Sari la conținut

Virago xv 700 rateuri in frana de motor...


Postări Recomandate

Salutare prieteni!

Sunt nou pe forum si nou posesor de virago xv700(1986). Motorul fuge foarte bine si arata impecabil pentru varsta sa. As vrea sa pun o intrebare celor cu experienta. Sunt normale rateurile in frana de motor? Si daca nu, care este cauza si cum se poate remedia? Motorul este putin customizat, tobele scot un zgomot foarte placut(parerea mea), porneste fara probleme si nu da rateuri decat uneori la frana de motor.

post-74128-0-54368200-1364046584_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tind sa cred ca e ceva specific modelului.si a mea de 535 facea la fel, de altfel ar fi singurul ''rateu'' ce poate sa il aibe virago(parere personala).

da-i bice ca mobra asta nu stie sa stea :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca are tobe 'modificate' poti incerca sa deschizi o jumatate de tura suruburile 'pilot'. Nu va rezolva definitiv problema, dar se va ameliora! Daca esapamentul nu e etans, efectul este acelasi:rateuri in frana de motor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am tobe SilverTail pe a mea si pusca de te sperie:)) inainte cu cele originale era albinuta, nu se auzea nimic(doar niste usoare pufaituri in loc de puscaturi) Asa ca...daca ai tobele modificate (filtrele scoase) e normal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci sa inteleg ca nu e o problema vitala? Pe mine nu ma deranjeza, mai ales ca nu sunt exagerate si nu foarte dese. Vroiam sa aflu daca sunt cauzate de o defectiune a motorului si este recomandat sa dau fuga la service inainte sa fie prea tarziu. In rest, am ochii pe raspunsurile voastre :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa ii imboagatesti amestecul la ralanti, si rateurile vor scadea in intensitate! daca ai esapamentul etansat perfect pot disparea total, dar depinde cat de 'liber' este esapamentul cat si lungimea acestuia conteaza! eu am reusit sa elimin la gsxf rateurile cu un jigler de ralanti un nr mai mare, dar deja amestecul deja era prea bogat! banuiesc ca esapamentul nu este etans perfect!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se refera la raportul benzina-aer: bogat-mai multa benzina decat 'ideal', sarac-mai mult aer decat 'ideal'! dar asta nu e neaparat o defectiune sau reglaj al carburatiei ci un efect secundar al montarii unui esapament sport, al neetanseitatii evacuarii, etc , iar ca rezolvare: imbogatirea amestecului la ralanti si incercarea de a etansa tot esapamentul!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate face multe pentru anulare sau diminuare a efectului de explozie in evacuare care nu-i este deloc pe plac motorului.

Cei care mai stiu mecanica ganditi-va ce placut este pentru un cilindru care incepe evacuarea gazelor se trezeste cu o presiune in sens invers.

Acea explozie care o auziti in evacuare ganditi-va ca ea se propaga in toate directiile,nu doar la iesire unde se aude.

Nu vreau sa intru in detalii legat de compresia gazelor,liniaritatea lor,temperaturi sau frecvente de sunet care toate tin de performanta unui sistem de evacuare.

Este destul sa va ganditi la ex meu...

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii sustin ca este absolut normal, si tind sa le dau dreptate, deoarece cand am reusit sa elimin complet rateurile, amestecul carburant devenise mult prea bogat la ralanti!

 

Burn Baby Burn

The last thing I want to address today is the subject of deceleration backfire, or “popping”. This topic generates a lot of concern from inexperienced riders, or even from experienced guys who just hate the noise, so lets take a look at what causes it. But first things first, lets define the issue:

Deceleration Backfire is caused by fuel burning in the exhaust manifold or header.

No ifs ands or buts, that’s what causes it. But the bigger question is how does gas get there in the first place, and that’s a bit more complicated. Generally, there are a variety of ways it gets there, and a variety of things that can make the backfiring worse. But there’s a kicker, and something you should understand before we go any farther:

A motor in perfect tune will exhibit deceleration backfiring.

Therefore, just because your motor is banging it up, doesn’t mean there’s anything wrong. And consequently:

Getting rid of the noise means de-tuning your motor.

Yup. If you’ve jut got to eliminate that popping, you’ll have to accept the fact that your motor is going to be forced to run rich to do it, and that isn’t necessarily a good thing. So lets talk about what causes the problem.

Ok, so you’re riding along at some given rpm, and suddenly you decide to decelerate, and you reduce the amount of throttle. This causes an “overrun” – that is, the motors rpm is turning faster than the fuel provided can support, so the motor begins to spool down. This causes a couple of things to happen.

First, when you close the throttle, you are also closing the throttle plates. This reduces the air and fuel flowing into the motor, and increases the vacuum (lowers the pressure). This results in less air and fuel in the cylinder during the power stroke, which in turn results in a lower pressure in the combustion chamber. Remember I said earlier, that the A/F mix burns faster in proportion to the pressure applied? Well, when we reduce pressure this way, the mix burns slower. This results in two things happening.

1. The lower burning fuel generates less heat, and the cooling effect of the non-burning fuel tends to “quench” the flame front, or slow it down even further. Because the mix is burning much slower, the exhaust valve can open before all the fuel is consumed, and the unburnt fuel is ejected into the exhaust.
2. The engine designers, in order to promote smoother idling and better combustion, retard the spark when the throttle is shut, and this results in the mix being lit later.

So, now we end up with unburnt fuel in the exhaust, and burning fuel being ejected into the exhaust, and bang! Backfire. In addition, Honda has added a device called a “programmed air injection valve” (Pair Valve) that actually injects some fresh air into the exhaust to help this process along – since fully burning the fuel results in cleaner exhaust. So the backfiring is not only a normal part of the engines operation, it’s also intentionally amplified by Honda! Of course, normally, that massive bazooka pipe Honda hangs on your bike hides most of the noise, but it’s there, even when you can’t hear it.

So the bottom line, is: That backfiring is perfectly normal and expected. If you’ve just got get rid of it, that’s up to you. You’re entitled to set your motor up the way you want, and your goals are your goals. But don’t refer to it as “fixing” the popping. Rather, the correct way to think of it is “de-tuning a bit to get rid of the popping”.

There are a few ways you can do this.

First, use the stock pipe. It will hide the sound, by absorbing it into mass, and masking it with the larger baffle space. Second, you can add more fuel during deceleration. This has the effect of raising the chamber pressure slightly, which burns a little more before the exhaust valve opens. Lastly, you can remove the Pair valve, which reduces the amount of available oxygen in the pipe to burn the unburnt fuel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cat se poate de normal la un motor V2 pe carburatie sa ai pocnituri in evacuare in frana de motor.

Zicea cineva de imbogatirea amestecului la relanti ca sa remedieze. Nu, invers, saracirea amestecului la relanti - pocniturile sunt benzina nearsa care ajunge in tobele incinse.

 

@TNG, crede-ma ca stiu ce zici, insa eu n-am pomenit motor 2V care sa nu faca asa. Nu e nimic grav, am citit o gramada despre problema asta, n-am auzit vreodata sa se intample ceva cu motorul din cauza lor.

De ex.. la transalp exista la carburatoare in lateral niste membrane numite "air cut-off membranes" care ar trebui sa deschida aerul la relanti incat sa echilibreze amestecul. Membranele costa mai mult decat oricat "demage" ar face pocniturile motorului.

 

Si la VFR.. am toba aftermarket si am pocnituri pe frana de motor, efectiv le ador, e tot farmecul motocicletei..

La curse daca ai fost sa vezi pe zona de franare ce bubuituri "efectueaza" motocicletele.. mai mare dragul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers am renuntat sa mai caut solutia si am cautat o cale de mijloc:am 'ameliorat' rateurile marind nivelul in carburatoare (dar nu atat incat sa afecteze functionarea motorului) si schimband toate garniturile evacuarii!



La Transalp se numesc 'air cut off-valve' si pe decelerare inchid aerul, sau la honda cbr f4 imbogatesc amestecul din cate imi amintesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate, se imbogateste amestecul la relanti ca sa scapi de pocnituri, mi-am adus aminte ca si eu deschideam suruburile pilot la transalp ca sa scap de ele.. dar nu in totalitate.

Da, air-cut-off valves care sunt actionate de air-cut-off membranes. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cat se poate de normal la un motor V2 pe carburatie sa ai pocnituri in evacuare in frana de motor. GRESIT :hug:

Zicea cineva de imbogatirea amestecului la relanti ca sa remedieze. Nu, invers, saracirea amestecului la relanti - pocniturile sunt benzina nearsa care ajunge in tobele incinse.GRESIT DIN NOU :hug:

 

@TNG, crede-ma ca stiu ce zici, insa eu n-am pomenit motor 2V care sa nu faca asa GRESIT :hug:

Acuma zile am rezolvat un motor cu acesta problema.

Subiectul Honda Shadow 2009 tobe sport.

post-15340-0-18980300-1364063162_thumb.jpg

post-15340-0-80778800-1364063178_thumb.jpg

post-15340-0-43177300-1364063194_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

E cat se poate de normal la un motor V2 pe carburatie sa ai pocnituri in evacuare in frana de motor. GRESIT 6.gifMajoritatea fac asa - ca esti tu mai "buchisitor" si vrei sa repari problema asta nu inseamna ca toate alte milioane de motoare V care fac asa ar fi cumva stricate.

Zicea cineva de imbogatirea amestecului la relanti ca sa remedieze. Nu, invers, saracirea amestecului la relanti - pocniturile sunt benzina nearsa care ajunge in tobele incinse.GRESIT DIN NOU 6.gif Nu e nimic gresit, doar in prima parte. Benzina nearsa e cea care produce pocniturile in evacuare, in asta nu-i nimic gresit.

 

@TNG, crede-ma ca stiu ce zici, insa eu n-am pomenit motor 2V care sa nu faca asa GRESIT - nu-i nimic gresit, ti-am zis ca ai dreptate si ca poate fi remediat, insa nu are nici o importanta daca exista pocniturile sau nu.

 

 

 

Acuma zile am rezolvat un motor cu acesta problema.

Subiectul Honda Shadow 2009 tobe sport.

 

Daca motoreta aia nu mai scoate absolut nici o pocnitura cu tobe sport in frana de motor eu iti dau premiul Nobel pentru pace.

Cred ca exagerezi putin din nevoia ta de a fi perfectionist. :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca inainte au fost 100% sanse ca la o mica decelerare sa ai bubuieli,acum poate sunt sub 10%si astea cand se decelereaza de la turatii mari la relanti pe durata de timp mare.

Am sa rog posesorul sa posteze impresiile lui pentru ca nici eu nu stiu mai bine de cat el cum se comporta motorul acum.

Din ce am vorbit la tel,este foarte "suparat" ca i-am luat jucaria de a speria oameni pe strada si in pasajele subterane :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...