LucianU Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 In seara asta kilometrajul de la motorul meu a luat-o razna. Fie ca acceleram fie ca deceleram el se ducea ca nebunu pana la 200-260 si are fluctuatii foarte mari.... Kilometrajul meu este mecanic , nu digital... Sa fie doar cablu.....sau sa ma astept la ceva mai grav ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 cablul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 (editat) Mai grav. Daca e "cablul" nu se mai invarte deloc sau tremura acul... la tine e posibil sa se fi rupt arculetul care aduce acul la zero. Daca a vazut cineva cum arata un vitezometru in interior, exista un arc spiralat care tine acul indicator "tensionat" si care il aduce intotdeauna la 0 atunci cand cablul nu se mai roteste sau se roteste mai incet. Intre rotita acului si rotita cablului nu exista contact fizic, ambele sunt magnetice si se rotesc una intr-alta. Campul magnetic generat de rotita conducatoare o roteste pe cea condusa pe care este acul. Arculetul respectiv, foarte finut si subtire e calibrat si opune rezistenta cuplului produs de forta magnetica. Cand rotita cablului nu se mai roteste suficient de repede arcul aduce acul la 0. Daca acel arculet se rupe... se manifesta cum zice el, acul se duce rara si nu mai revine la 0. Editat Iunie 9, 2013 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paulynos Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 e vitezometru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 eu la kawa am patit asa si era cablul bulit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danutzzz Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 (editat) Salut, Ai ceasurile originale de Fazer? Daca da, kilometrajul tau este digital dar ceasurile sunt "analogice". Pe partea stanga a rotii fata ai cablul care iti merge de la senzor in ceasuri, respectivul cablu transfera impulsuri de la roata in circuitul ce iti "masoara" viteza; la motoarele mai vechi, senzorul respectiv era defapt un melc ce iti transmitea printr-un cablu solid miscarea de rotatie la ceasurile 100% analogice. Cel mai probabil nu ai problema din cablu, ci din senzorul de la roata din fata; in interiorul senzorului e o prostiutza magnetica ce are 2 picioruse (care evident ca se rup). In cazul meu exact asa s-a intamplat iar ca solutie temporara am ales sa dau jos roata fata si sa curat senzorul de eventualele resturi pentru a nu provoca alte stricaciuni senzorului. Uite aici o diagrama detaliata: http://www.piaggiospares.co.uk/spares/epc2.asp?PageiD=41&modelID=9655 Rahatelul ce eu cred ca tie ti s-a rupt e piesa cu numarul 15 in diagrama; in cazul meu aia e rupta Daca gasesti de cumparat, lasa un mesaj ca si mie imi trebuie Numai bine! LE: Codul piesei e 5RB-2517G-00-00 din cate se pare In seara asta kilometrajul de la motorul meu a luat-o razna. Fie ca acceleram fie ca deceleram el se ducea ca nebunu pana la 200-260 si are fluctuatii foarte mari....Kilometrajul meu este mecanic , nu digital...Sa fie doar cablu.....sau sa ma astept la ceva mai grav ??? Editat Iunie 9, 2013 de Danutzzz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 Deci vezi la Fazer cand ai probleme cu bordul - ture aiurea sau viteza indicata cum spui tu mai sus sunt semne ca-i bateria pe duca. Daca bateria este ok, desfa roata fata, Fazerul are asa-zisa bucsa-buclucasa, cu niste urechiuse de prindere care sunt foarte sensibile si cedeaza. Desfa usor roata, scoate-i axul si verifica acea bucsa daca este in regula. Daca nu e in regula, cauta pe topicul Fazeristilor codul piesei, costa vreo 60-70 de lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danutzzz Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 Daca il lasi asa, fluctuatiile o sa se reduca incet-incet pana la urma, cand resturile mici din senzor o sa se macine singure. In seara asta kilometrajul de la motorul meu a luat-o razna. Fie ca acceleram fie ca deceleram el se ducea ca nebunu pana la 200-260 si are fluctuatii foarte mari....Kilometrajul meu este mecanic , nu digital...Sa fie doar cablu.....sau sa ma astept la ceva mai grav ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 9, 2013 Share Postat Iunie 9, 2013 Daca intradevar e asa, o problema de genul asta am rezolvat eu facand pe strung o bucsa metalica in care am taiat pur si simplu cele 2 urechi cu un flex/fai apoi am lipit bucsa cu poxipol peste piesa magnetica avand grija ca urechile metalice sa vina in dreptul celor vechi. Treaba asta am facut-o la 2 motoare care merg si in ziua de azi cu modificarea respectiva. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 10, 2013 Autor Share Postat Iunie 10, 2013 Intradevar kilometrajul il am original de fazer si este asa cum a spus Danutzzz. Interesant este ca ceasul imi inregistreaza km , numai acul face pe nebunu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 Intradevar kilometrajul il am original de fazer si este asa cum a spus Danutzzz. Interesant este ca ceasul imi inregistreaza km , numai acul face pe nebunu... E exact ce spuneam eu. In primul rand ar trebui sa te lamuresti daca este mecanic sau electronic. Adica daca exista un cablu invartitor care vine de la roata la bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danutzzz Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 Salut, Eu inca sunt de parere ca e din rahatul ala de bucsa... Ceasul o sa iti inregistreze in continuare km pana in momentul in care cele doua picioruse de la bucsa o sa se rupa de tot. Intradevar kilometrajul il am original de fazer si este asa cum a spus Danutzzz.Interesant este ca ceasul imi inregistreaza km , numai acul face pe nebunu... Nu are cablu invartitor, iar ceasurile sunt al dracului de digitale pentru cum arata Eu le-am desfacut pe ale mele si in spatele ceasurilor e doar un cablaj imprimat putin mai mic decat ceasurile, plin cu SMD-uri si de care nu te poti atinge de nicio culoare; singurele chestii care pot fi schimbate la el sunt becurile care ilumineaza ceasurile . Iar in ceea ce priveste arcurile care intorc ceasul la zero, nu tin minte sa se poata vedea. E exact ce spuneam eu. In primul rand ar trebui sa te lamuresti daca este mecanic sau electronic. Adica daca exista un cablu invartitor care vine de la roata la bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 Tu esti sigur ca ai acelasi model, acelasi an ca si cel care intreaba? La om scrie la profil "Yamaha Fazer".. dar nu si anul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danutzzz Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 (editat) Nu ma pun acum sa caut, dar din cate tin minte: Yamaha FZS600 Fazer a venit in 2 versiuni (ambele cu acelasi motor si sasiu), prima in perioada 1999-2003 iau ultima din 2003 pana in 2004-2005 cand nu a mai trecut testele de noxe si a fost retrasa (in locul ei a fost lansat FZ6). Diferenta vizibila dintre cele 2 modele este carenajul fata, ultimul model avand faruri foxy-eye (asemanatoare cu r6 daca nu ma insel). Acum, primul model a avut parte de o mica inbunatatire undeva prin 2001-2002 cand a primit (printre altele) noi functionalitati la ceasul digital pe care se inregistreaza km parcursi (primul model avea doar TRIP si ODO, pe cand ulterior i-au fost adaugate functia de TIME ), restul ramanand identic. Pana si pe modelul foxy-eyes s-au pus exact aceleasi ceasuri.. Ca sa-ti raspund la intrebare: da, sunt sigur ca vorbim de exact aceeasi motocicleta. Modelul meu e fabricat in 2000 (deci e din primul lot), a lui nu e mai tinerica de 2004, iar diferentele sunt insesizabile intre variatiile modelelor. Deci da, e aceeasi motocicleta Raman la parerea ca a lui e primul model de FZS... Tu esti sigur ca ai acelasi model, acelasi an ca si cel care intreaba? La om scrie la profil "Yamaha Fazer".. dar nu si anul... Editat Iunie 10, 2013 de Danutzzz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 Foarte bine. Eu raman la parerea mea initiala, i s-a stricat ceva strict mecanic in interiorul "ceasului". Oricat s-ar defecta partea electronica, nu are cum sa faca acul sa zboare aiurea spre maxim. Ca sa vezi arculetul de care ziceam eu, trebuie sa demontezi de tot mecanismul "ceasului" din bord, arcul se afla exact sub ac, dar pe partea opusa suprafetei cu cifre si gradatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 BB, eu am avut Fazer, din 2007 pana in 2012. Stiu cam toate hibele lui E bucsa! Cand se futu si la mine bucsa aia, imi inregistra turatia dar nu inregistra viteza si kilometrii. Avand indicator de benzina, nu era o problema. Eh, cat am mers asa, daca mergeam mai tare si schimbam in ture mari, turometrul o lua razna, isi revenea cand opream contactul si o porneam din nou. Problema s-a remediat cand am reparat bucsa aia. Cand am vrut sa iau toata mantocaraia, costa cam 110E OEM, si venea cu totul. Pe topicul cu FZ6 s-a mai discutat problema asta si a dat cineva codul piesei ca sa comanzi doar ce e nevoie. Fazerul are un cablu care pleaca din roata fata, de langa etrierul stang si se duce undeva-n motor, unde se strang mai multe cabluri. De acolo pleaca un singur cablu catre bord. Bucsa aia e dintr-un material foarte ciudat, ceva metalic, dar destul de casant. Stiu ca si baietii cu Thundercat se mai plangeau ca le-o lua bordul razna - asta era un mod rudimentar de a afisa erorile motorului (baterie terminata samd) Flacaul nostru are un FZS600 Fazer, model produs din 1998 pana-n 2003. Intre 1998 si 2001 a fost la fel, 2000-2001 au avut imbunatatiri minore (suspensii cu ceva reglaje, bord cu ceas si buton de avarii - s=au mai adaugat 2 culori in gama si la spate i-au schimbat manerul). 2002-2003 a fot modelul foxy-eyes, model care a aparut datorita problemelor cu farurile la modelul anterior (erau chioare rau de tot si se plangea lumea de ele) dar in principiu nu au fost alte modificari importante - s-ar putea sa aibe mici modificari de design la rezervor si datorita formei diferita a carenei, cred ca prinderea acesteia pe cadru sa fie un pic altfel. In rest - nimic deosebit. Apoi, cand s-a schimbat modelul si au aparut din 2004 FZ6N si FZ6 Fazer s-a schimbat povestea. Chiar daca amandoua au acelasi nume (Fazer) nu mai au nimic in comun. FZS-ul are motorul derivat din motorul Thundercatului, desi nu seamana deloc, de acolo au pornit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 Daca-s ceasurile, ca sa le verifici, roaga pe cineva cu un FZS din acelasi an cu al tau sa-ti imprumute ceasurile, ai de desfacut 3 suruburi si o mufa si asa verifici cel mai simplu daca ai eroare la ceasuri sau mergi mai departe. Iti ia fix 5 min sa schimbi ceasurile de pe o moto pe alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Iunie 10, 2013 Share Postat Iunie 10, 2013 gata, gasit printr-un mail mai vechi. part no: 5VU-2517G-00-00 rotor senzor for FZS 600. Pe alte forumuri am inteles ca asta ar fi piesa, si ca ar costa numai 12$. 4YR2517G0000 ROTOR, SENSOR - 43 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 11, 2013 Autor Share Postat Iunie 11, 2013 (editat) Ms de informatii. Dar de unde sa-l cumpar? La Louis sau My Moto gasesc oare ? Si daca tot il cumpar as vrea sa ma duc la cineva care a mai schimbat asa ceva. Si la moto gasesti fel si fel de " mecanici " dupa ureche O indrumare ..... daca si-a schimbat cineva acea bucsa......??? Editat Iunie 11, 2013 de LucianU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 11, 2013 Autor Share Postat Iunie 11, 2013 Am sunat si la Louis si la My Moto si nu au codurile...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 11, 2013 Share Postat Iunie 11, 2013 Hombre, inainte sa comanzi piese aiurea verifica ce ai acolo. Scoate roata, vezi dracia.. e stricata/nu-i stricata are urechi/n-are urechi, ce se intampla cand invarti de ea, s.a.m.d. Cum poti sa comanzi piese fara sa stii exact care e problema? Da, am citit ce au zis oamenii mai sus, dar nici unul nu a specificat ca le zbura acul aiurea la 260 cum zici ca se intampla la tine. In fine, chiar daca e chiar piesa aia.. verifica inainte sa comanzi, sau daca nu te pricepi deloc sa scoti o roata mergi la un service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LucianU Postat Iunie 27, 2013 Autor Share Postat Iunie 27, 2013 M-an dus la service sa rezolv problema si am dat de alta. Cand mi-am schimbat cauciucu pe fata "tamplaru" ala de mecanic mi-a strans suruburile de la etrieri cu pistolu. Asa ca mi-am comandat 4 suruburi 20 € si bucsa aia de la kilometraj ( care sper sa fie aia ) inca 20 €. Revin cu amanunte cand ajung la service si vad peste ce alta buba mai dau.... Poza codului de la piesa Am incercat sa attach-ez poza dar este prea mare. Iata codul bucsei care a fost retezata .... 5RB-2517G-00 Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.