rdpd Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 Salut la toata lumea, As dori sa schimb uleiul din furca la motoreta mea... Dar nu stiu daca este neaparat nevoie. Asa ca rog pe cine stie sa imi spuna si mie cum imi dau seama daca trebuie schimbat sau nu. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rdpd Postat Ianuarie 25, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2013 Am schimbat uleiul de motor si filtrul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 Si desfa si motorul sa vezi de ce merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 uleiul de furca desi in manuale scrie sa-l schimbi la doi ani e bine sa-l schimbi mai des, minim odata pe an. cum spune si bec, o sa vezi de ce, degeaba-ti spunem! din pacate la romani uleiul din furca se schimba cand incep sa curga semeringurile... eu il schimb vorba lui bec, la 5000. nu dureaza mai mult de juma' de ora in lene... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rdpd Postat Ianuarie 25, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2013 Aha, va fi schimbat! O seara placuta va doresc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rdpd Postat Ianuarie 25, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2013 Aa, inca o intrebare.. Si semeringurile le schimb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 25, 2013 Share Postat Ianuarie 25, 2013 Da ... Nu se stie cand au fost sau daca au fost schimbate. Sunt ieftine ... si merita, daca tot faci o mica revizie de primavara. cu gandirea asta o sa ajungi fara suspensie fata.. doar un arc, fara rebound si fara compresie, o sa te miri dece unii merg mai tare decat iti poti tu imagina si dece te imprastii la prima frana panicata.. si cand vei intelege in finala cat de importanta e suspensia... e prea tarziu ca tre sa schimbi toate internele sau chiar toata furca. Stiu mane ... In gluma am spus ... n-am mai cautat un ecomotion ... cam greu cu noua tema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Aa, inca o intrebare.. Si semeringurile le schimb? da. ca sa le stii noi. cand le schimbi vezi ca in manual scrie si cum sa masori cuzinetii. sunt foarte importanti si aia. am vazut furci asa de hartanite incat mi-au venit posesorii dupa un "schimb" de ulei si semeringuri ca le curgeau. pe langa faptul ca n-au fost spalate furcile alea probabil niciodata, deci schimbul de ulei e relativ inutil in cazul asta ca ramane mizeria in ele care nu numai ca infunda tot inauntru mai si contribuie la uzura, n-au fost nici cuzinetii masurati, evident. curgeau semeringurile alea din cauza jocului. si macar de ar fi un capat de tara cuzinetii aia (da, sunt mai scumpi decat semeringurile) dar nu mai scumpi decat niste ciorapei rizoma si un set de semnalizari. bani pe care oamenii i-au dat imediat ca "arata cool". talk about practicality... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Curiozitate ... Nu am asistat la schimbul de ulei si simeringuri la furcile mele ... Dar ... Asta vara am observat ... la un service ... ca se spalau cu jet de apa ... E normal ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 unii or sa spuna ca se spala cu spray. ca pare profi. eu unul dupa ce le desfac si scot tot ce poate insemna plastic sau cauciuc (am vazut la o furca o-ringuri ca la suruburile de aer) le spal cu benzina. degreseaza totul bine. apa n-are ce sa strice acolo, doar se chinuie mai mult pana spala totul cum trebuie. daca vrea sa spele cum trebuie. evident, se sufla bine dupa ai indiferent de ce folosesti. eu unul prefer benzina. e mai ieftina si dupa aia o pun intr-un recipient si-mi spal sculele cu ea si ce mizerii mai am de curatat de vaselina, ulei si alte porcarii prin garaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 Aha ... Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rdpd Postat Ianuarie 26, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2013 As fi vrut sa il schimb singur dar nu gasesc niciun tutorial pe net si nici in manualul pe care il am nu scrie nimic. Deci care stiti vreun mecanic bun prin Pitesti sau Curtea de Arges, imi spune-ti si mie de el va rog. Toate cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 cauta manualul de reparatie/intretinere, tu il ai pe cel de folosire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rdpd Postat Ianuarie 26, 2013 Autor Share Postat Ianuarie 26, 2013 OK, sunt in cautari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Ianuarie 26, 2013 Share Postat Ianuarie 26, 2013 (editat) As fi vrut sa il schimb singur dar nu gasesc niciun tutorial pe net si nici in manualul pe care il am nu scrie nimic. Deci care stiti vreun mecanic bun prin Pitesti sau Curtea de Arges, imi spune-ti si mie de el va rog. Toate cele bune! Mare branza nu-i,doar ca trebuie sa fi putin atent cum desfaci sa sti pune si inapoi.Chiar de doua zile le-am schimbat pt prima data si eu la a mea trotineta si totu-i in regula. Editat Ianuarie 26, 2013 de THE GYX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 La multe furci, e necesara o presa pt a comprima imprealabil arcul si a desface capatul furcii. Mai trebuie deasemenea o cheie tubulara speciala pt a imobiliza internala, cind se desface shurubul din capatul de jos al furcii, sau a deshuruba direct internala cu aceasta cheie ( R6 2006 +). Si cel mai important: puneti ulei de calitate, cel mai bun e Ohlins (1309 pt moto utilizate street si track-day). Bun e si Kayaba KYB01. Costa, dar face toti banii. Simeringurile bune sint cele care sint fabrikate din cauciuc NOK. De regula, cele OEM sint din acest cauciuc, sint de preferat sa fie luate de la dealeri de piese OEM. E bine sa dati comanda acum iarna, nu asteptati vara, dupa care intrati in fibrilatie si va luati tote porcariile de simeringuri si uleiuri pt furci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 eu nu am sesizat nici o diferenta dupa schimbarea uleiului de furca. mentionez ca toate componentele au fost demontate, spalate cu grija, uscate si apoi de-abia uleiul inlocuit. au fost si simeringurile schimbate - desi nu curgeau, dar erau vechi; foarte intzepenite. uleiul vechi de furca era de fapt ca un pishat cu noroi. dar nu am remarcat efecte notabile in urma schimbarii (poate ca la modelul meu de mobra prapadita n-o fi asa important) ? se intampla asta in vara lui 2011; intrebare: o avea sens sa repet operatiunea anul asta? de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 27, 2013 Share Postat Ianuarie 27, 2013 eu nu am sesizat nici o diferenta dupa schimbarea uleiului de furca. mentionez ca toate componentele au fost demontate, spalate cu grija, uscate si apoi de-abia uleiul inlocuit. au fost si simeringurile schimbate - desi nu curgeau, dar erau vechi; foarte intzepenite. uleiul vechi de furca era de fapt ca un pishat cu noroi. dar nu am remarcat efecte notabile in urma schimbarii (poate ca la modelul meu de mobra prapadita n-o fi asa important) ? se intampla asta in vara lui 2011; intrebare: o avea sens sa repet operatiunea anul asta? de ce? anul asta, dupa ce ai mai cunoscut motocicleta o sa simti ceva diferenta. motorul tau (daca e virago-ul de la profil) nu are cine-stie-ce suspensie, e mai mult "barca" fata de naked/st/ss/sbk. deasemenea, virago 250 se intelege bine cu 10w si 535 cu 15w. inca ceva, pune rotile pe doua cantare, urca-te pe ea si vezi distributia greutatii. am un prieten cu un 535 de i-am urcat furca prin juguri 15 mm pana i-am facut-o 50-50. sa vezi ce fel se da pe curbe acum . bine, omul isi si schimba gumele odata la doi ani. revenind la intrebarea ta: da, merita chiar daca n-ai simti ABSOLUT nimic. raspunsul se afla chiar in intrebare: uleiul ala se face pishat cu pilitura, daca nu il schimbi accelerezi uzura normala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) pune rotile pe doua cantare, urca-te pe ea si vezi distributia greutatii. am un prieten cu un 535 de i-am urcat furca prin juguri 15 mm pana i-am facut-o 50-50. sa vezi ce fel se da pe curbe acum . bine, omul isi si schimba gumele odata la doi ani. revenind la intrebarea ta: da, merita chiar daca n-ai simti ABSOLUT nimic. raspunsul se afla chiar in intrebare: uleiul ala se face pishat cu pilitura, daca nu il schimbi accelerezi uzura normala. da, interesanta faza cu cantarul; intr-adevar, greutatea cred ca se duce doar o treime pe fata, "grosul" e pe spate - de-aici cred si senzatia mea, falsa probabil, ca nimic nu s-a schimbat; probabil fata nu se incarca prea mult la franare, asa cum se intampla, cred, cu o sportiva. dar un ulei de furca proaspat probabil contribuie si el la o dinamica buna a furcii la franare, chiar daca eu nu-mi dau seama. ai dreptate, nu o sa ma zgartzomanesc - cum imi trecea prin cap, recunosc - si voi schimba uleiul de furca in primavara. (ar fi pacat, de fapt; cu restul chestiunilor legate de intretinere&consumabile am tinut-o mereu "la zi")... oare de data asta pot doar sa golesc uleiul vechi, sa spal fara sa demontez arcul acela si sa pun uleiul nou apoi? si fara sa mai inlocuiesc simeringurile? asa as putea singur - pentru demontat mie imi trebuie o cheie speciala, lunga, pe care nu o am. ce zici? e bine asa? multumesc pentru sfat! bafta! Editat Ianuarie 28, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Intreb si eu, ca un novice, cum se schimba uleiul din furca? In regim "amator", acasa. Motorul de la profil, Virago xv250. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Salut la toata lumea, As dori sa schimb uleiul din furca la motoreta mea... Dar nu stiu daca este neaparat nevoie. Asa ca rog pe cine stie sa imi spuna si mie cum imi dau seama daca trebuie schimbat sau nu. Toate cele bune! Suspensia se serviseaza. Nu este tocmai o operatiune care sa se poata face la nivel hobby. Cred ca cel mai indicat este sa duci motocicleta sau jambele la un service serios. Daca ii vei ruga sa te lase sa asisti la operatiune si sa iti dea si explicatii, probabil ca vor fi de acord. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 Am inteles, multumesc Dupa ce o "pun pe picioare", apelez la un service sa schimb uleiul si simeringurile. Unul oricum e putin umed, uleios, deci clar trebuie schimbat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 Ca sa nu mai deschid alt topic... FZR1000EXUP'95, furca USD (cred Kayaba), ulei recomandat Yamaha 01W care, din cate am reusit sa gasesc pe net are aceeasi vascozitate ca Motul 2.5W (very light). Acum 2 ani am schimbat semeringurile de ulei cu niste porcarii italienesti care au inceput sa "planga" in mai putin de 1000km. Am folosit ulei Motul 5W (light) care, desi un pic mai gros decat cel original tot nu mi-a placut. Anul trecut am schimbat din nou semeringurile, de data asta folosind marca "Pyramid" si ulei Bardahl 10W (bulk) despre care am aflat abia dupa aceea ca este mult mai vascos decat corespondentul 10W de la Motul, probabil echivalent cu 15W. Amortizarea pe revenire e un pic cam prea lenta insa problema majora a fost ca pe comprimare furca nu mai culiseaza pe toata cursa. Am reusit sa mai castig cativa cm de cursa scotand vreo 20-30ml de ulei (fata de volumul recomandat de carte). Din pacate dupa vreo 1500km iar "plange" un telescop. Intentionez sa schimb (iar) semeringurile, de data asta OEM. Am tot citit pe aici despre "cuzineti", care zice lumea ca se uzeaza... nu reusesc insa sa-i gasesc la furca mea. Vreo idee?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 Singura piesa care seamana cu cuzinetii din alte jambe ar fi reperul cu nr 6, cel care vine deasupra simeringului. In microfise e descris "guide". Eventual fa-i o poza cand demontezi furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 Pai... probabil asta si e, un "ghid"... Nu cred sa aiba vre'un rol in etanseizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.