Sari la conținut

Problema frana fata


MihaiVdv
 Share

Postări Recomandate

Se da urmatoarea problema:

Cand pun frana fata face ca un picamar, adica se infraneaza tare, incet, tare si tot asa. Daca am viteza mai mare face mai repede daca am viteza mai mica face mai incet.

Discurile (vechi) le-am verificat cu o rigla si invartind roata fata, amandoua fiind putin strambe si cred ca in acelasi loc.Am schimbat discurile si face fix la fel.

Rulmentii de pe fata sunt cam dusi si azi am fost atent ca atunci cand pun frana se aude un mic zornait de la roata fata dar foarte incet.

 

 

Si acum de la ce poate sa fie? Si cum as putea se verific mai cu acuratete discurile vechi pe care inca le am sa vad sigur daca sunt strambe ele sau ceva de la roata e stramb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea problema:

Cand pun frana fata face ca un picamar, adica se infraneaza tare, incet, tare si tot asa. Daca am viteza mai mare face mai repede daca am viteza mai mica face mai incet.

Discurile (vechi) le-am verificat cu o rigla si invartind roata fata, amandoua fiind putin strambe si cred ca in acelasi loc.Am schimbat discurile si face fix la fel.

Rulmentii de pe fata sunt cam dusi si azi am fost atent ca atunci cand pun frana se aude un mic zornait de la roata fata dar foarte incet.

 

 

Si acum de la ce poate sa fie? Si cum as putea se verific mai cu acuratete discurile vechi pe care inca le am sa vad sigur daca sunt strambe ele sau ceva de la roata e stramb.

 

Discurile descentrate, rulmentii si inca ceva... discurile nu se centreaza oricum.

Te pot ajuta, singur nu prea ai cum sa rezolvi problema.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Planeitatea discului o verifici in felul urmator. Asezi discul pe un geam, si verifici atent daca face contact in toate partile.

 

Nu, nu e bine. Discul se centrează pe roată.

Iar daca e descentrat, se verifica cu motoreta pe stander față sau cu roata pe protap. Nu e nevoie sa demontezi discul.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Planeitatea discului o verifici in felul urmator. Asezi discul pe un geam, si verifici atent daca face contact in toate partile.

 

 

lol. lasand niturile la o parte sa stii ca totusi pe o suprafata plana discurile de noi nu vor fi drepte. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer nu stiam, dar nu cred ca sunt nici strambe prea mult. Ma intreb de la ce se poate ovaliza un disc? Stresul termic reprezinta o cauza, alte cauze ar fi de natura mecanica-precum o lovire?

 

nu prea mult, aproape insesizabil. sunt asa ca sa departeze placutele de pe disc atunci cand se murdaresc etrierii. nu vorbesc de cazurile extreme de etrieri neingrijiti care au 5 metri de jeg pe ei. da, se pot indoi de la loviri destul de usor chiar. un amic si l-a indoit intr-un mod cel putin penal: a pus pisioarul fara sa se uite intr-o groapa si a scapat motorul pe dreapta, pe o piatra. ceasul rau, pisica 13. a indoit discul. mare veselie, mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am pus pe ce suprafata plana am gasit prin casa...si stau pe niturile alea, dar m-am uitat paralel cu planul si discul si nu am observat unde ar fi strambe sau altceva.

Editat de k-2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesarica, explici si tu ce anume si cum se centreaza la discuri? (nu fac caterinka)

 

Presupunand ca roata - rim/butuc se invart fara sa fie descentrate, se verifica discul daca nu "bate". Adica, sa nu aiba rotatie decat intr-un singur plan - vertical.Un stander de fata, tija fixata pe un suport, un comparator, etc. sunt suficiente pentru a aprecia daca discurile sunt descentrate.

Ce se deformeaza aproape intotdeauna la discurile fata flotante cu port-disc din aluminiu, este tocmai port-discul, care e mult mai moale decat otelul. Discul in sine se deformeaza doar la lovituri puternice, accidente frontale, etc. Ala daca e stramb, cel mai bine il arunci la fier vechi.

Pe un protap/stand mai solid de roti, se centreaza discurile deformand suportul din aluminiu (dai cu ciocanul in ele :)), ca discul de otel sa se invarta in plan vertical. Se verifica din aproape in aproape lucrarea, fie cu o tija fixa de pe standul de roti, fie cu un comparator.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupunand ca roata - rim/butuc se invart fara sa fie descentrate, se verifica discul daca nu "bate". Adica, sa nu aiba rotatie decat intr-un singur plan - vertical.Un stander de fata, tija fixata pe un suport, un comparator, etc. sunt suficiente pentru a aprecia daca discurile sunt descentrate.

Ce se deformeaza aproape intotdeauna la discurile fata flotante cu port-disc din aluminiu, este tocmai port-discul, care e mult mai moale decat otelul. Discul in sine se deformeaza doar la lovituri puternice, accidente frontale, etc. Ala daca e stramb, cel mai bine il arunci la fier vechi.

Pe un protap/stand mai solid de roti, se centreaza discurile deformand suportul din aluminiu (dai cu ciocanul in ele :)), ca discul de otel sa se invarta in plan vertical. Se verifica din aproape in aproape lucrarea, fie cu o tija fixa de pe standul de roti, fie cu un comparator.

CORECT!

Pe mobil mi-a fost greu sa scriu atat,dar "mi-ai luat cuvintele din gura"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, merci.. credeam ca exista vre-o procedura pentru montatul discurilor noi

 

Eu recomand sa se verifice chiar si discurile noi montate pe o roata despre care nu se stie daca a fost-n-a fost lovita, centrata, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...