rdarogeorges Postat Iulie 8, 2013 Share Postat Iulie 8, 2013 Salut, Am avut de curand o problema cu mobra, Honda VFR 800 FI, respectiv un scurt la la mufa care leaga alternatorul de releul de incarcare. Pentru ca nu am gasit mufe in timp util am hotarat sa pun firele pe direct. Am facut si niste masuratori: la alternator pe toate cele 3 faze curentul este intre 20 si 96 de volti in functie de turatie. Cu releul conectat, tensiunea la baterie este 14.6 volti la 5000 de ture fara consumatori si undeva la 13.6 cu faza lunga si semanlele pornite. Problema acum este ca am observat ca firele care duc de la alternator la releu se inching foarte tare. Am crezut ca e surplus de curent pt ca era bateria descarcata, dar am mers destul de mult in ultimele doua zile ( cam 200 km) cat sa se incarce bateria ( care acum cu motorul oprit arata 12.5 volti). Ce ar trebui sa verific in continuare, ca imi este frica ca o or sa se topeasca firlele si o sa fie alt scurt. Multumesc, George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iulie 8, 2013 Share Postat Iulie 8, 2013 (editat) Contact imperfect. Cumpara alta mufa si fa legaturile bine, sunt curenti importanti care circula pe acolo si exista riscul de incendiu daca se topesc firele si incep sa faca scurt. Daca nu gasesti conectorul local (sau e prea scump), il poti cumpara de aici: http://www.easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/connectors.html Editat Iulie 8, 2013 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rdarogeorges Postat Iulie 8, 2013 Autor Share Postat Iulie 8, 2013 Multumesc pentru raspunuri. O sa inlocuiesc imediat legaturile. Problema este aparent scurtul a aparut tot din cauza cablurilor care s-au topit cam la 8 cm inainte de mufa, si mufa s-a topit din cauza scurtului. Si inca ceva, firele nu se incalzesc doar la imbinari, ci pe toata lungimea lor, de la alternator pana la releu? E normal asa ceva? E posibil sa fie un scurt undeva in circuit care sa determine consum ridicat si sa incinga fiele? Multumesc inca odata, George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmasaiu Postat Iulie 8, 2013 Share Postat Iulie 8, 2013 Vfr este renumit pentru problemele la partea electrica ,m ai sapa pe forum vfr si este scris cum poti rezolva problema ,in rest este un motor super Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Iulie 8, 2013 Share Postat Iulie 8, 2013 (editat) Multumesc pentru raspunuri. O sa inlocuiesc imediat legaturile. Problema este aparent scurtul a aparut tot din cauza cablurilor care s-au topit cam la 8 cm inainte de mufa, si mufa s-a topit din cauza scurtului. Si inca ceva, firele nu se incalzesc doar la imbinari, ci pe toata lungimea lor, de la alternator pana la releu? E normal asa ceva? E posibil sa fie un scurt undeva in circuit care sa determine consum ridicat si sa incinga fiele? Multumesc inca odata, George Firele sunt din cupru care e un bun conducator atat de electricitate cat si de caldura, deci un contact imperfect intr-un loc va incalzi conductorul pe o lungime mai mare. Daca zici ca incarcarea functioneaza in parametri, asta ar trebui sa fie explicatia pentru fenomen. Editat Iulie 8, 2013 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Iulie 8, 2013 Share Postat Iulie 8, 2013 pot sa fie multe motive, dar chiar zilele trecute aveam aceeasi problema, dar la masina. chestia asta se intampla cica pentru ca bateria era veche si obosita. sper sa-ti rezolvi problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Iulie 8, 2013 Share Postat Iulie 8, 2013 E posibil ca statorul să dea la masă sau releul să fie o diodă din releu în scurt. Cu releul cuplat vezi dacă cele 3 tensiuni alternative sunt egale, cu releul decuplat dacă apare ceva faţă de masă, aici e mai complicat pt că e posibil ca scurtul sa apară doar la cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iulie 9, 2013 Share Postat Iulie 9, 2013 Vfr este renumit pentru problemele la partea electrica ,m ai sapa pe forum vfr si este scris cum poti rezolva problema ,in rest este un motor super Ciudata ... ca posesor de vfr nu am auzit de asemenea probleme, ci doar de problema cu releul, dar aia e o probleme generala a hondelor. Verifica mai departe pe traseu, mufa aia care ai lipit-o tu nu e singurul loc in care poate face contact imperfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.