Sari la conținut

Tunele Sub Bucuresti


lil debul
 Share

Postări Recomandate

@crimen , cind s-au construit tunelele alea , nu se mai mergea demult pe mare , belind ochii la cer. Si , ca sa stii , tunurile trag in locuri unde nu se mai vede tinta . Eu aveam in gind matematica. Dar , alt exemplu , tunelele de sub Paris , facute mult inainte de cazemate. Sau de sub Londra , pe sub Tamisa. Discovery , cel mai bun prieten al omului. :) :)

Mesaj completat

Ceva sugestiv.

 

Interesant desenul. Nu stiu daca tunelul orizontal in care ai sapat tu duce undeva. Ar fi mult mai interesant de sondat tunelul vertical care aduce a fantana`, sigur duce la un nivel mai jos, poate este o cale buna` de a gasi o intrare in incaperile de la niv. -1, -2 si -3. Cam ce adancine are acel tunel vertical ? La ce adancime apare apa ? Cam cat e de mare nivelul apei ?

 

Si deci , unde este fostul minister de razboi in care duc toate cele presupuse tunele?

Mesaj completat

Uitati aici un plan al fortului Afumati .

Linia alba - drumul prin fort de la parter (cum ar veni , holul si tunelele interioare )

Linia Albastra - tunelul de la etajul 2

Linia Rosie - Scari

Linia Portocalie - Presupuse intrari in subteran , deoarece se infunda brusc

Linia Galbena - Tunel astupat

Linia Roz - Tunel in care exista apa

Cercuri Verzi - Gauri neexplorate de catre mine personal

Suprafetele Patrulaterelor gri - Parti in care fizic nu se poate ajunge , desi , acopera o imensa parte din fort.

 

Nu stiu daca am omis ceva , trebuie sa trec p-acolo saptamana viitoare sa intocmesc planul calumea.

Idei pe unde ar fi intrarile in subsol?

 

Directia tunelului este in continuarea liniei albe de pe mijlocul fortului, sub intrarea in fort. Dar ptr. a ajunge la tunel, trebuie gasit nivelul -3. Altfel nu se poate ajunge la tunel. Vad ca in fata intrarii fortului este un fabrica`, combinat, nu imi pot da seama. Nu am masurat cu precizie, dar banuiesc ca sub acea fabrica` la min. 20 m. se gaseste intersectia cu tunelul care leaga forturile intre ele.

Nu stiu unde se afla ministerul de razboi pe acea vreme, dar cred ca cu putina gooooogaleala` putem afla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Directia tunelului este in continuarea liniei albe de pe mijlocul fortului, sub intrarea in fort. Dar ptr. a ajunge la tunel, trebuie gasit nivelul -3. Altfel nu se poate ajunge la tunel. Vad ca in fata intrarii fortului este un fabrica`, combinat, nu imi pot da seama. Nu am masurat cu precizie, dar banuiesc ca sub acea fabrica` la min. 20 m. se gaseste intersectia cu tunelul care leaga forturile intre ele.

Atasez un desen aproximativ al tunelelor , cel rosu este tunelul care duce spre comandament, cel verde tunelul de legatura intre forturi. Desenul nu este facut la scara, deci cei 50-70 m. trebuie masurati pe teren ptr. mai multa precizie. Oricum asta nu are prea multa importanta, deoarece dupa parerea mea trebuie gasita intrarea din centrul fortului, nu in afara, e mult prea mult de sapat, si locatia este destul de incerta, in plus bate la ochi. Foaret interesante spatiile acelea f. mari gri din stanga si din dreapta fortului, pe planuri nu am vazut spatii atat de mari. In mod sigur in interior sant compartimentate si impartite in incaperi mici. Spatii mai mari (magazii si depozite de cateva sute de metri patrati am vazut la nivelele inferioare, dar la suprafata nu.

Mesaj completat

Directia tunelului este in continuarea liniei albe de pe mijlocul fortului, sub intrarea in fort. Dar ptr. a ajunge la tunel, trebuie gasit nivelul -3. Altfel nu se poate ajunge la tunel. Vad ca in fata intrarii fortului este un fabrica`, combinat, nu imi pot da seama. Nu am masurat cu precizie, dar banuiesc ca sub acea fabrica` la min. 20 m. se gaseste intersectia cu tunelul care leaga forturile intre ele.

Atasez un desen aproximativ al tunelelor , cel rosu este tunelul care duce spre comandament, cel verde tunelul de legatura intre forturi. Desenul nu este facut la scara, deci cei 50-70 m. trebuie masurati pe teren ptr. mai multa precizie. Oricum asta nu are prea multa importanta, deoarece dupa parerea mea trebuie gasita intrarea din centrul fortului, nu in afara, e mult prea mult de sapat, si locatia este destul de incerta, in plus bate la ochi. Foaret interesante spatiile acelea f. mari gri din stanga si din dreapta fortului, pe planuri nu am vazut spatii atat de mari. In mod sigur in interior sant compartimentate si impartite in incaperi mici. Spatii mai mari (magazii si depozite de cateva sute de metri patrati am vazut la nivelele inferioare, dar la suprafata nu.

Mesaj completat

Poate va ajuta poza asta sa va faceti o idee despre locatie.

 

Ma dau batut, eu nu sant din Bucuresti, nu recunosc locatia.

post-10122-1279836117_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Nu sant chiar sigur de motivele pentru care inca` mai tin secrete acele tunele, dar banuiesc ca unul din motive este ca daca ele mai sant bune , operative, ele mai pot servi ca mijloc de scapare si refugiu al celor sus-pusi . Nu e de mirare, caci tunele si buncare s-au construit pana` la revolutie, de ce ar deschide niste tunele publicului, daca ei inca mai construiesc (sau construiau) unele noi ? Si oricum , nu le pasa lor de publicul larg , si de turism. Nu le mai pasa` de statiunile balneo care acum cativa ani erau in floare si aduceau bani frumosi, iar acuma sant in paragina`. Crezi ca ar mai baga ei bani in cautarea unor tunele si amenajarea lor ptr. public ? Mai ales ca nu sant date sigure ca ele mai sant in stare buna`. (acesta este doar parerea mea, nu stiu daca e buna` sau nu)

Iar un alt motiv este ca deocamdata nici ei nu le-au gasit, si nici nu stiu ce se gaseste in ele ! Dupa documente se pare ca in tunele se mai gaseste material de razboi, si nu exista acte care sa ateste ca ele au fost scoase de acolo. E posibil ca in timpul razboiului sa fi fost scoase si folosite, si fie sa nu fi fost intocmite acte ,fie sa fi fost pierdute acele hartii care atestau scoaterea si folosirea materialelor. Oricum , datele continute in hartii se opresc undeva la anul 1914, apoi se reiau pe la 1948 cand comunistii au aflat de tunele si au inceput sa scurme prin ele

 

 

pai acele documente contin planurile forturilor, nu? atunci cum de comunistii nu le-au gasit pe toate? mijloc de scapare unde? sunt curios, nu fac misto si nici sarcastic nu-s...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde este cursorul de pe wikimapia , acolo este fostul minister de razboi

http://www.wikimapia.org/#lat=44.4359402&a...earch=Bucharest

 

Pare putin cam improbabil ca tunelurile de la forturi sa duca toate in acest punct deoarece cred totusi ca unele cladiri noi au sigur fundatie de mai mult de 20m adancime pe directia tunelelor .

Ma rog , macar am aflat teoretic unde ar duce tunelele :) Putem sa incercam sa spargem sediul si sa intram :)

Editat de Crimen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fundatii de 20 de metrii adincime ??? :) Mi-e greu sa cred Nici macar la -2 plus radier nu ajungi la nivelul asta. La un bloc modern de 12 etaje , radierul nu are mai mult de 1.50 metrii , hai zi 1.80 ,maximum , maximorum. Daca adaugi parcarile subterane , 2 nivele , tot nu iese socoteala. Deci , putin probabil sa fi ajuns constructiile la tunele , daca erau la 20 de metrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai acele documente contin planurile forturilor, nu? atunci cum de comunistii nu le-au gasit pe toate? mijloc de scapare unde? sunt curios, nu fac misto si nici sarcastic nu-s...

 

Buna intrebare. Sincer, nu am raspunsul de ce nu le-au gasit.

 

Pare putin cam improbabil ca tunelurile de la forturi sa duca toate in acest punct deoarece cred totusi ca unele cladiri noi au sigur fundatie de mai mult de 20m adancime pe directia tunelelor .

Ma rog , macar am aflat teoretic unde ar duce tunelele :) Putem sa incercam sa spargem sediul si sa intram :)

 

Foaret putine cladiri au fundatii mai mari de 20 m, si poate din noroc sau intamplare nu s-au intalnit cu tunelele. Iar tunelele se afla` la min. 20 m, unele din ele coborand mult sub aceasta adancime, asta in zonele de sub rauri, parauri sau panze de apa` freatica`.

 

Un buncar construit de vecinii nostrii in anii '70. Nu m-ar mira sa avem si noi prin tara ceva similar :D

Nu este excus, dar nu am cunostinta de asa ceva. Ce stiu este ca la barajul Vidraru sant niste incaperi enorme care in caz de razboi au rolul de buncare. La ora actuala sant folosite ca loc de stocare a materialelor ptr hidrocentrala`, dar accesul in ele este destul de limitat.

 

De exemplu blocul de la Herastrau are vreo 11 etaje, si -5 sub pamant.

Ma rog, sa zicem ca sunt intregi. Lucreaza cineva in cladirea aia unde duc toate cele presupuse tunele?

 

La ce cladire te referi ? La cea a fostului Minister de Razboi ? Totusi, s-a aflat care este acea cladire ? Daca mai exista ? Adresa ei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Google , pritenul omului.=Ministerul de Razboi functiona in acel an in cladirea aflata si azi vizavi de Ministerul Agriculturii. Cladirea a fost realizata la 1900 dupa planurile arhitectului Nicu Cerkez.

De la etajele Ministerului de Razboi aveai o frumoasa perspectiva asupra noului Bulevard Carol-Academiei-Elisabeta.

Dupa Primul Razboi, Ministerul de Razboi se muta in noul local de la Piata Valter Maracineanu (azi sediu al PDL), iar vechiul sediu de langa Piata Bratianu intra in proprietatea Societatii Petroliere “Steaua Romana”.

Mesaj completat

Hopaa , ceva "suspect".

Alte informații inedite:

 

Blocurile vechi au fost construite la vremea lor pt armată, de aceea mai sunt numite Âşi “blocurile militare”. Au subsoluri comune la toate scările, Âşi chiar comunică între ele (tata îmi spune că toate). AcoperiÂşurile sunt cu plăci din beton, nu pe schelet de lemn. Blocul B are o parte din structura acoperiÂşului din lemn.

 

Zona se află în “perimetrul tunelurilor” a căror hărți Ministerul Apărării a refuzat în repetate rânduri să le pună la dispoziția Primăriei. Făcând parte din vechea rețea de apărare a oraÂşului, unele dintre aceste tuneluri sunt acum abandonate, dărâmate sau adăpostesc borcanele cu murături ale cadrelor militare (în acest sens presa a dezvăluit o serie de nereguli cu circa 10 ani în urmă).

 

Capacele betonate ce se pot vedea între blocuri sunt de la puțuri de apă vechi. În urma mai multor accidente unele au fost sigilate. În prezent nu cred că mai sunt folosite la ceva. Unul dintre ele era chiar în parc.

post-5541-1279903501_thumb.jpg

post-5541-1279903518_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Google , pritenul omului.=Ministerul de Razboi functiona in acel an in cladirea aflata si azi vizavi de Ministerul Agriculturii. Cladirea a fost realizata la 1900 dupa planurile arhitectului Nicu Cerkez.

De la etajele Ministerului de Razboi aveai o frumoasa perspectiva asupra noului Bulevard Carol-Academiei-Elisabeta.

Dupa Primul Razboi, Ministerul de Razboi se muta in noul local de la Piata Valter Maracineanu (azi sediu al PDL), iar vechiul sediu de langa Piata Bratianu intra in proprietatea Societatii Petroliere “Steaua Romana”.

 

Deci la ora actuala se afla in proprietatea soc. petro. Steaua Romana ?? Cred ca nu o sa ne dea cheile de la subsol, asa presimt.

In plus, si acolo intrarile sant blocate, asa ca cred ca tot mai bine incepem dinspre forturi spre Bucuresti. Forturile sant parasite in marea lor majoritate, asa ca nu o sa deranjeze pe nimeni daca` cineva sapa` pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blocurile vechi au fost construite la vremea lor pt armată, de aceea mai sunt numite Âşi “blocurile militare”. Au subsoluri comune la toate scările, Âşi chiar comunică între ele (tata îmi spune că toate). AcoperiÂşurile sunt cu plăci din beton, nu pe schelet de lemn. Blocul B are o parte din structura acoperiÂşului din lemn.

Zona se află în “perimetrul tunelurilor” a căror hărți Ministerul Apărării a refuzat în repetate rânduri să le pună la dispoziția Primăriei. Făcând parte din vechea rețea de apărare a oraÂşului, unele dintre aceste tuneluri sunt acum abandonate, dărâmate sau adăpostesc borcanele cu murături ale cadrelor militare (în acest sens presa a dezvăluit o serie de nereguli cu circa 10 ani în urmă).

Capacele betonate ce se pot vedea între blocuri sunt de la puțuri de apă vechi. În urma mai multor accidente unele au fost sigilate. În prezent nu cred că mai sunt folosite la ceva. Unul dintre ele era chiar în parc.

 

Ar fi interesant de explorat , in masura in care sant accesibile. Grija mare insa la borcanele de muraturi si butoaiele de varza murata` ale cadrelor militare. Oricum acestea sant alte tuneluri, alta` poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fintina din aia am gasit si eu. Este intr-o camera , ma si gindeam , bai nene , astia scoteau apa cu galeata direct in dormitor ? :)

Ce am mai gasit interesant , din fortul principal , un tunel micut , ganu' canal , care duce in dealul din fata fortului. Am sapat ceva la el , dar din lipsa de timp , nu am mai continuat si a ramas in pronuntare. Facem ceva simbata sau duminica , daca nu ploua ? Desi am inteles ca o sa cam toarne cu galeata , da' poate nu pe la noi. Poate ne intilnim la o cafea si la o "furtuna de creer".

Mesaj completat

Tunelul ala micut , seamana cu schita aia , e pe la mijlocul fortului , la parter , ca sa zic asa , cum intri din strada. Se afla intr-o incapere , genu' dormitor , sau ce aveau aia acolo. Dar e micut , mergi tiris si nici lat nu e. Poate l-au umplut uni cu pamint si a devenit cam mic , dar , repet , e si ingust , genu' , daca intri pe burta , nu mai ai cum sa intorci , tre' sa dai cu spatele ca sa iesi. In capat , parca face un cot , o ia intr-o parte , stg. daca tin eu bine minte.

 

Nu au bagat pamant..asa mici sunt ele..ca se vede ca e caramida peste tot si ca asa a fost facut. probabil era o aerisire ceva

Mesaj completat

Daca mergeti la afumati eu zic ca vin si eu ...ca eu stau prin colentina..deci as fi prin drum.. astept sa vad ce mai vorbiti pe aici:)

Si aprpo de Ministerul de Razboi..chiar ma uitam mai de mult cand am inceput sa citesc despre tuneluri...ma uitam la Ministerul Agriculturii cat de sobru ..mare..bine facut este..si ma gandeam ca mare posibilitate este sa fie si pe sub el un tunel...mai ales daca vis-a-vis era Ministerul de Razboi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se refera la "Blocurile Militare" , de linga "Academia Militara".

De fapt , cred ca nu , sa mai studiez. :)

 

In cateva locuri din tara la subsolurile blocurilor (daca in apropierea unitatilor existau blocuri) s-au construit genul acesta de buncare. Nu sant buncare antiatomice , ci doar niste incaperi care protejau personalul militar care se refugia din unitatea militara` in caz de bombardament (era clar ca in caz de razboi primele obiective bombardate erau unitatile minlitare importante). Am vazut astfel de buncare si tuneluri si in Cluj, Sibiu, Iasi, Oradea. Sant doar niste incaperi betonate, care comunica intre ele, au niste usi grele de metal ptr. izolarea incaperilor sau tunelelor, nimic spectaculos, fara` dotari speciale, doar iluminate si unele dintre ele dotate cu cablaj ptr. instalarea de telefoane de campanie sau centrale telef. mobile de genul celei din buncarul de la Opera`. Acest gen de buncare nu comunicau cu unitatile militare din apropiere pentru a impiedica intrarea cuiva nepoftit din afara`. In caz de necesitate, personalul iesea din unitate si intra prin subsolul blocului cel mai apropiat in buncarele de dedesupt.

 

Nu au bagat pamant..asa mici sunt ele..ca se vede ca e caramida peste tot si ca asa a fost facut. probabil era o aerisire ceva

Daca mergeti la afumati eu zic ca vin si eu ...ca eu stau prin colentina..deci as fi prin drum.. astept sa vad ce mai vorbiti pe aici:)

Si aprpo de Ministerul de Razboi..chiar ma uitam mai de mult cand am inceput sa citesc despre tuneluri...ma uitam la Ministerul Agriculturii cat de sobru ..mare..bine facut este..si ma gandeam ca mare posibilitate este sa fie si pe sub el un tunel...mai ales daca vis-a-vis era Ministerul de Razboi.

 

As veni si eu, dar stau muuuuult prea departe .

Este foarte posibil ca sub ministerul agriculturii sa fie un tunel, deoarece toate cele 9 tuneluri se intalnesc sub ministerul de razboi, intr-un buncar mare cat suprafata cladirii ministerului. Numai ca in mod sigur nu comunica cu ministerul agriculturii, singura iesire in acea zona este doar subsolul ministerului de razboi. Ar mai fi ceva de studiat, ptr cine are drum pe acolo : Sub cladirea ministerului de razboi au fost instalate doua ventilatoare mari ptr aerajul buncarului de dedesupt si a tunelelor. Aceste ventilatoare trebuie sa aibe niste guri de aerisire in partea dreapta fata` de intrarea in cladire ,si trebuie sa fie destul de mari! In mod sigur daca aceste guri nu au fost cimentate si ele, trebuie sa aibe grilaje masive de fier forjat la exterior. La interior , in buncar , tunelele de aeraj au niste usi metalice masive, rotunde, ptr, inchiderea totata a tunelelor de aerisire. Aceste usi au fost schimbate de doua ori in vreo 3 ani deoarece din cauza proiectarii lor gresite produceau vibratii si zgomote care se simteau pana la etajele superiare ale ministerului .

Mesaj completat

Nu au bagat pamant..asa mici sunt ele..ca se vede ca e caramida peste tot si ca asa a fost facut. probabil era o aerisire ceva

Mesaj completat

Daca mergeti la afumati eu zic ca vin si eu ...ca eu stau prin colentina..deci as fi prin drum.. astept sa vad ce mai vorbiti pe aici:)

 

In nici un tunel nu au bagat pamant, doar au sudat usile si au turnat beton. Cel putin in nici un document nu scrie ca s-ar fi carat macar o roaba` de pamant in tunele.

Daca mergeti careva pe la vreun fort in week-end, pls. aduceti poze ! Nu fiti egoisti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde ai vazut in Sibiu bunkerele alea betonate?

 

ca, din ce stiu eu, mai exista doar un tunel in Sibiu, in care se poate intra, nesupravegheat.

pleaca din spatele Casei Copilului, dupa aprox. 15 metri se bifurca.

in stanga este un tunel imbracat in caramida(si plin de tantari) care duce in curtea spitalului TBC, iar inspre dreapta este un tunel simplu, sapat in pamant, care ducea in Piata Armelor, in curtea fostului Centru de Garnizoana.

pe ramura din dreapta se cobora la un moment dat, dupa aproximativ 90-100 de metri printr-un horn, adanc de 2 metri.

acest horn a fost dinamitat in 1985, de militarii de la Comenduirea Garnizoanei, pentru ca sa nu se mai poata face accesul dinspre Casa Copilului.

oricum, in anii mei de liceu, era un loc excelent pentru a petrece 2 ore de matematica si cateva de romana, engleza..

partea proasta ca la fete le era frica sa intre cu noi acolo..

cred ca si acum mai exista inscriptii cu fum de lumanare pe tavan, printre multe altele.

in Sibiu sunt multe, dar nu le stiu locatia.

ce stiu este faptul ca, atunci cand au sapat fundatia pentru hotelul Continental si, mai apoi, pentru magazinul Dumbrava, s-au descoperit multe tunele, pe care le-au acoperit.

cand s-a construit Sala Thalia, chiar in zidul cetatii, la fel au gasit tunele.

unul este in conservare, poate fi vizitat.

nu am fost insa curios sa vad cum arata.

Editat de Louis Cyphre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde ai vazut in Sibiu bunkerele alea betonate?

 

ca, din ce stiu eu, mai exista doar un tunel in Sibiu, in care se poate intra, nesupravegheat.

pleaca din spatele Casei Copilului, dupa aprox. 15 metri se bifurca.

in stanga este un tunel imbracat in caramida(si plin de tantari) care duce in curtea spitalului TBC, iar inspre dreapta este un tunel simplu, sapat in pamant, care ducea in Piata Armelor, in curtea fostului Centru de Garnizoana.

pe ramura din dreapta se cobora la un moment dat, dupa aproximativ 90-100 de metri printr-un horn, adanc de 2 metri.

acest horn a fost dinamitat in 1985, de militarii de la Comenduirea Garnizoanei, pentru ca sa nu se mai poata face accesul dinspre Casa Copilului.

oricum, in anii mei de liceu, era un loc excelent pentru a petrece 2 ore de matematica si cateva de romana, engleza..

partea proasta ca la fete le era frica sa intre cu noi acolo..

cred ca si acum mai exista inscriptii cu fum de lumanare pe tavan, printre multe altele.

in Sibiu sunt multe, dar nu le stiu locatia.

ce stiu este faptul ca, atunci cand au sapat fundatia pentru hotelul Continental si, mai apoi, pentru magazinul Dumbrava, s-au descoperit multe tunele, pe care le-au acoperit.

cand s-a construit Sala Thalia, chiar in zidul cetatii, la fel au gasit tunele.

unul este in conservare, poate fi vizitat.

nu am fost insa curios sa vad cum arata.

 

E impropriu zis buncar, sant doar subsoluri de blocuri unite intre ele prin niste tunele prin care sant niste conducte groase ptr termoficare. Sant blocuri comuniste , nu tunele medievale de care zici tu. Sant situate undeva langa o unitate militara de pe strada Cisnadiei (sau asa ceva) , e o baza de reparatii auto, si langa alta unitate la iesirea din Sibiu spre Poligoanele inspre Poplaca. Dar ca si in cazul blocurilor de care vorbea lil debul, sant ocupate de cadrele militare care au pus stapanire pe ele si le-au ticsit cu bocrane de muraturi , butoaie de varza murata si vechituri. Nu merita interes.

 

"acest horn a fost dinamitat in 1985, de militarii de la Comenduirea Garnizoanei, pentru ca sa nu se mai poata face accesul dinspre Casa Copilului." - ca sa vezi cat pretz pun romanii pe mostenirea istorica a poporului. Mai bine arunca in aer tunele vechi de sute de ani decat sa puna o usa si sa o incuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergem la vreun fort, e de ajuns sa avem un ciocan si o dalta, sa incercam sa spargem podeaua pe unde banuim ca ar fi acoperit cu ciment. Eu de exemplu fusesem la fort la afumati cu un prieten, si el avea o lopata deaia "portabila" de care aveau soldatii dupa ei, si a dat cu ea acolo in ciment sub o scara, si se spargea destul de repede cimentul, dar a cedat lopata intr-un final..reusise sa zicem sa faca vreo 2 cm, o mica gaura, cam in 10 min. asa ca..ciocan si dalta, merge la fix zic eu:)chiar as fi curios sa vad acele etaje subterane pe care nu le-a vazut nimeni in nici un fort pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergem la vreun fort, e de ajuns sa avem un ciocan si o dalta, sa incercam sa spargem podeaua pe unde banuim ca ar fi acoperit cu ciment. Eu de exemplu fusesem la fort la afumati cu un prieten, si el avea o lopata deaia "portabila" de care aveau soldatii dupa ei, si a dat cu ea acolo in ciment sub o scara, si se spargea destul de repede cimentul, dar a cedat lopata intr-un final..reusise sa zicem sa faca vreo 2 cm, o mica gaura, cam in 10 min. asa ca..ciocan si dalta, merge la fix zic eu:)chiar as fi curios sa vad acele etaje subterane pe care nu le-a vazut nimeni in nici un fort pana acum.

 

Sincer vorbind , nu cred ca este de ajuns numai o dalta` si un ciocan. Acolo unde era ceva de ascuns, s-a turnat ciment cu nemiluita, cel putin pe planuri arata destul de gros dopul de ciment turnat. Partea buna e ca nu este beton armat. Cel mai greu ar fi doar la usile tunelelor, unde dupa ciment urmeaza usile din metal f.gros, care cred ca trebuie taiate cu ap. de sudura`. Numai sa ajunga cineva pana la ele o data` !!!!!!!! Raman totusi la parerea mea : intai ar trebui facut rost de niste aparatura` care sa detecteze golurile din spatele zidurilor.

In alta ordine de idei : a fost careva in week-end la vreun fort ? A incercat ceva ? A descoperit ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum era Vadim la Realitatea, si a spus ca pentru constructia metroului..se facuse un tunel care e si in ziua de azi si sta degeaba(se referea ca de ce nu se fac parcari...am mai citit undeva ca sunt 4 metrii intre statia de metrou universitate si suprafata) tunel care e de la victoria, pana la statuile de la universitate, si ca in unele locuri are 30 metrii latime. ca atunci cand s-a constr metroul spunea ca era nevoie de utilaje imense, multe camioane etc. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si deci , unde este fostul minister de razboi in care duc toate cele presupuse tunele?

Mesaj completat

Uitati aici un plan al fortului Afumati .

Linia alba - drumul prin fort de la parter (cum ar veni , holul si tunelele interioare )

Linia Albastra - tunelul de la etajul 2

Linia Rosie - Scari

Linia Portocalie - Presupuse intrari in subteran , deoarece se infunda brusc

Linia Galbena - Tunel astupat

Linia Roz - Tunel in care exista apa

Cercuri Verzi - Gauri neexplorate de catre mine personal

Suprafetele Patrulaterelor gri - Parti in care fizic nu se poate ajunge , desi , acopera o imensa parte din fort.

 

Nu stiu daca am omis ceva , trebuie sa trec p-acolo saptamana viitoare sa intocmesc planul calumea.

Idei pe unde ar fi intrarile in subsol?

 

forta.jpg

 

99% linia portocalie duce la intrarile spre niv. -2 , care e calea spre niv. -3, si apoi spre tunele.

Mesaj completat

Si deci , unde este fostul minister de razboi in care duc toate cele presupuse tunele?

Mesaj completat

Uitati aici un plan al fortului Afumati .

Linia alba - drumul prin fort de la parter (cum ar veni , holul si tunelele interioare )

Linia Albastra - tunelul de la etajul 2

Linia Rosie - Scari

Linia Portocalie - Presupuse intrari in subteran , deoarece se infunda brusc

Linia Galbena - Tunel astupat

Linia Roz - Tunel in care exista apa

Cercuri Verzi - Gauri neexplorate de catre mine personal

Suprafetele Patrulaterelor gri - Parti in care fizic nu se poate ajunge , desi , acopera o imensa parte din fort.

 

Nu stiu daca am omis ceva , trebuie sa trec p-acolo saptamana viitoare sa intocmesc planul calumea.

Idei pe unde ar fi intrarile in subsol?

 

forta.jpg

 

99% linia portocalie duce la intrarile spre niv. -2 , care e calea spre niv. -3, si apoi spre tunele. Cam aceasta e configuratia standard a forturilor. Intrarile spre subterane sau spre zonele importante se afla` la mijloc ptr a fi protejate in caz de bombardamente si daramare a zidurilor laterale.

Mesaj completat

Si deci , unde este fostul minister de razboi in care duc toate cele presupuse tunele?

Mesaj completat

Uitati aici un plan al fortului Afumati .

Linia alba - drumul prin fort de la parter (cum ar veni , holul si tunelele interioare )

Linia Albastra - tunelul de la etajul 2

Linia Rosie - Scari

Linia Portocalie - Presupuse intrari in subteran , deoarece se infunda brusc

Linia Galbena - Tunel astupat

Linia Roz - Tunel in care exista apa

Cercuri Verzi - Gauri neexplorate de catre mine personal

Suprafetele Patrulaterelor gri - Parti in care fizic nu se poate ajunge , desi , acopera o imensa parte din fort.

 

Nu stiu daca am omis ceva , trebuie sa trec p-acolo saptamana viitoare sa intocmesc planul calumea.

Idei pe unde ar fi intrarile in subsol?

 

forta.jpg

 

99% linia portocalie duce la intrarile spre niv. -2 , care e calea spre niv. -3, si apoi spre tunele. Cam aceasta e configuratia standard a forturilor. Intrarile spre subterane sau spre zonele importante se afla` la mijloc ptr a fi protejate in caz de bombardamente si daramare a zidurilor laterale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

99% linia portocalie duce la intrarile spre niv. -2 , care e calea spre niv. -3, si apoi spre tunele. Cam aceasta e configuratia standard a forturilor. Intrarile spre subterane sau spre zonele importante se afla` la mijloc ptr a fi protejate in caz de bombardamente si daramare a zidurilor laterale.

 

 

Forturile sunt simetrice

In cealalta parte nu ar trebui sa fie exact o intrare la fel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forturile sunt simetrice

In cealalta parte nu ar trebui sa fie exact o intrare la fel?

 

Scuze , m-am exprimat eu gresit. Ambele linii portocalii sant tunele care duc in jos. Eu am zis "linia portocalie" deoarece am citat exact din textul copiat. S-au construit doua tunele spre niv. inferior deoarece unul era ptr. coborare si unul ptr urcare, un fel de sens unic, ptr a evita busculadele si congestionarea cailor de acces in cazul in care ar fi urcat sau coborat mai multi militari deodata`. Dar ar trebui sa fie mult mai multe tunele care coboara in jos, nici un fort nu are doar doua tunele, in functie de marimea fortului trebuie sa fie 4, 6 sau mai multe cai spre niv. -1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...