mihai_prd Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Salut. Week-endul viitor vrem sa facem o excursie la Veliko Tarnovo (vechi centru trac si ulterior vlah/blah), cu atasele. Va fi si intrunire moto, dar nu mergem special pentru ea, mergem pentru drum si sa vizitam orasul si imprejurimile. Sunt 160 de km de la Bucuresti si speram la o vreme faina si petreceri pe cinste. In alta ordine de idei, week-endul asta o sa facem excursie la Cetatile dacice din zona Hateg/Orastie, Castelul Huniazilor si altele de prin zona (Rezervatia de Zimbrii Hateg, Cetatea Colt, Cetatea Devei, Baile Termale Germisara). Plimbarea asta nu vrem neaparat s-o promovam, ca lumea care vrea altceva sa nu rateze Intrunirea Nationala de Socialiste si Atase - Siriu 2013. So, daca aveti de gand sa va bagati atasul langa al nostru pentru week-endurile viitoare, dati de veste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 10, 2013 Share Postat August 10, 2013 Salut. Week-endul viitor vrem sa facem o excursie la Veliko Tarnovo (vechi centru trac si ulterior vlah/blah), cu atasele. Va fi si intrunire moto, dar nu mergem special pentru ea, V-as sugera sa prelungiti un pic traseul pana la cel mai important edificiu comunist al tovarasilor bulgari: Buzludja. Se afla la 80 km sud de Veliko, aici: http://goo.gl/maps/QeWZB . La intoarcere, sa nu ratati pasul Shipka si nici monumentul cu acelasi nume... DiXtractie! Eu inca nu pot merge cu comunista mea, desi am despre dumneasale numai vesti din cele mai bune. Data viitoare insa, particip cu mare placere. Sa aveti mainile curate! *** *** pentru "comunisti", mi se pare o urare mai potrivita decat traditionalul "asfalt uscat"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 10, 2013 Autor Share Postat August 10, 2013 Da-ne si noua amanunte despre locuri de campare/de mancare si altele asemenea. Tu nu o sa poti niciodata sa mergi cu Planeta la un drum lung. Piesele proaste de schimb nu suplinesc in nici un fel calitatea celor inlocuite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 ...daca anuntai cu cateva zile inainte, va insoteam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 11, 2013 Share Postat August 11, 2013 Da-ne si noua amanunte despre locuri de campare/de mancare si altele asemenea. La Veliko, locul pe care-l recomand calduros pentru campare este "Motocamp"-ul lui Doug de la Idilevo (la 30 km vest de Veliko). Nu doar pentru preturile mici dar mai ales pentru ca locul e superb, tinut de motociclisti de asemenea iubitori de clasice si comuniste si veti putea ajunge lesne de-acolo si in alte locuri misto (de ex sa plecati mai departe spre Gabrovo -Shipka pe drumuri locale, asfaltate si cu peisaj super). Am povestit aici despre asta, sunt si link-uri, poze si povesti despre locurile de vizitat din zona: http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2011/06/22/la-idilevo-de-paste/ Pentru mancat: as recomanda sa incercati orice restaurant traditional bulgaresc. Preturile nu suunt mari la mancare in Bulgaria si oamenii sunt corecti. Totusi, sa aveti mereu la voi ceva de mancare si baut, pentru ca am observat ca la ei nu veti gasi pe marginea drumului prea multe popasuri cu mancare&drink ca pe la noi. Sa aveti si o harta de hartie a Bulgariei (pot sa-ti dau si eu una, ca sa fii sigur) si sa aveti si bani schimbati. In cele mai multe locuri se accepta si euro, uneori si lei, dar cel mai bine e sa platiti in leva (BGN). Cursul aproximativ este de 2 leva=1euro. Eu mereu am preferat sa trag leva de la bancomat - gasiti in Ruse, in preajma centrului. Benzina costa cam ca pe la noi, o masa imbelsugata pentru doua persoane = cca 25-30 leva, iar pretul obisnuit pentru o camera de 2 persoane la hoteluri curate de 3 stele este de cca 40 leva. Am uitat sa spun ca in afara de Buzdluja -"OZN-ul comunist", e foarte misto si monumentul razboiului ruso-turc (adica cel de la 1877, de independenta) din pasul Shipka. De la ambele aveti o priveliste fantastica asupra peisajului... Mai puteti vedea pestera despre care am povestit pe blog, de langa Gabrovo, se numeste Bacho Kiro si manastirea adiacenta -unde se mananca foarte bine- si orsul Nikopolis ad Istrum - la cativa km din drumul principal Veliko-Ruse. Am refacut harta cu traseul pe care vi-l sugerez, e aici: http://goo.gl/maps/IicW0 Punctul G este monumentul Shipka, Punctul H este Buzdluja. 300 de km pana aici. Contrar zvonurilor tampite, politia bulgara e ok - nu am avut niciodata probleme si oamenii in general sunt foarte prietenosi. Ca si la noi, soferii semnalizeaza cu farurile politistii aflati la panda, e totusi bine sa incercati sa mergeti cu viteza legala. In zona Byala sunt mereu politisti la panda, de obicei si la intrarea in Veliko. In unele sate au radar & camere de luat vederi - sunt semnalizate cu placute avertizoare, nu le ignorati. Soferii bulgari sunt in general mai prietenosi cu motociclistii si parca mai cuminti in trafic. Tu nu o sa poti niciodata sa mergi cu Planeta la un drum lung. Ramane de vazut, ca n-am luat-o ca sa ma uit la ea... Un drum ca acesta, de 600 de km dus-intors, eu nu-l consider drum lung. Bafta! (Cu Planeta mea tocmai am dat o tura, merge foarte frumos acum. In plus, tot ieri am gasit si un atas foarte bun pentru ea. Dovada ca mai sunt si oameni de isprava, chiar daca pe forum acest soi de motociclisti intra din ce in ce mai putin - oare de ce? Si inca ceva: sa nu rostim "niciodata"... niciodata). Week-endul viitor vrem sa facem o excursie week-endul asta o sa facem Cine mai merge ? Plimbarea asta nu vrem neaparat s-o promovam, ca lumea care vrea altceva sa nu rateze Intrunirea Nationala de Socialiste si Atase - Siriu 2013. Si inca ceva, Mihai, desi n-am vrut sa-ti scriu initial si despre asta. Anume: Este laudabil ca - in sfarsit - ai descoperit si tu farmecul plimbarii cu motocicleta, insa acest lucru nu cred ca trebuie sa-ti fie un prilej de a da peste nas tovarasilor de pasiune. De pasiune moto, ma refer; si in special celor care vor merge la intrunirea de la Siriu... Fiecare isi implineste pasiunea pentru doua roti asa cum stie, asa cum poate, asa cum il duce buzunarul sau motocicleta. Suntem cu totii niste omuleti, cu rang egal, carora ne place moto. In diverse feluri. In multe, multe feluri... Orgoliile nu isi au rostul. Calatorii frumoase, Mihai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 25, 2013 Autor Share Postat August 25, 2013 Bai Rares tata, eu ma plimb cu motoreta de vreo 12 ani. Ca s-a numit Vulcan, Dyna, Planeta sau XT, aia e alta mancare de peste. Nu trebuie sa-mi tii lectii de psihopupu, sunt satul de ele. Faptul ca acum ma plimb cu un atas nu inseamna ca dau peste nas tovarasilor de pasiune. Am postat planuri de plimbare, cine vrea sa ne insoteasca, sa vina cu noi. Suntem deocamdata 4 atase, mai asteptam o confirmare. Oricum, pana vineri e timp, sa vedem cum ne facem planurile de week-end. Maine, ora 1400, benzinaria OMV din 1 Decembrie - Ilfov. Sa aveti un sfarsit de saptamana placut! Buna dimineata . Salutari din motocampul lui Doug.So, hai cu o scurta povestire, posibil sa ma intind pe cateva zile. Vor fi mai multe poze. Vineri dupa amiaza, cu o intarziere englezeasca de minim 2 ore, ne-am pornit spre Bulgarotoni, cu ideea sa vizitam Veliko Tarnovo si imprejurimile. Am plecat 3 atase din Romania, urma sa facem jonctiunea cu al 4-lea sambata dimineata la locul de campare. Numai ca cei 4 apostoli sunt 3, Luca si Matei, asa ca Radu cu BMW-ul R75/5 s-a decis sa mai stea in Vama si nu a mai ajuns. Pe tot parcursul drumului lumea a fost prietenoasa cu noi, mai putin la intoarcere un dobitoc cu o Octavia de Bucuresti, s-a pus la mine in poponeata(te) si vroia sa ma faca sa zbor cu 140. Degeaba, nu i-a iesit, mai mult de 110 nu am reusit la deal. In benzinarie ne-au napadit bulgarii, oamenii se ducea la intrunire la Veliko. La ei ca la noi, 2 intruniri in acelasi week-end la cativa km unii de altii plus o alt intrunire la ceva mai mult, 40-50 km. Balcanici pana-n maduva oaselor. Seara ne-am cazat la motocampul lui Doug si Polly din Idilievo, un satuc cu 70 de persoane, undeva la 30 de km de Veliko. Motocampul este o fosta gospodarie de tarani instariti, transformata intr-o pensiune total rustica si simplista, efectiv o cazare aici este o intoarcere in timp, simti ca dormi intr-o casa taraneasca de acum 70-80 de ani. Pereti curati, vopsiti cu bar, usi vechi din lemn masiv la camere, prispa, lemn vechi cat incape, etc. Hambarul a fost transformat intr-un bar primitor si plin de afise, semnaturi, simti pe undeva prieteniile infiripate. O curte nu f. mare, dar indeajuns pentru 10 corturi. Cazarea la cort este o optiune cat se poate de serioasa, budele si dusurile sunt ok. Iar daca ar fi sa fac o paralela, as recomanda cazarea la cort in detrimentul celei la camere, pretul este un pic la camere pentru confortul oferit. Cu noi erau cazati Michael si Tamara. Oamenii astia calareau un monstru efectiv de motocicleta, un custom sidecar cu motor de KTM LC8. Alte detalii despre ei si misiunea lor pe http://www.travelnaid.de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 25, 2013 Share Postat August 25, 2013 deci ti-a placut! bizara aratare "motocicleta" colegilor de camp... n-as merge cu asa ceva in ruptul capului, dar... de gustibus non discutandum, nu? hai mai departe cu povestea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 26, 2013 Autor Share Postat August 26, 2013 Sub hambar era un fel de garaj, acolo Lolo ar fi jupan. Doug are acolo Ijuri cu atas si un Balkan. Ivo, cel care mai are grija pe acolo, mi-a spus ca se plimba in grupuri din cand in cand, cu precizarea ca la 20 de km se opresc sa mai repare cate o motocicleta. Si-au facut si niste tricouri, ceva haios, de genul o calatorie de la noi la Sofia (vreo 100 si ceva de km) dureaza doar 3 zile cu Ijul. Cam atat pe seara asta, continuam in continuare continuitatii. Adicatelea maine seara, daca oi fi pe acasa. Sambata dimineata ne-am pus cap compas Shipka, dar odata ajunsi in Gabrovo am fost intorsi din drum de catre politie, drumul era inchis. Si daca tot am ajuns la Gabrovo, desi nu vroiam initial sa-l vizitam, ne-am parcat motocicletele si am vizitat Etara. Etara este un Muzeu al Satului bulgaresc, dar mult mai fain. In afara de faptul ca au cladirile vizitabile, nu inchise ca la noi, acolo multi mestesugari zonali muncesc efectiv in fata ta. Daca ajungeti in zona, vi-l recomand drept loc de vizitare. Dupa ce am petrecut ceva vreme la Etara, ne-am pornit spre Veliko. Pe drum am vizitat si pestera recomandata de Rares, Bacho Kiro. O pestera mare, cu spatii interioare larg deschise, dar care mie mi s-a parut a fi seaca, Petralona din Grecia sau Pestera Muierii mi s-au parut mult mai interesante. De la pestera ne-am indreptat spre Veliko (un oras mic cu o cetate mare), vizitand intai Arbanassi, un sat traditional bulgaresc de munte, dar acum indreptat total spre ultra turism, aproape orice locuinta acolo era o pensiune. prin Veliko Arbanassi Mai postez diseara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 26, 2013 Share Postat August 26, 2013 Gabrovo, Etara, Arbanassi, un sat traditional bulgaresc de munte, dar acum indreptat total spre ultra turism, aproape orice locuinta acolo era o pensiune. Bulgarian Revival. Este stilul arhitectural traditional, intalnit in zona lor de munte (cu mici diferente de la zona la zona insa nu asa de variat ca la noi, usor monoton la bulgari) dar si in multe alte sate din jur si aproape in intreaga tara. Chiar si gospodaria in care Doug a amenajat moto-campul este tot Bulgarian Revival. Este de fapt un mix de elemente de arhitectura traditionala balcanica cu influente otomane masive. Laudabil este ca sunt renovate casele vechi, cele din jur nou construite pastreaza acelasi stil, probabil au si reguli in acest sens. Este un gen de turism de asemenea laudabil, pentru ca mizeaza si pe o atitudine culturala (a ofertei turistice). Ceea ce mi se pare super! Week end-ul trecut discutam la Kaliakra cu proprietarul pensiunii la care am stat chiar despre asta, omul (vames de meserie si economist la baza) spunandu-mi ca la Bulgari e moda (incurajata si de autoritati) sa mizeze mai curand pe turism de calitate, inclusiv din cel cultural. Avem de invatat. Hoteluri mistoace la plaja si cluburi de fitze pot fi construite oricand, insa patrimoniul distrus nu ti-l mai da inapoi nimeni... tocmai de aceea am eu mare respect pentru ce fac vecinii nostri, chiar si cand sar nitzel calul, precum am sesizat si eu la Arbanassi. Hai cu noul episod! (cateva exemple din ceea ce vecinii nostri conserva ca fiind arhitectura lor nationala: http://thealzblog.com/2012/05/11/bulgarian-revival-architecture/) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 28, 2013 Autor Share Postat August 28, 2013 De la Arbanassi ne-am intors la Veliko, ne-am parcat motocicletele si am inceput sa zambim frumos la oamenii care s-au repezit sa ne faca poze. Cetatea este f mare si mie personal mi-a placut ideea bulgarilor de a reconstrui parti majore din ea. Bine, la noi deja s-au finalizat 2 proiecte de acest gen, cetatile taranesti de la Rupea si Rasnov. Plimbarea prin cetate a durat o vreme, timp in care pe cer au aparut niste norisori negri pufosi, care iluminau un pic cerul, cat sa ne faca sa ne grabim spre restaurantul Omu Fericit, unde am mancat ceva mancaruri traditionale. Bune, la fel ca ale noastre de bune. Si dupa ce ne-am ospatat pe cinste, ne-am indreptat spre motocamp, unde, ca orice roman iubitor de vinuri fine, ne-am petrecut seara band bere bulgareasca. Zilele viitoare o sa postez si despre ultima zi din tura, canionul Cerveni, la 30 de km de Giurgiu, merita o vizita un pic mai lunga. Ma duc sa-i dau un autograf lui Waters asta cu Zidu lui. Zidu al nostru e mai tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat August 28, 2013 Share Postat August 28, 2013 Foarte frumos prezentat si pozat.Multumim, am fost si eu la V.T. curand pentru o zi dar total neinformat.Mi-au ridicat si masina si am plecat cu un gust dulce amarui...O sa reiau traseul asta cu toate obiectivele amintite de tine, plus altele si o sa stau mai mult.Hai cu continuarea..mai ales canionul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 29, 2013 Autor Share Postat August 29, 2013 (editat) Salut Alex. Prezentarea e oarecum succinta, sambata si duminica ne-am plimbat cat de mult am putut. Cateva fotografii din Cetatea Veliko Tarnovo. Palatul Cetatii, aflat in reconstructie masiva. Ultima zi din minitura asta ne-a prins cu o dimineata tarzie, poposind mai mult in motocamp, la povesti cu Ivo. In jurul pranzului ne-am luat ramas bun de la gazde (Rares, Ivo iti transmite salutari) si dupa ce am mai tras o tura scurta de Veliko, ne-am indreptat spre casa, oprindu-ne la ultimele obiective propuse: orasul roman Nikopolis ad Istrum si Cetatea Cerveni. Desi la cetati medievale stau mai bine decat noi (parerea majoritatii a fost ca sunt mai mari decat ale noastre), la orase romane Sarmisegetuza Ulpia a noastra e mult mai bine intretinuta. La intrare in Nikopolis am profitat de faptul ca nu am platit nici o taxa de intrare, e posibil ca duminica sa fie ceva de genul free fee, mai ales ca accesul, desi e aproape de drumul national, se face pe un drum comunal de toata jena. Nikopolis ad Istrum este un oras roman fondat de catre imparatul Traian pentru a celebra victoriile din Dacia. Orasul incepe sa creasca economic si cultural din 136 e.n., dar in 170 dacii costoboci trec Dunarea si, in semn de razbunare, cuceresc orasul si il pun la pamant. Localitatea incepe sa isi revina abia 25 de ani mai tarziu si cunoaste o a doua perioada de inflorire, aici aparand si prima bursa, bunastarea economica datorandu-se dinastiei Severilor. Aproximativ pe la 250 e.n. orasul este cel mai important centru economic din Moesia, dar fara a se mai dezvolta pe nici un plan. In 447 este distrus de invazia hunilor lui Attila, este reconstruit a doua oara incepand cu secolul VI dar la sfarsitul secolului este distrus definitiv de invazia avarilor. Totusi, desi e situat pe o suprafata destul de mare, da impresia de neingrijit, balarii grupa mare, serpi, gusteri, nici un ghid prin zona, in afara tablitelor cu indicatii. Multe dintre tablitele aflate la obiectivele turistice ale bulgarilor sunt in bulgara sau germana, engleza a inceput de curand sa fie introdusa. Asa ca dupa ce ne-am saturat de istorie moesiana si de soarele campiei bulgaresti, ne-am urcat in seile motocicletelor si am plecat spre Cetatea Cerveni. Situata undeva la 30-35 de km de Ruse, e o adevarata minune sa vii de la Bucuresti aici si dupa ce mergi 90 de km de campie, sa simti cum cobori din campie in munti. Pentru ca asta faci, cobori in canionul sapat de raul Lom si de la relieful de campie treci brusc la un relief descendent de deal stancos. Satul Cerveni are aproximativ 400 de locuitori si zau ca nu m-ar deranja sa locuiesc in casa aia de pe culmea din dreapta fotografiei. Desi sunt la doar de 30 de km de granita cu Romania, bulgarii din Cerceni au acelasi stil de constructie pomenit de Rares. Stil care nu se mai regaseste deja dupa ce plecam din Cerveni, casele seamana cu ale noastre. Ne-am parcat motocicletele si...si am nevoie de un reply pentru a finaliza povestirea. Editat August 29, 2013 de m72ihai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
retromotor Postat August 30, 2013 Share Postat August 30, 2013 Reply Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat August 30, 2013 Share Postat August 30, 2013 Double reply.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 30, 2013 Autor Share Postat August 30, 2013 Si dupa ce mi-ati dat replyul pentru care va multumesc, am purces la urcarea celor 200 de trepte pentru a ajunge la cetate. Constructia cetatii incepe undeva in secolul VI, fiind asezata pe bazele unei vechi asezari trace, fiind dispusa pe 2 dealuri gemene. La fel ca si cetatea Veliko, Cerveniul este o cetate mare. Despre istoria cetatii ii dam cu un copy paste (si istoria in ansamblu e tot un copipeist, nestpa?) Castelul Cerven (Roşu) a fost centrul uneia dintre împărăţiile valahe, aflate în vâltoarea multor prefaceri statale şi a migraţiilor; într-o permanentă dispută, inegală însă, cu imperialii bizantinii. Oraşul avea, pe la 1200, peste zece mii de locuitori, fiind cea mai mare aşezare dintre Dunăre şi Balcani. Numele său provine de la conducătorul cetăţii - Împăratul Roşu (Cerven în slavă). Acesta, pentru a sfida Ţarigradul, purta mantie roşie; (roşul - purpura – era însemnul puterii împăratului bizantin). Ioan Asan I (unul dintre cei trei fraţi vlahi conducători ai răscoalei Asanestilor din 1186) s-a căsătorit cu Maria, fiica ultimului împărat de la Cerven, iar cetatea va intra în componenţa noului ţarat. Ioan Asan şi toţi cei care îi vor urma la domnie, în Tîrnovo, până la sfârşitul împărăţiei vlaho-bulgare, vor purta nu doar cizme şi tunică de culoare roşie, ci si mantia roşie a impăratul de la Cerven.În 1388, Cervenul este cucerit de către turci: incendiat, lipsit de apă, castelul de pe stâncă va arde asemenea unei uriaşe torţe, zile şi nopţi la rând, sub privirile pline de resemnare ale sutelor de călugări din sihăstria ctitorită odinioară de Roşu Împărat la Ivanovo. Mulţi dintre locuitorii oraşului însă, de foarte mulţi ani, porniseră în bejanie, temându-se de continua ameninţare. Ocupatia turceasca a dus orasul la decline; un alt centru important, Ruse, s-a dezvoltat in acea regiune. Dupa ce am petrecut vreo 2 ore prin cetate, timp in care eu am facut si pe Adonis si pe Mannenken Pis, cu ceva mai multa cultura medievala in noi, ne-am reurcat in seile motocicletelor (Ural, sic) si am plecat spre casa, cu gandul la borsul de peste de la o carciuma din Giurgiu, aflata pe malul Dunarii. Ne-am mai oprit pentru cateva poze cu cetatea si ne-am propus sa revenim in scurt timp in zona, aici fiind si o pestera care are galerii in lungime de 13 km. Si pana la viitoarea calatorie, cam atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ricomuerte Postat August 30, 2013 Share Postat August 30, 2013 SUNT ATAT DE MISTO MOBRELE ASTEA A VOASTRE, PARCA-MI VINE SA IMI CUMPAR SI EU UNA CU ATAS...SUPER... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat August 30, 2013 Share Postat August 30, 2013 La Nicopole ad Istrum v-a povestit ghidul in bulgara toata povestea orasului, sau v-a iertat? Pe mine si pe sotie nu ne-a lasat anul trecut pana nu ne-a spus tot, desi i-am zis ca nu intelegem. Si eram doar noi doi, nu un grup mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat August 31, 2013 Share Postat August 31, 2013 foarte misto prezentarea calatoriei! o sa-ti "fur" si eu una-doua poze din cele panoramice cu cetatea Cherven - vad ca esti specialist in fotografiile panoramice, iti ies foarte bine. data viitoare cand mergeti in canion o sa va insotesc si eu, poate chiar cu IJ-ul cu atas, care dupa 7 sept mai are de trecut doar RAR-ul. sa ne vedem sanatosi! Cetatea este f mare si mie personal mi-a placut ideea bulgarilor de a reconstrui parti majore din ea. Bine, la noi deja s-au finalizat 2 proiecte de acest gen, cetatile taranesti de la Rupea si Rasnov. canionul Cerveni, la 30 de km de Giurgiu, merita o vizita un pic mai lunga. reconstruirea cetatilor medievale e o chestie destul de contestata... de cele mai multe ori, nu sunt suficiente date clare (nici culese de la fata locului si nici din cronici scrise, desene, gravuri sau povestiri) pentru a reconstrui o cetate de asemenea amploare. de aceea, specialistii condamna aceasta actiune, in lipsa datelor sigure - pentru ca o actiune ca asta inseamna falsificarea istoriei (pe termen lung, foarte lung) dar intr-adevar, aduce beneficiu turismului. cetatea de la rasnov este un exemplu negativ, dar asta e o alta discutie. canionul asta e o destinatie super pentru noi, cei din Bucuresti. e o oaza de liniste, bun gust si normalitate, plus un peisaj superb, atat de aproape de noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat August 31, 2013 Share Postat August 31, 2013 Gata am notat si eu unele locuri de care nu auzisem.Poate merg chiar toamana asta..atat Veliko cat si unele locuri de pe acolo cu munte , deoarece sunt exclusiv de foioase cred ca pe la sfarsitul lui octombrie este un galben-rosu toata zona.Atunci este de mers. Multumim pentru poze si efortul de a le pune/scrie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Septembrie 1, 2013 Share Postat Septembrie 1, 2013 (editat) Cu noi erau cazati Michael si Tamara. Oamenii astia calareau un monstru efectiv de motocicleta, un custom sidecar cu motor de KTM LC8. Alte detalii despre ei si misiunea lor pe http://www.travelnaid.de Bai sor'mea acida ca toate fetele a zis ca mobra asta seamana mai mult cu o fabrica de bere decat cu o motocicleta. Nu m-ar deranja o fabrica de bere la purtator..., Editat Septembrie 1, 2013 de cios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Septembrie 1, 2013 Autor Share Postat Septembrie 1, 2013 E bine ca s-a gandit totusi la o fabrica de bere si nu a zis ca e ceva coafor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doc71 Postat Septembrie 1, 2013 Share Postat Septembrie 1, 2013 E bine ca s-a gandit totusi la o fabrica de bere si nu a zis ca e ceva coafor. Ca doar ma stii.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Septembrie 1, 2013 Share Postat Septembrie 1, 2013 Era la un moment_dat un baiat cu o nipra cu atas cu un alambic si un sac de prune in atas,in drum spre o intrunire la Bacau acu' multi ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat Septembrie 12, 2013 Autor Share Postat Septembrie 12, 2013 Ahh, mi-am adus aminte, in Bulgaria am avut ceva probeleme majore cu Uralul, am fost nevoit sa-mi scot scula si sa mai strang un pic oglinda . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.