gabyungureanu Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Salutare prieteni! Sunt nou pe forum si nou posesor de virago xv700(1986). Motorul fuge foarte bine si arata impecabil pentru varsta sa. As vrea sa pun o intrebare celor cu experienta. Sunt normale rateurile in frana de motor? Si daca nu, care este cauza si cum se poate remedia? Motorul este putin customizat, tobele scot un zgomot foarte placut(parerea mea), porneste fara probleme si nu da rateuri decat uneori la frana de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarazin Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 tind sa cred ca e ceva specific modelului.si a mea de 535 facea la fel, de altfel ar fi singurul ''rateu'' ce poate sa il aibe virago(parere personala). da-i bice ca mobra asta nu stie sa stea ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyungureanu Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 Hahaha, foarte tare raspunsul, incurajator de altfel. Nu ma deranjeaza sa aud cum pocneste uneori, vreau doar sa fiu preventiv si sa ma asigur ca nu merg cu ea defecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Daca are tobe 'modificate' poti incerca sa deschizi o jumatate de tura suruburile 'pilot'. Nu va rezolva definitiv problema, dar se va ameliora! Daca esapamentul nu e etans, efectul este acelasi:rateuri in frana de motor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Aer in evacuare. PAIR valve,amestec sarac,evacuare neetansata corect,diametre mari in evacuare lipsa de compresie a gazelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladooth Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 superb model! si eu am cautat un virago 750 sau 535, dar totusi imi depaseau bugetul.... asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyungureanu Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 Multumesc pentru raspunsuri, in mod sigur cand se mai incalzeste trag o fuga la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 N-o sa-ti faca nimic la service (in afara de a-ti lua banii). Bucura-te de pocnituri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CelOwar Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Si eu am tobe SilverTail pe a mea si pusca de te sperie:)) inainte cu cele originale era albinuta, nu se auzea nimic(doar niste usoare pufaituri in loc de puscaturi) Asa ca...daca ai tobele modificate (filtrele scoase) e normal... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 N-o sa-ti faca nimic la service (in afara de a-ti lua banii). Bucura-te de pocnituri.De ce crezi ca nu se poate face nimic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyungureanu Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 Deci sa inteleg ca nu e o problema vitala? Pe mine nu ma deranjeza, mai ales ca nu sunt exagerate si nu foarte dese. Vroiam sa aflu daca sunt cauzate de o defectiune a motorului si este recomandat sa dau fuga la service inainte sa fie prea tarziu. In rest, am ochii pe raspunsurile voastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 io cand merg pe v2 caut cat mai multe motive sa-i dau frana de motor ca sa au bubuiturile alea! )))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 (editat) poti sa ii imboagatesti amestecul la ralanti, si rateurile vor scadea in intensitate! daca ai esapamentul etansat perfect pot disparea total, dar depinde cat de 'liber' este esapamentul cat si lungimea acestuia conteaza! eu am reusit sa elimin la gsxf rateurile cu un jigler de ralanti un nr mai mare, dar deja amestecul deja era prea bogat! banuiesc ca esapamentul nu este etans perfect! Editat Martie 23, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyungureanu Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 Din cauza faptului ca sunt un noob total te rog sa imi explici ce inseamna imbogatitul amestecului...la ce se refera? Si sper sa nu te pufneasca rasul si nici sa te enervezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 (editat) se refera la raportul benzina-aer: bogat-mai multa benzina decat 'ideal', sarac-mai mult aer decat 'ideal'! dar asta nu e neaparat o defectiune sau reglaj al carburatiei ci un efect secundar al montarii unui esapament sport, al neetanseitatii evacuarii, etc , iar ca rezolvare: imbogatirea amestecului la ralanti si incercarea de a etansa tot esapamentul! Editat Martie 23, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyungureanu Postat Martie 23, 2013 Autor Share Postat Martie 23, 2013 Multumesc, am sa caut pe forum sa vad exact cum se poate ajusta si ma apuc de treaba cand se incalzeste. Am si 2 manuale despre virago, ma apuc sa le citesc poate mai capat cateva cunostinte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Se poate face multe pentru anulare sau diminuare a efectului de explozie in evacuare care nu-i este deloc pe plac motorului. Cei care mai stiu mecanica ganditi-va ce placut este pentru un cilindru care incepe evacuarea gazelor se trezeste cu o presiune in sens invers. Acea explozie care o auziti in evacuare ganditi-va ca ea se propaga in toate directiile,nu doar la iesire unde se aude. Nu vreau sa intru in detalii legat de compresia gazelor,liniaritatea lor,temperaturi sau frecvente de sunet care toate tin de performanta unui sistem de evacuare. Este destul sa va ganditi la ex meu... Cu respect TNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Unii sustin ca este absolut normal, si tind sa le dau dreptate, deoarece cand am reusit sa elimin complet rateurile, amestecul carburant devenise mult prea bogat la ralanti! Burn Baby BurnThe last thing I want to address today is the subject of deceleration backfire, or “popping”. This topic generates a lot of concern from inexperienced riders, or even from experienced guys who just hate the noise, so lets take a look at what causes it. But first things first, lets define the issue:Deceleration Backfire is caused by fuel burning in the exhaust manifold or header.No ifs ands or buts, that’s what causes it. But the bigger question is how does gas get there in the first place, and that’s a bit more complicated. Generally, there are a variety of ways it gets there, and a variety of things that can make the backfiring worse. But there’s a kicker, and something you should understand before we go any farther:A motor in perfect tune will exhibit deceleration backfiring.Therefore, just because your motor is banging it up, doesn’t mean there’s anything wrong. And consequently:Getting rid of the noise means de-tuning your motor.Yup. If you’ve jut got to eliminate that popping, you’ll have to accept the fact that your motor is going to be forced to run rich to do it, and that isn’t necessarily a good thing. So lets talk about what causes the problem.Ok, so you’re riding along at some given rpm, and suddenly you decide to decelerate, and you reduce the amount of throttle. This causes an “overrun” – that is, the motors rpm is turning faster than the fuel provided can support, so the motor begins to spool down. This causes a couple of things to happen.First, when you close the throttle, you are also closing the throttle plates. This reduces the air and fuel flowing into the motor, and increases the vacuum (lowers the pressure). This results in less air and fuel in the cylinder during the power stroke, which in turn results in a lower pressure in the combustion chamber. Remember I said earlier, that the A/F mix burns faster in proportion to the pressure applied? Well, when we reduce pressure this way, the mix burns slower. This results in two things happening.1. The lower burning fuel generates less heat, and the cooling effect of the non-burning fuel tends to “quench” the flame front, or slow it down even further. Because the mix is burning much slower, the exhaust valve can open before all the fuel is consumed, and the unburnt fuel is ejected into the exhaust.2. The engine designers, in order to promote smoother idling and better combustion, retard the spark when the throttle is shut, and this results in the mix being lit later.So, now we end up with unburnt fuel in the exhaust, and burning fuel being ejected into the exhaust, and bang! Backfire. In addition, Honda has added a device called a “programmed air injection valve” (Pair Valve) that actually injects some fresh air into the exhaust to help this process along – since fully burning the fuel results in cleaner exhaust. So the backfiring is not only a normal part of the engines operation, it’s also intentionally amplified by Honda! Of course, normally, that massive bazooka pipe Honda hangs on your bike hides most of the noise, but it’s there, even when you can’t hear it.So the bottom line, is: That backfiring is perfectly normal and expected. If you’ve just got get rid of it, that’s up to you. You’re entitled to set your motor up the way you want, and your goals are your goals. But don’t refer to it as “fixing” the popping. Rather, the correct way to think of it is “de-tuning a bit to get rid of the popping”.There are a few ways you can do this.First, use the stock pipe. It will hide the sound, by absorbing it into mass, and masking it with the larger baffle space. Second, you can add more fuel during deceleration. This has the effect of raising the chamber pressure slightly, which burns a little more before the exhaust valve opens. Lastly, you can remove the Pair valve, which reduces the amount of available oxygen in the pipe to burn the unburnt fuel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 E cat se poate de normal la un motor V2 pe carburatie sa ai pocnituri in evacuare in frana de motor. Zicea cineva de imbogatirea amestecului la relanti ca sa remedieze. Nu, invers, saracirea amestecului la relanti - pocniturile sunt benzina nearsa care ajunge in tobele incinse. @TNG, crede-ma ca stiu ce zici, insa eu n-am pomenit motor 2V care sa nu faca asa. Nu e nimic grav, am citit o gramada despre problema asta, n-am auzit vreodata sa se intample ceva cu motorul din cauza lor. De ex.. la transalp exista la carburatoare in lateral niste membrane numite "air cut-off membranes" care ar trebui sa deschida aerul la relanti incat sa echilibreze amestecul. Membranele costa mai mult decat oricat "demage" ar face pocniturile motorului. Si la VFR.. am toba aftermarket si am pocnituri pe frana de motor, efectiv le ador, e tot farmecul motocicletei.. La curse daca ai fost sa vezi pe zona de franare ce bubuituri "efectueaza" motocicletele.. mai mare dragul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Ca fapt divers am renuntat sa mai caut solutia si am cautat o cale de mijloc:am 'ameliorat' rateurile marind nivelul in carburatoare (dar nu atat incat sa afecteze functionarea motorului) si schimband toate garniturile evacuarii! La Transalp se numesc 'air cut off-valve' si pe decelerare inchid aerul, sau la honda cbr f4 imbogatesc amestecul din cate imi amintesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 Da, ai dreptate, se imbogateste amestecul la relanti ca sa scapi de pocnituri, mi-am adus aminte ca si eu deschideam suruburile pilot la transalp ca sa scap de ele.. dar nu in totalitate. Da, air-cut-off valves care sunt actionate de air-cut-off membranes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 E cat se poate de normal la un motor V2 pe carburatie sa ai pocnituri in evacuare in frana de motor. GRESIT Zicea cineva de imbogatirea amestecului la relanti ca sa remedieze. Nu, invers, saracirea amestecului la relanti - pocniturile sunt benzina nearsa care ajunge in tobele incinse.GRESIT DIN NOU @TNG, crede-ma ca stiu ce zici, insa eu n-am pomenit motor 2V care sa nu faca asa GRESIT Acuma zile am rezolvat un motor cu acesta problema. Subiectul Honda Shadow 2009 tobe sport. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Budd Postat Martie 23, 2013 Share Postat Martie 23, 2013 De ce crezi ca nu se poate face nimic? N-am zis asta. Isi face probleme pentru nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 E cat se poate de normal la un motor V2 pe carburatie sa ai pocnituri in evacuare in frana de motor. GRESIT Majoritatea fac asa - ca esti tu mai "buchisitor" si vrei sa repari problema asta nu inseamna ca toate alte milioane de motoare V care fac asa ar fi cumva stricate. Zicea cineva de imbogatirea amestecului la relanti ca sa remedieze. Nu, invers, saracirea amestecului la relanti - pocniturile sunt benzina nearsa care ajunge in tobele incinse.GRESIT DIN NOU Nu e nimic gresit, doar in prima parte. Benzina nearsa e cea care produce pocniturile in evacuare, in asta nu-i nimic gresit. @TNG, crede-ma ca stiu ce zici, insa eu n-am pomenit motor 2V care sa nu faca asa GRESIT - nu-i nimic gresit, ti-am zis ca ai dreptate si ca poate fi remediat, insa nu are nici o importanta daca exista pocniturile sau nu. Acuma zile am rezolvat un motor cu acesta problema. Subiectul Honda Shadow 2009 tobe sport. Daca motoreta aia nu mai scoate absolut nici o pocnitura cu tobe sport in frana de motor eu iti dau premiul Nobel pentru pace. Cred ca exagerezi putin din nevoia ta de a fi perfectionist. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 24, 2013 Share Postat Martie 24, 2013 Daca inainte au fost 100% sanse ca la o mica decelerare sa ai bubuieli,acum poate sunt sub 10%si astea cand se decelereaza de la turatii mari la relanti pe durata de timp mare. Am sa rog posesorul sa posteze impresiile lui pentru ca nici eu nu stiu mai bine de cat el cum se comporta motorul acum. Din ce am vorbit la tel,este foarte "suparat" ca i-am luat jucaria de a speria oameni pe strada si in pasajele subterane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.