MihaiVdv Postat Septembrie 28, 2012 Share Postat Septembrie 28, 2012 Se da urmatoarea problema: Cand pun frana fata face ca un picamar, adica se infraneaza tare, incet, tare si tot asa. Daca am viteza mai mare face mai repede daca am viteza mai mica face mai incet. Discurile (vechi) le-am verificat cu o rigla si invartind roata fata, amandoua fiind putin strambe si cred ca in acelasi loc.Am schimbat discurile si face fix la fel. Rulmentii de pe fata sunt cam dusi si azi am fost atent ca atunci cand pun frana se aude un mic zornait de la roata fata dar foarte incet. Si acum de la ce poate sa fie? Si cum as putea se verific mai cu acuratete discurile vechi pe care inca le am sa vad sigur daca sunt strambe ele sau ceva de la roata e stramb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m4mihai Postat Septembrie 28, 2012 Share Postat Septembrie 28, 2012 Discuri ovalizate, care probabil au putut provoca ceva leziuni garniturilor de la pistonase... zic eu, cred ca tot mai trebuie sa cauti la discuri, in caz ca nu au fost noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Septembrie 28, 2012 Share Postat Septembrie 28, 2012 Si eu sunt tot de parere ca e din discuri. Anuleaza un disc , pune intre placutele etrierului anulat ceva de fier si agata-l pe telescop. Mergi cu fiecare anulate pe rand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Septembrie 28, 2012 Autor Share Postat Septembrie 28, 2012 O sa ma duc probabil la cineva sa le verifica ca daca iar sunt amandoua ovalizate nu imi dau seama de unde e sigur... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Septembrie 28, 2012 Share Postat Septembrie 28, 2012 Daca nu stii unde sa le indrepti da un pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 28, 2012 Share Postat Septembrie 28, 2012 Se da urmatoarea problema: Cand pun frana fata face ca un picamar, adica se infraneaza tare, incet, tare si tot asa. Daca am viteza mai mare face mai repede daca am viteza mai mica face mai incet. Discurile (vechi) le-am verificat cu o rigla si invartind roata fata, amandoua fiind putin strambe si cred ca in acelasi loc.Am schimbat discurile si face fix la fel. Rulmentii de pe fata sunt cam dusi si azi am fost atent ca atunci cand pun frana se aude un mic zornait de la roata fata dar foarte incet. Si acum de la ce poate sa fie? Si cum as putea se verific mai cu acuratete discurile vechi pe care inca le am sa vad sigur daca sunt strambe ele sau ceva de la roata e stramb. Discurile descentrate, rulmentii si inca ceva... discurile nu se centreaza oricum. Te pot ajuta, singur nu prea ai cum sa rezolvi problema. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 28, 2012 Share Postat Septembrie 28, 2012 Si nu se sprijina cu niturile pe geam? Ca alea sunt cu 1mm si ceva mai in afara suprafetei discului. Probabil merge metoda cu disc simplu, dar nu si la flotante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 29, 2012 Share Postat Septembrie 29, 2012 (editat) Planeitatea discului o verifici in felul urmator. Asezi discul pe un geam, si verifici atent daca face contact in toate partile. Nu, nu e bine. Discul se centrează pe roată. Iar daca e descentrat, se verifica cu motoreta pe stander față sau cu roata pe protap. Nu e nevoie sa demontezi discul. Editat Septembrie 29, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 29, 2012 Share Postat Septembrie 29, 2012 si cum puscarie umblii cu rulmenti distrusi si tu intrebi cum de iti huruie asa fatza...daca ai pus alte discuri la fel de puscate e clar ca-s ovalizate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 Planeitatea discului o verifici in felul urmator. Asezi discul pe un geam, si verifici atent daca face contact in toate partile. lol. lasand niturile la o parte sa stii ca totusi pe o suprafata plana discurile de noi nu vor fi drepte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Septembrie 30, 2012 Share Postat Septembrie 30, 2012 Sincer nu stiam, dar nu cred ca sunt nici strambe prea mult. Ma intreb de la ce se poate ovaliza un disc? Stresul termic reprezinta o cauza, alte cauze ar fi de natura mecanica-precum o lovire? nu prea mult, aproape insesizabil. sunt asa ca sa departeze placutele de pe disc atunci cand se murdaresc etrierii. nu vorbesc de cazurile extreme de etrieri neingrijiti care au 5 metri de jeg pe ei. da, se pot indoi de la loviri destul de usor chiar. un amic si l-a indoit intr-un mod cel putin penal: a pus pisioarul fara sa se uite intr-o groapa si a scapat motorul pe dreapta, pe o piatra. ceasul rau, pisica 13. a indoit discul. mare veselie, mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Septembrie 30, 2012 Autor Share Postat Septembrie 30, 2012 (editat) Le-am pus pe ce suprafata plana am gasit prin casa...si stau pe niturile alea, dar m-am uitat paralel cu planul si discul si nu am observat unde ar fi strambe sau altceva. Editat Septembrie 30, 2012 de k-2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 1, 2012 Share Postat Octombrie 1, 2012 Nu o sa vezi niciodata asa o ovalizare de 1/2mm care este de ajuns sa tremure fata cand franezi! Discul se masoara cu ceas comparator,sau pe un stand de roata fata de un punct fix. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 1, 2012 Share Postat Octombrie 1, 2012 (editat) Cesarica, explici si tu ce anume si cum se centreaza la discuri? (nu fac caterinka) Presupunand ca roata - rim/butuc se invart fara sa fie descentrate, se verifica discul daca nu "bate". Adica, sa nu aiba rotatie decat intr-un singur plan - vertical.Un stander de fata, tija fixata pe un suport, un comparator, etc. sunt suficiente pentru a aprecia daca discurile sunt descentrate. Ce se deformeaza aproape intotdeauna la discurile fata flotante cu port-disc din aluminiu, este tocmai port-discul, care e mult mai moale decat otelul. Discul in sine se deformeaza doar la lovituri puternice, accidente frontale, etc. Ala daca e stramb, cel mai bine il arunci la fier vechi. Pe un protap/stand mai solid de roti, se centreaza discurile deformand suportul din aluminiu (dai cu ciocanul in ele ), ca discul de otel sa se invarta in plan vertical. Se verifica din aproape in aproape lucrarea, fie cu o tija fixa de pe standul de roti, fie cu un comparator. Editat Octombrie 1, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 1, 2012 Share Postat Octombrie 1, 2012 Presupunand ca roata - rim/butuc se invart fara sa fie descentrate, se verifica discul daca nu "bate". Adica, sa nu aiba rotatie decat intr-un singur plan - vertical.Un stander de fata, tija fixata pe un suport, un comparator, etc. sunt suficiente pentru a aprecia daca discurile sunt descentrate. Ce se deformeaza aproape intotdeauna la discurile fata flotante cu port-disc din aluminiu, este tocmai port-discul, care e mult mai moale decat otelul. Discul in sine se deformeaza doar la lovituri puternice, accidente frontale, etc. Ala daca e stramb, cel mai bine il arunci la fier vechi. Pe un protap/stand mai solid de roti, se centreaza discurile deformand suportul din aluminiu (dai cu ciocanul in ele ), ca discul de otel sa se invarta in plan vertical. Se verifica din aproape in aproape lucrarea, fie cu o tija fixa de pe standul de roti, fie cu un comparator. CORECT! Pe mobil mi-a fost greu sa scriu atat,dar "mi-ai luat cuvintele din gura" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 1, 2012 Share Postat Octombrie 1, 2012 ok, merci.. credeam ca exista vre-o procedura pentru montatul discurilor noi Eu recomand sa se verifice chiar si discurile noi montate pe o roata despre care nu se stie daca a fost-n-a fost lovita, centrata, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 (editat) buna seara placutele de frana le-ati schimbat? nu sunt blocate (inclinate) in etrier? Editat Octombrie 11, 2012 de free runner Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.