Jump to content

PzKpfW

Super Membru
  • Posts

    11,180
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Motocicleta
    1290 SDR, 701 SM

Recent Profile Visitors

16,603 profile views

PzKpfW's Achievements

  1. Just. Pentru că el are deja datele de anul trecut, când mergea pe motocicleta pe care merge Bezzecchi acum și are cu ce compara. Este doar o ipoteză. Dar este logic și ceea ce ai spus tu. În cadrul aceleași echipe cel mai probabil se fac asemenea schimburi. Doar la Yamaha a existat (pentru scurt timp) un zid între piloți. La propriu și la figurat.
  2. Accesul la date este bilateral. Nu știu în schimb ce relevanță are pentru cei care merg pe motocicleta veche să vadă datele piloților care merg pe cea nouă/actuală. Poate doar să compare datele de anului precedent.
  3. Nu m-am uitat pe economii față de diesel și alte prostii variabile și neverificabile. Am rămas doar la asta: Costul efectiv per 100km, care (pe termen lung, 120k km în cazul ăsta) este cel mai probabil mai mic decât la un vehicul diesel SH. Ceea ce vreau să spun este că mulți și-ar permite dacă ar face un calcul pe termen lung și o comparație între cele două variante.
  4. O spui simplist și are sens. Majoritatea gândesc și calculează așa. Dacă faci însă un calcul pe termen lung, este foarte probabil să fie mai ieftină electrica. S-a obosit un băiat să facă un calcul al costului de utilizare al unui Hyundai Kona EV (aici). Pe 120.000km, a ajuns la un cost total (deținere + mentenanță + exploatare) de 100 și ceva de lei/100km. La un diesel echivalent, doar carburantul sare de 50 lei/100km. Și asta la drum extraurban.
  5. Probabil trolaj? Au spus că se retrag din MotoGP pentru că nu se mai potrivește cu direcția lor de dezvoltare a modelelor noi. Nu văd ce s-ar fi schimbat între timp - sau ce s-ar schimba din 2027. Nume mari, precum Raúl Fernández (locul 20 în 2023) sau Remy Gardner (pilot abia de top 10 în WSBK). Cel mai talentat dintre cei care au eșuat la Tech3 este probabil Iker Lecuona, dar nu este nici pe departe un pilot excepțional. Faptul că HRC au preferat un pilot ca Marini în locul lui spune multe.
  6. Nu este vorba despre snobism/elitism, ci despre modul în care te face să te simți. O mașină sport nu va fi compromisă de dimensiuni, eficiență, practicalitate, dotări, confort, etc. Va fi o mașină dedicată plăcerii de a conduce, te va speria, te va face să o respecți și să muncești pentru a o controla și a scoate performanța din ea. Iar asta se traduce prin câte pârghii de control îți pune la dispoziție prin tracțiune, frâne, direcție, etc. S-a abordat și discutat subiectul pe un topic dedicat. Descrierea ta se potrivește în cel mai bun caz unui GT, nu unei mașini sport. Doar pentru că "trage bine" și nu sare de pe drum în curbe nu este o mașină sport. Nu este pentru chiar toată lumea, dar cine are 7-10k € să achite cash pentru o mașină SH, are bani și să finanțeze o electrică de 20-30k pe câțiva ani.
  7. Nu sunt medic ortoped, dar "arm pump" este numele informal al sindromului compartimental cronic. Mai multe detalii aici. Este adevărat că el a spus doar "sindrom compartimental", dar cauza este aceeași: alimentare insuficientă cu sânge a mușchilor și nervilor din cauza presiunii crescute în interiorul unui înveliș de țesut neelastic. Având în vedere cât de comun este fenomenul în motociclismul de performanță, am presupus că se referă la "arm pump". Dacă ai cunoștințe ortopedice mai avansate, detaliază.
  8. Te cred. Dar niciuna dintre mașinile alea nu este sport.
  9. Arm-pump. Alții au făcut intervenția asta și în sezon, între două etape.
  10. Pe unii chiar îi interesează/excită partea asta. În plus ar putea fi și un eventual element de siguranță acolo, unii nu prea știu să depășească. Asta este cu totul altceva. Electricele sunt "sportive" doar în capul celor care nu înțeleg conceptul. Cam toate electricele actuale au autonomie de câteva sute de kilometri. În România, asta se traduce prin câteva ore bune de mers, după care faci o pauză de o jumătate de oră (aproximativ, în funcție de nivelul de încărcare) pentru alimentare. Este mai mult decât acceptabil/decent. Bineînțeles, dacă ai neapărat de făcut 1000km pe autostrăzi în 10h nu cred că vei reuși, dar din nou revenim la contextul ăla de folosire despre care tot vorbesc. Nu am ignorat nimic, am făcut echivalență între "autonomie" și "alimentare", pentru că despre asta este vorba de fapt.
  11. Confortul vine de la faptul că îți poți alimenta vehiculul acasă, în timp ce dormi - sau la lucru, cât timp ești acolo. Nu trebuie să mergi undeva pentru asta. Iar prețul va fi mai mic (câteodată gratuit). Sau faptul că-ți poți controla mașina de la distanță (știu, și unele termice fac asta, dar nu la același nivel). Sau de la mentenanța mai rară și mai redusă. Eventual de partea de "performanță" dacă te interesează aspectul ăsta. În momentul de față, doar partea cu alimentarea este (discutabil) mai problematică la electrice. Altfel, pentru un utilizator generic de automobil, sunt doar avantaje.
  12. Mă refeream la vremea când Ducati erau pierduți cu dezvoltarea (după ce au abandonat șasiului monococă din CF și începuseră să folosească unul perimetral din aluminiu) și Preziosi încerca să coopteze ingineri japonezi în proiectul lor de GP. Acum lucrurile stau exact invers.
  13. Nu este tras de păr nimic. Au încărcător acasă, mașina stă la încărcat tot timpul acolo. Unii au încărcare și la destinație/locul de muncă. Șansele să ai nevoie de mașină iar bateria să fie goală sunt mici. Iar dacă se întâmplă, cu un încărcător rapid treci de la 5-10% la 85% în 15-20min. Este mai lung decât la benzinărie? Evident. Dar sunt situații excepționale. Iar toți acești factori (cum folosești mașina, unde, ce drumuri faci, cum mergi, ce așteptări ai, etc.) fac parte din acel context. Pentru unii (nu foarte mulți) electrica este o soluție viabilă și acum.
  14. În funcție de modul de utilizare, poate fi. Cunosc personal oameni care conduc (doar) electrice și sunt mulțumiți. Fac drumuri în țară și în afară, se descurcă fără probleme. Dar din nou, depinde de context.
×
×
  • Create New...