Sari la conținut

de la 4T la 2T


Postări Recomandate

Salutare ...

 

M-am apucat de "sportul" asta anul trecut in septembrie cred, usor ca tot incepatorul cu o motoreta de 2 lei.

Vazand ca ma prinde tare microbul, in martie anul asta am schimbat 2 lei-ul cu un 450 EXC. Stiu ! Nu radeti, am ascultat si eu care mai de care mesteri enduroisti, insa nu am ascultat pe cine trebuie; baietii care se dau in mod constant si care nu fac poteca viteza, ci enduro.

Nu fac altceva cu 450-ul asta decat sa ma chinui. De ce spun asta, cum am concluzionat? : am ocazia de ceva timp sa ma dau in compania cuiva care are un 300 EXC. E adevarat ca diferenta e mare din punct de vedere experienta, insa nu are nici o treaba ce fac eu cu 450-ul cu ce face el cu 300-le.

M-am urcat si eu pe acest 300 EXC. M-am dat jos bolnav. La propriu. Ma doare spatele de cat am tras de motoreta mea in comparatie cu greutatea si manevrabilitatea unui 300EXC.

Ca sa nu va mai plictisesc. Vreau sa imi fac viata mai usoara si sa ajung si eu in situatia de a ma distra la enduro, nu doar de a ma chinui. Intrebarea se pune. Unui inalt de 1,73 si 65kg ce i s-ar potrivi mai bine si mai bine ? 300EXC ? 250EXC (inteleg ca e diferenta mare intre 300 si 250; poate ma puteti ajuta sa inteleg care sunt marile diferente) ? Sau EXC250 F 4T (si aici am mai primit cateva sfaturi) ?

 

Va multumesc pentru sfaturi !

 

PS: am vaga impresie ca topicul asta ar fi trebuit postat pe undeva, altundeva.. daca e cazul sa fie mutat, va multumesc si imi cer scuze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare ...

 

M-am apucat de "sportul" asta anul trecut in septembrie cred, usor ca tot incepatorul cu o motoreta de 2 lei.

Vazand ca ma prinde tare microbul, in martie anul asta am schimbat 2 lei-ul cu un 450 EXC. Stiu ! Nu radeti, am ascultat si eu care mai de care mesteri enduroisti, insa nu am ascultat pe cine trebuie; baietii care se dau in mod constant si care nu fac poteca viteza, ci enduro.

Nu fac altceva cu 450-ul asta decat sa ma chinui. De ce spun asta, cum am concluzionat? : am ocazia de ceva timp sa ma dau in compania cuiva care are un 300 EXC. E adevarat ca diferenta e mare din punct de vedere experienta, insa nu are nici o treaba ce fac eu cu 450-ul cu ce face el cu 300-le.

M-am urcat si eu pe acest 300 EXC. M-am dat jos bolnav. La propriu. Ma doare spatele de cat am tras de motoreta mea in comparatie cu greutatea si manevrabilitatea unui 300EXC.

Ca sa nu va mai plictisesc. Vreau sa imi fac viata mai usoara si sa ajung si eu in situatia de a ma distra la enduro, nu doar de a ma chinui. Intrebarea se pune. Unui inalt de 1,73 si 65kg ce i s-ar potrivi mai bine si mai bine ? 300EXC ? 250EXC (inteleg ca e diferenta mare intre 300 si 250; poate ma puteti ajuta sa inteleg care sunt marile diferente) ? Sau EXC250 F 4T (si aici am mai primit cateva sfaturi) ?

 

Va multumesc pentru sfaturi !

 

PS: am vaga impresie ca topicul asta ar fi trebuit postat pe undeva, altundeva.. daca e cazul sa fie mutat, va multumesc si imi cer scuze.

 

Salut, avand in vedere cu tu nu te dai decat de 1 an pe enduro ai foarte mari sanse sa iti placa 2 T si sa te inveti cu el. Eu dupa 6 ani de mers pe 4T incepand de la ktm Lc4 si terminand cu Exc 450 2008, anul acesta am luat un 300 exc 2013, pot spune sincer ca imi lipseste culplul 4 T-ului, in schimb imi place manevrabilitatea 2T-ului, faptul ca este usor, ciclistica, dar practic sunt cu un pas in urma celorlalti colegi.... sper sa o sa recuperez , cred ca merita. La greutatea ta se potriveste un 250 dar se poate si un 300 pentru ca poate fii domolit prin mai multe feluri pentru inceput, dupa care sunt convins ca o sa dezlantui tu fiara din el. Spor in alegere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfaturi Marees2 !

 

Sunt convis de ceva timp ca 2T imi trebuie, totusi nu stiu sa fac diferenta intre 300 si 250. Nu am avut ocazia sa merg pe un 250.

 

Din cei ce mergeti cu 250-uri, imi puteti detalia un pic experienta ?

Inteleg ca sunt foarte multi cei ce au mers pe 300 si apoi au facut schimbul la 250. De ce ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa inveti sa te dai cum trebuie , ia un 200 , la kilele tale este numa bun , o sa inveti sa controlezi cum trebuie ambreiajul , lucru care este critic la 2t si nu numai. Diferenta intre 300 si 250 este de cuplu( in rest sunt identice ) , cu 300 poti sa mergi mai mult ca moshii , te duce sus pe unele urcari si fara sa fi in ture mari cu el , un 200 sau 250 cam trebuie sa fi in ture cu el tot timpul , in schimb , nimic nu bate un 200 ca manevrabilitate , agilitate etc. Eu daca as fi mai slab cu vreo 30 de kile as lasa 300-le pentru un 200 fara sa ma gandesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa te bagi pe tehnica mult ya 2T daca vrei sa mai faca si motoru treaba singur din cand in cand 4t e bun dar depinde pe ce trasee te dai sunt trasee care chiar daca sunt enduro nu sunt pentru 4T doar daca pilotul are o tehinca foartee avansata si omul e cu 4T , dar 2T e mult mai usor la kg dar depinde de model poate sa fie o bestie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca in ritmul asta o sa ajung in curand la un 125 :)) ai plecat de la 300, pe urma ti s-a recomandat 250, acum Soso 200, in curand cred ca o sa vb cu Mihai sa iei Cr-ul lui de 125 sa vezi daca iti place :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, si 125-ul face treaba dar tre sa sti sa il pilotezi cum trebuie... pierzi in schimb pe spatii deschise la viteza... multi dintre cei care si-au luat 300 nu sunt in stare sa scoata 50% din 125cc.

200cc este o cilindree buna pentru un incepator deoarece e muult mai permisiv decat 250-300. sa imi iau 300 si sa fac ce cu el, sa ancasez bujii pentru ca nu sunt in stare sa deschid gazul???? sa ma conduca motocicleta si eu sa flutur de ghidon????

 

am incheiat saptamana trecuta un sezon competitional cu 125-ul, este fabulous, trec la pasul urmator :200cc.

 

PS: cred ca sunt printer putinii care au trecut de la 525 la 125 :))))

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca in ritmul asta o sa ajung in curand la un 125 ai plecat de la 300, pe urma ti s-a recomandat 250, acum Soso 200, in curand cred ca o sa vb cu Mihai sa iei Cr-ul lui de 125 sa vezi daca iti place :)))

 

Faci tu misto Alex, dar pentru sambata chiar ma gandeam sa iau CR-ul lui Mihai.

 

ba, si 125-ul face treaba dar tre sa sti sa il pilotezi cum trebuie... pierzi in schimb pe spatii deschise la viteza... multi dintre cei care si-au luat 300 nu sunt in stare sa scoata 50% din 125cc.

200cc este o cilindree buna pentru un incepator deoarece e muult mai permisiv decat 250-300. sa imi iau 300 si sa fac ce cu el, sa ancasez bujii pentru ca nu sunt in stare sa deschid gazul???? sa ma conduca motocicleta si eu sa flutur de ghidon????

 

am incheiat saptamana trecuta un sezon competitional cu 125-ul, este fabulous, trec la pasul urmator :200cc.

 

PS: cred ca sunt printer putinii care au trecut de la 525 la 125 )

 

Unde erai nenea Jumba, sa imi bagi mintile in cap, cand m-am prezentat la tine cu 450-u' :) ?

 

Tare mi-as dori sa incerc un 200 sau 250 d-asta. Sa vedem unde, ca nici unul din grupul meu nu "conduce" asa ceva ..

M-ati cam desumflat toti cu 300-le. Daca nu reusesc sa fac mutarea sezonul asta, ce-a mai ramas din el, in primavara clar schimbam, orice ar fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la exc 450 la exc 250 sunt -10 kile. Pana la exc 200 mai sunt inca aproape 10. Dupa niste km pe genul asta de capre prefer greutatea scazuta inaintea puterii, cu precizarea ca e importanta doar pe trasee de dificultate cel putin medie. Daca nu vrei sa faci lucruri mai grele(tiki taki& stuff) atunci ramai pe 450.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la exc 450 la exc 250 sunt -10 kile. Pana la exc 200 mai sunt inca aproape 10. Dupa niste km pe genul asta de capre prefer greutatea scazuta inaintea puterii, cu precizarea ca e importanta doar pe trasee de dificultate cel putin medie. Daca nu vrei sa faci lucruri mai grele(tiki taki& stuff) atunci ramai pe 450.

 

@ Soso: Daca nu vroiam sa fac lucruri nebunesti nu intrebam :P

Pentru mine, la kg mele, cele 20 de kg de care spui tu inseamna ENORM ! + ca dpmdv cele 20 KG in plus pe 4T sunt dispuse si altfel, centrul de greutate este altul etc. Stiti la ce ma refer.

 

OT: acum am cascat bine ochii pe forum si am mai vazut cateva topicuri de genul asta.

Mi se pare extrem de interesant cum toti mai marii de pe aici, ati avut toti bombe d-astea, de la 450 in sus ...

 

Faptul ca toata lumea a trecut acum pe 300-uri, in fine 2T in general mie imi spune multe.

 

Vreau sa ma distrez cum spuneam si initial ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zic colegii.. 200 ii ideal pentru tine,pentru ca tu esti si usor,daca aveai 90 kg++ atunci altfel statea treaba dar la 65 de kg un 200 te duce de nu iti vine sa crezi .. si o sa te si inveti sa te dai pe motoreta,cand mergi cu 200 in capatu puteri atunci esti pe treaba ta.. acuma nu stiu cum mergi tu.. dar poate un 300 o sa te bata rau sau un 250 la fel ..

 

Alege atent un 200 si nu o sa regreti,te asigur.

 

Te salut si bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, prima data cand m-am dus pe off-road, aveam un tanc de Husqvarna TE610. Faza misto era ca urca motocicleta singura, din cuplu, dar veneam rupt de greutatea ei, si nu puteam aborda trasee prea dificile. Apoi am trecut direct la un 250 2T, care mi s-a parut comparabila ca si putere, insa fara absolut nici un fel de cuplu. 4 luni mi-a luat sa ma obisnuiesc cu ea (desi unii spun ca trecerea e instanta, te obisnuiesti imediat). In prima faza, nu mai eram in stare sa urc nici o panta mai lunga. Acum, nu as mai da 2T pe 4T.

Referitor la 250/300 fata de 200, totusi un 200 necesita un pic mai mult de lucru cu ambreiajul si turatii mai mari, iar un 300 are cuplu si mai mare si merge in turatii mai mici. Deci, daca treci de la 4T mare la un 2T, cu cat e mai mic motorul de 2T, cu atat va fi mai grea acomodarea. Dar, mai tarziu, cu atat mai mare factorul fun.

De aceea eu zic sa iei 250 sau chiar 300, ca sa nu-ti blestemi zilele in primele luni.

 

A, si mai e si diferenta de an si tehnologie. Eu am avut un EXC 250 / 2002, si m-am urcat si pe un EXC 250/2013. Diferenta de cuplu e mare, al meu era mai bestie, mai on/off, pe cand cel din 2013 avea mai mult cuplu, se apropia de un 4T la capitolul asta, si parca era un pic mai domol.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mircea, motoreta ta e departe de stare decenta de functionare iar 2t exc s-au schimbat mult in 11 ani.....

la 65 kile de pilot 200 e senzatie garantata, 300 e prea mult pentru incepator. pe mine la 90 kile naked 200 m-a plictisit, insa gusturile si asteptarile sunt subiecte f personale.

p.s. urcarile nu se fac din cuplu decat la nevoie

 

@ vlad...evident, ar fi normal sa mergi sa probezi 200,250 si 300. cu cat mai nou cu atat mai bine, insa conteaza f mult si starea de intretinere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru sfaturi!

 

We asta am avut ocazia sa mai merg un pic cu 300-le de care va povesteam (2012) ...

M-am ambitionat un pic sa inteleg ce tot vroiati sa spuneti cu "sa flutur de ghidon".

Pe urcari, cum puneam un pic gazul, si spun un pic, il simteam cum imi zboara din maini, cum pe fiecare damb sare, cum zboara de sub mine.

Asta nu e neaparat rau dar am simtit un disconfort, am simtit ca nu sunt deloc in control. Cumva m-am convins ca 300 ma depaseste ...

 

Ca sa continuam intrebarile stupide .. credeti ca e o idee buna sa investesc intr-un 2T nou ? Sau avand in vedere nivelul de incepator e o idee mai buna un SH ?

Ma gandesc ca urmeaza o perioada de acomodare de la 4T la 2T, perioada in care probabil il voi mai scapa, tavali s.a.m.d.

Pe de alta parte la categoria SH 250-uri, 200-uri nu exista, sau nu am fost eu in stare sa gasesc unul decent ptr. achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De tavalit oricum tavalesti un motor de enduro, indiferent de dibacia ta. Altfel inseamna ca te plimbi, nu ca te dai. Si Jarvis da cu ea de pamant. Dupa cum banuiesc ca ai remarcat, motoarele de enduro au cel mai putin de suferit la trante fata de oricare alta categorie de motociclete. Asta datorita constructiei lor, vitezelor mai mici si a terenului mai moale. Daca as avea bani la limita achizitionarii unei motociclete noi, categoria enduro ar fi cam singura la care as face pasul asta. La o motocicleta de mers in trafic, doar daca ma gandesc ca o scap de pe cric si ii stric mult mai multe decat la o enduroaica posetata. Nu mai vorbesc de vreun accident la oarece viteza pe strada. Aici, tristetea stricarii motoretei e compensata de bucuria scaparii cu viata.

300 e un 250 cu putere mai multa si, nefolosind toata puterea unui 300, rezulta un consum mai mic pt 300 fata de 250 dar si te vei complace in cuplul superior al lui 300, pacalind urcarile si ancrasand buji. Acelasi rationament 200 vs 125. La greutatea ta (65kg) un 125 ar face fata cu succes dar cred ca i-ai atinge repede limitele si vei avea si un consum de benzina mare. In concluzie, parerea mea e ca un 200 ar fi cel mai potrivit pt tine: suficient de puternic pt a nu-i atinge limita dar cu un cuplu suficient de mic ca sa te oblige sa mergi mai turat; consum mai mic decat un 125 - similar cu un 250 (la greutatea ta); greutatea mobrei similara cu un 125. Singura chestie negativa la 200 am auzit ca ar fi pedala de pornire care iti distruge talpa cizmei.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca dintre 300, 250, 200 ai putea alege oricare dintre ele si o sa te bucure... ce iti ramane acum , este sa alegi cu inima si sa mergi pe ce iti spune instinctul... daca toti te-am sfatuit la munte ca cel mai ok ar fi sa le incerci un pic inainte si te inteleg ca nu prea ai de unde sa iei una sa te dai... ar fi cel mai ok sa alegi pe cea care iti face cu ochiul mai mult...oricum ai scapat de 450 si adi se bucura de el :))) bine macar ca data viitoare la secaria, vom sta cu totii si nu ne mai impartim in 2 grupe :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vlad.nu lua nou acum, asteapta si iei urmatoarea mobra noua dupa ce vezi ce si cum cu 2t si tragi concluziile tale. Ai rabdare si sigur gasesti un 200 decent, iar cu 150 euro schimbi si pistonul.

@aurel...2t e ceva mai dificil de dus pe noroi decat 4t, la fel si pe zona foarte pietroasa, insa compenseaza cu avantajul greutatii si al liniaritatii daca e setat corect.Pe noroi tragi de gaz mai tare si gata grijile :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pentru 193 inaltime si 84kg ce recomandati? 4 si 2t. Multumesc!

pai la cracii tai si kile (probabil spre 92-93 echipat complet)300 e beton..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Multumesc tuturor pentru sfaturi si pareri. M-ati ajutat extrem de mult.

 

Am facut ce am facut am dat 450-ul si am pus mana pe un 2T.

 

Cum va spuneam, 200-uri parca sunt intrate in pamant, nu am gasit nimic demn de luat in considerare.

In schimb am gasit un 250 EXC SD 2009, as putea-o numi nou nouta. Multumesc Andrei Todea ca te-ai despartit de ea :).

 

Nu stiu cum a fost la altii trecerea de la 4T, dar pentru mine... am ramas masca. Din toate punctele de vedere.

Ma asteptam la lucruri rele, vazand unele pareri legate de tranzitul de la 4T la 2T.

Ma gandeam ca raman pe la jumatatea pantelor si ma uit la ea.. etc.

Nu am resimtit nici o lipsa de cuplu, am facut aceleasi urcari pe care le faceam cu 4T, poate chiar mai bine. E adevarat cu 4T le faceam la "relanti", neturat, cu 250-ul trebuie sa fiu in PV ca sa ating aceleasi "performante", dar nu ma deranjeaza deloc.

Din punct de vedere manevrabilitate, ma simt ca cu bicicleta. Atat de usoara imi pare. Unde vreau eu sa o pun, acolo se aseaza.

La fel cand vine vorba de a o ridica de jos. Ori sunt eu inca obisnuit cu 450-ul dar parca ridicam jumatate din greutatea 450-ului.

 

Mai am de invatat cum sa o potolesc, am reusit sa o scap pe o urcare si sa ii rup o prindere de la ambreiaj. Inca nu sunt complet invatat sa merg // controlez turatiile mari.. Sfaturi ?

 

App nu aveti cumva pe acasa asa ceva (vezi poze) ? O platesc :) Reperul 44 in catalogul EOM. E prinderea de ghidon pentru tot ansamblul maneta ambreiaj.

 

Intrebare: imi pare ca mananca cam multa benzina. Adica eu eram obisnuit sa fac cu jumatate de rezervor cu 4T tura mea "standard" - azi am facut cu cca 3 sferturi de rezervor. Ma gandesc ca are legatura cu faptul ca 2T-ul merge in ture. Corect ?

post-72881-0-79069600-1377374875_thumb.gif

post-72881-0-70753100-1377374884_thumb.jpg

post-72881-0-30062100-1377374890_thumb.jpg

post-72881-0-97234500-1377374894_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...