Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Mie sapatul imi place. Si tiritul prin spatii inguste si mai mult.

Primul meu post in topicul asta tocmai asta descrie , calatoria prin faimosul tunel , care leaga Capitala de un fort. Cum intram in banca care e acum pe spatiul fostului restaurant , asta nu stiu. Ca am inteles ca acum e o banca acolo.

Gurile de aerisire , risipite in tot centrul sint si mai geru de gasit , ca doar nu ne bagam in orice canal vedem in cale , sint cam multe.

Tot de la sursa e bine sa incepem , de la fort , sa cautam anomalii in arhitectura , posibili pereti astupati sau ceva de genu'. De la care fort sa incepem , asta ramine de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ceva precizari ............:

Gurile de tunel vor fi f. greu de gasit, deoarece peretii care ii acopera au fost proiectati de arhitecti foarte buni, in mod special ptr a induce in eroare orice ochi curios, chiar si ai unui specialist. Pentru aceasta a fost chemat un arhitect din Cluj (un nume unguresc, nu mi-l mai amintesc) care dupa ce a acceptat sa lucreze ptr armata, a fost incadrat in randurile ofiterilor ptr a se afla sub juramant si a fi fortat sa nu divulge secretul lucrarii. Dopurile tunelurilor/tunelelor (asa erau scrise in documente) au inghitit sume uriase, ceea ce a pus probleme mari ministerului de razboi, dar s-a facut rost de bani deoarece au fost considerate de importanta nationala, de aici se deduce ca sant f. bine facute, mari, groase, etc.

Guri de aerisire nu exista , ventilatia se facea doar pe cale artificiala, cu ventilatoare actionate de motoare electrice, gurile de aerisire au fost astupate dupa cativa ani de la construirea tunelurilor deoarece aparusera gazele toxice de lupta si aparea pericolul gazarii militarilor de catre inamic prin acele canale .

Aparate de gasit goluri sub pamant ........................ nu stiu daca exista asa ceva, ar trebui intrebat cineva care lucreaza prin industria de minerit,............. dar nu trebuie uitat ca tunelurile se afla la adancimea minima de 20 m, si majoritatea sant mult mai adanc infipte in terra,. Nu stiu sa existe aparate care sa le gaseasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista aparate care "vad" fierul beton din structura. Da' ala e la maximum juma' de metru de suprafata.

Daca se incep cercetarile pornind din forturi , e mai usor de gasit unde s-a astupat. Nu cred ca au fost subtili , sa foloseasca caramida originala , mai degraba cred ca au turnat ditai peretele de beton. da' oricum o iei , tot greu e. Asa , ca si expeditia Ciresarii , e haios sa mergem sa ne dam cu parerea la fata locului , da' cu spartu' cred ca-i belea. Sau aproape imposibil. da' nu ma descurajez eu asa usor , sa vedem care se mai baga si mergem intr-un sfirsit de saptamine cu soare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva precizari ............:

Gurile de tunel vor fi f. greu de gasit, deoarece peretii care ii acopera au fost proiectati de arhitecti foarte buni, in mod special ptr a induce in eroare orice ochi curios, chiar si ai unui specialist. Pentru aceasta a fost chemat un arhitect din Cluj (un nume unguresc, nu mi-l mai amintesc) care dupa ce a acceptat sa lucreze ptr armata, a fost incadrat in randurile ofiterilor ptr a se afla sub juramant si a fi fortat sa nu divulge secretul lucrarii. Dopurile tunelurilor/tunelelor (asa erau scrise in documente) au inghitit sume uriase, ceea ce a pus probleme mari ministerului de razboi, dar s-a facut rost de bani deoarece au fost considerate de importanta nationala, de aici se deduce ca sant f. bine facute, mari, groase, etc.

Guri de aerisire nu exista , ventilatia se facea doar pe cale artificiala, cu ventilatoare actionate de motoare electrice, gurile de aerisire au fost astupate dupa cativa ani de la construirea tunelurilor deoarece aparusera gazele toxice de lupta si aparea pericolul gazarii militarilor de catre inamic prin acele canale .

Aparate de gasit goluri sub pamant ........................ nu stiu daca exista asa ceva, ar trebui intrebat cineva care lucreaza prin industria de minerit,............. dar nu trebuie uitat ca tunelurile se afla la adancimea minima de 20 m, si majoritatea sant mult mai adanc infipte in terra,. Nu stiu sa existe aparate care sa le gaseasca.

Fa-ma sa inteleg ... s-au cheltuit sume importante de catre Ministerul de Razboi pentru aceste tuneluri ... arhitectura, constructie, etc ... de ce sa le astupe intrarile cu beton ? La ce mai folosesc atunci ? E imposibil sa nu mai fie cateva intrari ... probabil cu usi din otel gen sasurile de submarin ...

Nu inteleg rostul astuparii gurilor intr-un mod definitiv.

Eu stiu o legenda ... de pe cand lucram la Primaria Sector 5 ... si in aceasta "legenda" as spune, ca nu stiu daca e real ... se zicea ca sub Parcul Izvor ar fi niste baterii antiaeriene functionale, plasate pe niste lifturi hidraulice de mare putere, care la nevoie se pot actiona si ies de sub pamant cu tot cu vegetatie si ce-o mai fi deasupra lor. Nu m-am gandit prea mult la asta ... dar acum imi dau seama ca in acest parc ... nu cred ca sunt pomi mai batrani de 30 de ani ... ca-n Cismigiu sau Herastrau. E destul de aerisit parcul si nicio constructie gen "ghereta", nicio balta, doar alei si multa iarba verde.

E clar ca sub Casa Popoului sunt tuneluri, asta spunandu-se si la teve prin '89 cand "revolutionarii" alergau dupa "tereoristi" pe acolo, dar n-au inaintat de frica si din cauza lipsei aerului.

Si mai e lume care inca nu crede in "planuri" bine puse la punct ... vezi discutiile politice de la posturile cu TVA si Romania incotro ...

Deci ? ... de ce au astupat iremediabil gurile ?

Mesaj completat

Exista aparate care "vad" fierul beton din structura. Da' ala e la maximum juma' de metru de suprafata.

Daca se incep cercetarile pornind din forturi , e mai usor de gasit unde s-a astupat. Nu cred ca au fost subtili , sa foloseasca caramida originala , mai degraba cred ca au turnat ditai peretele de beton. da' oricum o iei , tot greu e. Asa , ca si expeditia Ciresarii , e haios sa mergem sa ne dam cu parerea la fata locului , da' cu spartu' cred ca-i belea. Sau aproape imposibil. da' nu ma descurajez eu asa usor , sa vedem care se mai baga si mergem intr-un sfirsit de saptamine cu soare.

 

Daca tot ai chef de spart betoane ... nu vrei mai bine sa alegem o banca ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

?????????

 

Nu stiu ce s-a intamplat der de 5 zile nu am reusit sa mai accesez site-ul motociclism.ro . La toata lumea a fost problema asta, sau numai pe mine au pus ochii baietii cu ochi albastri ? Caci calculatorul meu era OK, mergea pe orice site de internet, numai pe acesta nu ! I-am suparat cu ceva ???? daca da, sa vezi ce o sa ii mai supar de acuma inainte !!

 

"Fa-ma sa inteleg ... s-au cheltuit sume importante de catre Ministerul de Razboi pentru aceste tuneluri ... arhitectura, constructie, etc ... de ce sa le astupe intrarile cu beton ? La ce mai folosesc atunci ? E imposibil sa nu mai fie cateva intrari ... probabil cu usi din otel gen sasurile de submarin ...

Nu inteleg rostul astuparii gurilor intr-un mod definitiv"

 

Cred ca e greseala mea, nu am precizat de la inceput : tunelurile au fost astupate la cateva zile de la inceperea primului razboi mondial, de aici si dificultatea gasirii banilor necesari si a specialistilor in arhitectura si constructii. A fost necesara astuparea lor deoarece , desi forturile erau deja parasite, tunelurile mai erau necesare ptr o eventuala evacuare a comandamentului de razboi, si din cauza faptului ca taranii din satele apropiate forturilor au inceput sa isi ascunda acolo bunurile , ceea ce a dus la blocarea tunelurilor si ar fi facut imposibila eventuala lor utilizare. Usile sant intr-adevar gen submarin, cu balamale enorme, cu roti si manete ptr inchidere si etansare, (le-am vazut in desenele tehnice, sant adevarate opere de arta) , fabricate din otel gros de cativa cm. Primele 4 usi au fost fabricate la hamburg, au fost aduse cu trebul, iar restul , dupa modelul primelor, au fost facute la Otelariile Resita.Cand au fost astupate, usile au fost inchise s, sudate, si turnat beton de cativa metri, asa ca va fi un calvar pentru cel care le va gasi sa le deschida`.

 

"Exista aparate care "vad" fierul beton din structura. Da' ala e la maximum juma' de metru de suprafata" - Cam asa stiu si eu, deci sa gasesti ceva ce se afla la o adancime demai mult de 20-30 m. e o misiune imposibila`. (parerea mea)

 

"Tot de la sursa e bine sa incepem , de la fort , sa cautam anomalii in arhitectura , posibili pereti astupati sau ceva de genu'. De la care fort sa incepem , asta ramine de vazut." - Sant doar 9 sanse : tunele au doar forturile Tunari, Mogosoaia, Chiajna, Bragadiru, Magurele, Popesti, Catelu,Cernica,Afumati, celelalte nu au !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama si ce m-am mai tirit prin fortul de la Magurele. Mai rau ca un miner(am lucrat si in mina). Dar ceva demn de remarcat si cercetat nu prea am gasit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stau in Rahova, pe antiaeriana(strada cu unitatile militare).Locuiesc intr-un bloc care a fost facut special pentru armata.Acum ceva timp am avut ocazia sa cobor in subsolul blocului.Am vazut niste coridoare inguste(cat sa incapa o persoana in picioare, mai multe ar merge in sir indian) dar care acum sunt acoperite cu beton.Amplasarea din subsol a coridoarelor este in asa fel incat duc exact in directia unitatilor militare (de aici am dedus ca ar putea fi ceva de legatura).Nu m-am gandit niciodata sa incerc sa sparg sa vad ce e, poate pe viitor voi incerca.

 

p.s sunt 3 astfel de coridoare, la fiecare scara a blocului cate unul.

Editat de enjustice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stau in Rahova, pe antiaeriana(strada cu unitatile militare).Locuiesc intr-un bloc care a fost facut special pentru armata.Acum ceva timp am avut ocazia sa cobor in subsolul blocului.Am vazut niste coridoare inguste(cat sa incapa o persoana in picioare, mai multe ar merge in sir indian) dar care acum sunt acoperite cu beton.Amplasarea din subsol a coridoarelor este in asa fel incat duc exact in directia unitatilor militare (de aici am dedus ca ar putea fi ceva de legatura).Nu m-am gandit niciodata sa incerc sa sparg sa vad ce e, poate pe viitor voi incerca.

 

p.s sunt 3 astfel de coridoare, la fiecare scara a blocului cate unul.

 

Stai cuminte ... cine stie ce spargi si poate te vedem la stiri :(

building_collapse_02.jpg

building_collapse_08.jpg

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"@VALI-SB , stai calm, au fost serverele picate Nu e cazul sa vedem conspiratii peste tot " - OK, m-am mai linistit acuma.

 

Si cum facem sa gasim tunelele alea misterioase ? Care te bagi ? Desi presupun ca sa te apuci sa sapi la ghici , e cam greu si un aparat sa "vada" prin betoane , sa gaseasca goluri in structura , e si mai greu de facut rost. Deci , cum facem ? Astept PM.

 

Dupa parerea mea, tunelele acestea sant doar firmiturile de la tort. Ce am gasit in documentele referitoare la forturi m-a dat total pe spate ! In documentatia tunelelor care leaga forturile, scria ca ele trebuie intr-un viitor apropiat sa se conecteze cu tunelul care va face legatura intre ministerul de razboi de la Bucuresti si comandamentul de rezerva de la Targoviste ! Ca trebuie facuta conexia intre tunelul Mogosoaia-Comandament cu tronsonul de tunel care trece pe langa fort dinspre Targoviste pana la Minister. . In aceste documente nu erau prea multe date despre acest tunel, deoarece tot dosarul era despre forturi si tunelele dintre forturi, dar se gaseau cateva hartii care faceau referire la acest tunel ciudat. Tunelul acesta a fost inceput din 3 locuri : dinspre comandament spre Targovoste (centrul Bucurestiului) -2,5 km, de langa Mogosoaia in ambele directii (spre Targoviste si spre Bucuresti)- 8,5 km, si de la Targoviste spre Bucuresti- 450 m. Acesta din urma a fost aruncat in aer deoarece a fost compromis din cauza ca o minte luminata din primarie i-a aratat (din greseala sau din prostie) unui ziarist german lucrarile incepute si s-a cosiderat compromis secretul lucrarii. Oricum lucrarile au mers f. greu din cauza solului stancos, luindu-se in consideratie abandonarea lucrarilor si reiceperea lor 4 km. mai spre est.Tunelul mergea spre Bucuresti la o distanta apreciabila de Dambovita ptr a nu aparea infiltratii de apa. Ce mi se pare extrem de interesant : la abandonarea lucrarilor in 1914, in tronsonul de la Mogosoaia inainte de a fi astupat tunelul, au fost inchis acolo material de razboi (era un inventar acolo incluzand arme, piese de artilerie si 11 avioane Bleriot demontate(nu stiu ce model) pentru a fi folosite ca rezerva , sau piese de rezerva. Nu exista nici un act care sa dovedeasca ca ele au fost scoase vreodata si folosite, dar in urmatorii ani (pana in 1978) exista nenumarate documente care atesta ca toate guvernele comuniste au cautat cu disperare acest tunel si materialele din ele , dar nu le-au gasit (nici materialele nici tunelul). Au gasit doar tunelul comandament spre targoviste din centrul bucurestiului , in care afara de cativa vagonenti si unelte de sapat , nu s-a gasit nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica aia erau prosti sa toarne ditai betonu' peste rezerva lor de materiale si avioane ? In caz de urgenta , cum le scoteau ? O usa mai de doamne ajuta nu era mai nimerita , sau sa le depoziteze intr-o magazie , cum se face si acum , sum paza armata ?

Nu vreau sa jignesc , da' deja aduce a Indiana Jones. Noi cum facem sa aruncam un ochi in secretele tunelelor ? Ar fi interesant daca pe baza informatiilor , ai face o sinteza , o harta , ceva. Ce zici ? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stau in Rahova, pe antiaeriana(strada cu unitatile militare).Locuiesc intr-un bloc care a fost facut special pentru armata.Acum ceva timp am avut ocazia sa cobor in subsolul blocului.Am vazut niste coridoare inguste(cat sa incapa o persoana in picioare, mai multe ar merge in sir indian) dar care acum sunt acoperite cu beton.Amplasarea din subsol a coridoarelor este in asa fel incat duc exact in directia unitatilor militare (de aici am dedus ca ar putea fi ceva de legatura).Nu m-am gandit niciodata sa incerc sa sparg sa vad ce e, poate pe viitor voi incerca.

 

p.s sunt 3 astfel de coridoare, la fiecare scara a blocului cate unul.

vezi cum iesi direct in Garnizoana, in mijlocul Comandamentului !!! :)

sunt doar vreo 30 de UM-uri in zona aia... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica aia erau prosti sa toarne ditai betonu' peste rezerva lor de materiale si avioane ? In caz de urgenta , cum le scoteau ? O usa mai de doamne ajuta nu era mai nimerita , sau sa le depoziteze intr-o magazie , cum se face si acum , sum paza armata ?

Nu vreau sa jignesc , da' deja aduce a Indiana Jones. Noi cum facem sa aruncam un ochi in secretele tunelelor ? Ar fi interesant daca pe baza informatiilor , ai face o sinteza , o harta , ceva. Ce zici ? :(

 

Era normal sa toarne beton si pamant ca sa ascunda cat mai bine ceea ce aveau de ascuns , ca sa nu le gaseasca nemtii care veneau deja spre Bucuresti. Toate chestiile acestea s-au intamplat in zilele de dupa izbucnirea primului razboi mondial, inainte cu putin timp de a intra nemtii in tara`. Daca inchideau doar usa si puneau lacatul, nu crezi ca era mult prea usor sa le deschida nemtii cand ajungeau ? Deciziile si executiile s-au luat pripit, pe o perioada f. scurta de timp, factorii de decizie din minister fiind fortati sa ia decizii sub presiunea timpului f. scurt si a resurselor limitate in bani si oameni. Oricum , majoritatea militarilor au fost mai apoi trimis in linia I pe front la ordinul special al ministrului de razboi de atunci, in speranta (probabil) de a nu se mai intoarce vii si a nu putea vorbi despre ce au vazut si au facut. Documentele respective sant ordine date de comandamente, ministerul de razboi si procese verbale de executie si receptie a lucrarilor, unele intocmite la fata locului pe hartii mototolite sau pe spatele unor formulare tipizate. Despre harti si sinteze, daca vrei pe PM, nu aici in gura mare.

Un lucru interesant : in unele documente intocmite la executia tronsonului Bucuretsi-Mogosoaia se vorbeste despre decoperirea unor tunele f. vechi in timpul sapaturilor, si se cereau ordine cu privire la ce este de facut in privinta lor . Raspunsul comandamentului a fost sa fie astupate cu dopuri de min. 2 m de beton nearmat si sa nu fie demolate sau distruse, pentru a fi mai tarziu cercetate de organele abilitate . Daca mai tin bine minte, este vorba de cel putin 5 tuneluri descoperite in timpul sapaturilor, undeva aproape de centrul capitalei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai frate , vrei sa fac vre-o depresie , vre-un gest necugetat ? Ia zi , faci o harta , ceva , pe baza informatiilor pe care le detii ? Eu sint hotarit , in masura puterilor si resurselor , sa fac ceva in sensul asta , cu arheologia de tunel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai frate , vrei sa fac vre-o depresie , vre-un gest necugetat ? Ia zi , faci o harta , ceva , pe baza informatiilor pe care le detii ? Eu sint hotarit , in masura puterilor si resurselor , sa fac ceva in sensul asta , cu arheologia de tunel.

 

 

Nu omule, fereasca sfantu` !! Fara gesturi necugetate, te rog, nu vreau sa te am pe constiinta`. Dar cred ca despre acest subiect nu e prea intelept sa discutam pe forum. O adresa de @mail, un ID de yahoo ???

Pot face o harta, dar nu cred ca o sa ajute f. mult deoarece nu am date concrete, ci numai ce imi mai aduc aminte din zecile de mii de hartii care mi-au trecut in mana , si asta acum mai mult de un deceniu. Documentele erau pline de date tehnice , termeni stiintifici si notiuni de geologie despre care eu nu aveam habar la vremea respectiva, nici acuma nu as prea zice ca ma pricep mai mult si nu am avut prea mult timp la dispozitie ! Si ar mai fi ceva : comunistii au incercat in nenumarate randuri sa gaseasca aceste catacombe cu hartiile originale in mana si cu nenumarate companii de soldati inarmati cu lopeti si tarnacoape si nu au reusit sa dea de ele, mai ales Ceausescu prin anii `70-`72 cand a aflat ca in tunele se gasesc importante cantitati de armament si munitie (probabil ca ii era frica de un atentat, sau sa nu incapa pe mainile cui nu trebuie, deoarece in sarcinile date pentru aceasta misiune se sublinia importanta gasirii munitiilor si expozibililor, mai deloc a vehicolelor, materialelor si a celor 11 avioane care mi-au luat mie fatza !!! Eu pe astea as vrea sa le gasesc !).

Asa ca nu prea stiu ce sanse am avea noi fara` schemele tunelurilor asupra noastra si fara aparatura de cercetare specializata` si performanta`. De aceea eu in atatia ani de cand am luact contact cu acest subiect nu m-am apucat niciodata de cautat catacombele , am asteptat sa gasesc un mijloc tehnic performant ptr a gasi goluri sub pamant la mai mult de 20-30 m, pana la 50 m, , si oricat am bantuit internetul si cata` gooogaleala am dat nu am gasit ceva care sa faca` acest lucru. Prin anul 2000 am intrebat niste persoane care lucrasera prin industria de minerit pe Valea Jiului si mi-au spus ca aparate care sa gaseasca goluri subpamantene nu exista , ci doar aparate care sa iti faca o diagrama sau schema asupra diferitelor materiale sau densitati ale solului , dar nu sant sigure100 % rezultatele la mai mult de 8-10 m. Si daca in solul cercetat sant panze de apa freatica, rezultatele deja pot avea un gard f. mare de eroare. Cel mai sigur rezultat il da` forarea , dar nu cred ca e cazul la noi !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca-ti dai seama dar suntem destul de mari incat sa nu credem orice aberatie sau povesti nemuritoare. Mai era unu ca tine pe aici, a renuntat sa mai posteze pe motiv ca era filat de politie sau S.R.I. Daca incepi si tu ca el mai bine nu mai posta deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care stiti , care a-ti auzit , care a-ti vazut sau a-ti fost prin tunele vechi , spune-ti aici , toate informatiile au valoare. Mai sint si forturile din jurul capitalei, care dateaza cam din primul razboi mondial, s-ar parea ca din ele pleaca tunele spre oras. Un amic mi-a relatat o intimplare,tipu' a mai intrat cu unu' in niste tunele mari rau de tot si vechi de minimum 50 de ani, au iesit din Drumul Taberei tocmai la Opera.

Am un vecin de strada care zice a stat in subteran la Palatul Republicii, ulterior Casa Poporului, actual Palatul Parlamentului, cateva zile, in perioada Revoutiei. Sigur are legatura cu reteaua de tunele de siguranta care ajung la centura Bucurestiului. Il cheama Toteanu Nicolae, posesor de moped, cunoscut ca Ninel, si luat in colimator de politie, zice el ca a aparut si la OTV la Dan Diaconescu. Daca te intereseaza nr. lui de telefon este: 0770.949.824 si 0771.560.327. ;)

Editat de Vladisto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca-ti dai seama dar suntem destul de mari incat sa nu credem orice aberatie sau povesti nemuritoare. Mai era unu ca tine pe aici, a renuntat sa mai posteze pe motiv ca era filat de politie sau S.R.I. Daca incepi si tu ca el mai bine nu mai posta deloc.

 

OK, bine, nu mai zic nimic, o sa discut de acuma pe PM cu cine e interesat. Aici e mai bine sa nu stii nimic, ca atunci te lasa lumea in pace. Daca stii ceva, zice lumea ca fabulezi. Ghinionul meu ca mi-au picat in mana` niste hartzoage interesante.

Succes in cautari !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vali - tu stii mai bine daca spui adevarul sau nu, dar in orice caz, tine minte de la mine: exista doua categorii de oameni, aia destepti, care sesizeaza imediat fabulatiile, inchid pur si simplu pagina, nu participa la discutii, nu se coboara la nivelul minciunii, si aia mai putin destepti, care se apuca sa dea cu batjocura si "fake!!".

 

Tu spune in continuare tot ce poti sa spui fara sa te compromiti, ca multi dintre noi citim cu interes.

 

Am vazut un articol azi despre o sapatura de la Unirii, in care au dat peste un tunel, nu se stie la ce foloseste.

 

http://rcristea.blogspot.com/

 

De asemenea, putin mai jos pe pagina aia se vorbeste despre un tunel care pleaca din Casa Poporului si iese in Bd. Natiunile Unite. Unde o iesi oare?

_DSC8083.jpg

_DSC8085.JPG

1911-1991.jpg

 

_DSC8081.jpg

 

 

De remarcat si pozele de partea dreapta a paginii:

 

Tunel la palatul Auschnitt:

gse_multipart54254.jpg

 

Tunel de la casa lui Becali:

ttt.JPG

sss.JPG

 

Tunele in zona Colentina:

Picture%20011.jpg

 

Picture%20040.jpg

 

 

 

Mesaj completat

Inca ceva, acum vreo doua saptamani, am fost la un eveniment la MNAC, in incinta Casei Poporului. Am ajuns pe la ora 23. Terasa de la MNAC da spre Marriot, cu vedere peste gradina Casei Poporului. Mi-a atras atentia o chestie - din drumurile betonate se fac niste drumuri batatorite de masina prin verdeata gradinii, deci e clar ca se circula pe-acolo. Drumurile care mergeau spre Marriot avea o iesire evidenta - fostul stadion Republicii sau terenurile de tenis. Dar ce mi-a atras atentia a fost partea gradinii dinspre RCS&RDS. Cele 2 drumuri care mergeau in directia asta se pierdeau pur si simplu in verdeata. Ceea ce mi-a atras atentia chiar mai mult a fost ca intrarea pe aceste drumuri dinspre aleile betonate era pazita de o masina de jandarmi. Doar intrarea pe drumurile care se pierdeau in verdeata, nu si intrarea pe cele care mergeau la terenurile de tenis sau in directia Marriot. I-am vazut cand am ajuns, pe la ora 23, am zis ca-si fac patrula, dar dupa ceva vreme de stat pe terasa (vreo ora), am remarcat ca nu se miscau din locul ala. Pe la ora 2 a venit alta masina de jandarmi si i-a inlocuit, cred ca au schimbat tura. Astialalti - la fel, nu s-au miscat de acolo. Am facut o schita pe harta din Google Earth, aceste drumuri se vad ca se pierd undeva in partea de mijloc-sus. Dupa ce am schimbat raportul de culori, se vede putin altfel. Am remarcat ca vegetatia este crescuta in forma de cerc, exact cum spuneau colegii ca este la forturi - semn de impadurire artificiala. Or fi niste guri de intrare in tunele pe-acolo sau niste buncare, pe care au plantat vegetatie ulterior ca sa le mascheze de sus. Eu zic ca cercurile sunt destul de clare, nu sunt eu nebun.

 

64830356.jpg

 

 

 

85468241.jpg

 

 

 

25614914.jpg

 

 

 

44002253.jpg

 

 

 

16350520.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Vali - tu stii mai bine daca spui adevarul sau nu, dar in orice caz, tine minte de la mine: exista doua categorii de oameni, aia destepti, care sesizeaza imediat fabulatiile, inchid pur si simplu pagina, nu participa la discutii, nu se coboara la nivelul minciunii, si aia mai putin destepti, care se apuca sa dea cu batjocura si "fake!!".

 

Tu spune in continuare tot ce poti sa spui fara sa te compromiti, ca multi dintre noi citim cu interes"

 

Nu ma deranjeaza oamenii care inchid pagina deoarece considera ca ceea ce spun sant fabulatii ci doar cei mai putin destepti care dau cu batjocura si "fake" . Cei care au urechi, sa auda`, care nu , .....sa nu ma creada si gata. Nu stiu la ce se asteptau unii, sa le spun cu precizie de 1m unde sant intrarile in tunel si unde sant puse cheile ?? Daca stiam asta , nu mai postam nimic pe net , mergeam eu singur si nu mai spuneam la nimeni ! Credeam ca daca punem aici pe masa ceea ce stim si ce putem fiecare, poate descoperim impreuna ceva. Dar se pare ca m-am cam inselat.

 

"Mesaj completat

Inca ceva, acum vreo doua saptamani, am fost la un eveniment la MNAC, in incinta Casei Poporului. Am ajuns pe la ora 23. Terasa de la MNAC da spre Marriot, cu vedere peste gradina Casei Poporului. Mi-a atras atentia o chestie - din drumurile betonate se fac niste drumuri batatorite de masina prin verdeata gradinii, deci e clar ca se circula pe-acolo. Drumurile care mergeau spre Marriot avea o iesire evidenta - fostul stadion Republicii sau terenurile de tenis. Dar ce mi-a atras atentia a fost partea gradinii dinspre RCS&RDS. Cele 2 drumuri care mergeau in directia asta se pierdeau pur si simplu in verdeata. Ceea ce mi-a atras atentia chiar mai mult a fost ca intrarea pe aceste drumuri dinspre aleile betonate era pazita de o masina de jandarmi. Doar intrarea pe drumurile care se pierdeau in verdeata, nu si intrarea pe cele care mergeau la terenurile de tenis sau in directia Marriot. I-am vazut cand am ajuns, pe la ora 23, am zis ca-si fac patrula, dar dupa ceva vreme de stat pe terasa (vreo ora), am remarcat ca nu se miscau din locul ala. Pe la ora 2 a venit alta masina de jandarmi si i-a inlocuit, cred ca au schimbat tura. Astialalti - la fel, nu s-au miscat de acolo. Am facut o schita pe harta din Google Earth, aceste drumuri se vad ca se pierd undeva in partea de mijloc-sus. Dupa ce am schimbat raportul de culori, se vede putin altfel. Am remarcat ca vegetatia este crescuta in forma de cerc, exact cum spuneau colegii ca este la forturi - semn de impadurire artificiala. Or fi niste guri de intrare in tunele pe-acolo sau niste buncare, pe care au plantat vegetatie ulterior ca sa le mascheze de sus. Eu zic ca cercurile sunt destul de clare, nu sunt eu nebun."

- - Ce ai zice daca cineva ar spune despre ceea ce ai postat tu aici ca sant fabulatii gen Indiana Jones sau Ciresarii ? Cum te-ai simtzi daca dupa ce ai vazut si ai trait , cineva te-ar face pai pe vatza` sau mai cu voal micinos ? Cam asa ma simt eu dupa ce am postat aici informatiile pe care le-am vazut cu ochii mei si unii m-au cam luat in balon . Sa inteleg ca am avut ghinion sa imi pice in mana niste hartii atat de interesante ? Sau sant mai credibili aceia care au coborat in tunelele de metrou parasite sau canale dezafectate ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tunelul din caramida cred ca-i cel putin fanariot. In Bucuresti sint cam 3 perioade "tunelistice". Evul Mediu si Fanariotii , Razboiul cel Mare si Nea Nicu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vali-SB, multumim pentru informatiile aduse, chiar daca pentru cei cu cizmele gata de explorare nu reprezinta mare lucru.

 

Munca asta de cercetare e frumoasa pentru cine stie si o face cum trebuie; pe mine doar ma atrage si de-asta am citit cu atentie tot ce ai spus, dar nu cred ca as putea sa fac cercetare... ca-s mai mult genul care o ia inainte in tunel cu frontala si bete de test :(

 

Interesant tunelul de caramida descoperit acum, si mai mult ca sigur ca e ceva mai mult decat un simplu canal. Nu ma refer la vreun drum de interes militar, ci mai mult la un tunel de scapare al vreunui boier (ca altfel canalul ar fi fost de dimensiuni mai mici). In cel mai rau caz, in amonte ajunge la o captare de apa, si in aval la un zid betonat+o scurgere la metrou sau in Dambovita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vali-SB, multumim pentru informatiile aduse, chiar daca pentru cei cu cizmele gata de explorare nu reprezinta mare lucru.

 

Munca asta de cercetare e frumoasa pentru cine stie si o face cum trebuie; pe mine doar ma atrage si de-asta am citit cu atentie tot ce ai spus, dar nu cred ca as putea sa fac cercetare... ca-s mai mult genul care o ia inainte in tunel cu frontala si bete de test :(

 

Interesant tunelul de caramida descoperit acum, si mai mult ca sigur ca e ceva mai mult decat un simplu canal. Nu ma refer la vreun drum de interes militar, ci mai mult la un tunel de scapare al vreunui boier (ca altfel canalul ar fi fost de dimensiuni mai mici). In cel mai rau caz, in amonte ajunge la o captare de apa, si in aval la un zid betonat+o scurgere la metrou sau in Dambovita.

 

Cu placere ptr. informatiile aduse, si imi pare rau ca nu sant mai precise asa cum ne-am dori cu totii. Imi pare rau ca ptr cei cu cizmele gata de explorare nu reprezinta mare lucru, dar mi-a fost absolut imposibil sa memorez in cateva secunde cat mi-a trecut fiecare hartie si dosar prin mana` datele cele mai importante, mai ales cele referitoare la amplasari, cote, repere ,intrari, s.a.m.d.

Si mie imi place f. mult munca de cercetare cu bete de test si frontala, dar nu am deocamdata` nici un loc de unde sa incep, si ce este mai rau , nu sant din Bucuresti. Speram ca punand laolalta toate informatiile de care dispunem cu totii sa gasim ceva interesant.

 

Foatre interesant tunelul de caramida`. Excelente fotografiile ! A intart cineva in el ?? Fotografii in interior a facut cineva ? Lungime , latime , materialele din care este construit , canale santuri sau puturi de scurgere a apei exista la interior ?

Dupa parerea mea (dupa ce am vazut in fotografii) nu este tunelul la care m-am referit eu, acela ar trebui sa se afle la adancime mult mai mare (min. 20m) si sa aibe sine ptr vagoneti. Acesta este mult mai la suprafata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, se pare ca Vali stie destul de multe..nu iti e frica sa pui pe o pagina de net atatea cunostintze?mai ales ca ai lucrat in domeniu si poti fi gasit destul de usor...

Cat despre tuneluri si forturi, am fost de cateva ori la fortul afumati, destul de interesant. Am intrat in spatiile alea mici de care se vorbeste, probabil aerisire sau ptr canalizare o fi fost, ca tunel nu e..am intrat cu un prieten si nu duce nicaieri, se termina..e doar in jurul fortului, si ramai si fara aer in el cain timp ce mergi se ridica praful. In schimb ne gandeam noi, ca pe unde sunt scarile de urcare sau coborare..se vede ca si cum ar mai fo fost de coborat..dar s-a astupat. de exemplu in poza asta, aici eram pe scara, insa sub scara se vedea ca ar mai fi luat-o in jos dar au nivelat..imi pare rau ca nu am o poza mai precisa

Pun si poza in acele mici tuneluri in care am intrat din fort.

Vali..chiar asa de adanc sunt sapate tuneluril alea vechi?20 metrii..probabil e cum spun eu..au fost etaje in jos si au fost acoperite intrarile. dar la vremea aia au putut ei sa sape atata si sa bage atatia bani in tuneluri?

post-54690-1279607749_thumb.jpg

post-54690-1279607820_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, se pare ca Vali stie destul de multe..nu iti e frica sa pui pe o pagina de net atatea cunostintze?mai ales ca ai lucrat in domeniu si poti fi gasit destul de usor...

Cat despre tuneluri si forturi, am fost de cateva ori la fortul afumati, destul de interesant. Am intrat in spatiile alea mici de care se vorbeste, probabil aerisire sau ptr canalizare o fi fost, ca tunel nu e..am intrat cu un prieten si nu duce nicaieri, se termina..e doar in jurul fortului, si ramai si fara aer in el cain timp ce mergi se ridica praful. In schimb ne gandeam noi, ca pe unde sunt scarile de urcare sau coborare..se vede ca si cum ar mai fo fost de coborat..dar s-a astupat. de exemplu in poza asta, aici eram pe scara, insa sub scara se vedea ca ar mai fi luat-o in jos dar au nivelat..imi pare rau ca nu am o poza mai precisa

Pun si poza in acele mici tuneluri in care am intrat din fort.

Vali..chiar asa de adanc sunt sapate tuneluril alea vechi?20 metrii..probabil e cum spun eu..au fost etaje in jos si au fost acoperite intrarile. dar la vremea aia au putut ei sa sape atata si sa bage atatia bani in tuneluri?

 

Nu imi e frica sa pun pe net ceea ce stiu, si nu pot fi gasit prea usor, nu intru aici in detalii de ce si cum , nu are rost. Dar nici nu o sa dau aici detalii despre mine, nu vreau sa imi fac singur probleme. Unele chestii le foi discuta numai pe PM sau @mail cu peroanele serioase de pe acest forul (si cand selectez persoanele serioase o sa ma uit la postari)

Tunelurile sant sapate la min. 20 de metri, asa scria in cererea ministerului, si asa scria ca au fost realizate in foile de receptie. S-au construit la min. 20 m deoarece se considera ca trebuie sa fie sigure pe timp de bombardament , sa nu se prabuseasca si sa poata evacua personalul si materialele, si sa nu se auda prea tare zgomotul in interior pentru a nu speria caii sau asinii care ar fi pusi sa traga` atelajele sau vagonetii din tunel si sa creeze haos si accidente. Dar cred ca adevaratul motiv ptr care au fost construite la adancime asa de mare a fost pericolul de prabusire la atacul cu artileria.Asta in apropierea forturilor, iar in oras, in apropierea ministerului de razboi se facea referire speciala ca tunelurile nu pot fi mai aproape de suprafata de 20 m, deoarece nu trebuia ca sapaturile la reteaua de canalizare a orasului la care se lucra in acei ani sa nu se intersecteze cu respectivele tuneluri, sau sa nu apara infiltratii de apa sau alte scurgeri. In actele de receptie scrie ca aceste cerinte au fost realizate 100%.

Tunelurile pe care le-ai fotografiat tu nu cred ca sant cele de care vorbesc eu, acelea trebuie sa fie mult mai mari si nu coboara in trepte spre adancimea maxima, ci au rampe inclinate (probabil ca atelajele sau vehicolele sa poata urca si cobora` in sus si jos). Poate totusi sa fie niste tunele adiacente, sau de rezerva ptr personal, nu stiu, dar nu imi aduc aminte sa fi vazut ceva atat de mic pe desene.

S-ar putea sa fie tunele de acces catre nivelele inferiare ale fortului, caci forurile au cel putin 3 niv. sub pamant, sau sa fie doar niste tunele false ptr derutarea inamicului care ar cauta tunelele acestea. Cand au for inchise tunelele in 1914, se cerea proiectantilor arhitecti sa creeze inele nise sau constructii sugubetze (chiar asa scria in acte ! ) care sa induca in eroare ochiul curios al pizmasului !

Ce imi amintesc sigur este ca la fiecare fort tunelele incep de la nivelul 3 sub pamant, acolo ele au 20 m, chiar daca unele forturi au mai multe nivele sub niv. 3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...