Sari la conținut

yamaha xt125r supraturata la relanti


varg-voshod
 Share

Postări Recomandate

Salut, am facut azi o plimbare prin Bucuresti dupa 4 luni de pauza si am observat ca motorul sta la 2800-3000 de turatii la relanti cand ma opresc la semafor. Ex: pornesc mobra si e caldut motorul, relantiul este la 1400 rotatii si stabil si e normal sa fie asa, daca plec la drum si se incalzeste bine de tot motorul, relantiul creste la 3000 fara sa ii fac nimic altceva. Mentionez ca soclul nu este folosit si maneta de acceleratie are destula cursa libera, cablul este lejer si problema apare doar in trafic atunci cand se incalzeste bine motorul.

 

Problema principala e ca ma deranjaza cand e supraturata fara motiv, uneori opream motorul la semafor sa nu-l aud supraturat. In rest mobra merge bine pentru capacitatea ei cilindrica, prinde suta etc.

 

Stie careva cauza problemei?

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am facut azi o plimbare prin Bucuresti dupa 4 luni de pauza si am observat ca motorul sta la 2800-3000 de turatii la relanti cand ma opresc la semafor. Ex: pornesc mobra si e caldut motorul, relantiul este la 1400 rotatii si stabil si e normal sa fie asa, daca plec la drum si se incalzeste bine de tot motorul, relantiul creste la 3000 fara sa ii fac nimic altceva. Mentionez ca soclul nu este folosit si maneta de acceleratie are destula cursa libera, cablul este lejer si problema apare doar in trafic atunci cand se incalzeste bine motorul.

 

Problema principala e ca ma deranjaza cand e supraturata fara motiv, uneori opream motorul la semafor sa nu-l aud supraturat. In rest mobra merge bine pentru capacitatea ei cilindrica, prinde suta etc.

 

Stie careva cauza problemei?

 

regleaza-ti carburatoru' cand e motoru cald si nu-ti v-a mai face figuri :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În funcționare dai cu puțină apă pe zona garniturii de la galerie,turația o sa vină la normal când astupi locul vinovat.

 

Merci, sper ca am facut poze la piesa care trebuie. Prima poza este de pe partea stanga si a doua este din partea dreapta a carburatoului. Am strans surubul din poza 2 dar am si gasit cablul de la soclu partial tras in timp ce o bibileam si turatiile au scazut de la 2000 la 1300 cand era motorul caldut. Se pare ca se intinde cablul de la soclu si sa se blocheza atunci cand trag stanga de ghidon. Sper ca se rezolva asa problema. in rest nu am vazut nicio fisura a gatului de asmisie.

 

@ penetru, imi e cam greu sa identific locul garniturei de galerie

 

merci

post-67547-0-42017500-1347622110_thumb.jpg

post-67547-0-51779600-1347622117_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat problema cu relantiul supraturat. Am reglat carburatorul dupa specificatiile din manulal. Este posibil sa-l fi dereglat cineva din servisul unde a stat o perioada pentru ca problema asta nu o aveam inainte.

 

Merci de ajutor si sper ca informatia asta va ajuta si pe altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

De fapt cand am postat ultima data se rezolvase temporar problema, cred ca acum s-a rezolvat problema definitiv.

Am demontat jumatate de mobraca sa dau jos carburatorul complet. E vorba de o Yamaha xt125r

Am luat o carpa, manusi de plastic sa nu las mizerie in carburator. Am dat sos cabluri acceleratie si soc, scos cui pontou, scos plutitoare etc am curatat tot.. Am lungit arcul care trage de cablul de acceleratie si arcul care trage inapoi socul ca acelea se comprima in timp.

 

Ca sa se inteleaga contextul, din intamplare unul din cei care imi puneau tabla pe casa azi era motociclist prin anii 80 si ii explic problema: creste si scade singura turatia cand e incins motorul bine, pana la 3000 rotatii cand trebuie sa stea la 1500 El imi zice ca nu are destul aer amestecul si sa urc cuiul pontou. Cuiul era pe nivelul mijlociu, Piedica aia de pe cui am dus-o mai jos ca sa urce cuiul. Am lasat-o sa mearga la relantiu vreo 15 minute cat am montat carene si tot. Cat a stat pornita si raspunea bine la acceleratie si statea constanta turatia la relantiu.

 

Am scos-o la o plimbare de vreo 20-25 km prin oras ca cel mai bine se incinge in oras motorul. I-am dat si 90 unde m-am simtit in sigurata sa vad daca trage motorul si era ok. La semafor relantiul era stabil la 1600, nu crestea, nu fluctua.

 

Nu stiu exact care din lucrurile de mai sus rezolvat problema dar pot sa zic ca porneste si merge mai bine acum, nu mai creste aiurea turatia indiferent de temperatura motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

peste 100km sa te uiti la bujie sa nu fie prea curata si alba la culoare. Daca ai saracit prea mult amestecul ai mari sanse sa se incinga mai tare motorul. Culoare bujiei este un indiciu f bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

peste 100km sa te uiti la bujie sa nu fie prea curata si alba la culoare. Daca ai saracit prea mult amestecul ai mari sanse sa se incinga mai tare motorul. Culoare bujiei este un indiciu f bun.

super merci pentru indicatie, o sa verific, nu vreau sa se duca setul sau ceva de genul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum am vazut ca tu ai ridicat cuiul, adica ai inbogatit amestecul. Oricum un ochi aruncat pe bujie nu strica :-)

Pai da, ca de fapt avea prea mult aer in amestec. Deci trebuia imbogatit. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, ca de fapt avea prea mult aer in amestec. Deci trebuia imbogatit. :)

Multumesc pentru raspunsuri inca o data. Aveti idee ce inseamna amestec imbogatit, o sa consume mai mult oare? Mi-a mai zis un mecanic anul trecut sa nu umblu la amestec fara sa stiu ce fac ca peste 2000km este posibil sa am nevoie de set nou, nu vreau sa se uzeze motorul mai repede decat normal.

 

Merci!

acum am vazut ca tu ai ridicat cuiul, adica ai inbogatit amestecul. Oricum un ochi aruncat pe bujie nu strica :-)

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nici pe draq, daca merge bine asta e scopul reglajelor, altfel ar veni toate regrate din fabrica si cu totul fix. Evident, un amestec mai bogat inseamna mai multa benzina, dar nu de aici o sa vina consumul mai mare ci din faptul ca daca iti merge mai bine o sa-i dai tu mai tare in ea.

Treaba cu "stricatul" este relativa... daca ai amestecul prea bogat exista posibilitatea sa-ti ramina benzina nearsa care ajunge in ulei si sa-i strice calitatea acestuia. Asta se verifica usor, vezi sa nu-ti creasca nivelul uleiului in baie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu are nici pe draq, daca merge bine asta e scopul reglajelor, altfel ar veni toate regrate din fabrica si cu totul fix. Evident, un amestec mai bogat inseamna mai multa benzina, dar nu de aici o sa vina consumul mai mare ci din faptul ca daca iti merge mai bine o sa-i dai tu mai tare in ea.

Treaba cu "stricatul" este relativa... daca ai amestecul prea bogat exista posibilitatea sa-ti ramina benzina nearsa care ajunge in ulei si sa-i strice calitatea acestuia. Asta se verifica usor, vezi sa nu-ti creasca nivelul uleiului in baie.

Am mai tras o tura azi, merge bine n-are nici pe draq. Daca vreau sa o vand acum nu am nicio jena. Oricum nu-i dau mai tare de 90 (asta pentru perioade scurte de timp) chiar daca poate 115 ca nu se merita sa o forjez aiurea, pentru viteza si distante mai mari am TA-ul.

 

Merci ca m-ai luminat, dorm si eu linistit acum. O sa verific uleiul si bujia ceva mai des acum.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...