Sari la conținut

Probleme ralanti - Hornet '98 (Probabil electrica)


Postări Recomandate

Salut,

 

recent am inceput sa am o problema cu viespea de ordin electric (cred eu) care se manifesta prin faptul ca la ralanti in functie de cati consumatori exista incepe sa mearga intrerupt, dar chiar daca nu exista niciun consumator si tensiunea de incarcare este de 14V+ tot are momente de intrerupere(desi nu foarte pronuntate), cilindrii murind pe rand, motorul ajungand chiar si pe la 700 de ture si se aude de parca merge in 2 sau 3, dar nu se opreste de tot.

 

Am filmat toata tarasenia cu singura observatie ca in in primul filmulet xenonul nu este conectat la baterie, functioneaza decat un semnal si pozitia fata/spate.

 

http://www.youtube.com/watch?v=EHAUZhupJnA

 

 

In al doilea filmulet, xenonul + pozitia fata/spate functioneaza, dar tensiunea in baterie la ralanti nu scade sub 12.7-12-8V (testat, dar nu apare pe film), simptomele cu xenonul aprins fiind mai pronuntate. Daca cresc ralantiul cu ~100 de ture, tensiunea cu toti consumatorii se stabilizeaza pe la 13V, dar apar aceleasi simptome.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=EI-iMonpqpo

 

 

Operatiuni ce s-au facut de curand:

 

 

Verificat compresie cilindri - compresie brici pe toti cilindri;

Schimbat stator (cel vechi avea tensiunea la ralanti fara consumatori de 12.3V - cel nou ~14.5-15V);

Schimbat 2 seturi de bujii NGK - momentan are bujii cu iridium;

Sincronizare si curatare carburatoare la Bogdan Padure (pt cei ce-l cunosc) - mobra merge fantastic la peste 3000 de ture, fara nicio intrerupere si liniar;

Schimbate bobinele de inductie (aceleasi simptome)

 

Singura piesa care mi-ar mai fi mie la indemana sa o schimb si nu am schimbat-o este stabilizatorul de tensiune, dar toata lumea mi-a spus ca nu are cum sa fie stabilizatorul pentru ca bateria se incarca foarte bine.

 

Nici cu statorul vechi care nu prea incarca si cu bateria incarcata la redresor o data la 7 zile nu imi facea asa ceva, deci sigur simptomele legate de variatia tensiune sunt in stransa legatura cu problema reala. Problema asta a aparut la vreo 3 luni dupa ce am schimbat statorul.

 

Aveti ceva idei? Si nu in ultimul rand, aveti vreo recomandare pentru cineva care se pricepe si stie sa faca o diagnosticare ? :) Multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate... ai relantiul sub 1000 de ture. Nu stiu ce zice la tine in manual... insa eu am intalnit ceva de genu 1300ture.

La carburatie musai bujii standard! Parerea mea de amator este sa rezolvi astea 2 probleme si sa mai intrebi odata in caz ca nu se rezolva... de preferat sa incepi cu bujiile!

Editat de m4mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai este la 1300 de ture. Doar ca scade intre timp, scazand turatia, scade si tensiunea de incarcare, apoi este un cerc vicios (in cazul meu, ceva anormal).

 

Oricum ar fi, mobra ar trebui sa mearga liniar si la 1000 de ture, stiu, pentru ca m-am jucat si eu cu ralantiul de cand o am. Nu asta este problema in cazul de fata, am si zis in post ca si la 1400 de ture are acelasi simptome.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi pare putin cam mare tensiunea de incarcare la relati, ar trebui sa fie intre 13,5V si 15V dar la 5000rpm. Poti sa verifici daca problema vine de la partea de incarcare, deconectand releul de incarcare si lasand motorul sa mearga din baterie (incarcata in prealabil). Daca merge frumos ai gasit problema (generator sau releu), daca nu merge frumos iar ai gasit problema (baterie).

 

Din cate povesteai bateria a fost cam abuzata, si poate nu mai isi face bine rolul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut.

La hornetul meu (2001), la relanti (~1350 ture), tensiunea de incarcare este aproximativ 14,8V. Daca accelerez pana in 2000 de ture, urca la 14,9 - 15V, iar peste 2000 de ture incepe sa scada pana la 14,2 v.

Masuratorile le-am facut fara a avea alti consumatori porniti (far, semnal, ...).

Din ce stiam, tensiunea de incarcare la relanti ar trebui sa fie intre 13,8 si 14,4V.

Credeti ca e vreo problema pentru faptul ca tensiunea e un pic mai mare fata de normal?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoate TPS pentru o proba.

Si verifica carburatia din nou,daca nu ramane blocat shocul,inchid cuiele,sa nu traga aer fals,si amestecul carburant sa fie reglat corect.

 

Banuiesc ca la rece merge corect ...

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...