Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

CONSTANTA

 

Buncar Portul Tomis, zona statuie Mihai Eminescu. Se observa si o canalizare, ce e posibil sa fi servit ca gura de acces in cele doua buncare.

 

caz1intro.th.jpg

 

 

 

Buncar Cazino. A se observa zona dreptunghiulara ce a fost zidita ulterior, probabil gura de tragere.

 

cazcazino.th.jpg

 

 

 

Buncar Str. Traian. "Intrarea este libera"

 

caztraian1.th.jpg

 

 

 

Zoom buncar Str. Traian. Nu eram "de scandal", asa ca nu am incercat sa explorez interiorul, se poate intra doar de-a busilea. Gunoi, fecale si, cand s-o raci vremea, probabil si ceva boschetari.

 

caztraian2.th.jpg

 

 

 

Alta cazemata in aria Str. Traian - Port. Zona este impanzita de astfel de constructii.

 

cazdioda.th.jpg

 

In zona ultimului buncar s-a gasit recent un pistol mitraliera sturmgewehr (german, folosit in al 2-lea razboi mondial).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Intrarea in aia de pe faleza cred ca e acoperita cu vreun capac de canal. Asa am intrat intr-o chestie micuta (si nespectaculoasa) chiar la capatul falezei dinspre portul Tomis (e o ambrazura in zidul falezei, in interior e o sina pentru un afet de mitraliera cred - practic un put vertical cu o gaura pe lateral :moto:

 

Tot in CT - cred ca in bunkerele din Faleza Nord (dupa capatul lui 102 , intre blocuri) se poate intra - e un tunel de suprafata partial prabusit/demolat/astupat care le unea, in dreptul fiecarui bunker tunelul are un semicerc ce inconjura fostul amplasament de artilerie, la fiecare bunker se cobora pe doua scari aflate in capete opuse. Inauntru e o camera mare (foarte mare, cand eram pokemon ma gandeam ca ar fi misto sa deschizi rockoteca intr-un bunker d-ala :bounce: ), din care mai ies ceva usi pe care nu ne-am bagat ca eram mici si ne era frica de boschetari :lol:

 

Posibil sa mai fie accesibila una aflata pe malul dinspre port, intre monumentul eroilor de pe Traian si poarta 4. Initial era deschisa o gura de aprovizionare - cam nasol cu urcatu' la loc daca nu se putea improviza o scara din ceva, apoi s-a modificat traseul stradutei ce da in Traian langa monument, a fost astupata gura de aprovizionare si in schimb a fost descoperita scara de acces a personalului. Ultima data cand am vazut-o era inchisa cu cateva "barne" de beton armat, dar cu o ranga s-ar putea muta destul de lejer.

 

In toate astea e jeg, peretii plini de funingine, si pute :D

 

 

Cred ca ai dreptate, exista o gura de canalizare pe faleza, chiar in dreptul celor doua cazemate aflate la nivelul marii. Am auzit ca au incercat prin anii 50' sa le bubuie, dar s-au lasat ca " no chance"; acum nu stiu daca e realitate sau fictiune, insa privid la tesitura zonelor de imbinare poti deduce grosimea zidurilor - erau foarte, foarte solide, cred ca interiorul nu e mai mare de 1,5 m.

Intre blocurile din Faleza Nord sunt o multime de buncare, si stiu sigur ca cel putin unul e deschis. Asta inseamna ca e golit de orice accesoriu si plin de cacati si boschetari. Daca nu ma inseala memorie, imediat langa cap de linie 102 exista un buncar in care (sau pe care) s-a deschis un mic bar. E plina zona de astfel de structuri, la 300m (pe langa piata) de barul asta exista o parcare pe acoperisul unui astfel de buncar, in interior banuiesc ca locatarii au facut o magazie.

Chiar si buncarul din ultimele mele poze e deschis (ori era, greu de zis ca e acoperita de vegetatie), am intrat putin inauntru, dar trebuia facut mersul piticului. Are un "hol" dinspre intrare in capatul celelalt, din care pleaca camarute dispuse simetric in stanga si dreapta.

Buncarul de pe Str. Traian, din dreptul statuii a stat desachis mult timp, acum exista niste traverse usor de indepartat, asa cum ai mentionat si tu. Probabil au fost instalate pentru a indeparata boschetarii si copii ce isi pot rupe gatul pe acolo.

Chestiile astea ar trebui cercetate serios, nu atat ca "mister si oroare", ci mai ales dpdv istoric. Fotografiat, filmat, planul structurii etc. Evoca ultimele timpuri de existenta decenta a Romaniei, cand tara asta insemna ceva, iar prostia si marlania nu erau notiuni de importanta nationala.

Daca vreti sa explorati cazemate "curate" in nordul Constantei sunt o gramada; dupa Corbu, aproape de grindul Chituc, exista un lant de cazemate si un "deal" artificial cu padure crescuta pe el, pe dedesubt fiind binenteles tuneluri de comunicare. Daca privesti de sus poti vedea gropi facute de obuze, etc... Cazemata din faleza nord, transformata in bar o frecventam cand veneam la plaja acolo...

Cele mai interesante, si functionale sunt in portul constanta-agigea :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal mai este un fort pe undeva pe langa niste depozite de marfa am uitat comuna oricum este la 60 de km de bucuresti langa petrachioaia pe undeva in padure ... o sa pun poze si mai multe informatii data viitoare cand ma mai duc :bounce: forturile au 3 etaje in jos si sunt imense din cate am auzit pe langa fortul in care am fost eu mai este unul cativa km mai incolo unde este depozitat armament multa bafta revin cu poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AM FOST LA UN PRIETEN CARE STA APROPE de fort si se tragea probabil era sedinta de tragere

 

Cred ca era zgomot de la REMAT-ul de langa, am fost am vizitat locul si nu este loc amenajat pentru tragere + ca in incinta este o lumanarie deci este exclus, numai spune informatii daca nu esti sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moscku22@yahoo.com / 0723502499

fara ezitari la orice fel de expeditie a tunelurilor de sub bucuresti

nu pot furniza cine stie ce echipamente dar imi pot purta singur de grija si un aparat de fotografiat si o lanterna se gaseste...

va astept cu invitatiile, chiar in seara asta ma voi duce la biserica „blestemata“ din chiajna ca mi s-a parut fascinant, daca reusesc sa fac ceva poze le voi posta aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Daca organizati astfel de expeditii in interior ma bag si eu. In ceea ce priveste echipamentul, banuiesc ca vine fiecare pregatit. ''cartinacatalin@yahoo.com''

 

off-topic: A mai auzit sau vazut cineva la televizor, in afara de mine, povestea din M-tii Bucegi? Cea cu camera subterana si uriasii de 2-3 metri? Am citit o carte despre chestia asta...si pare destul de reala. La tv cel putin au aparut cu poze, filmari, tot. A doua zi...liniste totala in presa si tv.

Mesaj completat

Daca organizati astfel de expeditii in interior ma bag si eu. In ceea ce priveste echipamentul, banuiesc ca vine fiecare pregatit. ''cartinacatalin@yahoo.com''

 

off-topic: A mai auzit sau vazut cineva la televizor, in afara de mine, povestea din M-tii Bucegi? Cea cu camera subterana si uriasii de 2-3 metri? Am citit o carte despre chestia asta...si pare destul de reala. La tv cel putin au aparut cu poze, filmari, tot. A doua zi...liniste totala in presa si tv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

"Construit la inceputul anilor '80 - Metroul "Prezidential"

 

In maruntaiele pamantului de sub Bucuresti, printre alte tuneluri, buncare sau cine mai stie ce vagauni secrete, exista doua metrouri. Unul este cel pe care-l stie toata lumea, destinat transportului in comun din Bucuresti. Aproape nimeni nu stie insa de cel de-al doilea metrou, denumit "Prezidential" pe vremea lui Ceausescu, si care are cu totul alte trasee decat cel folosit de publicul larg. Metroul prezidential a fost construit in secret de armata pe vremea lui Ceausescu, a fost tinut in secret si a fost folosit tot in secret.

Investitia facuta in perioada regimului comunist in anii '80 a fost mascata de alte proiecte megalomane: etapa a doua a metroului bucurestean, magistrala IMGB-Pipera, Casa Poporului si intregul ansamblu de locuinte de pe bulevardul "Victoria Socialismului", sediul MApN, Casa Radio etc. In paralel cu lucrarile celei de-a doua magistrale, cand subteranul Bucurestiului era sfredelit de la nord la sud, pe ici, pe colo existau alte santiere care nu dadeau de banuit ochiului bucuresteanului de rand, obisnuit cu exploatarile "subterane" peste tot in Capitala. Undeva langa Ecran Club, peste drum de Cotroceni, se mai poate vedea si acum o platforma rotunda, acoperita in mare parte cu buruieni si parca abandonata in mod special pentru a nu da de banuit. Acolo, la o adancime destul de mare, o galerie de metrou face jonctiunea cu o sosea subterana. Galeria are o particularitate. Metroul destinat transportului in comun circula pe o cale de rulare cu ecartamentul egal cu cel al cailor ferate ale SNCFR - 1.435 mm, printr-un tunel cu diametrul de sase metri. Metroul prezidential circula pe o cale de rulare mai mica, printr-un tunel de patru metri diametru. Asta inseamna ca niciodata "lucrurile" nu s-au incurcat, mai precis n-au circulat unul pe galeria altuia. La vremea respectiva, la inceputul anilor '80, proiectul metroului lui Ceausescu, pentru ca de fapt de asta vorbim, era de anvergura: el trebuia sa lege principalele locatii ale dictatorului - Cotroceni, sediul CC, Sala Palatului, Consiliul de Ministri (Piata Victoriei), Casa Scanteii, lacul Floreasca sau Herastrau si Aeoroportul Otopeni. Se pare ca investitia s-a oprit undeva in perimetrul Pietei Victoria, Casa Scanteii si lacul Herastrau. Ceausescu visa sa ajunga cu metroul personal la toate intalnirile cu tovarasii sai ori la Otopeni sau la Herastrau. De aici voia sa se imbarce pe iaht si sa plece pe ruta Herastrau, "portul maritim" 30 Decembrie, canalul Bucuresti-Dunare si de acolo mai departe spre "Magistrala albastra". El n-a mai apucat, insa micutul metrou prezidential a ramas presedintilor postdecembristi ai Romaniei."

 

 

ceva de scormonit

Mesaj completat

"Sosele pe sub Bucuresti

 

De langa Cotroceni, din statia de sub Ecran Club, pleaca o cale de acces pentru autovehicule. Aceast tunel are doi metri inaltime si patru latime si este intins ca-n palma. Respectiva sosea iese de sub pamant langa intrarea in statia metroului popular "Politehnica", spre fosta scoala de partid "Stefan Gheorghiu". La acea statie de metrou exista singura iesire la nivel din tot Bucurestiul. Cand vii pe alee, inainte de a intra in statia Politehnica, se face o bifurcatie la stanga care duce catre doua usi metalice pe care nu le-a vazut aproape nimeni deschise. Acolo este de fapt capatul soselei subterane care pleaca de la Ecran Club, de langa Cotroceni. Desigur ca, la intreaga retea a metroului resedintilor, acela nu este singurul tronson de sosea subterana."

 

 

alte info

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca una, care e chiar "la vedere"

http://www.norc.ro/pano/IfPsy396/

 

Inca una care e mascata de ani de zile de un "gard" inocent

http://www.norc.ro/pano/1JTO4Mlv/

 

 

despre prima din cate am mai citit nu este cva senzational. cand a fost facut traseul politehnica-eroilor , daca nu ma insel, s-au folosit 2 'cartite' (masinarii de forat) care au iesit din guri separate, una din ele fiind asta, alta langa intrarea de la politehnica, cea cu acces interzis. Mai circula si mituri cu privire la metroul prezidential al lui Ceausescu.

 

a doua locatie e mai interesanta. Drumul Taberei este un cartier cu o altitudine mult mai mare decat celelalte. Si sub academie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu si eu despre o retea de tuneluri in zona Buftea, sub fostele studiouri cinematografice, actuale MediaPro. Am mers prin ele personal, cand eram mic. Au cam 2,5 m inaltime pe 1,5 m latime si se intind pe o suprafata destul de mare. Pe cand eram copii, noi am explorat cam 2-3 km din ele, dar se intindeau mai mult. Pe alocuri, tunelele se intersectau si se faceau niste camere, cu paturi de campanie si electricitate. Nu reusesc sa-mi aduc aminte decat un singur loc de intrare, la aproximativ 100m de gard. Acum nu stiu cum o mai arata gura respectiva, desi nu cred ca au betonat-o. Cred ca se si vede de pe unul din blocurile vecine MediaPro, in orice caz - pot s-o localizez exact. Partea proasta este ca intrarea este pe domeniul MediaPro. Gardul nu este impresionant, poate fi sarit in 5 secunde si in alte 20 secunde poti sa fii in tunel, dar exista posibilitatea sa fii prins. Cred ca nu ar fi ceva iesit din comun ca un grup interesat sa se adreseze cuiva de la MediaPro ca sa permita accesul, pana la urma e doar o activitate de documentare. Pot sa furnizez informatii pentru cine este interesat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
am stat toata ziua si am citit tot threadul. frumos expus, unele narari sunt chiar adevarate povestiri :rolleyes: . de tuneluri subterane auzisem si eu mai demult si m-am tot interesat in stanga si-n dreapta, dar nu am gasit nimic concret, decat numai "auzite". threatul asta il stiu de vre-un an, dar de abia azi am apucat sa-l citesc in intregime.

 

nu ar merge organizat o petrecere intr-un asemenea fort, unu' care nu sta sa cada, gen cel de pe A2 (din ce-am vazut in poze). muzica, lumini, generatoare, bautura, motoare, cred ca ar iesi ceva interesant intr-o seara calduroasa de vara!

 

sal

am tot rasfoit,topicu intersante descoperirile, daca gasiti tunelul cel mare ma bag si eu la dat cu cazmaua

 

poate in primavara lui 2010 la inceput de sezon facem o galagie la Bateria 9-10 de la intrarea pe A2

tocmai am trecut weekend-ul asta pe la o petrecere acolo,

facuta cu generatoare de niste tipi ce puneau disco, lume misto

sau distrat pustii ,

petrecerea au tinut-o la al 2 lea nivel la capatul tunelului intruna din camerele .

 

in primavara revin cu detalii despre o petrecere

chiar e super buna ideea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...