Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Era o chestie retardata de cand lumea...cate o masina abandona,ramanea blocata pe trasa sau la 2m de ea,se fluturau steagurile galbene (de care nu se sinchisea nimeni),iar niste comisari si niste utilaje incepeau sa alerge de bezmetici la 2m de niste masini care mergeau forja.Foarte urate faze,nu trebuia sa fii un geniu sa realizezi ca la un moment dat se va intampla ceva urat.Faza cu Jules Bianchi era ceva inevitabil....

Imi aduc aminte prin 2016 sau cand naiba s-a rasucit cineva parca in Germ la Rosberg acasa care conducea cursa fix in ultimul viraj si a ramas blocat pe linia dreapta cu aia trecand pe langa el ca la razboi.Si nu a bagat nimeni SC sa nu ii anuleze avantajul lui Rosberg in fata lui Ham...si iar fugea un comisar prin fata la masini ca o gaina cu capul taiat....au fost multe avertismente pana la Jules Bianchi,cei de sus nu s-au sinchisit.Ba mai mult acum iar recidiveaza...la Singapore Russel blocat pe trasa ideala lovise zidul si iesea din masina,masina blocata acolo si prostul ala tot se cacaia sa bage SC...daca oricare din pilotii care treceau la 1m de Russell nu ar fi reactionat cum reactioneaza ei instant si ar fi mentinut trasa lovind masina stationara a lui Russell in timp ce acesta (ca boul) era in picioare pe scaun incercand sa iasa din ea si sa puna volanul la loc...oare ce iesea?isi rupea Russell amandoua picioarele daca ar fi fost lovit din spate de o masina la 150kmh?sau si mai rau?Si a cui era vina?Ok,si a lui Russell - am si zis la momentul ala - nu trebuia sa iasa din masina neam pana nu era safe,dar vina majora era a boului ala numit director de cursa care se uita f atent pe monitor (au fost cadre cu el) si isi frangea mainile evitand sa anunte SC.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,normal ca trebuie sa existe un risc,dar cand vii cu 17tone de fier pe circuit printre masini te calci in ea treaba.Degeaba mai pui gravel traps cauciucuri si alte prostii daca vii cu vola si o parchezi pe circuit in mijlocul cursei.

Acum,pe partea ailalta,lasa sa ploua care e problema?Cursele se organieaza in F1 si pe ploaie ca doar nu e nascar sa se opreasca cand vin norii de furtuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.10.2019 la 9:38, cuki a spus:

O ploie nu incurca o cursa de F1, dar un taifun s-ar putea.

 

Da,ai zis bine  - Saturday running cancelled in Japan – full revised timetable for Sunday.

 

Sambata nu se alearga.

 

Program duminica :

 

10.00  - F1 Qualifying Session

14.10 - Grand Prix (53 laps or 120 minutes)

 

Ei sunt GMT+9...noi GMT+3 parca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, john17 a spus:

Plm, sâmbătă sa transmită putinicii taifunu' de la fața locului, poate-i duce undeva, departe... 🤬

Ii duce si in Japonia?Nu creeed....comentator trebuia sa ma fac...munceam in weekend dar vedeam toata lumea pe banii televiziunilor...trai neneaca pe banii babachii.

Ce sa-ti spun,tusesc daca comenteaza din studio....parca ar fi mai naspa calitatea comentariului...partz.

 

Hah,cica din toti pilotii de la Suzuka,doar Hamilton se intoarce inapoi la Tokyo sambata ca sa stea la hotel,restul stau linistiti in motorhome'uri.

Problema e ca e destul de riscant ce face el,pentru ca daca e taifun e o posibilitate f mare ca bullet-train'ul sa se intrerupa si ramane duminica blocat ca boul in Tokyo.

 

With no action on Saturday, owing to Typhoon Hagibis, drivers need to do something other than sit and twiddle their thumbs. While on one hand, Max Verstappen, Carlos Sainz and Lando Norris have an important FIFA tournament, other drivers have different plans.

One of them is Lewis Hamilton, who revealed some exciting plans for Saturday.He said, “We are lucky we’ve got the day off. Will probably do some training and go back to Tokyo tonight. Go back to Tokyo and have a nice night and good food and then maybe come back tomorrow”

Admittedly though, the soon-to-be 6-time world champion may be forced to eat his words. This is because, nobody in their right mind would want to go to Tokyo in the middle of a typhoon.

All 20 drivers are looking forward to see if they will have a morning qualifying session. In the worst case scenario, the results of FP2 will likely determine the grid order for the race. Bottas managed to snatch P1 in the second session, in spite of an early spin.

Meanwhile, Toro Rosso’s Daniil Kvyat admitted that he would settle for a game of golf. Romain Grosjean will be rebuilding the famous 6-wheel Tyrrell, a plastic model, armed with a bottle of glue.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

image.thumb.png.485580d9ae40acb863c9a584d35e6fd4.png

 

Primă linie Ferrari din nou și la Suzuka. Mercedes nu a mai văzut pole de la Hockenheim - din iulie, de 6 etape. Nu s-a mai întâmplat așa ceva în toată era turbo V6. Al 5-lea pole Ferrari la rând. Cursă interesantă în perspectivă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, cuki a spus:

Maine e vreme excelenta. Din Tokyo la Suzuka face max 2h cu elicopteru. Cu un avion privat, probabil 1h.

 

Asta inseamna sa fi unde e Hamilton. Plin de bani, cu al 6lea titul in jeb, contract, private jet (cred ca are 2)...il doare la banana.

 

Tin minte ce spunea Toto acuma cativa ani. Lewis face ce vrea pentru ca isi permite. Duminica castiga cursa si aduce

punctele echipei. No need to try to control him.

Eh,speculatie de presa,in eventualitatea in care era vreme urata intradevar Lewis ar fi ramas blocat in Tokyo.

La acele furtuni care se manifesta intr-un uragan,daca nu dau drumul la tren,iti dai seama ca ar fi fost consemnate la sol orice fel de aparate de zbor.

Lewis insa normal ca s-a interesat si nu s-a dus de berbec in oras,stia ca nu e problema de vreme.

E relaxat,in 2016 el cu gura lui a zis ca l-a "obligat" Rosberg sa nu mai stea in hoteluri ci sa stea si el in motorhome pe durata weekendului pt a fi cat mai concentrat la activitatile din cadrul weekendului de cursa.Acuma....n-are cine sa il streseze :)

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

image.thumb.png.485580d9ae40acb863c9a584d35e6fd4.png

 

Primă linie Ferrari din nou și la Suzuka. Mercedes nu a mai văzut pole de la Hockenheim - din iulie, de 6 etape. Nu s-a mai întâmplat așa ceva în toată era turbo V6. Al 5-lea pole Ferrari la rând. Cursă interesantă în perspectivă. 

Da,punct bun pentru Vettel.Si pentru Ferrari.Sa speram.Fingers crossed.

 

Daca tot dau un punct pt fastest lap,ar trebui sa dea si pt quali unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, si dacă manele nu ar fi putut zburătăci din cauza uraganului siiiiigur cursa s-ar fi ținut... 

Așteptăm încă o dublă merț? 😈 Că fierrarii mai mult de quali nu prea sunt in stare, fac ei o dibăcie strategică. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...cursa ok dpdv spectacol,dar tot AMG a fost mai rapida.

Indiferent de ce au spus comentatorii nu mi se pare ca a gresit Leclerc in primul tur...dar nici Verst.Nu stiu sa zic,mi s-a parut ca Verst i-a lasat loc acolo,dar la limita.Leclerc nu a putut tine trasa si...

Nu am inteles de ce i-au spus lui Leclerc sa intre doar pentru acel endplate de pe aripa fata,cand el  spunea ca masina se simte in regula.Acolo mi se pare ca au facut o greseala.

In rest foarte bine strategia Ferrari,mai ales fata de cursele trecute.Mi-a placut ideea de a mai face un pit pe final ca sa atace fastest lap...insa nu l-a putut lua de la Hamilton.

 

Vettel desi a umplut-o de sange la start - la motogp se dadea start furat pentru acea miscare - dar cred ca nu a plecat peste linia alba...nu stiu.Cert e ca a gresit si a pierdut poz.1 dar oricum cred ca ar fi fost depasit.

Foarte bine a tinut la Ham pe ultimele tururi,chiar nu m-am asteptat,eram convins ca o sa greseasca vreo franare sau ceva,oricum eram convins ca il va depasi Ham.Dar nu. :ok:

Comentatorii cei mai tari - undeva la jumatatea cursei dupa primele opriri la stopuri au conchis surescitati ca Vettel are cursa castigata :crack: Foarte buna concluzia,au trebuit sa mearga la Suzuka pentru a spune asemenea prostii,nu puteau sa le gangureasca de la Bucuresti...

 

Iarasi,ce nu am inteles,de ce Ham nu a mai ramas pe acele mediumuri la sfarsit in conditiile in care nu pierdea timp la Bottas - erau aproape 10s intre ei si vreo 13 tururi.Chiar asa sa se fi degradat pe sfarsit gumele incat sa nu poata gestiona 1s/tur?

E interesanta noua grafica in care iti arata conditia celor 4 gume de pe masina cuiva,insa nu sunt convins ca e chiar reala.Adica Ham avea 70% pe toate4 erau in verde cand a intrat la boxe ultima oara.Pare cam aiurea.Iar in ultimele tururi cei 2 - Ham si Vettel arata ca aveau 20-30% si se bateau de mama focului - nu stiu insa ce timpi pe tur aveau,aia ar fi interesant de aflat pentru a ne da seama daca e reala in vreun fel grafica.Nu inteleg modul de calcul al tyre life - e o aproximare in functie de timpul stat pe gume si estimarile Pirelli?Pentru ca daca e asa,inseamna ca e ceva ff general,doar asa de fenta.

 

 Mercedes campioni si in 2019,inevitabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci putinicii au fost in jafonia?!? Al draq uragan, a luat alți oameni nevinovați... 

Parcă și la f1 s-au penalizat "broscuțe" d'astea la start. 

Probabil din cotețul lui lec ar mai fi zburat și alte cheștii dacă l-ar fi lăsat. Ce-i permis cezarului nu-i permis măgarului, ©fia. 

prodigiosu as usual, nu se obosește prea multe tururi, dăunează tenului (și așa bubos) . :crack:Maaaaare kilot, o să ajungă in hall (de hal) of fame! Fix lângă jean vlădoiu. 

Dacă pixda ar fi fost așa pixdă cum o vedeți (unii) mi s-ar fi adeverit prorocirea cu dubla merțedes. 

Trăiam cu impresia că e la 10 cursa, am vz ultimele 8 tururi și rezumatul. Nici o pierdere. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahahha buna aia cu jean vladoiu..da corect.

Da,nici o pierdere...primul tur si ultimele 6.7 au fost mai interesante.

Vettelino nu tinea la Ham pe gume uzate daca nu avea masina...deci chiar are dreptate colegul ca Ferrari s.a ridicat mult....deja e normal.sa monopolizeze primul rand la start.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plictiseală. Totul s-a jucat la start. Dacă Vettel a greșit-o, nu văd ce l-a făcut pe Leclerc să plece atât de prost. Ferrari au încercat să repare situația cu o strategie agresivă pentru Vettel, dar ar fi fost cvasi-imposibil să funcționeze: Bottas ar fi copiat orice mișcare a lui, iar Hamilton ar fi încercat strategia alternativă, în așa fel încât orice s-ar fi întâmplat un Mercedes avea să fie în față. Șah. Mat.

 

11 hours ago, Method said:

nu mi se pare ca a gresit Leclerc in primul tur...dar nici Verst.Nu stiu sa zic,mi s-a parut ca Verst i-a lasat loc acolo,dar la limita.Leclerc nu a putut tine trasa si...

 

A fost clar greșeala lui, a și recunoscut-o după cursă: a încercat să țină trasa murdară pe interior, a subvirat, aia a fost.

 

image.thumb.png.a1aa35a49dec2c4ada97e6d638ca8770.png

 

Nu cred că e mult de citit în acest incident. Nu ajungea însă în acea poziție dacă nu pleca execrabil. Vettel cu tot cu eroarea lui a pierdut doar un loc. Leclerc a pierdut două. 

 

11 hours ago, Method said:

Cert e ca a gresit si a pierdut poz.1 dar oricum cred ca ar fi fost depasit.

 

Destul de puțin probabil. Așa cum Hamilton nu a putut trece de el pe gume mai proaspete, nici marele Bottas nu cred că ar fi reușit, pe gume echivalente. Ferrari a pierdut astăzi victoria aproape exclusiv din vina piloților.

 

Lucrurile cele mai interesante de la Suzuka:

  • ancheta tehnică a lui Vettel
  • Renault pierde (deocamdată) punctele din cursa de astăzi pentru o neregulă legată de brake-bias
  • Ferrari a demonstrat că are o mașină la fel de bună sau mai bună ca Mercedes pe orice tip de circuit în acest sfârșit de sezon. Relevanță scăzută pentru 2019, mare pentru 2020.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Plictiseală. Totul s-a jucat la start. Dacă Vettel a greșit-o, nu văd ce l-a făcut pe Leclerc să plece atât de prost. Ferrari au încercat să repare situația cu o strategie agresivă pentru Vettel, dar ar fi fost cvasi-imposibil să funcționeze: Bottas ar fi copiat orice mișcare a lui, iar Hamilton ar fi încercat strategia alternativă, în așa fel încât orice s-ar fi întâmplat un Mercedes avea să fie în față. Șah. Mat.

Da.La start si in ultimele tururi cand puteam pune pariu ca Ham il va executa.

Tot nu am inteles de ce a intrat Ham pt ultimul stiint din moment ce avea medii si nu pierdea aproape deloc la Bottas.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

A fost clar greșeala lui, a și recunoscut-o după cursă: a încercat să țină trasa murdară pe interior, a subvirat, aia a fost.

 

image.thumb.png.a1aa35a49dec2c4ada97e6d638ca8770.png

 

Nu cred că e mult de citit în acest incident. Nu ajungea însă în acea poziție dacă nu pleca execrabil. Vettel cu tot cu eroarea lui a pierdut doar un loc. Leclerc a pierdut două.

Da,pai am zis ca mi s-a parut ca Verst i-a lasat loc.Acuma sunt convins ca Leclerc n-a vrut sa dea in el,dar s-a vazut cum tine interior tine interior si dintr-o data se duce la ext si intra in Verst - clar nu a mai putut tine trasa.

Nici nu cred ca ar trebui penalizat Leclerc pentru asta.

 

Iarasi,ce nu inteleg cum de Vettel nu a fost penalizat.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Ferrari a pierdut astăzi victoria aproape exclusiv din vina piloților.

Nush,nu as baga mana in foc...eu cred ca AMG ar fi castigat oricum.

Ok,startul ca startul,dar Vettel nu l-a putut ajunge si macar ameninta pe Bottas.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:
  • Renault pierde (deocamdată) punctele din cursa de astăzi pentru o neregulă legată de brake-bias
  • Ferrari a demonstrat că are o mașină la fel de bună sau mai bună ca Mercedes pe orice tip de circuit în acest sfârșit de sezon. Relevanță scăzută pentru 2019, mare pentru 2020.

Renault deja da semne de lipsa de profesionalism,ceea ce la acel nivel n-ar trebui sa se intample.Si asta dupa ce in cursa trecuta Ricci a fost descalificat pt acea incalcare a puterii maxime a mgu-k.Deja sunt 2 greseli urate care i-au facut sa piarda multe puncte...si in consecinta mullte milioane.

 

Da,ai avut dreptate cu Ferrari,dar mie mi se pare inca neverosimil.Insa da,se vede un reviriment clar,deja cursa de cursa sunt in pole si s ebat la victorie.

Ceea ce ma frapeaza e cum naiba 3 sfert de sezon n-a avut AMG ce discuta cu ei,si acum pe final - hop Ferrari arma letala.De udne pana unde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, Method said:

Nici nu cred ca ar trebui penalizat Leclerc pentru asta.

 

A greșit, iar prin greșeala lui a scos din cursă un adversar nevinovat. Penalizare. Vettel cu Verstappen - Silverstone. Același lucru. 

 

12 hours ago, Method said:

Iarasi,ce nu inteleg cum de Vettel nu a fost penalizat.

 

Pentru că regulamentul spune că mișcarea din grilă trebuie să fie detectată de către transponder. Iar transponder-ul nu a detectat mișcarea. Deci n-a fost penalizat.

 

image.thumb.png.0c7134e62116834e928ea7b10e41dfd9.png

 

12 hours ago, Method said:

Ceea ce ma frapeaza e cum naiba 3 sfert de sezon n-a avut AMG ce discuta cu ei,si acum pe final - hop Ferrari arma letala.De udne pana unde?

 

Cumul de factori. În primu rând Ferrari a avut potențial de la începutul sezonului, un potențial pe care nu l-au fructificat din varii motive (ineficiență aerodinamică, greșeli strategice, fiabilitate, greșeli de pilotaj, etc.). Cursa din Rusia a fost încă un exemplu bun: cu cea mai bună mașină, au pierdut o cursă pe care o aveau în buzunar din cauza greșelilor de management, strategie și fiabilitate. În prima parte a sezonului trebuiau să câștige cel puțin 3 curse - Bahrain, Canada, Austria, poate și Germania dacă Vettel nu pleca ultimul. În pauza de vară și-au rezolvat majoritatea problemelor cu platforma actuală. Apoi ritmul update-urilor tehnice a scăzut dramatic de la Spa încoace: echipele de top se concentrează pe monopostul de anul viitor, cu atât mai mult Mercedes având în vedere avansul pe care-l aveau în ambele campionate. Ferrari au adus ultimul pachet aerodinamic specific la Monza (aripă față, bargeboards, podea, aripă spate), la Mercedes și nici chiar la Red Bull nu am mai văzut un pachet nou complet după pauza de vară.

 

Leclerc, Degner 1:

 

image.thumb.png.9e7825036bec1a73174c2c3803298ae0.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, cuki said:

Diferente se vad insa fata de Redbull, care de vreo 4 curse nu mai are pretentii de podium sau front row in calificari

 

Just.

 

Da, am uitat și aspectul pneurilor: Ferrari nu reușeau să le facă să funcționeze la fel de eficient ca Mercedes, și ocazional Red Bull. 

 

Mi se pare amuzant și intrigant faptul că nimeni nu a reușit încă să deslușească de unde scoate Ferrari acea putere suplimentară. Încă se discută dacă e din ICE (carburant sau altceva) sau din baterii.

 

Difuzorul de pe SF90 la Suzuka:

 

image.thumb.png.a3218c7516afc6ab308032070ecd0444.png

 

Tot la Suzuka, Mercedes a venit cu volane noi:

 

image.thumb.png.dacd2e02c3d53d80c92ea5f2ad6cea43.png

 

Și un dispozitiv pentru măsurarea poziției evacuării (în FP, probabil research pentru monopostul de anul viitor):

 

image.thumb.png.691f33fab518c44d72a9b0edd6fdea44.png image.thumb.png.db6adf855bdb9f8871a99b0730e8bd0c.png  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, cuki a spus:

 

Tu ai short term memory :)

 

La inceput de sezon, toata lumea se astepta sa rupa Ferrari tot...restul e istorie. Toti marii analisti F1, au picat de fraieri.

 

Ferrari era mereu masina mai buna, problema erau gumele. Abia acuma au reusit sa se adapteze intr-o oarecare masura la noiile gume. Daca Mercedes nu ar fi oprit dezvoltarea modelului 2019, nu am fi vazut mare diferenta....asa insa Ferrari au putut inchide un GAP care nu mai crestea de partea ailalta. Diferente se vad insa fata de Redbull, care de vreo 4 curse nu mai are pretentii de podium sau front row in calificari

 

Trebuie mentionat si upgrad-ul adus de Mercedes la Hockenheim...care nu a functionat.

Nu,la inceput de sezon Ferrari NU ERA masina mai buna....ci niste o gramada de jurnalisti spunea ca Ferrari era masina mai buna - teorie bazata pe niste teste total neconcludente in care unii mergeau pe niste gume altii pe cu totul alta specificatie...si in care AMG se baza pe long runs.Si bazate pe foarte mult wishful thinking.

Am zis inca de atunci si nu m-a crezut nimeni - cand Mercedes nici macar nu se sinchiseste sa puna ss si face numai long runs inseamna ca sunt mai mult decat siguri pe performantele masinii lor si se axeaza doar pe fiabilitate.Dar nu,nu - toti analistii au tras concluzia ca Ferrari are o super masina doar pt ca avea timpi buni pe gume soft in teste.

Dupa aia a venit hop'si'asa'ul cu Binotto care a venit pe sticla si a zis "aaa,am dat-o de gard anul asta ca masina de anul asta nu are destul downforce".Copil nascut mort.Vedem la anul,anul asta pa.Deci a zis asta cu subiect si predicat seful echipei nu un analist nu Scarbs sau vreun alt inginer,nuu.Cea mai avizata sursa posibila...iar rezultatele lor indoielnice nu pareau decat sa confirme ce a zis Binotto,care nu cred ca atunci arunca cu praf la deruta sa mascheze marile performante ale masinii si sa il adoarma pe Totto.

Ba si dintr-odata de vreo 3 curse...hataaa Ferrari peste AMG.De aia sunt eu intr-o continua stupefactie.Ptiu sa nu le fie de deochi si sa continuie asa ca fain mai e sa mai vezi si altceva decat #godbless. :bounce:

Acum 28 minute, PzKpfW a spus:

Tot la Suzuka, Mercedes a venit cu volane noi:

 

image.thumb.png.dacd2e02c3d53d80c92ea5f2ad6cea43.png

 

Și un dispozitiv pentru măsurarea poziției evacuării (în FP, probabil research pentru monopostul de anul viitor):

 

image.thumb.png.691f33fab518c44d72a9b0edd6fdea44.png image.thumb.png.db6adf855bdb9f8871a99b0730e8bd0c.png  

Foarte aerate volanele...misto.

Wtf si that?ce masoara teava aia?nu inteleg logica...sunt convins ca nu e ca in gp - astia chiar au o logica in ceea ce fac,insa nu pricep.Asa vor trebui sa fie evacuarile la anul?si ei le integreaza pt a vedea influenta asupra aero?sau?...

Acum 30 minute, PzKpfW a spus:

Mi se pare amuzant și intrigant faptul că nimeni nu a reușit încă să deslușească de unde scoate Ferrari acea putere suplimentară. Încă se discută dacă e din ICE (carburant sau altceva) sau din baterii.

Ii suspectau ca din mgu-k.Insa puterea si durata actiunii mgu-k asupra volantei parca e masurata de un sensor fia nu?

si atunci?

Injectia aceea smechera facuta de Mahle?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, Method said:

Injectia aceea smechera facuta de Mahle?

 

Aia e treabă de prin 2016. Nu cred că aia face diferența (abia) acum.

 

16 minutes ago, Method said:

Insa puterea si durata actiunii mgu-k asupra volantei parca e masurata de un sensor fia nu?

 

Tot fluxul de curent este măsurat. De unde și misterul :) 

 

17 minutes ago, Method said:

Wtf si that?ce masoara teava aia?

 

Cf lui Tobi Grüner măsoară alinierea evacuării cu restul mașinii. Nu știu dacă e ceva static sau au folosit-o și în mers.

 

19 minutes ago, Method said:

cand Mercedes nici macar nu se sinchiseste sa puna ss si face numai long runs inseamna ca sunt mai mult decat siguri pe performantele masinii lor si se axeaza doar pe fiabilitate.

 

În ultima zi au pus SS (sau C5) și tot au fost în urma celor de la Ferrari, cu tot cu upgrade-ul lor aerodinamic masiv.

 

image.thumb.png.4b48ed14c340d66659fb99c27ad73396.png

 

Mașina celor de la Ferrari, prin filosofia cu mai puțină apăsare aerodinamică, se bazează mai mult pe aderența pneurilor - i.e. are nevoie de mai mult mechanical grip. Și tocmai pe partea asta Ferrari au avut probleme până recent. Nu au abandonat abordarea cu mai puțină apăsare aero, iar majoritatea echipelor le-au urmat design-ul aripii față (mai ales McLaren). Mai mult, Simone Resta (inginerul care a venit cu abordarea asta și care plecase în iarnă la Alfa Romeo ca director tehnic) a fost rechemat și reintegrat la Maranello pe la jumătatea sezonului. Doar că se pare că au supraestimat nivelul aderenței mecanice pe care o aveau. Condițiile de la Barcelona la sfârșit de iarnă/început de primăvară fiind destul de diferite de cele dintr-un week-end de cursă normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Pentru că regulamentul spune că mișcarea din grilă trebuie să fie detectată de către transponder. Iar transponder-ul nu a detectat mișcarea. Deci n-a fost penalizat.

Transponderele or fi roșii..? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

Aia e treabă de prin 2016. Nu cred că aia face diferența (abia) acum.

 

 

Tot fluxul de curent este măsurat. De unde și misterul :)

Da,cred ca ai dreptate,treaba cu Mahle e old news deja.

Erau iarasi niste zvonuri conform carora aveau niste baterii suplimentare sau asa ceva...al carui curent nu era masurat?I donno,sunt speculatiile speculatiilor astea.

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

În ultima zi au pus SS (sau C5) și tot au fost în urma celor de la Ferrari, cu tot cu upgrade-ul lor aerodinamic masiv.

Da,si atunci ai tras aceeasi concluzie si iti spun ce ti-am spus si atunci :

- ritmul din teste poate fi foarte inselator,una e sa mergi pe mapa de quali alata pe mapa din cursa - e minim de juma de sec intre ele.Si alte si alte tertipuri - a explicat un inginer nu mai tin minte de la ce echipa chiar atunci toate manevrele posibile.Dar nu,nimeni nu l-a bagat in seama,lumea era prea excitata ca "uite,uite Ferrari e finally inaintea celor de la Mercedes".Aham.

- faptul ca o echipa asa de profi precum AMG nu teseaza deloc masina pe gume soft este un semnal clar - nu inseamna ca a uitat sau ca neglijeaza,inseamna fara doar si poate ca e super sigura de viteza masinii lor.

Concluzia - in testele de presezon cred ca e mai important numarul de km parcursi decat timpul pe tur.

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Nu cred. Dealtfel Vettel a făcut o fază aproape identică în 2010 la start. Nici atunci nu a fost vorba de penalizare.

Asta sufera de ejaculare precoce :bounce:

 

Leclerc demoted to P7 in Japan after double post-race penalty

Ok,poate o merita cu Verst,dar sa ii dai penalizare pt ca avea o bucata de eleron desprinsa?Deja e aberant.

SI mai am si eu o intrebare - la cate porcarii a facut marea speranta a Olandei in atatea si atatea curse,bai nene,ala de ce nu a luat penalizari?Deci daca o facem corect,pai bai nene,sa fie corect pt toatal lumea,nu cei care au mai multi fani sa fie protejati ca sa fie audienta buna.wtf?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zici tu ca are wax atâția fani? Mă indoiesc profund. Aia din tribune fac pariu că au fost îmbrăcați mok de redbullshit. Doar că buticul fia funcționează fix ca federacia română de automobilism, după ureche, interese și cumetrii. 

Și uite așa se mai face puțină vâlvă in jurul waxului, că deja nu mai vorbea nimeni despre el!

Cât privește curentul, puterea etc. in sporturile astea tehnice mereu se fac nașpe. Unele sunt descoperite mai repede, unele mai târziu sau deloc, despre altele se știe și se merge pe burtă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

Da,si atunci ai tras aceeasi concluzie si iti spun ce ti-am spus si atunci :

- ritmul din teste poate fi foarte inselator,una e sa mergi pe mapa de quali alata pe mapa din cursa - e minim de juma de sec intre ele.Si alte si alte tertipuri - a explicat un inginer nu mai tin minte de la ce echipa chiar atunci toate manevrele posibile.Dar nu,nimeni nu l-a bagat in seama,lumea era prea excitata ca "uite,uite Ferrari e finally inaintea celor de la Mercedes".Aham.

- faptul ca o echipa asa de profi precum AMG nu teseaza deloc masina pe gume soft este un semnal clar - nu inseamna ca a uitat sau ca neglijeaza,inseamna fara doar si poate ca e super sigura de viteza masinii lor.

 

OK, dar faptul că au pus C5 în ultima zi denotă că au vrut să măsoare performanța pe un singur tur, să vadă cam unde sunt față de Ferrari. Nu are rost să pui cea mai soft gumă ca să mergi la paradă sau anduranță. Au vrut cel mai rapid timp în ultima zi. Sunt destul de convins că acei timpi erau reali și că Ferrari erau mai rapizi ca Mercedes în acel moment. Diferența s-a făcut ulterior prin condițiile atmosferice (temperaturi mai ridicate) și faptul că Mercedes a îmbunătățit substanțial mașina între teste și cursă. Îmi amintesc la vremea MP al Spaniei că am comparat timpii din Q3: Ferrari era tot la 1:16.2 (exact același timp din testele de iarnă), iar Mercedes la 1:15.4, cu 8 zecimi mai rapizi.

 

1 hour ago, Method said:

Ok,poate o merita cu Verst,dar sa ii dai penalizare pt ca avea o bucata de eleron desprinsa?Deja e aberant.

 

Penalizarea era orientată în primul rând spre echipă - ei trebuiau să vadă daunele la aripa față (Leclerc a spus dealtfel că-i pare rău de situație, dar nu avea cum să vadă starea aripii din mașină) și să fie responsabili, să-l cheme la standuri. Cum altfel să-i penalizezi? Financiar? Câteva mii sau zeci de mii de euro sunt nasturi pentru o echipă ca Ferrari.

 

Și da, Verstappen a comis-o în trecut (deși a început să fie mai curat de vreun an încoace), dar nu-mi amintesc să fi fost vreo instanță în care el să fie 100% vinovat, din greșeala lui să scoată pe cineva din cursă, iar el să continue fără probleme. Cea mai gravă situație mi se pare că a fost anul trecut în China, unde clar a fost vinovat pentru contactul cu Vettel, nu a primit nicio penalizare și a terminat tot în fața lui.

 

 

E adevărat însă că după ce reputație și-a făcut, ar cam trebui să-și țină gura când și-o ia el din vina altuia. Cum zice Palmer:

 

"He’s forcing drivers off the road for Grand Prix wins. As we saw in Austria, that driver was Charles Leclerc, who just drove into the side of him. But there is a subtle difference. Verstappen was ahead, well certainly side by side, and Leclerc sort of drilled into the side of Verstappen from a bit behind. But it is still an irony for Verstappen, who is Mr Aggressive, Mr Elbows Out, forces people off the road, wheel banging. He [Verstappen] gets driven into, is on the receiving end of it, so I don’t think he can have too many complaints."

 

44 minutes ago, john17 said:

Zici tu ca are wax atâția fani? Mă indoiesc profund.

 

În momentul de față, Verstappen are probabil cel mai mare și solid fanbase. Doar Ferrari (ca echipă) cred că are mai mulți fani. A fost plin de tricouri portocalii în tribune în la Red Bull Ring, Hockenheim, Spa... Iar Max este principalul motiv pentru care vom avea cursă la Zandvoort anul viitor (celălalt fiind sponsorul principal al competiției).

 

47 minutes ago, john17 said:

despre altele se știe și se merge pe burtă. 

 

Nu e cazul aici. Sunt mulți bani la mijloc. Dacă s-ar ști despre ce e vorba, ceilalți trei motoriști ar sări în sus și ar reclama la FIA. Iar dacă s-ar dovedi legal, ar copia și ei repede tertipul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

Cât privește curentul, puterea etc. in sporturile astea tehnice mereu se fac nașpe. Unele sunt descoperite mai repede, unele mai târziu sau deloc, despre altele se știe și se merge pe burtă. 

True.Nu se merge pe burta pt ca si AMG si RBR tot cer controale,abia asteapta sa gaseasca ceva in neregula cu Ferrari pt a-i penaliza.Se va afla probabil peste vreo 5-6 ani,dar atunci va fi asa doar de curiozitate.

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Penalizarea era orientată în primul rând spre echipă - ei trebuiau să vadă daunele la aripa față (Leclerc a spus dealtfel că-i pare rău de situație, dar nu avea cum să vadă starea aripii din mașină) și să fie responsabili, să-l cheme la standuri.

Mai mai....cat de safe e FIA...vai vai.A zburat o bucata de 7cm pe 15 de cf care cantareste probabil 30g din masina lui Leclerc si a dat in oglinda lui Ham...."nonorocire".Aceste cuvinte ne doare.

Dar cand se rotise masina aia in 2016 la intrarea pe linia dreapta in Germ si ramasese blocata pe trasa ideala si FIA nu scotea SC nici piscata cu ceara sa nu ii strice cursa eroului local Rosberg a fost tot in acelasi spirit de safety?Dar cand a murit Bianchi pt ca umblau vole pe circuit tot asa,s-au gandit la safety?Dar la cursa trecuta cand era blocat Russell pe trasa ideala la iesire din viraj si nici de-ai naibii nu bagau SC?

Eu spun ca sunt niste curve virgine.Si ca trebuia lasat Leclerc sa alerge chiar si cu acea bucata desprinsa din carene.Plm vroiau spectacol...daca nici ala nu e spectacol,ce e atunci?

Hai sa remediem problemele mari de siguranta intai - zonele de esapare deficitare pe anumite circuite,protocoalele antice si altele si altele inainte sa pedepsim un baiat care merge cu o bucata de carena de 20cmp pe jos.

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Și da, Verstappen a comis-o în trecut (deși a început să fie mai curat de vreun an încoace), dar nu-mi amintesc să fi fost vreo instanță în care el să fie 100% vinovat, din greșeala lui să scoată pe cineva din cursă, iar el să continue fără probleme. Cea mai gravă situație mi se pare că a fost anul trecut în China, unde clar a fost vinovat pentru contactul cu Vettel, nu a primit nicio penalizare și a terminat tot în fața lui.

 

E adevărat însă că după ce reputație și-a făcut, ar cam trebui să-și țină gura când și-o ia el din vina altuia. Cum zice Palmer:

"He’s forcing drivers off the road for Grand Prix wins. As we saw in Austria, that driver was Charles Leclerc, who just drove into the side of him. But there is a subtle difference. Verstappen was ahead, well certainly side by side, and Leclerc sort of drilled into the side of Verstappen from a bit behind. But it is still an irony for Verstappen, who is Mr Aggressive, Mr Elbows Out, forces people off the road, wheel banging. He [Verstappen] gets driven into, is on the receiving end of it, so I don’t think he can have too many complaints."

A scos multa lume.Daca nu complet,macar le-a distrus cursa.Faza de anul trecut cu Ricci cand s-a batzait pe franare imi vine cel mai mult in cap.

Faptul ca dupa ce face o calcanarie din aia specifica lui,el mai poate termina cursa sau nu in urma contactului pt mine nici macar nu e important.Ce conteaza daca mai poate el termina cursa din moment ce el a fost cel care a creat incidentul???Pe sistemul "ti-am fwtut una in gura de te-am lesinat,dar sa stii ca si mie mi s-a umflat pumnul".

 

Da,intradevar anul asta a fost mai ok DAR asta numai pt ca nu are un coechipier de talia lui.Daca anul asta ar fi avut pe cineva de genul lui Ricci iarasi ar fi fost clinciuri...cu alte cuvinte n-are in cine sa dea.Da,poate a intervenit si putina maturizare,dar nu foarte multa.

Palmer are foarte multa dreptate,dintre toti pilotii el si Magnussen nu au a se plange cand cineva ii atinge.

Da,la acest incident el a lasat spatiu,ok - Leclerc a gresit am vazut si eu reluari,dar s-a vazut clar (si comisarii au decis si ei la fel) ca nu a fost intentie.

Intentie de a lovi sau de a intimida/scoate de pe circuit care a fost prezenta la aproape toate incidentele in care Verst a fost agresor.

Pe cat de bun pilot e pe atata de jigodie poate fi.Cum ziceau pe thread'ul de motogp "caracter infect". :crack:

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

În momentul de față, Verstappen are probabil cel mai mare și solid fanbase. Doar Ferrari (ca echipă) cred că are mai mulți fani. A fost plin de tricouri portocalii în tribune în la Red Bull Ring, Hockenheim, Spa... Iar Max este principalul motiv pentru care vom avea cursă la Zandvoort anul viitor (celălalt fiind sponsorul principal al competiției).

 

Nu e cazul aici. Sunt mulți bani la mijloc. Dacă s-ar ști despre ce e vorba, ceilalți trei motoriști ar sări în sus și ar reclama la FIA. Iar dacă s-ar dovedi legal, ar copia și ei repede tertipul.

:agree:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...