cristi 57 Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 ...Cred că o să ne certăm noi într-o zi... Ia arată-mi inepţiile. Eu nu cred, in cel mai bun caz dau eu berea in acea zi, iar in cel mai rau o dai tu... oricum tot nu conteaza! Ineptia este atunci cand faci afirmatii despre lucruri pe care nu le cunosti... si despre care nu am chef sa dau exemple - le sti si tu foarte bine. ....simulezi rotorul magnetizat cu bec de 21W pe excitatie... Ai dreptate, principial se poate face si asa! Dar, solutia complca al naibi situatia, eficienta este scazuta, ca sa nu vorbesc de diferenta inzecita de pret intre un regulator banal de dacia si unul de moto/scuter. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 30, 2013 Share Postat Martie 30, 2013 Asta am spus-o si eu, dar daca esti in gaura si magazinul de scutere e tot ce ai, se poate. Aia cu regulatorul de dacie nu am spus-o, ca se stie deja, nu spuneam nimic nou. Asfalt uscat, azi deja baga lumea touring in masa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Singura salvare e practica .Si o lista cu telefoanele profesorilor (Cristi 57 si inca vreo 2), exact ca la scoala. Altfel e nasol, neasteptat de nasol. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Solutia: simulezi rotorul magnetizat cu bec de 21W pe excitatie, ala iti limiteaza curent de exciatie la 1.5A (normal variaza intre 2A la relanti si 0.5A in ture mari) si obtii rotor cu camp magnetic fix si obii cam 25Vca intre faze. Adica mai exact? Care curent de excitatie sa limitezi? daca fluxul magnetic este dat de un magnet permanent. Te rog sa explici tu ca eu nu inteleg nimic. Cred ca ai vrut sa spui ca in serie sursa (alternatorul) pui un bec de 21W, In felul asta caderea de tensiune pe bec este de 12V (citez "si obtii cam 25vca intre faze")deci mai ramin 13V iar curentul este limitat in functie de puterea becului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Nene kilometru, vorbeam pentru altcineva.... Şi totuşi, ca să facem ordine: ideea acestui topic nu este "ca să vezi ce fel de haiduceală făceam io în tinereţe, cu becurili şi sîrmili şi ajungeam în..." ci cum funcţionează o instalaţie electrică şi nu numai. pentru moment. Că eu unul, de-acum, sunt curios cum se aliniază cît mai bine roata de IJ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Ce naiba trebuie facut sa pot scrie _dupa_ Quote??? Nu cred ca discutam aici cum sa reparam japoneze. Deci vorbeam de fixarea curentului de excitatie, la un rotor cu excitatie variabila si obtinerea din el a unui electromagnet cu camp fix "simuland rotorul cu magneti permanenti" incat sa obtin un alternator "de japoneza" sa pot continua apoi cu un rectifier de japoneza. Am exprimat tensiunea elternativa in tesiune intre faze, fiindca e tensiune trifazata si nu se exprima cu referinta la masa, ci la punctul virtual de masa al statorului bobinat in triunghi. Abia dupa redresorul trifazat avem referinta masa sasiului. 25Vca daca ar fi monofazat, ar iesi tensiunea continua redresata cam 0.7 x 25 = 17.5V continuu. Dar e 25V intre faze si trifazat deci tensiunea redresata e mai catre varf, 23-24Vcc. La japoneze cand sunt un pic mai turate ajunge si la 75V intre faze. Nu trebuie pus bec de 12V in serie pe intrarea acumulatorului, ca nu pica 12V pe bec. Chiar daca bag 30Vcc cu bec si acumulator, acumulatorul va putea forta cateva zeci de secunde 12V, restul de 28V pica pe bec care arde instantaneu. Problemele trebuie lucrate la sursa, de-aia alternatorul de comunista si de auto e mai eficient decat de japo - extragi din motorul amarat putere exact cat ai nevoie. La japoneza ai excedent de putere, ai, n-ai nevoie extragi puterea, o transformi in curent, si surplusul de curent il dai la masa(nu-i exact asa dar n-are rost sa ne complicam) Care curent de excitatie sa limitezi? daca fluxul magnetic este dat de un magnet permanent. Te rog sa explici tu ca eu nu inteleg nimic. Cred ca ai vrut sa spui ca in serie sursa (alternatorul) pui un bec de 21W, In felul asta caderea de tensiune pe bec este de 12V (citez "si obtii cam 25vca intre faze")deci mai ramin 13V iar curentul este limitat in functie de puterea becu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) ...Te rog sa explici tu ca eu nu inteleg nimic... Este o neintelegere, s-a complicat in redactare... de fapt a vrut sa spuna ca rotorul electromagnetic(clasic) se poate comporta asemanator cu un rotor cu magneti permanenti(japo) daca primeste o alimentare fixa, nevariabila. Api tensiunea se poate stabiliza cu un regulator de scuter. ...ei na, tocamai a facut-o! Editat Martie 31, 2013 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 nu merge fir-ar Deci apare prompt-ul sub, si daca scriu ceva e ok, dar daca prima miscare e sageata-sus, sau un delete prin Quote, gata. Deasupra lui Quote pot sterge totul, dau un enter si pot scrie din nou. No bun, sa ma suni ca dau si eu doua beri :-)) Scuze de offtopic, nu mai fac Simplu: pui mous-ul dinjos de Quote, dai "click" stanga si ... spre surpriza generala, cursorul se asaza acolo . Daca vrei, poti scrie jumate dedesubt si jumate deasupra ! Berea o dau eu saptamana viitoare, cand cred ca trec pe la tine !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 (editat) si daca e alternator de japo cu volanta magnetizata (magnet) permanent si in loc de rotor ai statorul trifazat si fara excitatie ce faci? De aici am plecat. Unde vedeti aici posibilitatea de a umbla la excitatie? Este o neintelegere, s-a complicat in redactare... de fapt a vrut sa spuna ca rotorul electromagnetic(clasic) se poate comporta asemanator cu un rotor cu magneti permanenti(japo) daca primeste o alimentare fixa, nevariabila. Api tensiunea se poate stabiliza cu un regulator de scuter. Perfect de acord. Dar e cu totul alta schema ,alt principiu, alta discutie. Editat Martie 31, 2013 de constantin57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Martie 31, 2013 Autor Share Postat Martie 31, 2013 Oameni buni, povestiti va rog si cum functioneaza instalatia pe 6v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Martie 31, 2013 Share Postat Martie 31, 2013 Oameni buni, povestiti va rog si cum functioneaza instalatia pe 6v La fel ca aia pe 12V. Aceiasi electroni, aceleasi legi ale fizicii,... problema se reduce la "cum functioneaza un dinam?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Aprilie 1, 2013 Share Postat Aprilie 1, 2013 La fel ca-n filmele cu prosti: unu' intreaba cat e ceasu, altu' reaspunde ca-i sambata... Multumim sefu ca ne-ai luminat! Cu placere... si daca e alternator de japo cu volanta magnetizata permanent si in loc de rotor ai statorul trifazat si fara excitatie ce faci? Aici este de fapt greseala de exprimare. Alternatoarele pot fi cu rotorul bobinat (excitatie electromagnetică - reglabilă prin tensiunea medie aplicată pe infășurare, deci curentul mediu prin infășurare -> cîmpul magnetic de excitație atît cît trebuie pentru ca valoarea medie a tensiunii redresate să fie de 14.4V pe cît posibil independent de turația motorului). sau cu magnet permanent (excitație magnetică - nereglabilă) caz în care tensiunea medie redresată nu se mai reglează din excitație. Aici ori puntea redresoare este cu tiristoare (n-am văzut, dar așa am auzit) ori tot cu diode și variator de tensiune la ieșirea punții redresoare pentru reglajul tensiunii de încărcare. În toate situațiile, generatorul are excitație. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator VULPOIU Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Da' iju în trei timpi cu cutie semibrădet şi lingură cu inele, nu ştiţi dacă semănaţi petrol ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Oameni buni, povestiti va rog si cum functioneaza instalatia pe 6v La fel ca aia pe 12V. Aceiasi electroni, aceleasi legi ale fizicii,... problema se reduce la "cum functioneaza un dinam?" Corect, Singura diferență funcțională între instalația de 6V și cea de 12V constă în tipul generatorului "de încarcare" utilizat. La instalația de 12V generatorul este de tip sincron (alternator) cu rotor bobinat sau cu magnet permanent iar trecerea de la tensiunea alternativă produsă la cea continua utilizată în instalație se face prin redresare (puntea de diode). Stabilizarea tensiunii continue de 12V se face prin controlul curentului de excitație (deci a tensiunii alternative produse de generator) sau prin redresare comandată la generatoarele cu magnet permanent. La instalația de 6V se folosește generator de curent continuu (dinam). Din astă cauză nu mai este necesară puntea de diode, tensiunea produsă (în rotor și culeasă de la perii / cărbuni) este direct continuă, iar stabilizarea tensiunii se face numai prin controlul curentului de excitație (înfășurarea de excitație este cea statorică, spre diferență de alternator). Releele de încărcare sînt chiar relee și comută mecanic cuplarea înfășurării excitației periodic 6V - scurtcircuit. În cutiuța de încărcare mai este și releul conjuctor-disjunctor care decuplează rotorul generatorului de la instalație atunci când motorul este oprit sau turația este prea mică și tensiunea generată este prea mica, ca să nu funcționeze dinamul ca motor alimentat din baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 Man, poti explica in pic mai in detaliu si pe intelesul tuturor cum se leaga componentele instalatiei de incarcare pe 6v. Deocamdata esti singurul de pe aici care ei explicat cum stau lucrurile cu dinamul, si poate datorita sfaturilor tale vor putea si neinitiatii sa si faca macar o constatare daca nu si o depanare de generator 6v Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Mira-m-as neinitiatii sa faca depanare de dinam. Nici initiatii nu pot face mare lucru. Dinamul nu e o mare smecherie, se preda la Fizica in clasa a X-a daca nu gresesc. Daca se intelege lectia aia, se cam intelege principiul, daca nu, nu are rost, vad ca thread-ul asta de service e exclusiv electric, deci frica e mare, nimeni nu a vazut campul electric. Va spun, la 6V e tot asa, considerati ca aveti un dinam care scoate 12V si gata, e de 12V. E de 6 ca scoate dinamul 6V si nu 12V. http://www.referat.ro/referate/Generatorul_electric_de_curent_continuu_a6bcb.html Mai sus e explicat cum functioneaza dinamul in care rotorul are o singura infasurare, cine nu intelege, nu are rost sa continue. Unde in poze vedeti statorul magnet permanent, se inlocuieste cu un electromagnet, ca asa este construit cel din motor, astfel incat se poate controla campul magnetic prin curent statoric de excitatie. Rotorul real este construit din mai multe bobine, pentru a avea o frecventa mare a "semialternantelor" iar curentul continuu pulsatoriu sa poata fi redresat mecanic pe colectorul de perii intr-o forma acceptabila. Cu ohmmetrul, punand pe 2 placute dispuse la 180 de grade(opuse) masuram rezistenta unei infasurari. Intre o infasurare si oricare alta nu trebuie sa existe rezistenta electrica. Se poate folosi 220V si un bec pt testarea izolatiei intre infasurari, cu atentie ca e 220V. Un Ohmmetru nu strapunge chiar daca izolatia e dusa. La fel cu 220V se testeaza izolatia intre rotor si masa, si intre stator si masa. Problema cea mai mare a dinamului este colectorul. Cand e nou, izolatia tip "intrefier" dintre placutele de cupru este foarte ingusta, incat peria trece rapid de la una la alta. Cu timpul, colturile se rotunjesc, distanta intre placute creste si cand trece peria de la o placuta la alta, se produce scanteie, care vaporizeaza mai departe. In plus, inalta tensiune are ocazia sa strapunga izolatia bobinajului de pe rotor si atunci cam aia e. "Primul ajutor" la un colector uzat este slefuirea fina a placutelor colectoare, se reduce un pic colectorul in diametru si isi mai revine distanta de intrefier. Daca e uzat tare, aleluia. Normal se desface la fabrica, se pun placute de colector noi, se preseaza la loc cu rasina, se rectifica si se masoara bataia laterala. Comparativ, colectorul de alternator e o simplitate de 2 inele, mult mai omeneste discuti cu ele in caz de ceva. Exista probleme comune cu alternatorul - plutirea carbunilor pe colector, datorita bataii axului de ambielaj, regulatorul chiar daca e de 6V se poate face electronic,(iar conjunctor-disjuntorul se inlocuieste cu o dioda) fiindca principiul e acelasi - controlul curentului de excitatie - dar cine are de gand sa restaureze cu electromecanice, are de suferit la reglaje. Am vorbit cu un neamt, a pus releu regulator de 12V pe MZ ES, baterie de 12V, consumatori de 12V, regulatorul da excitatie cat poate de mult si ii urca tensiunea pe la 12,8V, merge de 20000km asa si totul e ok, mai pune redresorul pe baterie ca 12,8V e cam scazuta tensiunea si sufera bateria pe termen lung. Man, poti explica in pic mai in detaliu si pe intelesul tuturor cum se leaga componentele instalatiei de incarcare pe 6v. Eu sunt dispus sa alcatuiesc cateva lectii de electrica, dati-mi o schema de Planeta5 sau pun eu una de ETZ250, e destul de complicata asta si restul sunt mai simple, sau ce vreti voi, am si un program facut de mine pentru examinari. Dar sa explic in detaliu cum se leaga 2 fire una de alta, si de ce se aprinde becul cand se ating 2 fire, si asta pentru o schema intreaga - nu cred ca am energie. Sper ca nu asta vreti. Pornesc de la nivelul: cine nu stie cum functioneaza o lanterna peste nivelul "bag baterii intr-o gaura, si cand apas butonul se aprinde becul", mai bine se duce la unul mai priceput. Asta e oferta mea astazi, cred ca am mancat matraguna, dar asta e, cine vrea se inscrie astazi, ca e nebunie si expira diseara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 Bun! ne ducem la cineva, da' la cine??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
constantin57 Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Dinamul nu e o mare smecherie, se preda la Fizica in clasa a X-a daca nu gresesc. Daca se intelege lectia aia, se cam intelege principiul, daca nu, nu are rost, vad ca thread-ul asta de service e exclusiv electric, deci frica e mare, nimeni nu a vazut campul electric. Va spun, la 6V e tot asa, considerati ca aveti un dinam care scoate 12V si gata, e de 12V. E de 6 ca scoate dinamul 6V si nu 12V. Mai sus e explicat cum functioneaza dinamul in care rotorul are o singura infasurare, cine nu intelege, nu are rost sa continue. Incerc sa pun o schema in care se poate vedea in detaliu fiecare componenta a instalatiei electrice. Este vazuta de un P.R.A.M.-ist (Protectii prin Relee,Automatizari,si Masurari). Dar vorba lui owene !! Mira-m-as neinitiatii sa faca depanare de dinam. Nici initiatii nu pot face mare lucru. Singura salvare e practica .Si o lista cu telefoanele profesorilor (Cristi 57 si inca vreo 2), exact ca la scoala. Altfel e nasol, neasteptat de nasol. Numai bine! O idee foarte buna .Eu de exemplu ma ofer ca cine se afla intr-o situatie dificila la o distanta de maximum 50km.de Iasi sa-l ajut. Sa fim intelesi nu cei din imprejurimile Iasului, doar cei care sunt din alte judete si chiar sunt la ananghie. Facem un topic cu userii care pot ajuta in acest fel? Cu adresa nr. de telefon si problemele pe care le pot rezolva. Acu sa va vad !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 Facem! Ursu, alias planeta v, mogosoaia ilfov, 0721 888 403. Va pot ajuta cu sfaturi/suport tehnic din experienta mea in legatura cu problemele de mecanica, motoare, cutii, diferentiale, grupuri, electrica, tinichigerie, vopsitorie, pentru toate mobrele rusesti, Simson si Opel Kadett C. Metoda mea de lucru este urmatoarea: vii, iti faci, unde nu stii te ajut, nu platesti nici un ban. Salut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctoru Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Salutare! Cu tot respectul pentru cei care mi-au mai zis una alta, mi-au raspuns la aceasta intrebare, totusi v-as ruga daca imi poate explica cineva de la A la Z cu lux de amanunte cum se pune inapoi capacul de la ambreiaj la motorul de mobra si cum se regleaza cele 4 suruburi din capac. Mecanic de meserie si autoproclamat atotstiutor, taicamiu si-a bagat mainile prin motor si acuma mi-a dat de lucru enorm. Nu se intoarce pedala pentru pornire, nu invarte motorul, nu schimba nicio viteza. Asa era inainte sa-si bage mainile si asa era dupa ce si-a bagat el mainile Adica a indoit/indreptat arcul subtire, a umblat la piulita din capatul axului, a strans\desfacut suruburile de reglaj (desi eu nu-i cerusem sa faca ceva la motor, s-a bagat singur in seama, ca doar stie mai bine si i-am specificat ca la acele 4 suruburi nu se umbla daca nu stii). Dintr-o treaba de 5 minute s-a ajuns la un calvar de cateva saptamani. N-au mers pozele. Deci INAINTE si DUPA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 Nu e nici un calvar si se regleaza foarte usor numai ca treebuie sa stii cum. Din pacate acel capac se baga mai usor daca ai mai reparat si stii cum vine. Deci cele 4 suruburi din capac regleaza jocul 'butoiasului schimbator' si doua regleaza cursa pedalei viteze\pornire in sus si in jos pentru a facilitaintrarea corecta in viteze. La montarea capacului trebuie sa se aiba in vedere ca axul tinator de arcuri sa intre intre cele doua arcuri. Mai bine de atat nu pot sa explic in scris. Ideea e ca, daca ai umblat la reglaje poti reveni foarte usor la ele daca stii cum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctoru Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Mersi pentru raspuns. Asta e buba, ca nu stiu, n-am lucrat niciodata la motoare fie de masina fie de motocicleta sau motorete, iar taicamiu nu are finetea si rabdarea necesare, la el e principiul ori se rupe ori merge sau mai are las-o ma ca merge asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Numerele mele sunt demult publice la "numerele brasovenilor" pe subtopicul de Brasov. Daca ati intepenit prin Brasov si imprejurimi omenesti, la mecanica va aduc sculele pe care le am, va aduc si net ca poate va trebuie manualul, si va dau scule in mana ca la mecanica toata lumea se pricepe. Acolo eu numai la a mea lucrez. La electrica, piese de larg consum(papuci, fire, termotub, letcon pe gaz, stroboscop, ceas comparator, fludor, aparat de masura...) se gasesc la mine, relee de dacie banuiesc ca inca se gasesc peste tot ca sa intru sa cumpar si sa aduc) asa ca nu ezitati. Cine vrea diagnoza pe telefon se poate si asta, sa inteleaga intrebarile si sa poata raspunde, nu incep sa explic atunci si acolo ce e aia "masa". Nu e smecherie niciuna din scheme, cine vrea, poate cere explicatii pe una sau pe alta. Asta de ETZ doar pare complicata, sa vedeti de la un radio in sus ce se complica :-)) Nici macar alea de japoneza nu-s complicate, cele gen Virago sunt la nivelul de complexitate de comunista, si cele de Honda + computer de bord acolo esti dependent de soft, ca altfel s-ar repara si alea pe marginea drumului. Problema japonezilor a fost sa le complice doar un pic peste nivelul celor din service sa le poata da o paine celor din reprezentanta, si le-a reusit de minune, vedem si la auto si la moto e o bajbaiala continua. Pentru multe chestii de mecanica si electrica auto ce merg direct la cultura generala, recomand o carte ce poate o mai gasiti prin anticariate, ing. Herman Freitfeld, ing. Ioan Schneider - Intrebari si raspunsuri pentru calificarea soferior, Ed. tehnica 1976. Daca vreti, va fotografiez din ea paginile cu generatorul de cc, simptomatologie de defecte, reparatii, disjunctor, platine, avas vacuumatic samd. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 Mersi pentru raspuns. Asta e buba, ca nu stiu, n-am lucrat niciodata la motoare fie de masina fie de motocicleta sau motorete, iar taicamiu nu are finetea si rabdarea necesare, la el e principiul ori se rupe ori merge sau mai are las-o ma ca merge asa. lucrurile stau cam asa: ai acolo in primul rand pana de viteze care schimba vitezele si care la randul ei este actionata de butoiasul cu craboti prin intermediul unei furci care culiseaza pe un ax fixat intre carter ci capac. iti recomand sa nu tragi prea tare deapana de viteze caci altfel iti cad bilele si trebuie sa crapi motorul din nou. ai butoiasul cu craboti care trebuie sa aiba o anumita pozitie la montaj si mai ai si crabotii. nu stiu ce sa ti zic, daca n ai mai facut e destul de greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Aprilie 3, 2013 Share Postat Aprilie 3, 2013 @constantin57 - o singura chestie nu am inteles pe schema aia PRAM, cum se opreste motocicleta aia? Ca nu are contact principal. Se scoate siguranta? Vad ca nu s-a inscris nimeni la "scoala electrica". Am scapat eu de o treaba, dar pacat, ca ar fi fost educativ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.