cry_ss Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 (editat) Salutari, Se ia in discutie (adica rog un sfat / parere) una bucata motocicleta Yamaha YZF R1 , an 2000, carburatie, RN04. -S-a inlocuit CDI defect cu unul verificat, stare buna, functionare ok -S-a inlocuit baterie 12V / 10 A cu baterie noua,sigilata 12V / 8A. -Curatat papuci,contacte in zona bateriei,curatat mufe. La pornire, dupa ce se incalzeste si ia sarcina, bateria se incinta de nu mai poti pune mana pe ea, degaja miros de acid, iar firul derivat din minusul de la borna (este un fir care pleaca din minusul bateriei si care se conecteaza printr-o mufa la restul instalatiei,dar nu stiu unde are corespondent...)se incalzeste si el destul de mult. De unde sa incep si ce sa verific?Sa fie din releul de incarcare, faptul ca bateria care am pus-o (chiar noua) are doar 8Ah ?, sa fie vreun contact imperfect in vreo zona unde nu am acces direct pentru masurare/curatare?Sa "fure" curent prin (-) pe undeva? Alte probleme electrice, ar mai fi cateva anomalii ... : - cand motorul e cald si lucreaza releul de semnalizare, motorul are tendinta sa traga in 3 pistoane,parca... - am avut becurile scurta / lunga arse cand am luat-o , inca nu sunt inlocuite, insa sa se fi ars si din cauza unei probleme prezentate anterior ? - fire / contacte / mufe / papuci = curatate si izolate corespunzator.Cele la care am acces...daca sunt unele "ascunse" rog sfat cam pe unde si de ce... Daca cineva a mai patit, rog sfat.Daca vreun mecanic/electrician moto are timp sa se deranjeze pentru o postare, ii multumesc. Drumuri usoare , tuturor ! p.s. - Motocicleta nu este a mea personala, e a unui var bun pe care incerc sa il ajut cum pot, nu are cont (inca e la aprobat ) Editat Octombrie 6, 2012 de cry_ss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Octombrie 6, 2012 Autor Share Postat Octombrie 6, 2012 Masurat incarcarea, 15,2 V la 4000rpm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Tensiunea de incarcare nu are voie sa depaseasca 14,9 V; cel mai probabil s-a ars releul de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 (editat) firul derivat din minusul de la borna (este un fir care pleaca din minusul bateriei si care se conecteaza printr-o mufa la restul instalatiei,dar nu stiu unde are corespondent...)se incalzeste si el destul de mult. Alte probleme electrice, ar mai fi cateva anomalii ... : - cand motorul e cald si lucreaza releul de semnalizare, motorul are tendinta sa traga in 3 pistoane,parca... + Becurile arse Ca sa se incinga firele, tre sa treaca curent mare. Ar putea trece din vreo 3 motive: Bateria e in scurt, altceva in scurt, releul de incarcare e busit. Cauta prin manual, dar parca 14V@5000 tre sa fie tensiunea de incarcare. 15 nu e f mult, dar regulatorul ala de incarcare de pe r1 e cam problematic Uite la 98: Charging system System type AC magneto ---- Model (manufacturer) F4T361 (MITSUBISHI) ---- Nominal output 14 V / 26 A at 5,000 r/min ---- Stator coil resistance 0.45 ~ 0.55 W at 20°C ---- Voltage regulator Regulator type Semiconductor, field control ---- Model SH650A-12 ---- No-load regulated voltage 14.1 ~ 14.9 V ---- Editat Octombrie 6, 2012 de mig Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 E releul dus clar, ce mai atata tam tam, parca ar fi posedat, e destul de evidenta treaba. Daca il lasi asa o sa fiarba bateria si e posibil sa mai pape inca un CDI ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 (editat) dupa ce-am postat initial mi-am dat seama ca 15.3V inseamna 2.55V/celula la baterie ceea ce e inacceptabil. oricum, daca aparitia problemei a coincis cu schimbarea bateriei, e ciudat. Editat Octombrie 6, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 dupa ce-am postat initial mi-am dat seama ca 15.3V inseamna 2.55V/celula la baterie ceea ce e inacceptabil. oricum, daca aparitia problemei a coincis cu schimbarea bateriei, e ciudat. Nenea nenea, mai bea o bere Omu a zis ca i-a schimbat CDI-ul si bateria si ca are becurile arse de la fostul proprietar ... ce iti spune asta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Nenea nenea, mai bea o bere n-o sa ma crezi dar... nu mai e. Omu a zis ca i-a schimbat CDI-ul si bateria si ca are becurile arse de la fostul proprietar ... ce iti spune asta ? na, nu se intelege clar ca nu se stie istoricul motorului. daca nu l-a vazut vreodata mergind ok, e clar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Octombrie 6, 2012 Share Postat Octombrie 6, 2012 Daca ai R6 1999-2002 (si din ce stiu ,ai) pune releul tau pe R1 (e identic) si verifica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Octombrie 6, 2012 Autor Share Postat Octombrie 6, 2012 (editat) Nu l-am vazut/auzit mergand, l-am luat stiind de CDI si de mici probleme gen simeringuri telescoape, si alte minoritati. Gasit CDI ok, montat si incercat.Pana atunci verificat bujii/bobine/fise.Bateria era moarta.La probe am avut o baterie de 12v 10A, dar nu venise inca CDi-ul...Toaletaj motoj pe parte de curatire contacte, servisat electromotor,curatat carbuni,filtru aer,etc.Verificat si calibrat suspensii,etc, ma rog , revizuit chestii pana sa vina piesa. Din momentul de cand a venit cdi-ul , l-am pus pe moto, pornit, verificat motor,mers,ciclistica,etc.Toate astea cu motorul in mers au durat cca 10 min,inca aveam bateria de 10A.Am dat-o in apoi omului , ca era de imprumut, iar eu i-am dat-o pe asta de o aveam in garaj stiind ca e noua,sigilata,chiar daca avea doar 8A.Macar sa isi mai faca reglajele pe la motor, deschiderile la bujii, chestii dinastea. Azi mi-a zis de chestia cu incalzitul, eu m-am gandit din prima la releu, apoi m-am gandit si la baterie sa nu fie cumva prea mica de 8A si sa nu poata duce incarcarea respectiva... Din ce am primit sfaturile de pana acum , o sa pun in practica urmatoarele: - o sa cer din nou o baterie de 10A imprumut, si o sa o tin la o proba de drum cat sa imi dau seama daca o fierbe/incalzeste...Deasemenea , sunt curios si de firul acela derivat din minus, ce e cu el... -daca pica varianta de mai sus, o sa iau rel incarcare de pe undeva imprumut, si o sa dau si cu ala o proba. Sper sa nu fie alta chichita in afara acestora, si cele doua chestii sa elucideze problema.Dar daca nu? Becul ars e doar pe lunga, nu am fost eu atent, e un defect din functionare,normal, nu cred ca are legatura cu ce pateste acum varu' Pe unde sa fure curent, daca ar fi cazul asta, in afara instalatiei care e vizibila si accesibila de sub saua pilot? Multumesc de sfaturile de pana acum. Daca ai R6 1999-2002 (si din ce stiu ,ai) pune releul tau pe R1 (e identic) si verifica Nu il mai am, din pacate...Apare inca la profil din cauza ca e motorul meu de suflet, poate l-ai mai vazut in tm, era singurul R6 cu tobe de R1 2005 montate sub sa... Dar o sa gasesc un releu de R6 e la baieti, il iau de imprumut/proba. Multumesc. Editat Octombrie 6, 2012 de cry_ss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOSU WEST Postat Octombrie 12, 2012 Share Postat Octombrie 12, 2012 saltu am un R1 si ami flucueaza turometrul de la 0 la 7000 revine la normal vreo 3-4 sec si iar sare la 7000,lam cumparat recent din italia si are anulat din tobe controlu de evacuare al gazelorsau cum se numeste chestia de jos din tobe. Sa fie aceasta cauza ??? si ce se poate face in acesa caz ???? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 12, 2012 Share Postat Octombrie 12, 2012 saltu am un R1 si ami flucueaza turometrul de la 0 la 7000 revine la normal vreo 3-4 sec si iar sare la 7000,lam cumparat recent din italia si are anulat din tobe controlu de evacuare al gazelorsau cum se numeste chestia de jos din tobe. Sa fie aceasta cauza ??? si ce se poate face in acesa caz ???? Mersi. Da, asta este cauza! Acea secventa a turometrului pna la 7000 ture semnalizeaza ca ai o problema la exup. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@llex Postat Decembrie 13, 2012 Share Postat Decembrie 13, 2012 Cei care aveti R1 98-01 poate ma luminati si pe mine cu furtunasele de pe carburatie care unde duc, ... sunt doua de vacuum groase cu o mufa de plastic de imbinare situate in capetele carburatoarelor din stanga respectiv in dreapta si inca doua mai subtirele intre carburatorul 1 si 2 ... 3 si 4 ... nu gasesc nici in manual .... am cumparato demontata si am impresia ca lipseste cv.... va raman dator pt ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gherghescu Claudiu Ilie Postat Iulie 31 Share Postat Iulie 31 Salutare tuturor! Vă rog frumos daca îmi puteți spune și mie ce am de făcut la motor Yamaha R1 YZF din 2000... Se oprește în mers după 1-2 km... Pur și simplu îi taie gazul! Nu știu ce să-i mai fac, vă rog frumos ajutați-mă și pe mine dacă puteți! Vă rog mult! Mulțumesc! Claudiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.