megamotoreta Postat Martie 9, 2013 Share Postat Martie 9, 2013 dar oare este sigur sa mai circul asa? nu cedeaza detot? si raman in drum apoi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 9, 2013 Share Postat Martie 9, 2013 verifica mai intai conexiunile, de la stator la releu, de la releu la baterie, suruburile de la baterie... poate fi pur si simplu o masa dusa... ia-o cu ce e mai usor mai intai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 aruncai o privire pe colo-colo,spray de contacte...ma gandesc ca daca era un fir dus nu mai incarca si se oprea in drum. ori el incarca, dar slab,sub nivel cu un volt si ceva. Releul de incarcare transforma sutele de volti de la dinam in cei 14 volti obligatorii, sau poate sa si compenseze,sa creasca voltajul? Din cate vad eu, tot aprinderea e problema.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 10, 2013 Share Postat Martie 10, 2013 n-ai sute de volti acolo. si ce treaba are aprinderea cu incararea? :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 11, 2013 Share Postat Martie 11, 2013 aruncai o privire pe colo-colo,spray de contacte...ma gandesc ca daca era un fir dus nu mai incarca si se oprea in drum. ori el incarca, dar slab,sub nivel cu un volt si ceva. Releul de incarcare transforma sutele de volti de la dinam in cei 14 volti obligatorii, sau poate sa si compenseze,sa creasca voltajul? Din cate vad eu, tot aprinderea e problema.... una din spirele statorului face contact cu carcasa metalica pe care sirma e infasurata, e un defect comun, prezent in majoritatea defectiunilor de acest fel. ori rebobinare, ori alt stator. in USA e o firma care vinde alternatoare rebobinate, si sint de departe strong, cu astea se ocupa de mult timp. Rick's Motorsport Electrics . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 am deja piese sh de schimb, dar incerc sa aflu cauza intai, nu sa ma apuc sa desfac peste tot. am constatat ca la pornire si in timpul functionarii,cu motorul rece, incarca normal. dupa ce se incalzeste motorul si indica in bord temperatura la regim normal, atunci se incinge....nu stiu ce....si incepe sa piarda voltaj la incarcarea bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 Decuplează-l cu motorul cald şi vezi dacă bobinajul dă la masă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 exact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 si cum anume fac asta? decuplez releul si apoi.....??!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 (editat) Cu motorul pornit masori dacă apare tensiune intre unul din firele albe (galbene) şi cadru (masa) sau cu motorul oprit pui aparatul de măsură pe ohmetru şi verifici ce apare între cadru şi cele 3 fire. Dacă apare ceva e compromisă izolaţia bobinajului, trebuie rebobinat. O supraîncălzire a releului dar cu menţinerea tensiunii corecte de 13.5 - 15 V e normală dacă mergi cu farul stins pentru că releul preia ce nu consumă farul. La metoda cu motorul pornit dacă nu ai aparat poţi să pui un bec. Editat Martie 13, 2013 de Penetru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 Imi permit o mica interventie, de foarte multe ori pentru masurarea rezistentei de izolatie un multimetru obisnuit nu este suficient ci este nevoie de un "megger" http://en.wikipedia.org/wiki/Megohmmeter Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 13, 2013 Share Postat Martie 13, 2013 Radioamatoru` ştie electronică. Dacă se încinge înseamnă că se vede şi la bec. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Alta schema de releu, aceeasi idee, cu reglaj mai precis. Problema executarii este mai mult mecanica, nu electronica, adica modul cum pui in contact diodele si tiristorii (sau mosfeturi) cu carcasa releului, pentru a avea racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 Confectionarea unui releu poate parea simpla, insa nu e la indemana oricui, iar racirea lui e cea mai mare problema. Dupa vreo doua relee schimbate si vreo doua confectionate(nu sunt electronist, asa ca unul a functionat fix 5 min), am ajuns la varianta cumparata. Am luat un Linhai si ma tine si acum, dupa aproape doua sezoane. La inceput statea fix la 14.3, acum se mai lasa pana la 13.9(lucru care nu-mi place). Am tot amanat sa-i pun un cooler, insa tre sa-i montez un releu ca sa-mi porneasca numai dupa ce pun contactul. Si eu sustin ideea releului pe mosfeturi si daca nu cumpar unul, cred ca asta va fi viitorul proiect pe care-l voi construi(probabil tot prost). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 un kit de releu mosfet e ~120 de dolari nou. nu-s electronist dar din ce am citit pe foumuri nu "da" la masa, fce altceva cu surplusul. o sa caut din nou si o sa va spun si voua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 16, 2013 Share Postat Martie 16, 2013 (editat) Am pus alt releu si tot la fel face. La rece este ok,la cald pierde putere. Am masurat sa vad daca da la masa si pare ok,nu da voltaj cu motorul pornit, dar masurarea rezistentei firelor galbene intre ele cu motorul oprit a dat rezultat de doar 0,2 ohm, in loc de 0,6-1,6 ohm normali. Deci statorul nu da puterea normala, incepe sa se arda?! Disconnect the A.C. generator connector.Check the continuity between the yellowwires and ground.There should be continuity between theyellow wires and no continuity between eachyellow wire and ground.Resistance:Yellow Yellow 0.6 1.6W Editat Martie 16, 2013 de motoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Martie 16, 2013 Share Postat Martie 16, 2013 La valori sub 10 ohm e normal să ai erori la măsurare, dacă nu dă la masă şi are continuitate pe toate cele 3 fire rămâne ipoteza demagnetizării rotorului. Încearcă şi debitul în alternativ cu un bec de far pe firele galbene . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 16, 2013 Share Postat Martie 16, 2013 un kit de releu mosfet e ~120 de dolari nou. nu-s electronist dar din ce am citit pe foumuri nu "da" la masa, fce altceva cu surplusul. o sa caut din nou si o sa va spun si voua. Ai gasit ce face cu "surplusul"?... Oricum, probabil ca faci confuzie intre cele (mari) 2 tipuri de redresoare-regulatoare, "shunt" si cu excitatie. La cele de tip "shunt" alternatorul are doar statorul bobinat iar rotorul din magnet permanent. Fara a intra in detalii, la acest tip alternatorul va debita curent tot timpul iar controlul incarcarii se face prin punerea la masa (si) a alternantelor pozitive, fie cu ajutorul tiristorilor fie cu mosfeturi. Cum in lumea asta "nimic nu se pierde, nimic nu se castiga", de fapt "surplusul" este transformat in caldura, care la randul ei este disipata prin intermediul radiatoarelor. "Releele" cu mosfeturi se incalzesc mai putin decat cele cu SCR datorita diferentei de functionare dintre cele doua elemente. La cele cu excitatie alternatorul are ambele componente bobinate, atat statorul cat si rotorul. Initial pentru producerea curentului alternatorul foloseste curent din baterie iar controlul incarcarii se face prin intreruperea curentului de excitatie. Dezavantajul acestui sistem, discutand doar din punctul tehnic de vedere, consta in faptul ca are nevoie de contact fizic pentru alimentarea rotorului cu curent de excitatie prin intermediul asa-numitilor "carbuni". La valori sub 10 ohm e normal să ai erori la măsurare, dacă nu dă la masă şi are continuitate pe toate cele 3 fire rămâne ipoteza demagnetizării rotorului. Încearcă şi debitul în alternativ cu un bec de far pe firele galbene . ... plus ipoteza diminuarii rezistentei de izolatie (emailul sarmei de cupru) a bobinelor. Repet, verificarea rezistentei de izolatie se face cu megger-ul, multimetrul de cele mai multe ori te inseala in astfel de cazuri. Cel mai probabil bobinele s-au "copt" iar singurul remediu este rebobinarea sau alt alternator (stator) nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Martie 17, 2013 Share Postat Martie 17, 2013 Am pus alt releu si tot la fel face. La rece este ok,la cald pierde putere. Am masurat sa vad daca da la masa si pare ok,nu da voltaj cu motorul pornit, dar masurarea rezistentei firelor galbene intre ele cu motorul oprit a dat rezultat de doar 0,2 ohm, in loc de 0,6-1,6 ohm normali. Deci statorul nu da puterea normala, incepe sa se arda?! Disconnect the A.C. generator connector. Check the continuity between the yellow wires and ground. There should be continuity between the yellow wires and no continuity between each yellow wire and ground. Resistance: Yellow Yellow 0.6 1.6W Mai trebuie sa masori tensiunea in gol - daca ai facut-o deja si eu n-am citit, sorry. Poti incerca si sa pui un bec pe cate doua faze sa vezi daca intensitatea luminoasa e - aproximativ - asemanatoare. Daca ai si-un multimetru, vezi daca is diferente mari intre tensiunea masurata intre faze - 2 cate 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre.s Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 (editat) Am pus alt releu si tot la fel face. La rece este ok,la cald pierde putere. Am masurat sa vad daca da la masa si pare ok,nu da voltaj cu motorul pornit, dar masurarea rezistentei firelor galbene intre ele cu motorul oprit a dat rezultat de doar 0,2 ohm, in loc de 0,6-1,6 ohm normali. Deci statorul nu da puterea normala, incepe sa se arda?! Disconnect the A.C. generator connector. Check the continuity between the yellow wires and ground. There should be continuity between the yellow wires and no continuity between each yellow wire and ground. Resistance: Yellow Yellow 0.6 1.6W Ai grija ca unele multimetre au eroare pe scala de 200 Ohmi. Cu testerele in scurt la al meu am 0.4 ohmi. Asta trebuie scazuta din ce masori. Edit: sorry nu am citit bine ce scrisesei. Editat Martie 18, 2013 de petre.s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 Ai gasit ce face cu "surplusul"?... Oricum, probabil ca faci confuzie intre cele (mari) 2 tipuri de redresoare-regulatoare, "shunt" si cu excitatie. La cele de tip "shunt" alternatorul are doar statorul bobinat iar rotorul din magnet permanent. Fara a intra in detalii, la acest tip alternatorul va debita curent tot timpul iar controlul incarcarii se face prin punerea la masa (si) a alternantelor pozitive, fie cu ajutorul tiristorilor fie cu mosfeturi. Cum in lumea asta "nimic nu se pierde, nimic nu se castiga", de fapt "surplusul" este transformat in caldura, care la randul ei este disipata prin intermediul radiatoarelor. "Releele" cu mosfeturi se incalzesc mai putin decat cele cu SCR datorita diferentei de functionare dintre cele doua elemente. La cele cu excitatie alternatorul are ambele componente bobinate, atat statorul cat si rotorul. Initial pentru producerea curentului alternatorul foloseste curent din baterie iar controlul incarcarii se face prin intreruperea curentului de excitatie. Dezavantajul acestui sistem, discutand doar din punctul tehnic de vedere, consta in faptul ca are nevoie de contact fizic pentru alimentarea rotorului cu curent de excitatie prin intermediul asa-numitilor "carbuni". ... plus ipoteza diminuarii rezistentei de izolatie (emailul sarmei de cupru) a bobinelor. Repet, verificarea rezistentei de izolatie se face cu megger-ul, multimetrul de cele mai multe ori te inseala in astfel de cazuri. Cel mai probabil bobinele s-au "copt" iar singurul remediu este rebobinarea sau alt alternator (stator) nou. am gasit! )) cum am spus, nu-s electronist, le confundam u cele in serie, de genul asta: http://www.oregonmotorcycleparts.com/VRRPM.html dar dezavantajul la astea e ca atunci cand "taie" curentul care vine in releu se incalzesc bobinele din alternator. deci tot un mosfet! am folosit mosfeturi pe toate troacele mele, sunt multumit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 18, 2013 Share Postat Martie 18, 2013 am gasit! )) cum am spus, nu-s electronist, le confundam u cele in serie, de genul asta: http://www.oregonmotorcycleparts.com/VRRPM.html dar dezavantajul la astea e ca atunci cand "taie" curentul care vine in releu se incalzesc bobinele din alternator. deci tot un mosfet! am folosit mosfeturi pe toate troacele mele, sunt multumit! Iar le amesteci dupa ureche... bobinele din alternator n-au cum sa se incalzeasca deoarece nu mai interactioneaza cu al doilea camp (electro)magnetic (curentul de excitatie nu mai exista). Pur si simplu, pe perioada cand nu e nevoie de curent (bateria este incarcata) alternatorul se invarte "in gol" (nu mai produce deloc curent). Ca si principiu in sine tipul "cu excitatie" e superior celui "shunt", dezavantajul major fiind faptul ca necesita perii de contact (uzura mecanica)... si cost de productie mai mare. Nimic de obiectat, mosfet-urile sunt superioare SCR-urilor, dar asta e alta comparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 19, 2013 Share Postat Martie 19, 2013 Iar le amesteci dupa ureche... bobinele din alternator n-au cum sa se incalzeasca deoarece nu mai interactioneaza cu al doilea camp (electro)magnetic (curentul de excitatie nu mai exista). Pur si simplu, pe perioada cand nu e nevoie de curent (bateria este incarcata) alternatorul se invarte "in gol" (nu mai produce deloc curent). Ca si principiu in sine tipul "cu excitatie" e superior celui "shunt", dezavantajul major fiind faptul ca necesita perii de contact (uzura mecanica)... si cost de productie mai mare. Nimic de obiectat, mosfet-urile sunt superioare SCR-urilor, dar asta e alta comparatie. n-ai inteles, troacele mele toate sunt cu magneti permanenti deci odata pornite mizeriile genereaza intr-una... nu vorbeam de alternatoarele clasice. stiu si eu care e diferenta dintre ele, macar atat! imi e dor de alternatorul de pe rf. avea aproape 500 de w... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.