Sari la conținut

ITP sau NU @ 49 cc !?


terowf
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Sir George Mihail Burghy

:goodposting:

este o contradictie intre cele 2 legi, aici vroiam sa ajung, la un text de lege care cere ITP-ul... si de aici mai departe sa vedem care lege se aplica se aplica :lool:

 

Nu e mai nici o contradictie; trebuie sa citesti cu atentie si sa fi atent cand treci de la un articol sau paragraf la altul, sa retii exprimarea si sensul logic ca este destul de alambicat; de asemenea trebuie sa fi atent la ultimile modificari ale legii, cele mai recente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 64
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cea mai recenta e 203/2012 cu aplicare de la 19 ianuarie 2013... iar daca ar fi sa ne luam dupa asta :lool:

Hai totusi sa asteptam un raspuns oficial.. nu ??

 

 

 

from: xxxx xxxxxxx <xxxxxx@gmail.com> to: george.dinca@rarom.ro date: Sun, Feb 10, 2013 at 12:57 AM subject: ITP-MOPED mailed-by: gmail.com Editat de terowf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Odata ce ti-a definit mopedul ca autovehicul, nu ti-e clar?)parca a subliniat si mai sus cineva (Motoreta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.............

 

Puna mana si citeste bine OG6/2012 care modifica OG 81/2000;

 

In M. Of. nr. 78 din 31 ianuarie 2012 a fost publicata Ordonanta Guvernului nr. 6/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere inmatriculate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica.

 

Si dupa ce citesti bine, ca sa-ti intre in cap, poi sa-mi scrii aici cateva scuze, ca sa vada si ceilalti ca esti om de caracter si stii sa recunosti cand gresesti....eu sunt curios cum o sa procedezi!

 

Deci:

 

Este obligatoriu ITP la mopede! Ca nu ne convine asta este altceva! Subiectul se poate inchide!

:10: :goodposting:

Ai dreptate man ... dupa cum am zis mai sus ... ITP obligatoriu si pentru scutere ... dar nu ma lupt cu morile de vant ... si da , daca scuterul e nou nu mai ai nevoie de itp ( primii 2 ani ) ... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

:crack: Da TEROWF.....dar eu nu mai am ce astepta...stiu de cand a fost publicata Ordonanta in MO la 31.01.2012; a trecut peste un an; eu atunci am facut ITP, la cateva luni dupa ce a fost vremea de circulat. Vezi sa nu ramai fara CI; bine, daca locuiesti in Cornu de PH nu e problema, ca acolo esti in parohia lui Spitfire si inca nu a ajuns M.O. :peace:

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu inca am de asteptat, sa imi iasa CI, si apoi la inmatriculare cu 49`le. care este fabricatie 2009, dar cumparat pe 3 feb din showroom :scooter: ... mai departe, dumnezeu cu mila si biciul :)) si nu, nu sunt din cornu, nu ca ar fi vre`o diferenta .. tot mexic este all@ Romania :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

eu inca am de asteptat, sa imi iasa CI, si apoi la inmatriculare cu 49`le. care este fabricatie 2009, dar cumparat pe 3 feb din showroom :scooter: ... mai departe, dumnezeu cu mila si biciul :)) si nu, nu sunt din cornu, nu ca ar fi vre`o diferenta .. tot mexic este all@ Romania :alcy:

2009?..a stat ceva in showroom...4 ani; nu e mult daca pretul e bun; spune si tu ce marca, ce model, poate pui si o poza!

 

Daca e nou, si vanzatorul iti da Certificat de Garantie(pt. primarie e ok, nu stiu la Politie, daca vrei sa-l inmatriculezi daca se cere), nu iti mai trebuie ITP ci il faci la 2 ani de la prima inmatriculare de nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat bine la pret, nu spun suma pentru ca nu are relevanta, scuterul este o "chinezarie" cu inima japoneza, cel putin asta scrie pe componentele motorului aflate la vedere (carburator, etc) "made in japan", baietii au sustinut ca ar avea kit de 70, trage bine, pt un moped (este 2timpi), calitatea finisajelor nu ma da pe spate, dar am preferat 0 km. Are garantie 2 ani sau 7000km, au acoperire service destul de larga in tara, in rest, sper sa nu fie nevoie de garantie :))

 

Acesta este scuterul: click-> TROY

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Scuterul arata f.frumos.Aduce cu un honda SH; sa-l folosesti sanatos! despre pret, sper ca nu ai dat 1100 euro cat scrie acolo pe siteul lor; mi se pare mult pt. un moped China, desi daca zici e e facut cu piese japo poate ar merita.Daca il iei bland de la inceput, te abtii sa-i dai blana facand rodajul cum trebuie, va fi ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc. Pretul, dupa cum am spus, a fost mai mult decat decent, nici nu se pune problema de 1100eur, a fost undeva la 60-65% din 1100, tinand cont de varsta pe care o avea, au fost destul de receptivi la negocierile privind pretul final, cat despre rodaj... 1000 de km cu 30-40km/h :lool: nu stiu daca voi reusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ani buni eu nu stiu unde ai trait tu dar pana acum eu din cate mopede am vazut niciunul nu avea itp, mai mult, nu exista rubrica in certificatul de inregistrare ptr asa ceva! ITP la vehiculele inregistrate nu exista!

 

Fi amabil si prezinta-ne si noua articolul de lege din lg 203, care spune ca la vehiculele inregistrate este OBLIGATORIU ITP ca sa ne edificam si noi!

Bulina se pune pe nr de inmatriculare nu cel de inregistrare. Statiile de ITP nu pun stampila, lipesc lolie securizata RAr peste data inscrisa in certificatul de inmatriculare , cu urmatoarea revizie!

 

RCA este obligatoriu.

 

 

 

DAca tu imi spui ca tu ai acel Piaggio X9 care nu a fost fabricat niciodata sub 125 inregistrat pe primarie ca vehicul de capacitate sub 50 cc cred ca toti de aici ne-am facut o idee despre tine si legalitatea ta pe drumurile publice :nono: :nono:

 

Ca o mica paranteza, vreau sa lamurir un aspect simplu si foarte concludent.

In momentul in care esti prins fara ITp politia face urmatoarele activitati:

1. amenda ptr ITP expirat cu masura complementare de retinere a talonului.

2. se elibereaza dovada cu drept de circulatie pe 15 zile , perioada in care conducattorul auto este obligat se se puna in legalitate (in cazul de fata sa isi faca ITP la un centru RAR nu statie de ITP particulare)

3.Dupa ce ai facut ITp RAR-ul elibereaza o recipisa in care este mentionat noul ITp (de regula acea brosura galbena unde trece urmatoarea data a ITP)

4. cu aceasta recipisa, cu dovada si cu buletinul te duci la organul emitent SRPCIV (prahova, Ialomita, Constanta) care a emis certificatul si il recuperezi

5. lucratorul din cadrul acelui serviciu care este politist, verifica daca sunt intrunite conditiile cumulative ptr redobandirea talonului iar in caz pozitiv il inapoiaza.

 

Acumdaca vb de mopede inregistrate, este clar ca acel certificat de inregistrare in emite PRIMARIA. Daca nenea gaborul te prinde fara IPT la moped iti ia talonul si il inainteaza unde!?!?!? PRIMARIEI?? ce (cuvant urat) sa faca primaria cu talonul tau!? plus ca la primaria aia nu au functionari specializati care sa stie ce si cum si in ce conditii sa iti dea talonul inapoi!

 

Terminati cu prostiile si aberatiiile!

Pana pe 19 ian 2013 nu a existat ITP ptr mopede si nici dupa aceasta data nu exista!

Terminati cu prostiile si aberatiiile!

Pana pe 19 ian 2013 nu a existat ITP ptr mopede si nici dupa aceasta data nu exista!

Anul trecut, prin luna august niste colegi de-ai dvs (de la rutiera chiar) mi-au spus ca ITP-ul la mopede

este obligatoriu

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Terminati cu prostiile si aberatiiile!

Pana pe 19 ian 2013 nu a existat ITP ptr mopede si nici dupa aceasta data nu exista!

Anul trecut, prin luna august niste colegi de-ai dvs (de la rutiera chiar) mi-au spus ca ITP-ul la mopede

este obligatoriu

 

 

 

 

Ai tras ceva? Ce prostii si aberatii?..dupa cat stiu eu ITP la mopede e obligatoriu demult; in mod sigur dupa 31.01.2012 daca imi amintesc eu bine. E logic sa nu mergi fara frane si defecte la directie, cu ceva motorizat, ca poti ucide oameni!

Oricum pana afla la noi toti pustanii, or sa fie ceva luni de zile; e normal daca nici unii politisti rutieri habar nu au de asta.

 

Apropo, SpitfireDragos din Cornu, astept scuze de la tine, pt. tot ce mi-ai scris pe topicul asta! Macar atata demnitate sa ai. E asa de greu sa scrii aici:"ai avut dreptate, imi cer scuze pentru tot ce ti-am adresat"?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara nici o jignire la adresa dvs(@spitfire) ..mai si spuneti ca sunteti politist . Daca prin absurd un necunoscator v-ar fi ascultat opinia si ar fi patit-o ...?



e destul de clar! Mopedul se inregistreaza! fara ITP

Da , este clar ca se inregistreaza fara sa fie nevoie de ITP dar, sa circuli pe un drum public ai nevoie de ITP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt obligatorii: RCA -> Carte de Identitate -> omologare -> ITP. Sa vezi circ si emotie cand vor plati baietii 7-10 milioane pentru toate astea cand isi aduc scutere second hand pe burta.

 

 


Este obligatoriu ITP la mopede!

Asa este.

Editat de MotoScut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a expirat ITP-ul la Madass prin noiembrie 2012, la primavara, cand il scot, tre' sa ma duc la RAR cu el. Si are 49 ccm.

Asadar....trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

I-a linistit pe mopedisti... sunt ITP-isti si RCA-isti!

vorba cantecului: baga mana-n buzunar si da bani la lautar...

Mie mi se pare ca e f. bine. Si RCA si ITP si mai ales PERMISUL le consider absolut necesare pt. cei care conduc chestii cu motor pe drumurile publice; pt. siguranta si sanatatea lor si a noastra! Daca ar fi dupa mine si biciclistii ar trebui sa faca curs de legislatie, iar pietonii de mici sa faca de prin clasa a-IV-a, la scoala ore de "Circulatie pietonala"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca e lamurita treaba .

Chiar cautam scuter si vroiam sa-i fac oricum sa fiu sigur .

In cazul asta sunt impacat ca nu cheltui degeaba , cu toate ca era logic .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Mie mi-a expirat ITP-ul la Madass prin noiembrie 2012, la primavara, cand il scot, tre' sa ma duc la RAR cu el. Si are 49 ccm.

Asadar....trebuie.

Nu trebuie neaparat la RAR; asta era inainte de a se da autorizari sa faca ITP la mopede si statiilor ITP care aveau dotarile necesare. Inca de anul trecut se face ITP si la mopede la statiile care faceau la moto. Faci la care e mai aproape si mai convenabil, RAR sau Service; la RAR parca e 100 lei, la Statiile ITP poate fi mai ieftin, plecand de la 75 lei, si nici nu sunt carcotasi sau cu ochii la spaga, ca sunt privati.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform legii trebuie ITP si la mopede!Dar una este legea si alta este punerea ei in practica!

Spre exemplu:conform legii TOATE autovehicolele trebuie sa plateasca rovignieta!Nu exista nici un paragraf prin care motocicletele

sunt scutite de la plata rivignietei!Dar in normele de aplicare ale respectiveio legi,nu sunt prevazute si incadrate motocicletele!

Deci legal da prin normele de aplicare nu!

Cam asa ceva este si in cazul ITP-ului la mopede!Mai exact aici sunt doua legi care se bat cap in cap!Codul rutier prevede obligativitatea ITP-ului la mopede!

ITP-ul poate fi facut numai la vehiculele si autovehiculele care detin CIV(cartea)!Fara carte nu se poate face!Clar pana aici!

Dar legea Administratiei locale prevede ca inregistrarea vehiculelor (in cazul nostru mopedelor,dar e valabila si pentru tractoare carute,tramvaie,troleibuze,etc)

se face conform normelor proprii,adoptate in urma hotararii consiliului local,bla ,bla,bla!

De aceea la Bucuresti(dar nu numai) se cere sa ai printre altele CIV la inregistrare respectiv ITP!Dar la Tichilesti(si nu numai) nu se cere CIV la inregistrare si automat nici ITP!

Si mopedul inregistrat la Bucuresti cat si cel de la Tichilesti sunt inregistrate legal!Iar cetateniii care le conduc o fac legal!

Numai ca cetateanul din Tichilesti nu POATE avea ITP,neavand CIV(carte) la agregat!Sper ca nu vine nimeni cu aberatii de genul ,,sa-si faca carte" pentru ca nu are de ce

atat cat a respectat legea si hotararea consiliului local este dreptul lui legal sa circule cu agregatul!

Mai este si problema ridicata de Dragos,tehnic politistul nu poate retine talonul mopedului!Nu are catre ce institutie ABILITATA sa trimita respectivul talon!In Primarie neexistand departament abilitat,

iar politia rutiera nefiind nici ea abilitata legal sa retina si sa restituie respectivele taloane!

Adica legi care se bat cap in cap,fara norme de aplicare si alte rahaturi!

Daca stau bine si ma gandesc politistul rutier nici macar nu poate sa amendeze un mopedist care nu are ITP!Pentru respectiva contraventie trebuie pe langa amenda si retinerea talonului(despre care am scris mai sus ce si cum)!Nu poate sa dea doar amenda fara retinere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

adevarat ca legile sunt facute destul de cu picioarele, si mai putin cu capul.
Nu ai dreptate..undeva se rupe rationamentul tau, astfel

a)Codul rutier prevede obligativitatea ITP-ului la mopede!ITP-ul poate fi facut numai la vehiculele si autovehiculele care detin CIV(cartea)!Fara carte nu se poate face!Clar pana aici!
Dar legea Administratiei locale prevede ca inregistrarea vehiculelor (in cazul nostru mopedelor,dar e valabila si pentru tractoare carute,tramvaie,troleibuze,etc, se face conform normelor proprii,adoptate in urma hotararii consiliului local,bla ,bla,bla

Ai dreptate in se spui mai sus DAR normele proprii nu trebuie sa fie contrare legii, nu pot fi mai puternice decat legea si nici sa aiba dispozitii contrare. Cel mult clarifica legea in aplicarea ei, nu se sustituie legii. Asa ca hotararile consiliului local si de la Bucuresti si de la Tichilesti trebuie sa fie cu respectarea legii(nationale general valabile pt. intreg teritoriul, inclusiv la Cornu la Dl Spitfire

De aceea la Bucuresti(dar nu numai) se cere sa ai printre altele CIV la inregistrare respectiv ITP!Dar la Tichilesti(si nu numai) nu se cere CIV la inregistrare si automat nici ITP

Si mopedul inregistrat la Bucuresti cat si cel de la Tichilesti sunt inregistrate legal!Iar cetateniii care le conduc o fac legal


E corect pana la un punct; as putea zice ca la Bucuresti unde sunt milioane de locuitori nu esti crezut pe cuvant si ti se cere dovada ca ai CIV si ca circului cu ITP si astfel nu pui in pericol viata celorlalti participanti la trafic. La Tichilesti te cunosc toti ca e localitate mica si de la Primarie ti se da Certificatul de Inregistrare, probabil presupunandu-se ca ai CIV acasa (toate mopedele omologate au) si ca nu esti inconstient sa circuli pe drumurile publice cu un vehicul necorespunzator.

Si mopedul inregistrat la Bucuresti cat si cel de la Tichilesti sunt inregistrate legal zici tu, si este sa zicem adevarat ca doar taranu are Certificat de Inregistrare legal emis de la Primarie.Dar ce spui mai departe ca:
Iar cetateniii care le conduc o fac legal nu sunt de acord, pt. ca aici par 2 variante:

1)Taranul are ITP ca a luat CIV si s-a dus la Statia ITP calare pe scuter si acolo dupa examinare a primit acel cartonas galben la CI cu valabilitatea ITP de 2 ani sau varianta si circula legal 2)Taranu circula cu ITP expirat sau fara, deci circula ilegal. CLAR.

Iar in caz de accident, se iau la puricat ambele vehicule, se aplica legea nationala, nu normele locale, se constata ca taranu are CI dar nu are ITP sau are ITP expirat, ca din vina lui s-a produs accidentul ca nu avea frane sau lumini, sau etc, si taranu intra la bulau perfect legal

Si mopedul inregistrat la Bucuresti cat si cel de la Tichilesti sunt inregistrate legal; poate sa fie adevarat, dar asta nu inseamna ca si circula legal, neavand ITP; una este inregistratul legal si alta circulatul legal; sunt 2 lucruri total diferite.

Mai spui:
Sper ca nu vine nimeni cu aberatii de genul ,,sa-si faca carte; pentru ca nu are de ce atat cat a respectat legea si hotararea consiliului local este dreptul lui legal sa circule cu agregatul!

Nu trebuie sa-si faca CIV, doar sa nu uite sa o ceara de unde sau de la cine cumpara mopedul; ca sa-l poata folosi pe drumurile publice trebuie sa fie omologat; daca omologarea nu a facut-o producator sau vanzatorul, trebuie sa o faca detinatorul. Altfel plateste doar impozit si nu poate folosi drumurile publice.Asta e clar.

Iar chestia cu retinutul talonului de inmatriculare sau inregistrare, nu vad de ce nu le-ar face politia rutiera la ambele categorii; le tine impreuna, nu vad de ce nu; diferenta intre ele este pur formala; cum le ia pe amandoua asa le poate retine si pastra si restitui pe ambele.



P.S.Hotararile consiliilor locale nu sunt legi; ele trebuie sa respecte toate legile tarii. Si de cand suntem in UE legile UE au prioritate in fata celor nationale.

La noi buba este ca nu se respecta nici legile care se cunosc, dar ce te faci daca nici macar NU se cunosc legile de catre cei care trebuie sa le aplice, (vezi cazul politistului rutier Dragos Spitfire din Cornu). Atunci ce mai aplici? Hotararile Consiliului Local? Pai atunci sa introduca ei acolo la tara pedeapsa cu spanzuratoarea ca in filmele cu cowboy, si pe strainii ca se ratacesc pe acolo si gresesc cu ceva, sa-i spanzure pe loc Seriful cu insigna in piept de pe chopper.

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tin sa revin si sa imi cer scuze fata de toti cei pe care i-am informat gresit si indus in eroare.

Dupa o atenta consultare a regulamentului si discutii cu seful direct am tras concluzia ca ITP-ul la mopede este obligatori. In principal datorita asimilarrii acestora in categoria vehiculelor dar si conform OG 6/2012.

 

Va rog inca o data sa acceptati scuzele mele si faptul ca am sustinut o ineptie care in cele din urma s-a dovetit a fi total opus fata de stiam si credeam eu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

tin sa revin si sa imi cer scuze fata de toti cei pe care i-am informat gresit si indus in eroare.

Dupa o atenta consultare a regulamentului si discutii cu seful direct am tras concluzia ca ITP-ul la mopede este obligatori. In principal datorita asimilarrii acestora in categoria vehiculelor dar si conform OG 6/2012.

 

Va rog inca o data sa acceptati scuzele mele si faptul ca am sustinut o ineptie care in cele din urma s-a dovetit a fi total opus fata de stiam si credeam eu!

 

BRAVO!... ma bucur ca ai dat acest raspuns!..asta DOVEDESTE CA ESTI OM DE CARACTER, si nu pot decat sa ma bucur si sa te felicit, dl.Politist.

 

E f. bine ca ai avut puterea sa recunosti ca ai gresit; pt. asta ai respectul meu, si la primul drum spre munte, chiar mi-ar face placere sa opresc cateva minute pe DN1 ca sa-ti strang mana! Jos Palaria!...asa sa faci mereu, sa recunosti cand gresesti, sa-ti ceri scuze si sa pui principiile si legea mai presus de interesele personale de moment. (Scuze si pt. "impunsaturile" acordate!)

:10:

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...