B.B. Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Neah, cred ca e invers... masinile se opresc fara baterie, mobrele nu. Alternatoarele de masina au nevoie de excitatia care vine din baterie.. nu merg fara. Motoretele au excitatia cu magnet permanent si n-au problema asta. Dar nu e indicat sa o lasi mergand numai pe alternator.. bateria are un rol mare de filtrare. Rectific, teoretic toate draciile ar trebui sa mearga fara baterie odata pornite, dar unele masini merg, unele nu, unele motorete merg fara baterie, unele nu. Eu am intalnit masini care se opresc in momentul in care deconectezi bateria, dar asta se poate intampla datorita unor circuite suplimentare de protectie. Oricum, nu e recomandat sa lasi masina/motoreta sa mearga fara baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Neah, cred ca e invers... masinile se opresc fara baterie, mobrele nu. Alternatoarele de masina au nevoie de excitatia care vine din baterie.. nu merg fara. Motoretele au excitatia cu magnet permanent si n-au problema asta. Dar nu e indicat sa o lasi mergand numai pe alternator.. bateria are un rol mare de filtrare. am vazut io odata la un tractor, il pornea cu fire si apoi mergea fara baterie. daca era musai sa opreasca trebuia sa foloseasca, pentru a porni, baterie de aia gravitationala, si alternatoru daca nu era exciutat ce facea?? scotea electroni anemici sau doar dsemialternanta negativa?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Rectific, teoretic toate draciile ar trebui sa mearga fara baterie odata pornite, dar unele masini merg, unele nu, unele motorete merg fara baterie, unele nu. Eu am intalnit masini care se opresc in momentul in care deconectezi bateria, dar asta se poate intampla datorita unor circuite suplimentare de protectie. Oricum, nu e recomandat sa lasi masina/motoreta sa mearga fara baterie. Cred ca orice are putina electronica in ea un ECU, EDU, nu merge fara baterie. Hornetu meu nu merge fara baterie, opelul astra la fel in schimb dacia 1300 mergea fara nici o treaba. La fel si daca e bateria slaba..se opreste motorul in mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Nu m-am exprimat eu corect, scuze. Nu, au lasat-o efectiv 10 minute dupa ce i-au turnat lichidul acela in ea, i-a pus suportul acela peste gaurele si am plecat cu ea acasa. Am pus-o pe motocicleta dupa 12 ore, dar am reusit abia dupa 48 de ore sa pornesc din cauza unor probleme tehnice la motocicleta. Bateria invarte super bine si are curent ok in ea. Nu a fost pusa deloc pe redresor. Daca retin bine,tu ai avut probleme cu vfr-ul,nu?ai scris pe topic cum ai rezolvat?in afara de ,,ciocaneli''? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 am vazut io odata la un tractor, il pornea cu fire si apoi mergea fara baterie. daca era musai sa opreasca trebuia sa foloseasca, pentru a porni, baterie de aia gravitationala, si alternatoru daca nu era exciutat ce facea?? scotea electroni anemici sau doar dsemialternanta negativa?? tractorul e diesel, n-are nevoie de electronica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 tractorul e diesel, n-are nevoie de electronica... si ce daca e diesel, dieselul nu are nevoie de curenti?? mai aprindea si el un bec de far, mai o semnalizare... mai un clanson ceva diesel adica pe motorina?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 nu simt nevoia mare de a-mi da cu parerea insa, cred ca poti pune bateria pe motor si "iei curent" de la o masina; mie faza asta mi-a functionat chiar si dupa ce o baterie clasica cu acid a stat fara incarcare/consumator vreo 5 luni. Ideea e ca, bateria va avea nevoie de un zvac pentru a da peste cap motorul si a-l porni dupa care,cu motorul pornit si cu releul de incarcare functional, va redresa bateria in mod natural. Parerea mea e ca, daca bateria e lesinata iar amperajul nu e suficient, nici redresorul nu va ajuta prea mult. Parerea mea, sper sa-ti fie de folos. Noroc P.S. - Performance Solutions , nu te urmaresc,doar se intampla sa urmarim aceleasi topicuri spor tuturor nu stiu daca la toate motocicletele este la fel,dar la al meu daca bateria este moarta si chiar daca reusesc sa o pornesc luand curent de la o masina, alternatorul nu incarca ptr ca are o protectie pe releu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 si ce daca e diesel, dieselul nu are nevoie de curenti?? mai aprindea si el un bec de far, mai o semnalizare... mai un clanson ceva diesel adica pe motorina?? )))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Februarie 23, 2013 Share Postat Februarie 23, 2013 - personal, nu as incuraja pornirea motorului fara ca acesta sa aiba bateria sa montata; ma gandesc eu ca,daca iau 2 fire de la a mea masina si "bag" 105amp direct in circuit, se cam prajeste primul set de sigurante. Cred ca o baterie de motor actioneaza ca filtru pt curentul pe care-l primeste de la o masina, eu am pornit mereu asa si a mers de fiecare data fara probleme, motorul meu fiind destul de vechi.La cele mai noi care poseda mai multa electronica...cred ca e bine de studiat un pic problema inainte de a te grabi sa-i dai curent. - legat de acel filtru pe releul de incarcare,e prima oara cand aud.Daca releul nu incarca nici dupa ce ai inlaturat cablurile de "furat" curent,nu imi imaginez ce ar putea fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 23, 2013 Share Postat Februarie 23, 2013 Nici eu nu stiam de acea protectie. Dar am pus bateria pe motor ,aceasta fiind "moarta",am pornit cu cabluri de la masina,am masurat cu aparatul de masura si nu incarca deloc. Dupa ce am incarcat bateria de la motocicleta pe redresor si am pornit cu ea,am masurat si incarca normal. si asta cu protectia mi-a spus un prieten care este pe meserie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 23, 2013 Autor Share Postat Februarie 23, 2013 Bun: Bateria s-a incarcat, i-am dat cheie: starterul se invarte bine-mersi, motorul nu porneste. (petcock-ul e pe ON, killswitch-ul pe RUN, soc full) A doua oara parca incepe sa tuseasca. Dupa aia chiar ii aud ''glasul'' motorului pentru o secunda, dupa care se opreste. Dupa mai multe incercari(tot ''tuseala''), se fleshcaie bateria, acum e din nou la incarcat. Ce e de facut? I-am dat jos carenele ca sa ajung la bujii, sa le scot pentru curatare, insa mi se pare ca nu e suficient loc de lucru, cel putin pentru indemanarea mea de lemn.(le pot scoate cu usurinta, dar la loc nu cred ca le pot pune) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Februarie 23, 2013 Share Postat Februarie 23, 2013 Bun: Bateria s-a incarcat, i-am dat cheie: starterul se invarte bine-mersi, motorul nu porneste. (petcock-ul e pe ON, killswitch-ul pe RUN, soc full) A doua oara parca incepe sa tuseasca. Dupa aia chiar ii aud ''glasul'' motorului pentru o secunda, dupa care se opreste. Dupa mai multe incercari(tot ''tuseala''), se fleshcaie bateria, acum e din nou la incarcat. Ce e de facut? I-am dat jos carenele ca sa ajung la bujii, sa le scot pentru curatare, insa mi se pare ca nu e suficient loc de lucru, cel putin pentru indemanarea mea de lemn.(le pot scoate cu usurinta, dar la loc nu cred ca le pot pune) curatare sau chiar schimbare,sigur no sa mai behaiasca.iar daca le iei jos cu usurinta tre sa le poti pune si la loc chiar daca nu cu usurinta cu care le-ai luat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nutreț Postat Februarie 23, 2013 Autor Share Postat Februarie 23, 2013 curatare sau chiar schimbare,sigur no sa mai behaiasca.iar daca le iei jos cu usurinta tre sa le poti pune si la loc chiar daca nu cu usurinta cu care le-ai luat. De scos nu le-am scos, de frica ca nu le mai pot pune la loc. Ziceam doar atat, ca pot scoate fisele si dupa aceea sa desfiletez bujiile. De bagat la loc, cel putin cele 2 din mijloc nu cred ca le pot baga la loc. Daca bag cheia acolo, nu mai vad nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THE VADER Postat Februarie 23, 2013 Share Postat Februarie 23, 2013 De scos nu le-am scos, de frica ca nu le mai pot pune la loc. Ziceam doar atat, ca pot scoate fisele si dupa aceea sa desfiletez bujiile. De bagat la loc, cel putin cele 2 din mijloc nu cred ca le pot baga la loc. Daca bag cheia acolo, nu mai vad nimic. nu prea ai avea ce sa vezi.de simt ai nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Februarie 24, 2013 Share Postat Februarie 24, 2013 dynoviorel, dupa ce a pornit utilaju' si ai indeprtat cablurile de "furat" curent, tot nu incarca? sa stiu si eu pe viitor pentru ca nu stiam de o asemenea protectie Daca CBR-ica a stat mai mult timp nepornita, o ia mai greu din loc si cred ca de ajutor ar fi tot asa, o legatura la bateria masinii, chiar daca bateria moto a fost redresata; pana se amorseaza pompa de benzina, pana se amorseaza conductele, plus consumul de curent al baterie pt a da motorul peste cap ... In timp am mai observat in astfel de cazuri ca, la inceput bateria invarte calumea (dar ia ceva vreme pana sa ajunga benzina in capul pistonului), dar dupa o vreme pierde din putere, iar cand ajunge benzina unde trebuie, scanteia e slaba si astfel se borsesc bujiile. Game Over Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dynoviorel Postat Februarie 24, 2013 Share Postat Februarie 24, 2013 a mea este pe injectie si daca nu are suficient curent in baterie ,merge balbait. dupa ce am indepartat cablurile de legatura cu bateria de la masina, adica motocicleta mergea numai pe bateria ei, alternatorul nu incarca deloc. daca decuplam bateria de la motocicleta si mergea doar pe bateria de la masina care era conectata prin cablurile de pornire, alternatorul motocicletei incarca norma(asta cu motorul masinii oprit). sper ca ai inteles ideea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Februarie 24, 2013 Share Postat Februarie 24, 2013 a mea este pe injectie si daca nu are suficient curent in baterie ,merge balbait. dupa ce am indepartat cablurile de legatura cu bateria de la masina, adica motocicleta mergea numai pe bateria ei, alternatorul nu incarca deloc. daca decuplam bateria de la motocicleta si mergea doar pe bateria de la masina care era conectata prin cablurile de pornire, alternatorul motocicletei incarca norma(asta cu motorul masinii oprit). sper ca ai inteles ideea. ideea am inteles-o dar explicatii inca mai caut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 24, 2013 Share Postat Februarie 24, 2013 n-ai ce explicatii sa cauti, asa-s facute releele vietii p.s. bateria nu "baga" 105 A intr-o instalatie. este un acumulator, da cand si cat i se cere, nu e ca un transformator sa zicem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Februarie 24, 2013 Share Postat Februarie 24, 2013 se intoarce ohm in groapa saracul de cite aiureli se scriu pe aici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Februarie 24, 2013 Share Postat Februarie 24, 2013 se intoarce ohm in groapa saracul de cite aiureli se scriu pe aici... greseala mea, inchei comentariile considerand ca amperii ii masori pe un consumator ... busted! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Februarie 25, 2013 Share Postat Februarie 25, 2013 Nu e bine sa pornesti mobra de la alta baterie (sau de la masina) fara sa-i pui macar o baterie uzata, poti arde relee si alte alea. Motorul diesel (adica pe motorina, ) are nevoie de curent in bujii doar la pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Februarie 25, 2013 Share Postat Februarie 25, 2013 Motorul diesel (adica pe motorina, ) are nevoie de curent in bujii doar la pornire. vrei sa spui " unele motoare diesel" numai cat am citit fraza de mai sus, am facut, in gandul mintii, o lista cu masini si utilaje care au motor diesel si nu au bujii incandescente . R 8135, A1100A, U650, R10125 R244 ( aro ) etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 25, 2013 Share Postat Februarie 25, 2013 Nu e bine sa pornesti mobra de la alta baterie (sau de la masina) fara sa-i pui macar o baterie uzata, poti arde relee si alte alea. Motorul diesel (adica pe motorina, ) are nevoie de curent in bujii doar la pornire. nu arzi nimic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Februarie 25, 2013 Share Postat Februarie 25, 2013 nu arzi nimic... daca el vrea sa arda... ce ai cu el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 25, 2013 Share Postat Februarie 25, 2013 daca el vrea sa arda... ce ai cu el din partea mea sa arda! dar ceva femei sau barbati, dupa gusturi, nu niste relee amarate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.