Sari la conținut

Bucuresti-Venezia-Amsterdam-Praga-Bucuresti


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bravo Alexei

foarte tare tura ta. astept si continuarea ...si poate ne mai vedem pe strada :)

Cand se incalzeste mai mult, cu siguranta trebuie sa ne intalnim sa mai stam de vorba.

 

E un fel de moto-telenovela... :)

Interesante si utile informatiile pentru cei care vor sa dea o tura prin Europa. Te rog sa nu te zgarcesti in detalii privind locurile de campare si costuri.

Pai unde m-am cazat am mentionat preturile, dar 3 zile am stat in Italia la apartamentul unui prieten.

In Elvetia am dormit pe banca.

In Luxemburg am dormit in parcare de TIRuri.

In Amsterdam am stat la prieteni :)

Pe masura ce o sa inaintez cu povestea o sa specific costurile.

 

Ca tot veni vorba, vinieta in Elvetia e 40 franci (Cam 40 de dolari) si se poate cumpara doar pe un an intreg, dar un an nu cum vrei tu, de pe 1iunie pana pe 1 iunie de exemplu (cum e in ro), ci iti iei vinieta pe anul curent, pana la 31 ianurie la anul. La inceput mi s-a parut mult, dar serpentinele si autostrazile gratuite m-au convins ca nu e mult. practic sunt 30 de euro, bani cu care in Italia mergeam 400km.

 

In Franta taxele difera in functie de sector, dar in medie sunt cam 5 euro/100km

 

Benzina cea mai scumpa e in Italia, cam 1.82 euro pe autostrada, si 1.72 in rest. In medie eu am calculat benzina cam la 1.6 euro, e o estimare buna, daca vreti sa faceti calcule pentru calatorie. Cum motocicleta mi-a consumat 5.5l/km pe toata calatoria (chiar am mers incet), practic 1k km m-a costat 55 x 1.6 = 88 ~90 de euro. Deci benzina pentru toata calatoria a fost 540 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai, felicitari! genial! si nu vroiai sa povestesti.

ce ma nelamureste pe mine e altceva (poti sa nu-mi raspunzi, nu e oblogatoriu): ce te faci ca seria motorului nu mai corespunde cu ce ai in acte? sau ai facut pe numele tau actele? stiu, e un rahan administrativ, da' mi s-a aprins becu' de cand am citit despre "transplant".

in rest, numai de bine, zi-i domnitei tale ca noi chiar citim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

 

 

daca sunt doritori sa citeasca romane (m-a intrebat prietena "chiar citeste cineva atata?")

 

Cum sa nu? E extrem de interesanta povestea, mai rar asa peripetii - foarte, foarte tare! Bravo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 11, (luni) Amesterdam - ~Berlin


Cu Amsterdamul am recuperat decalajul introdus de accident, astfel calatoria a continuat conform planului.


Dimineata am plecat spre Berlin. Pe autostrada am oprit sa alimentam si sa mancam, cand am observat ca motocicleta mea suna "sport" si nu tine relantiul uniform. Am inspectat galeriile si am vazut ca e desprinsa o prindere de la evacuare (galeriile nu au fost schimbate, tot de la accident de trage probabil). In benzinarie am vazut si un alt cuplu pe motocicleta, era motocicleta de pe la inceputul anilor '90, si nu mai pornea, cand am vrut sa il ajut, a pornit si motocicleta, asa ca nu a mai fost nevoie de mine. M-a bucurat ca mai sunt oameni saraci, in afara de noi, care calatoresc in doi pe motocicleta.


Surprinzator, dar mancarea la benzinaria din Germania a fost foarte buna si decenta ca si pret pentru europa (cam 10 euro de persoana, dar chiar am plecat satui de acolo). Am plecat spre Campingul de "langa" Berlin, intre ghilimele pentru ca pe harta pare aproape, dar e la vreo 50 km de centurl Berlinului. Am uitat sa zic ca la Amsterdam am reusit sa imi repar prinderea la viziera, si acum puteam sa o ridic la intersectii (mare lucru mare, cand nu il ai). Am zis sa trec prin mama lui de Louis sa cumpar o viziera noua si adeziv ceva pentru gaura din galerie (chiar nu sunt fan sa am motocicleta zgomotoaza, mai ales la drum lung).

Am ajuns la camping, si cum era doar ora 16:30 am zis sa montam cortul si sa lasam lucrurile acolo, ca sa mergem mai lejer la plimbare prin Berlin.


Am setat in GPS magazinul Louis si pe la 17:30 am plecat din camping. Am prins ora de varf si pe centura Berlinului am mers doar printre masinile care stateau (ulterior am aflat ca e ilegala in Germania treaba asta). La Louis nu aveau pe stoc viziera pentru casca mea, dar am luat un adeziv cica bun pt asa ceva. Aici am cumparat si acel minunat cruise-control cu 10 euro (care lumea il vinde pe forum cu vreo 20 de lei, si chiar merita banii). Dupa care am fost la FC-moto care e la 100 de metri de Louis. Nu aveau nici acolo pe stoc viziera. In parcare am gasit o "cutie" de cola, si am folosit aluminiu de acolo ca sa carpesc gaura din galerie. Normal ca nu a tinut, dar macar am incercat, si totusi o jumate din gaura s-a acoperit cat de cat si suna mai bine motorul.


Am setat pe GPS toate punctele de interes din Berlin, insa GPS-ul a inceput sa faca figuri, se descarca si dadea ecran alb cateodata (un fel de ecran albastru din windows). Problema era de la mufa.

Dupa ce am facut o tura prin centru, mai aveam de vizitat acea portiune a zidului Berlinului care au conservat-o nemtii, cand a murit GPS-ul, de tot. Orice incercare de resuscitare nu si-a avut efectul. Si uite asa cu cortul pus la 50km, si fara bagaje, am ramas in centrul Berlinul. Noroc ca aveam Atlas rutier pentru toata europa cu noi si facuse prietnea planificarea calatoriei cu print-screenuri pe google maps cu ce e de vizitat. Asa am invatat sa citesc o harta cu autostrazi multe, cu iesiri si mai multe, si cu noduri de alea complicate.

Problema e ca se facuse 20:30 si s-a innoptat. Am facut plinul cu benzina pentru ca nu stiam cati kilometri o sa bat pana la camping.


Ca sa romanizam iar situatia, imaginati-va ca sunteti in centru Bucurestiului, iar campingul e undeva intr-un sat de langa Ploiesti, cu mentiunea ca nemtii au autostrazi muuuulte, cu noduri destul de complicate cu semne pe care se afla cea mai mare concentratie de consoane pe care am vazut-o. Fara sa exagerez, in Turcia mi s-a parut mai inteligibil cu semnele decat in Germania.


A fost foarte stresant pentru ca s-a lasat si frigul, era intuneric, si nu gaseam semnele pe care le cautam, dar incetul cu incetul am iesit de pe autostrada si am gasit un sat care era si pe harta, si de acolo am reusit sa ne orientam. Cand am ajuns la camping eram la fel de fericit ca in ziua in care mi-am scos motorul de la reparat.


post-56821-0-32136800-1363214755_thumb.png

Campingul a fost relativ ieftin, 16 euro. Toate campingurile la care am fost, erau dotate cu priza de curent electric, dus cu apa calda si toalete curate. Mosul de la receptie a fost super simpatic, total contrar nemtilor din filemele din copilaria mea de la rusi despre nemti si al doilea razboi mondial :) Aveau si niste iepuri astia din camping, atasez si poza.

post-56821-0-50635600-1363213839_thumb.jpg

Zona era splendida, un lac mare si o padure batrana in care era plasat campingul. Un aer foarte curat, care contrasta cu ce era doar 50 km.


Ziua 12, ~Berlin - Pelhrimov


Adoua zi am strans bagajele si am plecat spre Dresden.

Nu stiu de ce dar nu ne-am documentat despre Dresden si nu stiam ca e un oras turistic atat de frumos. Are un aer nemtesc de secolul al 18-lea, cu trasuri cu cai si strazi pavate cu piatra. Daca treceti pe acolo, rezervati-va cateva ore pentru acest oras.


Dupa o tura sumara prin Dresden am plecat spre Praga. In Cehia motocicletele nu platesc vinieta.

In Praga am ajuns pe la 16:00. Trafic ca in Bucuresti din toate punctele de vedere, aglomerat, lumea te lasa sa treci cu motorul, unii se claxoneaza, altii forteaza galbenul, efectiv m-am simtit ca in Bucuresti. Am zis sa lasam motocicleta la parcare acoperita si pazita, cu 2 sau 3 euro pe ora (nu mai stiu exact), si am purces spre centru. A fost o decizie nu prea buna, pentru ca obisnuiti sa ne uitam pe harta si sa zicem "mergem aici, aici, aici si aici", acum chestia asta dura muuult mai mult, si am vizitat mai putin decat ne-am propus, insa am mancat la un restarant mancare traditionala ceha, si a fost interesant, era un restaurant la un hotel de 4 stele. Am dat cam 30 de euro pe masa pe 2 persoane.

Praga e frumoasa, si imi pare rau ca nu am rezervat mai mult timp pentru acest oras. Trebuie cam o zi de dimineata pana seara, cel putin. Daca vreti si muzee, rezervati mai mult.


Pe la 20:30 am plecat din Praga spre Brno, caci era un camping la vreo 90km de Praga. Pe autostrada am facut mai putin de o ora pana acolo.

Autostrada dubioasa, pe prima banda erau un fel de valuri care pe la 100 la ora rezonau aiurea cu motocicleta, asa ca am mers pe banda a doua facand loc celor care mergeau mai repede decat mine. Pe autostrada la fel ca in Romania, majoritatea merg ok, dar mai sunt si unii grabiti. Problema cu campingul era ca era undeva intr-o padure, si fara GPS noaptea era cam greu sa ajungem la el.


Cum economisisem niste bani pe cazare am hotarat ca putem sa ne permitem o noapte la un hotel ceva. Am intrat la primul pe care l-am gasit si era 50 de euro camera dubla, am zis ca asta ramane ca varianta de rezerva daca nu gasim nimic altceva. Am ajuns in localitatea Pelhrimov, care este foarte frumoasa, si te teleporteaza direct in evul mediu. Aici la hotel era full, dar au zis sa incerc un han un la 3 strazi distanta. Acolo era cam 38 de euro, dar cu 50 de euro aveam si mic dejun inclus, asa ca am optat pentru a doua varianta. Am ramas surprins de ospitalitatea celor de la han. Am baut cea mai buna bere posibila (din ce bausem), Pilsner Urquell la halba, am incercat pe urma "aceeasi" bere din carrefour, dar nu se compara cu ce am baut in Cehia.

Ne mai ramasesera niste bani cehi si i-am cheltuit pe toti pe bere si ciocolata calda.


Camera a fost foarte ok, spatioasa si comoda, atasez si cateva poze.

post-56821-0-58770400-1363213842_thumb.jpgpost-56821-0-58179000-1363213847_thumb.jpg

Am dormit nemaipomenit.


Ziua 12, Pelhrimov-Viena


Ne-am trezit dimineata si am mers la micul dejun, oamenii au fost la fel de prietenosi, si chiar pot sa zic ca m-am simtit ca acasa. Ceha are multe cuvinte comune cu rusa, si m-am inteles destul de bine cu meniul si oamenii.


Am plecat spre Bratislava. De indata ce am intrat in Slovacia s-a simtit ca e o tara mai saraca decat Cehia, autostrada era ceva mai carpita, marcajul mai trist. Bratislava in acelasi ton. Un oras cu nimic deosebit, desi trece Dunarea pe acolo. Au o cladire in varf de deal care seamana cu o puscarie, careia ii zic castel. Cu riscul de a fi rau, dar chiar nu merita vizitata Bratislava, mai bine timpul ala il petreceti in Viena. Dupa o ora de plimbare prin Bratislava am plecat spre Viena. Vinieta pe 10 zile a fost 3.5 sau 4.5 euro, nu mai stiu exact.


Prima data am mers la campingul de langa Viena, in oraselul Klosterneuburg, la doar 15-20 km de centru Vienei. Va recomand calduros campingul de acolo, a fost 22 de euro cred, dar a meritat. Foarte curat, cu restaurantel cu preturi cum se cade, nu departe de o catedrala muzeu mare si frumoasa. Viena e unul din orasele in care as fi vrut sa stau mai mult, la fel ca si in Praga, iti trebuie cel putin o zi, dar mai bine, doua, trei, cate or fi.

Orasul mi s-a parut cel mai frumos oras modern din ce am vazut (Venezia nu e propriu zis oras, iar Praga totusi e mai medievala, in centru). Un trafic superb, si asta in ora de varf. Totul curat, fiecare cladire frumoasa in felul ei. Ce sa mai, trebuie vazut orasul.


Acum o sa fac o paranteza. Seara in Slovenia, in a treia zi de calatorie am vazut pe laptop in camping pe facebook ca niste prieteni au pus poze din Liubliana. Practic trecusera cu o ora mai devreme cu masina pe acolo. Ei erau tot intr-un tur al europei, dar cu masina, si au fost mai mult in Franta, insa acum veneau si ei in Viena. Asa ca am stabilit sa ne intalnim in Viena, ca drumul pana acasa sa il mergem impreuna.

Asa ca seara ne-am intalnit cu ei, si am stat la povesti, noi avusem accidentul, ei avusese conducta de frana rupta la masina, si au fost si ei pe aproape. In fine, dupa lungi povesti ne-am dus la culcare, noi in cort, si ei in masina.


Ziua 13, Viena-Budapesta-Timisoara

Dimineata am stabilit sa trecem pe la mega-super-duper-hiper outletul din Austria, ca era august, cica sezonul mega-reducerilor. Pe drum acolo ne-am oprit si am mancat. In general preturile sunt mari, felul I cam 6-8 euro, garnitura cam 3-5 euro, carnea 8-12 euro, adica ajungeam la 30 euro de persoana lejer, insa am vazut "meniul zilei" care era 8 euro, si includea felul I, cartofi, carne si salata.

Am citit pe net ca "portions tends to be large in Austria", dar nu ma asteptam ca la banii astia sa fie atat de "large", au adus o bucata maaare de carne, cartofi buni, supa semidubioasa, dar comestibila, ah da, nu iau bacisis, sau cel putin de la noi nu au luat. Cu tot cu apa am dat cam 10 euro de persoana, ceea ce raportat la ce am mancat era putin, chiar si pentru Bucuresti.


Dupa acest "brunch" am plecat spre outlet. A fost o greseala. Am pierdut o ora si nu am gasit cam nimic bun. Modelele ok erau cu pretul redus 5%, iar rahaturile aurii-argintii cu dolari si diamante, erau la mega reduceri. Nu exagerez cand zic ca erau mai multi romani decat oricare alta natie, si nu glumesc cand zic ca erau cozi de romani la adidasi de toate felurile, desi erau cam la aceeasi bani ca si in Romania.

Am vazut ce-i drept alde GoPro Hero la pret ceva redus, dar oricum muuult peste bugetul meu.


Dupa outlet am plecat spre Budapesta. Cand am ajuns acolo am gasit un mix intre Bucuresti si Viena. Arhitectura seamana cu cea vieneza, dar cladirile nu sunt ingrijite. Traficul mi s-a parut mai prost decat in Bucuresti. Am parcat si ne-am plimbat putin pe jos prin Budapesta. Am vrut sa vizitam opera, dar era deja inchisa pentru vizitare, asa ca dupa o plimbare pe Lipscaniul Budapestei ne-am intors la masina si motocicleta si am setat ca destinatie palatul parlamentului din Budapesta. Este incredibil de frumoasa cladirea aia, si Dunarea ce-i trece prin fata, am sta cred 20 de minute si pur si simplu ne-am uitat la priveliste.


Dupa am sunat la o pensiune in Timisoara si am rezervat niste locuri acolo, asa ca in noaptea aceia trebuia sa ajungem la Timisoara.

Pe drum spre Timisoara ne-am oprit la acel restaurant unde am inteles ca opreste toata lumea sa manance, ca e "ieftin si bun", si chiar asa a fost, o mancare buna, portii mari, la bani corecti.

Dupa schema licurici-maimuta, am lasat masina in fata si am urmat-o. La vama am prezentat pasapoartele (deh, inca nu suntem in schengen), si am mers spre Timisoara. Primul sentiment, in primul sat, bucurie urmata de tristete. Bucuria ca sunt acasa de tristetea ca e atata de neingrijita. Satele vai de mama lor, caini pe mijlocul drumurilor, cateva gropi ca sa nu adormim.

Pe la 1:00 am ajuns la pensiune. Ne astepta gazda de acolo. Am dat 100 de lei pe camera dubla, foarte comod amenajata, intr-un cartier linistit.


Ziua 12, Timisoara-Bucuresti


Ne-am trezit dimineata, foarte odhniti, si am mers spre Hunedoara, unde sta bunica prietenului cu masina. Pe drum acolo m-am bucurat de contrastele romanesti cu drumuri cu gropi pe langa casele tiganilor cu 3-4 etaje cu sigla mercedusului in varf. Drumuri ca in Hundoara poti gasi cred ca doar in Chisinau :)


TIRuri din ce in mai multe, drumul din ce in ce mai obositor. Normal ca am dat peste clasicul taximetrist cocalar de merge pe banda a doua si nu te lasa sa il depasesti, si alte specimene de care chiar nu imi era dor. Inainte de Sibiu am zis sa nu mai mergem impreuna cu masina, ca totusi pe drumruile patriei cu TIRuri la fiecare a 5-a masina. cu motorul e mai simplu sa depasesti. Am ajuns pe Valea Oltului, si cum rezervorul meu este 16 litri si consumul cam de 5.5, am autonomie de vreo 280km la drum lung, iar rezerva intra pe la 240 km, cu toate acestea, treceau kilometrii, faceam 250, 260 si tot nu am intrat pe rezerva. Am zis ca s-o fi defectat robinetul.

Benzinarii nu prea sunt pe Valea Oltului. Tot stateam cu impresia ca raman fara benzina, totusi pe la 270km, a inceput sa moara, si am comutat pe rezerva. Cand am ajuns in benzinarie aveam 315km mersi si au incaput plin ochi-ochi-ochi, 14,6 litri, adica am scos un consum record de 4.65 sau mai putin (nu cred ca umplusem asa tare inainte rezervorul).

Trebuie sa mentionez ca bagajele laterale le-am dat in masina, iar in topcase am pastrat o sticla de apa si tubul pentru reparatia cauciucului in caz de pana. Am mers cu maxim 110km/h, stiind ca majoritatea accidentelor se intampla aproape de casa, nu vroiam sa ma innec ca tiganul la mal, si chiar am mers potolit.


Am trecut de Rm. Valcea, si am trecut printr-un sector comparabil doar cu acea portiune de autostrada din Italia. Pur si simplu marcaj inexistent pe un fel de serpentine, masini putine, deci nu aveam dupa cine sa urmaresc curbele, si trebuia sa merg cu 60-70km/h ca sa fiu safe, caci intre timp se intunecase de-a binelea (noptile alea in care nu e nici o stea, nici luna, de nu vezi nimic la 10 metri). Trebuie sa recunosc ca eram si obosit.


Am ajuns pe autstrada Pitesti, si aici am mers cu 130-150, caci era trecut de 23:00 si era foarte liber, cand surpriza, un caine in mijlocul drumlui, VIU, nu stiu ce naiba cauta acolo, sigur nu era nici o localitate prin apropiere (sau cel putin nu se vedeau lumini), am ocolit cainele, dar mi-am readus aminte ca nici pe autostrada nu poti sa fii sigur, si am continuat drumul si mai atent.


Am ajuns in Bucuresti dupa 00:00 si primul lucru a fost sa ne sunam cu prietnii cu masina, care tocmai ce intrasera si ei in oras, si sa mergem in regie sa mancam. Totusi in Bucuresti mancarea este mai ieftina, si e buna. Am mancat mult, bun si ieftin, am dat vreo 25 de lei, adica 5 euro de persoana, ciorba, carne, garnitura, desert si bautura. Totusi acasa e bine:)


A doua zi am plecat cu masina la Constanta unde eram invitati la nunta la niste prieteni buni.

Astfel s-a incheiat calatoria nostra.


Multumiri celor care au citit, si sper ca v-ati distrat cititnd, la fel cum m-am distrat eu scriind.

O sa revin cu concluzii in posturile ulterioare.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hahaha

 

foarte tare.

peripetiile astea, chiar daca te fac sa treci prin niste momente aiurea atunci cand le traiesti, fac turele mai frumoase peste ani si ani cand o sa iti aduci aminte

 

 

ps

daca mai ai ceva din plastic spart pe la motor, da un pm. le repar eu, nu te costa nimic

 

numai bine

Editat de delete636
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai, felicitari! genial! si nu vroiai sa povestesti.

ce ma nelamureste pe mine e altceva (poti sa nu-mi raspunzi, nu e oblogatoriu): ce te faci ca seria motorului nu mai corespunde cu ce ai in acte? sau ai facut pe numele tau actele? stiu, e un rahan administrativ, da' mi s-a aprins becu' de cand am citit despre "transplant".

in rest, numai de bine, zi-i domnitei tale ca noi chiar citim!

Pai in aprilie anul trecut tocmai ce trecusem ITP-ul si pana in aprilie 2014 nu vad cine ar putea sa ma intrebe de seria motor, din moment ce nu e trecuta pe nici un act in afara de cartea de identitate de sta acasa.

Oricum pentru motoarele non-euro, am inteles ca nu e complicata procedura.

 

hahaha

 

foarte tare.

peripetiile astea, chiar daca te fac sa treci prin niste momente aiurea atunci cand le traiesti, fac turele mai frumoase peste ani si ani cand o sa iti aduci aminte

 

daca mai ai ceva din plastic spart pe la motor, da un pm. le repar eu, nu te costa nimic

 

numai bine

Mersi pentru oferta, dar am toate plasticile si metalele intacte acum.

Stiu ca exact peripetiile se retin, si asta mi-a si placut in calatorie. Oricat de mult as vrea stiu ca nu o sa pot niciodata repeta calatoria asta cu aceleasi peripetii, asta o face unica.

 

Si per ansamblu nu am de ce sa ma plang, motorul imi merge, am vazut tot ce mi-am propus (in Verona si Venezia am fost in decembrie cu avionul, si am revizitat mai pe indelete). Frigul tras m-a invatat minte, asa ca chiar nu am de ce sa ma plang.

 

Sper ca cei de au citit si o sa citeasca sa invete din greselile mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am apucat de citit povestioara voastra pe la ora 21:00. Dar cei 2 copii ai mei au un program si trebuie adormiti, s.a.m.d.

Am revenit cu nerabdare la laptop sa citesc povestioara pana la capat pentru ca altfel nu o sa pot adormi.

Bravo voua si felicitari ! Consider ca cei ce reusesc sa faca o ''tura'' asa de lunga sunt cu adevarat curajosi.

Inca o data RESPECT !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am apucat de citit povestioara voastra pe la ora 21:00. Dar cei 2 copii ai mei au un program si trebuie adormiti, s.a.m.d.

Am revenit cu nerabdare la laptop sa citesc povestioara pana la capat pentru ca altfel nu o sa pot adormi.

Bravo voua si felicitari ! Consider ca cei ce reusesc sa faca o ''tura'' asa de lunga sunt cu adevarat curajosi.

Inca o data RESPECT !!!

Multumesc. Sincer nu ma asteptam sa fie atatia cititori, si chiar ma bucura interesul vostru.

Totusi, chiar daca e stcris mult, este un rezumat al calatoriei, dar cu cele mai importante evenimente mentionate.

Va recomand calatorii de genul pentru ca vezi si afli foarte multe intr-o perioada scurta, inevitabil intalnesti situatii si oameni pe care acasa nu ai cum sa le intalnesti.

 

Ca si incalzire pentru tura asta, am avut o tura de incalzire de 3k km anul trecut in Bulgaria-Grecia-Turcia, intr-o saptamana, aici a fost o calatorie dubla ca si distanta, dar si ca timp.

500 km pe zi cred ca e limita de comfort pentru motocicleta mea (bine, depinde si de drum). Planul era sa ne trezim dimineata, sa mergem 400-600km (in functie de zi) si sa ajungem pe la amiaza la urmatoarea destinatie ca sa o putem vizita. Din cauza accidentului am avut 2 zile mai intense, aia in care am dormi pe banca in alpi, si a doua zi cu 700 km pentru a recupera.

 

Ziua cu Amsterdam-Berlin o planificasem de acasa cu drum lung ca mergeam doar pe autostrada, si daca nu era sa ne tradeze GPS-ul era sa vedem tot ce ne itneresa in Berlin. Asa a ramas zidul nevazut :)

 

Nu pot sa stabilesc o singura chestie care mi-a placut cel mai mult, as evedentia 4: Venezia, Alpii, Praga si Vienna. Poate si Amsterdamul, dar pe asta i lmai vazusem.

Cred ca orice motociclist ar trebui sa faca macar un pelerinaj in Alpi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dupa tunel imi zice GPS-ul sa iau prima iesire, zis si facut, imi zice ce cum si unde, stanga-dreapta-stanga, cand colo realizez ca m-am intors la 180 de grade si sunt pe breteaua spre tunel, spre sud, tunel din care tocmai ce ne iesisem.

Cum s-a intamplat? Foarte simplu, GPS-ul era in tank-bag, care are folie transparenta deasupra, de la vant, folia a apasat pe ecran, si la doua trei apasari consecutive, s-a setat un punct intermediar, chiar in tunel, astfel desi realizam ca sunt pe bretaua gresita, nu aveam ce sa mai fac, bretelele sunt cu sens unic, iar intoarcerea in tunel este strict interzisa (desi nu exista separare cu parapet sau beton, si fizic e posibila), asa ca am parcurs inca o data acel tunel, iarasi cald bine. De data asta mai putin claustrofob. Dupa iesirea spre benzinaria de unde alimentasem mai devreme, am resetat punctul ala intermediar si am pornit pe drumul bun, normal iarasi spre acelasi tunel de 17km, si uite asa am facut 51 km de tunel :).

tare faza asta

asta imi aduce aminte de cum era sa ma piș pe mine in Manhattan. eram cu masina.

am plecat din Long Island spre Montreal la ora de varf. cacatul ala de GPS a vrut sa ma scoata pe drumul cel mai ieftin si m-a dus pe Queensboro bridge care e gratis si pe care e omor tocmai pentru ca nu tre sa platesti. dupa ce ca imi crapa vezica , fac juma de ora sa travesez podul si cand ajung in capat...face GPS-ul ce face si ma invarte pana intru din nou pe pod in directia opusa. imi venea sa ma dau jos din masina si sa ma piș pe pod cu toata lumea de fata. mi-a luat 2 ore in total sa scap din calvarul ala cu podul. am fortat si o intersectie de era sa bulesc si masina. dupa ce am reusit sa ies din oras si sa ma opresc la un boschet , nu-mi venea a crede ca n-am facut pe mine :crack:

ma regasesc in multe din cele povestite de tine si probabil cu totii am trecut prin momente dinastea care mai tarziu ni s-au parut foarte funny. faza cand l-ai pierdut pe TA imi aminteste de alta porcarie de-a mea.

sa-ti povesteasca Vstromaniacii cum am facut eu 100km intr-o noapte , urmarind o masina care chipurile trebuia sa fie condusa de un Vstromaniac si trebuia sa ma ghideze 2 km. de fapt am confundat masinile si m-am tinut dupa unul care nu avea nici o treaba (

). m-am oprit sa ma uit pe harta . vine unul din intuneric , ma bate pe umar si zice...tine-te dupa mine. si asta am facut....50km dus...50 intors.

frumoasa calatoria voastra dar totusi cam multe peripetii pentru Europa.

sa stii ca din cauza "limitei de 500km/zi" am vandut eu Hornetul. de cand am V-stromul 7-800km/zi mi se par suportabili pentru multe zile.

mai baga poze , mai ales cu serpentine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator ala cu F-ul

Foarte frumoasa povestea!

Felicitari inca odata!

 

Apropo, amenda pentru campare in locuri neamenajate este de 80 euro. Nu era mare lucru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Meritati toate felicitarile care s-au oferit aici,sunt putine fete care pot renunta la confortul ce le este oferit in mashina pentru o calatorie asa lunga pe moto.. iar trebuie sa recunosc si ca felul in care ai scris a facut sa fie citit de asa multi useri..

 

Felicitari si numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meritati toate felicitarile care s-au oferit aici,sunt putine fete care pot renunta la confortul ce le este oferit in mashina pentru o calatorie asa lunga pe moto.. iar trebuie sa recunosc si ca felul in care ai scris a facut sa fie citit de asa multi useri..

 

Felicitari si numa' bine!

Multumesc!

Ideea e ca am mai facut ture de 500+500km, am fost anul trecut intr-o tura de 3k km in Grecia, si in princiu ne-am facut antrenamentul.

Hornetul nu este facut pentru drum lung insa, si dupa 4-5 ore intr-adevar oboseste.

Pe de alta parte cu masina sigur ieseam mai scum de cei ~1400 euro pentru o buna parte de Europa vazuta. Numai parcarile la masina ar fi costat o gramada (in medie 3 euro pe ora in capitalele europene), plus taxe mai mari pentru drum si lipsa agilitatii in oraele aglomerate. Probabil daca aveam un tourer pur-sange (PanEuropean, Goldwing, RT1200, FJR, etc) ar fi fost mai multin obositor, dar a mers si asa. Durerile de fund se uita, amintirile de drum insa o ramana cred ca pana la adanci batraneti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa excursia si mi-a placut cum ai povestit, mi-am amintit de patanii similare de-ale mele.

Undeva in Voralberg am patit la fel cu un tunel de 15km - care a costat si 8euro, am parcurs tunelul si apoi imediat dupa tunel GPS m-a scos si-am refacut toti cei 15km prin munti unde ningea in iunie!! Puteam parcurge zona ori prin tunel ori prin munti, eu am parcurs-o odata prin tunel si de 2 ori prin munti :D - Thanks to GPS!!

Apoi - Dresden - un oras foarte frumos, am avut norocul sa-l vizitez pt ca am cunoscut un baiat roman cu Transalp care a locuit o perioada acolo. L-am vizitat si a fost un excelent ghid.

Praga - nu mai vorbesc, am vizitat-o de cel putin 5-6 ori si tot n-am apucat sa vad tot.

Pelhrimov - la Pelhrimov am ajuns odata din greseala si m-am ratacit si disperat am decis sa cumpar o harta ca sa ajung iar la Brno. Am intrat intr-o benzinarie am cumparat harta si apoi am iesit afara sa ma uit pe ea dar am realizat ca nu stiu in ce oras sunt ca sa ma pot orienta pe harta incotro o iau. Am reintrat in benzinarie si am intrebat un nene de la coada in ce oras ma aflu. Omul, cu o fata oarecum mirata si ofuscata: Cum adica unde esti? Esti in.. PELHRIMOV!!! :D

Lubliana - the same - un oras.. pustiu.

Bratislava - la fel - ciudat - in schimb am vizitat muzeul transporturilor, interesant. Interesant si restaurantul de pe pod in forma de OZN, in rest pustiu. :|

Trieste - frumos

La fel, Tentativa de facut cu motocicleta Trieste - Venetia pe drumuri nationale - no way, exact cum ai descris, un sat perpetuu plin de praf, limite de 30-40-50.. iti ia 2 zile sa ajungi la Venetia - in schimb eu am fentat barierele de plata. :D (eu ma duc des la mare in Slovenia, e cea mai apropiata mare cand esti in Cehia - 700km)

Amsterdam - cool

Autostrazile in Germania, iaaaaaaaa - fara GPS esti mort - am dormit in parcare in Germania pt ca n-am vrut sa dam 90 eur pe o camera de motel.

 

Nasoala faza cu amicul din Italia, mare noroc ca a avut bani sa cumpere alta motocicleta!

Misto, mi-am adus aminte de calatoriile mele.. anul trecut am cam zis pas..

Multumesc pt povestiri. :Si la cat mai multe calatorii la fel de frumoase!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel, Tentativa de facut cu motocicleta Trieste - Venetia pe drumuri nationale - no way, exact cum ai descris, un sat perpetuu plin de praf, limite de 30-40-50.. iti ia 2 zile sa ajungi la Venetia - in schimb eu am fentat barierele de plata. :D (eu ma duc des la mare in Slovenia, e cea

Am fentat si eu vreo 2 in Franta, in sensul ca trecusere prietenul cu TA-ul in fata si eu imediat in spate. Am facut asta pentru ca era un sector de drum unde nu stiu din ce motive trebuia platit aproape ca la fiecare 20 de km, desi nu erau centuri sau imbinari cu alte autostrazi. Chestia asta a fost in Franta, si mi s-a parut un pic neadcevat sa merg 5-10 minute, sa opresc iar sa mai bag 1-2 euro, plus ca o bariera nu a vrut sa ma "recunoasca", m-am tot dat in fata, in spate, cand am vazut ca nu vrea sa imi iau banu, am ocolit-o. Nu sunt neaprat mandru de ce am facut, sunt de acord in general sa platesc pt ce consum, dar in cazul asta a fost cam tiganie.

 

Eu in Pelhrimov am zis ca o sa ma intorc intr-o zi, probabil cand o sa sa fiu batran, si o sa stau la han o saptamana, o sa beau bere si o sa ma uit pe geam :) Noi am fost vara, dar iarna am vazut niste tablouri si poze, ca e si mai frumos. Mi-a placut amabilitatea, m-am simtit ca un oaspete la cineva acasa, nu ca un "client", si chestia asta am simtit-o in foarte putine locuri. Poate am fost norocosi, nu stiu daca toata statiunea e asa, dar hanul ala va ramane una dintre cele mai placute amintiri din calatorie, chiar daca unii ar putea zice "ce mare lucru, niste bere intr-un han"/

 

Trebuia sa trecem si prin Brno (tu parca acolo stai), ca avem un prieten roman acolo, dar nu mai aveam numarul lui de telefon si pe mail nu mi-a raspuns. De acasa am planificat sa inoptam la Brno, dar noroc de Pelhrimov asta.

Oricum Cehia mi s-a parut super, una din putinele tari in care as putea sa ma mut, totusi are ceva asemantor cu Romania, chiar daca e cu un cap mai sus. Dar sunt si multe puncte comune: traficul in orase, mersul in afara orasului cu unii "mai smecheri" care o ard mai tare, politie care sta la panda in locuri "neasteptate" (4 radare in sectorul ala care nu are autostrada cand vii din Germania), oameni simpatici si altele.

 

Tocmai am terminat de citit.

Introducere , puncte culminante multiple , emotii , imagini cu landscape-uri superbe . Felicitari !

Ma bucur ca inca mai am cititori :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asta imi place si mie la Cehia... ca e inca intre civilizatie extrema si libertatea de acasa de care uneori mi-e dor. Unele chestii sunt mai evoluate.. cele care conteaza - administratie, curatenie, drumuri, sist de sanatate - insa sunt si chestii despre care nu zice nimeni nimic - gen repari motoreta pe trotuar, nu-ti zice nimeni nimic - n-as incerca asta in Austria.. de exemplu.

 

Legat de Brno, puteai sa ma cauti pe forum pe PM si aranjam sa stati o noapte si aici. Oricum, nu mai conteaza, bine ca v-ati descurcat.

 

Si cu motocicleta, asta sa-ti fie invatatura de minte, sa nu mai dai motorul decat unor persoane in care ai 100% incredere si stii cum merg. Eu nu-s ce-as fi facut sa-mi strice unul motoreta in excursie... cred ca turbam de furie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...