Sari la conținut

PzKpfW

Super Membru
  • Număr conținut

    6.717
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Zile Câștigate

    2

Despre PzKpfW

  • Rang
    Jupîn

Profil

  • Sex
    Male
  • Motocicleta
    FS 570, RSV4, MTS 1200S

Vizitatori Recenți Profil

2.756 citiri profil
  1. Îmi vine greu să cred că ai fost prezent la discuția dintre Dall'Igna (sau reprezentanții tehnici ai Ducati) și Aldridge ca să-ți dai seama ce s-a discutat și cum s-a argumentat. Brivio poate să spună orice. Declarațiile lui nu sunt echivalente cu regulamentul competițional al FIM. În plus, chiar nu văd unde e contradicția între ceea ce spune el (dorința de a avea un pachet aerodinamic omologat la început de sezon și o singură evoluție posibilă) și existența acelui element.
  2. Elementul nu poate fi interzis doar pentru că generează apăsare aerodinamică. Interdicția s-ar putea aplica doar dacă ar modifica regulamentul. Citez din nou secțiunea relevantă a acestuia: Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (eg. wings, fins, bulges, etc.) that may provide an aerodynamic effect (eg. providing downforce, disrupting aerodynamic wake, etc.) are not allowed. The Technical Director will be the sole judge of whether a device or fairing design falls into the above definition, and he will issue and update general design guidelines on which he will base his judgement. Moving aerodynamic devices are prohibited. Neclaritatea este chiar la început: Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (...). Elementul respectiv nu este legat de caroserie (bodywork) sau carenă (fairing), ci de basculă (element structural). În același timp se stipulează că decizia aparține în întregime directorului tehnic. Și mă îndoiesc de faptul că niște forumiști precum tu sau eu suntem mai avizați decât Danny Aldridge pentru a lua o decizie.
  3. Astăzi a fost. Verdictul va fi dat curând, sigur înainte de week-end-ul argentinian. Cel mai probabil elementul va fi declarat ilegal începând cu următoarea cursă iar regulamentul clarificat. Gigi este însă foarte supărat pentru că a trebuit să expună niște "secrete tehnice" în prezentarea de astăzi.
  4. Despre ce vorbim? DRS? Sau suprafețe aerodinamice flexibile?
  5. Tocmai de aici vine dificultatea deciziei directorului tehnic și ulterior a FIM-ului. Este o zonă gri a regulamentului.
  6. @Altair, @Method: nu vreau să par avocatul nimănui, dar mi se pare că există posibilitatea reală ca elementul să fie catalogat drept "mobil". În F1 de exemplu, elementul de mai jos (efectiv un ventilator care aspira aerul de sub mașină) a fost interzis din același motiv (element aerodinamic mobil). Este un element fix dar cu o parte mobilă (palele elicei). Mi se pare relevant pentru că situația este similară: Brabham a introdus elementul în cursul sezonului și a susținut că ventilatorul era pentru răcire - lucru adevărat. A devenit însă destul de repede clar că avea și un rol aerodinamic. FIA a declarat mașina drept "ilegală" după prima cursă în care a fost folosită (MP al Suediei, pe care l-a și câștigat), dar nu s-a pus însă problema descalificării retroactive, ba mai mult federația era dispusă să lase mașina să concureze până la sfârșitul sezonului.
  7. PzKpfW

    Colantare moto

    Merci. Te sun. Arată mișteaux. Cam atât
  8. PzKpfW

    Colantare moto

    Depinde. Nu neapărat. Vreau să fie galbene - dacă sunt și reflectorizante, cu atât mai bine. Întrebări adiționale: cât durează? unde ești localizat? Merci.
  9. PzKpfW

    Colantare moto

    Salut. Benzi de roți precum cele din poză (în chenar roșu), faci?
  10. La fel cum Yamaha a argumentat că elementul folosit la Valencia anul trecut era pentru siguranță. Probabil că au furnizat date care demonstrau că temperatura gumei fără element era mai mare decât cea cu. Mai departe, dacă FIM dorește să demonstreze că generează portanță (și în ce măsură), ar trebui să bage motocicletele într-un tunel aerodinamic și apoi într-un ESS ca să vadă ce elemente generează portanță și cum. Lucru care nu se va ăntâmpla.
  11. Eu nu mă pronunț. Nu sunt destul de avizat iar situația este complicată. Pe de-o parte pentru că regulamentul privind aerodinamica este foarte slab detaliat (FIM a subestimat grosier dezvoltarea în acest sens), iar cazul este dificil de judecat. Până la urmă ceea ce trebuie decis este dacă apendicele este mobil sau nu. Față de basculă, nu este. Însă bascula în sine este mobilă față de șasiu. Prin apăsarea aerodinamică pe guma spate > mai puțin wheelspin > cauciuc mai rece. By increasing downforce on the tyre the device reduces wheelspin, which is the real enemy of tyre life. Every time the tyre breaks traction – when torque delivery exceeds grip, during gear changes and over undulations and bumps in the asphalt – it suffers deformation as the rubber stretches and shrinks multiple times. The tyre also suffers a spike in temperature. Eu cred că ar trebui să vedem simulările aero/hidrodinamice într-un ESS ca să ne dăm seama cum este dirijat fluxul de aer/apă. Ceva-mi spune că și apendicele celor de la Yamaha generează ceva portanță - singura explicație pe care o găsesc pentru faptul că ei nu au protestat față de elementul de la Ducati.
  12. Cazul celor patru se bazează pe două prezumții complementare: elementul are efect aerodinamic este mobil, fiind atașat de basculă Verificarea celor două ipoteze l-ar face element aerodinamic mobil, lucru interzis explicit de către regulament: 2.4.4.7 Bodywork (...) 8. Devices or shapes protruding from the fairing or bodywork and not integrated in the body streamlining (eg. wings, fins, bulges, etc.) that may provide an aerodynamic effect (eg. providing downforce, disrupting aerodynamic wake, etc.) are not allowed. The Technical Director will be the sole judge of whether a device or fairing design falls into the above definition, and he will issue and update general design guidelines on which he will base his judgement. Moving aerodynamic devices are prohibited.
  13. @xt600 - Simone Resta, Aldo Costa și Adrian Newey are trebui să ia notițe de la tine. Word! Probabil că efectul și scopul sunt complet diferite, motiv pentru care Yamaha a fost singura echipă care nu a protestat împotriva celor de la Ducati.
  14. Foarte interesant. Cred că ar fi primul pachet aerodinamic din MotoGP. Nu am găsit poză mai mare/bună din lateral pentru cea de pe M1, dar este teribil de similară - de la amplasament, la formă.
×
×
  • Creează nouă...