat fiinta in 1994 sau 95).

 

AfricaTwin au avut si ele probleme la inceput, s-au rezolvat si acum oamenii isi amintesc partea buna a lucrurilor. Sunt componente care erau identice la KTM 950 si AfricaTwin, dar cumva pe net se pomeneste doar de problemele la KTM.

De cadrul care se rupea la GoldWing acum cativa ani nu zice nimeni nimic. De VFR-urile care rugineau, la fel. Din nou, de problemele AT-ului de prima generatie: liniste.

 

Toti cei care lauda "legendara fiabilitate Honda" vor avea niste surprize intresante cu acest AT in primii ani, cred eu.

 

950 a fost primul motor bicilindru de la KTM. A avut niste boli ale copilariei, dar daca pui in perspectiva, viteza cu care cei de la KTM le-au rezolvat a fost foarte mare. 990 si versiunile de la sfarsit de generatie erau deja foarte solide.

Din acest punct de vedere, eu zic ca e de admirat la KTM viteza si focus-ul cu care au ajuns de la o firma europeana tipica (sfarsit de ani '90), care producea doar monocilindre, la un producator fiabil.

 

1190 a avut cateva probleme in primul an (airbox-ul ne-etansat fiind chiar jenant), dar nimic "catastrofic" (vezi cadrul de GoldWing), si toate rezolvabile usor (cu conditia sa stii de existenta lor). Iar acum, oricat nu le convine unora, 1190 este o motocicleta foarte solida si fara probleme.

 

Motorul RC8 in sine este extrem de solid si nu are probleme de fiabilitate (a fost un test Motorrad de 50K Km foarte ilustrativ). Adica o firma europeana poate face un motor sport care sa fie si fiabil si sa ofere 150 CP fara probleme multi ani.

Aratati cu degetul spre performantele slabe ale CRF1000L, mai ales catre cei "numai" 100 CP, pe care CRF1000L ii va oferi fara probleme multi ani

Honda nu prea ïmpinge" motoarele la limita, asa cum face KTM ca sa atraga adepti

 

Sunt doua concepte diferite, filosofii diferite, pentru motociclisti diferiti

 

Chestia asta cu cei 100 de CP ca sa nu ai probleme nu o prea inteleg. Este abordarea tipic japoneza: motoare sub-tunate, si apoi le zicem "fiabile". Pai ce e asa impresionant sa fii fiabil in conditiile astea. Fiabil pt mine inseamna sa ai aceeasi performanta cu concurenta si sa fii mai fiabil.

Din nou, povestile astea cu fiabilitatea s-au cam fumat. Realitatea este ca europenii (Ducati, KTM, Triumph, BMW) fac motociclete la un nivel mare de performanta, care sunt fiabile. Singura problema este pretul, si aici va fi de fapt singura diferenta la AT.

 

Pentru ca in realitate AT-ul asta concureaza direct V-Strom-ul de 1000. Exact cum la BMW vs KTM decizia se ia de multe ori in functie de capacitatile offroad, si in zona de 1000 si segmentul corespunzator de pret se vor bate Honda si Suzuki.

E adevarat, pt cei care sunt interesati doar de partea offroad, noul AT poate fi foarte bine o alegere in loc de KTM 1190 Adv R.

 

E exact motocicleta pe care o vroiam acum un an, cand stateam si oscilam intre un 990 Adv second hand si un 1190 Adv R nou. Ce vroiam eu de fapt era un 990 Adv cu ABS modern si electronica de pe 1190. Eram, ca si tine, convins ca 150 de cai sunt o prostie si mi se parea ca cei de la KTM merg intr-o directie gresita. Daca AT-ul ar fi existat atunci, ar fi fost cap de lista. Am ales 1190 pt siguranta, mai ales ca merg mult si cu pasager. Si dupa ce am mers (adica am avut o experienta concreta in loc de speculatii de net), am trecut in tabara cealalta. E foarte placut sa ai putere de sport-tourer pe sosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Honda Africa Twin CRF 1000 si 1100
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...